Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Jsme v Čechách
Prosímtě, co to tu meleš? Copak se nedá z první fotky poznat, jaký to bude mít kufr, jak to bude vypadat vevnitř designově i místem, jak to bude vypadat z boku a zezadu a jak to bude jezdit a brzdit? Tak to teda autům vůbec nerozumíš, víš? Tady už 75% pisatelů tohle všechno ví. A stačila jim tahle fotka. Tak to na tom jsme asi hodně blbě, když nám to nedojde. Octavií počínaje a fabií pokračuje se vyvíjí nový image a styling škody, který tu skoro 40 let chyběl a musí být pro návrháře, pokud to tady čtou, dost frustrující, že jsme jejich výtvor zařadili do kategorie autospatlancůborapassatastraakupadalších… Zatím tady tak 3 - 4 lidé ze všech byli schopni ríct: Jo paráda, nový model jede v kolejích octavie, ale je ještě originálnější v řešení čelní partie a to tak, že je naprosto charakteristická, takže záměna nebude možná. Jak bude vypadat zbytek vozu, nato si budeme muset ještě počkat. Docela mě se*e, že se tu pokouším zjišťovat informace, kde se dá a na druhou stranu mi tu furt někdo cpe něco o tom, jak je to odporný hnus. A to je tohle ještě dobrá rubrika. Ti opravdoví fanoušci Fabie píší do Rubriky Fabia - co jí říkáte. tam si počtěte o čecháčkovství. Kdepak, tlučhoři, tohle není švejkovina, to byla velice moudrá věc a obrana proti útokům zvenčí, tohle jsou útoky zevnitř. Myslím, že ohledně designu bude zahraniční tisk pět ódy na fabii a nějakou boru vůbec nezmíní. Prostě vezme škodu, jaká je. Nikoli však u nás. My totiž auta dělat neumíme, jak napsal jeden ***** ve výše zmíněném tématu. -
« Jsme v Čechách
K Fábii jsem už něco napsal jako jeden z prvních (týkalo se to mých pocitů k designu z jediného uveřejněného obrázku). Pak jsem se začetl do hromady příspěvků, které jsou napsány bez toho aniž by někdo (většina) viděl jak vypadá z boku, ze zadu, uvnitř, Jak se s ní
jede atd.....a rád bych ještě něco řekl. Týká se to především stylu psaní a moudrosti přispěvovatelů. Ze všech příspěvků je fakt cejtit (jak už někdo psal) to zakořeněný zasraný malý Čecháčkovství. Prostě národ Švejků hodnotí něco co ještě neznaj. Kdyby Škodovka ukázala studii madelu, který se bude vyrábět za 8 let, tak to tady bude rozebráno všechno, jízdní vlastnosti, jak brzdí atd..Teď chápu debaty na téma jak se vám líbí dle prvního uveřejněného obrázku ?? ALE TO OSTATNÍ PROBOHA AŽ POZDĚJI, AŽ SE V NÍ NÉKDO SVEZE ! Pak teprve mohou nastat debaty je to sráč není to sráč. Tak a teď se do mě puste ! -
« Zase něco k motorům
Motopříloha HN také věnovala pár řádků fabii a přinesla v nich nové informace, týkající se pohonných jednotek. Mezi škodováckým motorem 1,4/50 a 1,4/74 by měl být vsazen ještě motor 1,4/55. Mě se to tedy moc nezdá, že by měl mít 1 model tři verze 1,4, z toho 2 lišící se jen o 5 kw. Nejsilnějším motorem bude asi 2,0/85, bohužel. Žádné turbo. O jiném, než 1,9TDI nemluvil, tak nevím. Ale určitě nebude 47kw a 81kw a nic mezi tím. O litrovém motoru zatím nemluvili, ale chystá se. Všichni ale mluví o 7 motorech. Mě jich teď vychází 8. Tak nevím. ..... Pro PEDRA: V českých poměrech je nazýván v reklamě rodinným automobilem i Matiz. Jde totiž o to, že pro českou rodinu je rodinné každé auto, protože většina nemá ještě jeden vůz minimálně střední třídy. Jak už jsem psal, do felicie jsme se naskládali 4 dospělí, vybavení bagáží na proměnlivé počasí Šumavy. Rodina (soudě podle přírodních zákonů), totiž roste a stárne. Rodinou jsou proto i 2 rodiče + 1 