Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 18.02.06 09:11
« Bez nadpisu
To paulz:HTP je dosti hlucne pri dalnicnich cestach.Ja mam 1,9TDi Skoda sedan,vim ze to je velky rozdil ale stale nemuzu prijit na chut tomu trivalci.Je to vazne jenom na kratke trasi.Mel jsem moznost se s tim projet a furt me to chcipalo a jel jsem vazne na spotrebu a vysledek byl 6,8l.Mame doma jeste O1 1,6 a tam mam i lepsi spotrebu a vaha vozu cini velky rozdil.Tak ma svagr asi nejakeho zrouta. :x -
« Re: konstruktéry nepomlouvat
Počítám, že dnes se u nás nemůže prodávat auto s motorem, který neplní alespoň Euro 3, takže jsou na tom všichni výrobci stejně. Toyota s motorem 1.0/51kW, Fiat a Opel s 1.2/59kW ... Fabia není špatné auto, ale nabídka motorů je tristní. Adekvátní je snad jen 1.4/55kW. -
"-- skrytý --" 14.02.06 18:53
« konstruktéry nepomlouvat
To viados: Nepomlouvej konstruktéry, když nevíš jaké měli zadání. Dnes se se postupuje jinak, než před třiceti lety. Co se bude vyrábět až tak neurčuje konstruktér, ale marketing. Navíc motory zase musí splňovat přísnější emisní limity a to jde proti zvyšování výkonu a snižování spotřeby. Nebýt emisního omezení, tak jsou výkony dnešních motorů úplně jinde a řekl bych, že i spotřeba by byla nižší. A další věcí je podle mne to, že tyto HTPčka jsou základní kameny nové vývojové řady a uvidíme v budoucnu co se z nich vyvine - třeba ještě překvapí. Takže podle mne to rozhodně není konstruktérský průser - možná jen pro ty, co se shlédli ve filmech typu Rychle a zběsile :D -
"-- skrytý --" 14.02.06 15:32
« Re: Motory
to viados: Na brzde, bylo tem motorum namereno
40kW - 46 kW
47kW - 56.5 kW
Takze zadnej pruser. A jedou dobre.
A ten tvuj vypocet je pekne o *. Z toho by vyplyvalo ze kdyz 2litr 4v ma 120kW, tak litrovej dvouvalec bude mit 60kW, ale tak to neni... maximalne u motorky :) -
« Motory
Pořád mi nejde do hlavy, jakto že 8ventilový 4válec 1,6 vyvinutý a nasazený už hodně dávno má 75kW, zatímco novější motor, kterýmu 1 válec vzali - tedy 1,2 HTP má jen 40kW. Čistě hypoteticky by měl mít 3/4 * 75 kW = 55kW a v silnější (12 ventilové) verzi nikoliv 47kW ale aspoň 65kW. Z tohoto pohledu je tedy HaŤaPka konstruktérský prů*er jaxviňa ... -
"-- skrytý --" 13.02.06 19:55
« Re:
To libornecas: Záleží, jak často budeš jezdit s plně vytíženým autem. Pokud dvakrát do roka na dovču, tak je i ta 1,2 v pohodě. Pokud častěji , tak ji neber. S často plně vytíženým autem a s vyšším ročním průběhem km bych šel do nafty ( mimo SDI). Tu 1,2 bych viděl jako ideální pro někoho s nízkým ročním počtem ujetých km a spíš motorizaci do města a na okresky - tam je to pro ni ideální. -
"-- skrytý --" 13.02.06 19:50
« Bez nadpisu
To David K: 1,2 47kW je základní motorizací pro kombi - zázraky se čekat nedají, dynamické vlastnosti plně naloženého auta jsou mizerné (u kterého plně naloženého auta se základní motorizací ne :o). S tím polemizovat nebudu, ale pokud někdo označí sedmi litrovou spotřebu více než tunového auta jezdícího 60 procent cest po dálnici (a devadesátkou tam asi nejede) a s 20 procenty jízd po městě za vysokou, tak je úplně mimo realitu. Se stejným motorem a kombíkem jezdím za 6,1l - tedy o litr míň. Je to dlouhodobá spotřeba za poslední rok. Je to dáno tím, že po dálnici skoro nejezdím - ta se na spotřebě dost podepíše, město se podílí asi třetinou jízd. Myslím, že spotřeba tohoto motoru je v normě a rozhodně není vysoká. Ono je taky potřeba se k motoru umět chovat a nejezdit jako zvíře - jak nám taky předváděj řidiči firemních aut a pak nám tady občas brečí kolik to žere. -
« Re: Sviečky
Na 1,2 47kW som nejazdil. Na 1,2 40kW som spavil 90tis km. Plná spokojnosť, raz odišlo zapaľovacie trafo (išla na dva valce) >:D , spotreba okolo 6,0 l/100km, sviečky menili raz v servise ale ani neviem čo tam dali za značku len viem že to bolo príšerne drahé. Potom rok pauza a teraz som spravil pár km na 1,4 44kW, má najazdených 95tis. km. Prvé dojmy sú také isté, čo sa týka dynamiky, spotreba je však kdesi inde 7,4 l/100km, je síce zima ale nečakám že to spadne na 6l. Štýl jazdy rovnaký, aj mesto aj dialnica, rýchlosť tak do 120km/h, ale žiadne extrémne vytáčanie. -
« Re: Mlžení oken
Pravděpodobne budes mit spatnou (nebo zaseklou) klapku vnitřního obehu vzduchu. Zkus si na mirit proud vzduchu jinam nez na sklo, zapni vetrak na vysoký stupen ventilace a zmackni tlacitko vnitřního oběhu vzduchu. Změnil se zvuk "funení"? Pokud ne, je to ono, pokud ano, je to neco jineho.
Smrad z venku se do auta může dostat i jinudy....







