Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: zrychlení
to petrveit: Samozřejmě TDI ztrácí točák zpřevodováním do rychla (a to já v některým příspěvku tvrdím). Nemluvě o ochotě D motorů jít do otáček ve srovnání s beníňákem. Tím tvým příkladem jsi ale potvrdil co říkám, že točák získáš zpřevodováním, ale výkon nedoženeš nijak. To kolo má velkej točák a málo otáček a tak to zpřevoduj do rychla 1000:1 a máš 3 Nm při 5000 otáčkách. Nevím jaký přesně má točák motůrek z pionýra, ale myslím, že při stejných otáčkách to bude srovnatelný s tím kolem. Tu poučku jsem četl na www.tuning.cz v Zákulisí techniky, články 21-30.Výkon motoru vs točivý moment a tam si to pozorně přečti.
-
« to petrveit
Ad zpřevodování> Přesně tak. Jiný stálý převod, jiné kvalty.
Ad Fabka> Má přímé sání? Fabka TDI ma na svůj průtok vzduchu nesmyslně malý filtr. Zvláště po čipu je tento handicap dost znatelný.
Jo, a Fabka má oproti Prelude zvlášť ve vyšších rychlostech jednu výraznou nevýhodu a to odpor vzduchu. Hlavně za vozem se kvůli useklé * tvoří pytel, který auto brzdí. Tento jev je nejmarkantnější nad 160km/h. -
« Re: fabia combi 1.4 16V
Back in work :-)
No rozhodne nekupuj 100PS verzi tohodle motoru. Zbytecne predrazena a zadnej zazrak... Silene vysoko posazenej vrchol mk (4400rpm) takze silene slaby vespodu -> z cehoz plyne ze jezdeni pod 4000 otackama je fakt nezazivne a otravne s tim ze zadnou skvelou spotrebu nenajezdis. od 4-6tis to trosku vrci a mas pocit ze to jede, ale zere to a stejne nic moc. Proste nepovedenej motor. s Verzi 55kW jsem nejel a troufam si rici ze to bude fajn, ma niz mk (3800) a diky 16V ho muzes tocit... NO NEJLEPSI JE SE S TIM PROJET, TO URCITE UDELEJ!!! -
« Re: zrychlení
Tu poucku v prvni vete jsi vzal kde? Podotykam, ze ja jsem to vyzkousel, auta mela stejnou hmotnost, stejny vykon a rozdil v kroutaku jako prase (pocitam dvojnasobny). Uznavam, ze motor TDI ma kroutak jako svina, ale to mozna na klikovce. Na kolech v realne rychlosti to bude tak zprevodovane, ze tam toho moc nebude. Kdysi jsem cetl web o teto problematice a byl tam zajimavy priklad. Bylo tam kolo u mlyna, ktere melo zavratnych 3000Nm pri asi 5 otackach za minutu. Byl tam krasny vypocet, ze by kdyby toto kolo melo neco pohanet tak, aby to jelo aspon trosku rychle, tak by se tomu plne vyrovnal moturek z pionyra, nalezite zprevodovany. Zvenku bys proste nepoznal, zda to pohani to kolo nebo pincek. Zaver celeho tohoto pojednani byl takovy (melo to asi 5 stran v anglictine), ze vyhodnejsi je vykon, nebot muzes vyhodne vyuzit zprevodovani. -
« zrychlení
Zrychlení je dáno točákem a maximálka výkonem. TDI mají vyrovnanější průběh točáku a 16v roste a má max obvykle nad 4000. Proto asi vyrovnaný začátek a pak jsi mu ujížděl. A druhá věc je aerodynamika. Do cca 100 km/h nehraje tak velkou roli, ale nad 100 se začne projevovat víc. Odpor vzduchu totiž roste s druhou mocninou rychlosti. Pokud koukneš do tabulek, tak pokud mají auta stejný výkon a podobnou aerodynamiku, pak mají stejnou maximálku. Zrychlení do 100 se může lišit díky různé hmotnosti a zpřevodování.