dítě. třeba i do 15 let, nebo 2 rodiče + 2 děti do 10-12 let, ale i 1 rodič + 2 děti atp (nebudu ale spekulovat, kdo z nich má na to, aby si fabii koupil). A to si piš, že v tomhle složení se do fabie vejdeš naprosto v pohodě. Takže je to rodinné auto, nebo ne? Jediné vozy, které se opravdu za rodinné považovat nedají, jsou kupé a kabria 2 + 2. Ale samzřejmě, ve verzi sedan, či kombi, už bude možné mluvit s jistotou r rodinném voze (vím, co se dá naskládat do cordoby). ... Pro RaFana : Tak tohle už vypadá srozumitelněji a dá se na to reagovat. Takže: ........ Octavia je velká a tudíž mimo jiné zbytečně drahá .... - octavia je auto nižší střední třídy ( a cenově také v nižší střední - porovnej si ceníky), svými rozměry zasahující do střední třídy (mimochodem, na svoje rozměry vypadá zatraceně dobře, ne že ne). Proč? Aby se vyhovělo těm, kteří chtějí velký kufr (živnostníci a rodiny). co se jí za to dostalo? nadávek, že je auto příliš dlouhé. A že je vzadu málo místa. Kdyby zmenšili kufr, tak by dostali vynadáno, že to auto nemá ani kufr, ani místo vzadu. Jistě, mohli udělat kompromis v podobě rozměrů, jako má toledo. Vezmi ale v úvahu, jak stará je octavia a jak toledo. Myslím, že si uvědomili svou chybu a příští model už bude vyváženější. Mohli by udělat i auto, jako je seat Leon. Ale to asi nehrozí. Pak by se ti snad zavděčili. ....... fabia zase moc malá, hlavně kufr ..... Ještě jsi fabii neviděl a kufr taky ne a už soudíš? Už tu kdosi psal, že nezáleží jen na objemu, ale taky na jeho tvaru. V tomto případě felicie moc neexcelovala. Jak by ses tvářil na to, kdyby na fabii nalepili ještě nějaký převis i v tomto základním 5D tvaru? Zase by tu měli všichni kecy, že je to malé auto s velkými převisy. Je to plnohodnotné auto kategorie malých automobilů a to jak prostorově, tak prozměrově a motoricky? Tak co chceš? Až budeš chtít větší kufr, počkej si na sedan nebo kombi. Vzhledem k tomu, že má fabia menší kufr, než felicie, tak se dá předpokládat max. využití vnitřního prostoru, které bylo u fe dost dobré. Takže ve verzi sedal nebo kombi bude možná nabízet více komfortu, než octavie. A to je OK, ne? Je to novější a lepší auto. Howgh. -
« Re: velikost kufru - pro Kinga
Ako môžeš chcieť spraviť z Fabie auto čo vyzerá proporcionálne ako Astra alebo Focus?????????
Pozri sa najprv na limitu vychádzajúcu s koncernovej platformy! Na Focusa tu je Octavka - ak chceš kompakt golfklasse os Škody, odpidli z Octavky kufor... -
« Re: velikost kufru - pro Kinga
ale i jiné. Čti pořádně, bylo to Re, tedy reakce na předchozí. Zírám hlavně na to, jací jsme všichni věhlasní návrháři a specialisté v motoristickém oboru. Ale to už je taková národní vlastnost. A nediv se, že většina z nás na Škodovku nadává - kdybys pořádně četl, tak víš proč - Octavia je velká, tudíž mimo jiné zbytečně drahá. Fabia zase malá. Český člověk, jak jsem se snažil naznačit v chce (alespoň dle mého, abych zabránil řevu) auto nižší střední třídy - tedy tomu odpovídající vnitřní prostor, kufr a motory. Octavie je paskvil s malou kabinou, nabubřelým kufrem a nadbytečnými vnějšími rozměry. Fabia je zase malá, hlavně kufrem. Proč v Boleslavi neudělali něco, co vypadá (proporcionálně) jako Astra, Megane či Fokus? Tomu já říkám rodiné auto pro obyčejné smrtelníky. Kdyby to bylo za českou cenu, tak zavřou všem kritikům papulu. Jinak za posledních 13 let se ve Škodovce v podstatě povedla Felda - jen ji měli oproti Favoritu prodloužit a tak o polovinu zvětšit kufr. A hlavně na ni pak nedávat ten gril. -
