Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« to smarty
Bál jsem se, že ta návaznost na lemy blatníků (další část paketu) bude vypadat blbě, ale žádná tam není. Teď jsem s čumákem spokojen. Decentní a nevypadá tak strašně dodělávaně, jak ten předchozí. S ostupem času se mi přestal líbit, protože to byl nalepenec na stávající tvar. Zase byl nižší. To víš, pořád se vyvýjím :o))) -
« Re: to Beny_
sorry to nemělo být na tebe Beny, ale na toho pana přechytřelého Hufa to je tady na tomto portálu totiž největší brouk pytlík, který všechno zná a všude byl nejméně dvakrát no ne-li třikrát.Jo a ještě se neví který je který protože jednu dobu byli dva a nemohli se dohodnout -
Diamant 13.01.03 19:56
« Re: fabia combi 1.4 16V
Neviem, ktorú verziu 1,4 16V máš na mysli, ale tá silnejšia (74 kW) ožíva až vo vyšších otáčkach a to nie je to pravé. Teda pokiaľ nie si závodník a nemáš radosť, kým otáčky motora nenavodia v kabíne tú správnu atmosféru. Ak chceš, tak mi napíš mail a pokecáme súkromne. Aj ja som stál pred podobnou voľbou, tak ti možno budem vedieť poradiť. -
« tak znovu... to K_O_K
Mám zmrzlé ruky. Tady nasněžilo jak sviňa :o)
Jasně, že první podmínkou jsou pneu. Každá brzda musí umět zablokovat kolo, ale jen z počátku. Při brždění z vyšších rychlostí notabene s plným vozem ale po chvíli ztratí vlastnosti vlivem přehřátí. Brzdný účinek se vytratí, někdy se k tomu ještě zvlní kotouče a vibrují. BTW, kotouč hned tak neschládne, takže opakované brždění je pro něj smrtelné. -
« to Hufnagl
No možná by se teda dalo souhlasit i s brzdama. Ale to je stejně spíš o gumách - nebo ne? Kola se mi totiž zablokujou i na suchu spolehlivě. Povedlo se mi to jednou a nechtěně (teda okolnosti to vyžadovaly :o). Jen tak na zkoušku to trápit nebudu - ABS nemaje, nevyšoupu si přece plošky na gumách :o). Jinak souhlasím, že třeba ABS je na mokru dost velká výhoda. Byl jsem na něj zvyklej (z tátovi Sierry) a těžce jsem si zvykal zpátky. -
« Re: zrychlení
Samozrejme, ze primarne za vse "muze" kroutak, ale je nutno vzdy uvest, pri jakych otackach. Zatimco tedy uvedeni hodnoty max. kroutaku "300Nm" ti nerekne absolutne nic, naprotitomu kdyz reknes, ze auto A ma 100kW a auto B taky 100kW, tak podle me nemusis ani uvadet otacky a vis, ze ty auto umi stejne. Je ti totiz jedno, jestli A dosahuje 100kW pri 2000ot (pak tam bude mit velku Mk) nebo B dosahuje 100kW pri 6000ot. (pak tam bude mit maly Mk, ale vysoke tocky). Pokud bude prevodovka cca bezeztratova a bude to vhodne zprevodovane, tak auta pojedou stejne. -
« to kral´ zabijakow
Jasně. Vzhled je otázkou. Komfort ani ne, ale každý upřednostňuje něco jiného. Lze jej ale objektivně posoudit. Jízdní vlastnosti závisí na typu a úrovni úprav (155R13 - junior versus 225/35ZR17 - Huf). Brzdné vlastnosti bývají všeobecně achilovkou starších aut. U Tvého BMW jsou brzdy možná i slabší, než u Fabie 1,4. Znám x případů, kdy majitel (jinak spokojený se svou ojetinou) velmi pomlouvá brzdný účinek. Je to spojené s tím, že dřív byly malé kola a do nich se vešly jen malé brzdy. Dnes mají nejmenší vozy 14" a trend se jednoznačně posouvá k 16" jako k výchozím kolům. Já i tak namontoval kotouče + desky sportovní - od OMP. Až teď můžu říct, že brzdy brzdí. -
« to hufnagl
souhlasím s bezpečností a spolehlivostí. O ostatním by se dalo diskutovat. Jinak já jsem také tomu dotyčnému to auto náležitě pochválil ("To musí být úžasně úsporné a spolehlivé a toho prostoru všude kolem!" :o). Přece, když mě někdo sveze, nebudu do něj rejpat :o) -
« Re: to kral´ zabijakow
To je ten motor co cinká. Kamarád mi půjčil Octavku s SDI. Popravdě čekal jsem to horší. Do 80 km/h jede celkem důstojně. Kolem toho 100km/h ještě tak nějak. Pak už je to tragedie. Nicméně po převážně město (třeba jako taxi) to nemusí být špatná volba. Asi bude díky absenci turba spolehlivější při vyšší kilometráži. Do těch 80 jede normálně. Silně mi to připomělo když jsem měl služební 1.9D Feldu. Po městě ideální auto mimo město špatný. Nicméně jsem chtěl říci, že mě docela rozesmál ten cinkot SDI. SDI prostě cinká :-) -
« to kral´ zabijakow
Moje řeč. Já bych taky nikdy nekoupil SDI. Sice jsem dal za TDI o dost víc, ale aspoň trošku to jede. Jen nemám rád, když je pro někoho jediný parametr vozu rychlost. Je to jistě dost důležité, ale ne na úkor bezpečnosti, komfortu, spolehlivosti, vzhledu, jízdních vlastností, brzdných vlastností atd atd... -
« svezení ve Fabii
řeknu Vám, že jsem se vezl (neřídil) ve Fabii. Byl to sedan SDI. A teda fakt moc nechápu lidi co taj 400 táců za něco takovýho. To moje 15 let starý a 8krát levnější auto, když už zavrčí, tak alespoň jede. Ta Fabka vrčí, vrčí a nic. Prostě takovej trochu rychlejší Zetor. -
« to petrbit
Souhlas se smartym. Ještě hůř, že chceš kombíka. Tam se 1,4 16V, který začne zabírat kolem 4.500ot/min., fakt moc nehodí. TDI je podle mně ideální. Je ale drahé. Co takhle 2.0? Moc pohodový motor. Navíc, kombík jde koupit bez DPH, takže to zase taková pálka není (nevím, jestli to jde u Tebe).
S výběru bych vyloučil 1,4 16V 101PS a SDI. SDI je nejhorčí motorizace. Dlouhé kvalty a žádný Mk.
Něco jiného by bylo, kdybys měl točení motoru do omezovače rád. Pak by Ti 101PS 16V nemusel vadit.
Rozdíl v ceně mezi 16V a 2.0 je v Eleganci 25tisíc. Za to 2.0 určitě stojí. Od 2.500ot jede velmi příjemně.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