Porovnej si např. Fabie se stejným motorem, ale jinou výbavou. Maxku budou mít stejnou, ale zrychlení bude jiný, díky jiné hmotnosti. -
« Re: Spotřeba
Ja teda nevim, ale s moji Preludkou (dvoulitr 16V, 98kW) nasadim na dalnici (Pha->Brno->Olomouc atd.) 160 s tim, z epokud provoz dovoli, pod 160 nejdu. To mi motor toci skoro 5tis ot. a spotrebu pres 8,5litru jsem na dalnici opravdu nikdy nemel. A jinak co se vykonu vs. toc. momentu tyce, mam stale dojem, ze zatimco kroutak je o pohodli, tak vykon je o tom, co to auto opravdu dokaze v pripade, pokud se spravne radi, tj. motor se udrzuje v maximu vykonu. Staci se podivat na papirove zrychleni 0-100kmh, ktere udavaji vyrobci. Auta se stejnym vykonem a cca stejnou hmotnosti maji vzdy stejnou hodnotu zrychleni, nehlede na kroutak (tj. zda je to benzin nebo td). Rozdil v tdi bude jen ten, ze kdyz oba pojedou pohodovka na 2000ot a ten v tdi na to slapne, tak mu to potahne, kdezto chudak benzin bude muset pockat, az se dostane ke svemu vykonu. Priklad z praxe: zavodil jsem (opravdu zavodil, ne ze jsem si myslel, ze jsme zavodili - byli jsme domluveni) s Fabii TDI cipnutou na cca 130k s moji Preludkou cca 133k. Samozrejme to dopadlo tak, ze jsme jeli naprosto stejne, s pribyvajici rychlosti jsem se mu malinko vzdaloval (tak o 1 delku). Bylo to snad 5 rozjezdu a slo o auta s cca stejnou hmotnosti (Preludka 1235kg), stejnym vykonem, ale nepomerne vetsim vykonem ve prospech TDI (Preludka ma tusim 177Nm, TDi nevim, 300?). Co vy na to odbornici. -
« Re: Spotřeba
gshock 10210> to skoro vypada, ze gshock=beny ?
Kdysi se do Pasika daval 2.5 TDI V6 110kW, ale mam neodbytny dojem, ze uz se tam dava jen 132kW/180k (a proto je v SuperB ten motor "uskrcen" na 155k, aby nebyla prima konkurence Passat-SuperB).
Ke spotrebe Fabie 1.4 - muze bejt, ze 8.5 l je vysoka spotreba, ale kdyz se jezdi vyssima rychlostma a v zacpach po meste, neni to nic divnyho. -
« Re: Spotřeba
Konečně nekdo rozumě diskutuje. Ale pozor Pasat 2,5 TDI V6 má 1553 kg pohotovostní hmotnost (katalog aut 2000). Ale moje Calibra má 1190 kg (podle techničáku). Takže rozdíl 360 kg není zanedbatelný a asi nekecám. To, že ji přestali vyrábět je fakt škoda, ale částečně ji použili u Opel Coupé, ovšem už to není ono. -
« Re: Spotřeba
Jen k těm hodnotám. Máte pravdu oba. 2,5 Tdi (V6) se dělá ve 2 variantách. Základní měla dříve se 150k, nyní má oněch 156k (114kw) a 310Nm, pak je silnější verze(má červený Ičko) a ta má 132kw(180k) a 380 Nm. Sám jsem do nedávna jezdil s tou silnější verzí v audi A6 avant s quattrem a musim říci, že ten motor v lehčím passatu na tu calibru měl jednoznačně, jen na to neměl ten řidič. Nechci však calibru urážet, protože je to moc nádherný auto a moc mě mrzelo, když jí přestali vyrábět. -
« Spotřeba
To fija, s životností motoru mají problémy 16v a turba. Ale 2,5 a 2,0 zvládaj i 300 kkm bez problémů. Já mám nalítáno 175 kkm a neveme si to ani kapku oleje. Mezi výměnou není vidět pokles na měrce a jezdí nádherně. Ten Pasat má podle katalogu 114 kW(156) a 310 Nm. Nevím, kde jsi vzal tyhle hodnoty. Můžeš to porovnat se Superb V6 TDI. Ten velkej točák je sice krásnej, ale musí mít ostřejší převody, neboť diesel tolik netočí. Já mám kratší převody a můžu motor líp vytáčet, což je moje výhoda. Jiná věc je maximálka a tu má vyšší, protože je daná výkonem. Jinak se mi snažil viset za zadkem a pokud jsem někoho předjel, šel za mnou.
To vyjádření o moderních motorech nepatřilo mému motoru.
Na závěr ta spotřeba je po dálnici Pb - Pha, Nahodil jsem 160 a jel(a ne jen jednou, jezdím tu trasu často), s nikým jsem se nehodil a jel jsem pohodu.
Na příspěvek jsem reagoval proto, že se mi zdá spotřeba 1,4 50kW 8,5l nějak vysoká.
To Hufnágl, s tebou nemá cenu diskutovat, ty jsi nejchytřejší a hned musíš do každýho rejpat. A podle tebe každej kafrá a patří do ústavu.
Závěr: Jinak motorizace 1,9 TDI u Fabie je podle mě ta nejlepší ze všech zatím možných.
-
« Re: to Beny_
beny, pri PRUMERU 160 km/h nebudes mit s Calibrou prumer 8,5l/100km. Z kolika odjetych kilometru to je ? Ze 100 ? :-) Jinak, jak vis, ze ten s TDI v6 CHTEL predjet, ale nemel na to ? Treba na to nemel jen vuli, motor asi jo ... mas-li atmosferisky plnenou Calibru 2.0, pac TDI V6 by melo miti 132kW/180k a racky tocak i na kolech .... coz je prave do kopce poznat ... BTW Calibra nemela spatny motory (i kdyz maloktery prezil 150tkm, zvlaste v konkretnich variantach :-)), ale hovorit o nich DNES jako o MODERNICH ? No, nevim ...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