« Re: velikost kufru
Pokud já vím, tak Škodovka proklamuje fabii jako rodinný automobil a tomu by měla odpovídat i přiměřená velikost kufru. Nezlobte se na mne, ale 250 l to rozhodně není !!! S takhle velkým zavazadlovým prostorem může být fabia úspěšným služebním autem nebo autem pro bezdětnou rodinu. ....... Kingu, nesnaž se mě přesvědčit o tom, že 250 l je pro rodinné auto postačující. Na to jsem už dost starej, než abych Ti na to skočil. Je v pořádku, že má toto provedení fabie tyto proporce-líbí se mi, ale ještě by měla existovat jiná verze, aby výrobce mohl dostát svým slovům a potřebám cílové skupiny zákazníků. -
« Re: velikost kufru
To se mi snad zdá... Když se objevila octavie, tak všichni nadávali, že má převisy a až moc velký kufr. Tak škodovka udělala auto, které není nijak proporčně zmršeno, jako octavia a zase všichni řvou, že je kufr moc malý, Vy už mě začínáte docela sr*t, hošové. Naskládali jsme se do felicie 4 dospělí na dovolenou na šumavě i s kolama (ty ale na střeše). tak jak, malý kufr? ... Pro rafana: tebe možná irituje nějaká, otylost, 90% lidí ji však nevidí, a to ani u fabie, ani u octavie. Zkus to na očním. Jinak nevím, cos chtěl říct v příspěvku "Zírám...". Četl jsem to asi 4x a stejně jsem nepochopil, cos nám chtěl sdělit. Asi to, že všechno, co škoda za posledních 13 let dělá je póvl. tak s tímhle názorem si jdi do témata "Fabia", které je v Hlavní diskusi. tam si budeš rozumnět s ostatními. my se tady snažíme analyzovat a porovnávat, ne házet špínu. Takových, co házejí špínu je vždy víc. Je to totiž snazší. -
« Re: velikost kufru
Fabia je a ma byt maly auto, takze ocekavat obri kufr je nesmysl. Jsou auta mensi, vetsi, s mensim nebo vetsim kufrem, kazde je urceno pro jineho zakaznika a k jinym ucelum. Nemuzete od nastupce Feldy chtit, abyste v ni odstehoval piano. Kdo chce velkej kufr, koupi si Octavku, nejlepe kombika. Kdo chce neco mensiho, dostane neco mensiho. -
« velikost kufru
Je úplně jedno, jestli má kufr 250 nebo 270 litrů, prostě je malý a hotovo. S velkým napětím očekávám "kufrovou" 4 dv. verzi fabie, která by mohla nabídnout kufr kolem 400 litrů. Potom by možná mohla fabia plnohodnotně plnit funkci rodiného auta. Kdo občas jezdí autem na dovolenou nebo nakupuje ve větším v supermarketech, tak ví, o čem je řeč. -
« Re: Motory Fabie
Ze současných motorů se mi jeví pro fabii jako ideální motor z golfu 1,4 16V 55kW, 128Nm/3300 ot. Je smutné, že Škoda-auto ještě nevyrábí podobný motor. Motor 1,4 16V 74kW, 128Nm/4400 ot. bude spíš vhodný pro sportovně laděné řidiče a ne pro většinu populace (cena tohoto motoru bude také asi vyšší). Pokud vím, tak tento motor zatím používá jen sportovně laděná verze VW POLO.................Také už by pojišťovny mohly změnit kategorie a zařadit motory 1,4 do nižší sazby pojistného. Doufám, že se někdy probudí ti strnulí zabedněnci. -
« Re: Motory Fabie
Řekl bych dobrý odhad. Akorát ten nejmenší by mohl být i nějaký nový 1,2, třeba i 16V. Osobně bych ale slabší ani nenabízel. Základní 1,4 nebyl pro nás čecháčky moc dobrý tah - je ve vyšší pojistné kategorii, mohli nechat původní 1,3 - ale to nejspíš bude souviset s točivým momentem a třeba plánují jeho výměnu za menší, ale stejně výkonný. Na druhou stranu to určitě podpoří 1,4 16V, který se mi pro toto auto jeví jako zcela ideální. Silnější bych si představoval standardně 1,6 16V, 1,8T či 2,0 už by bylo moc - snad na nějakou sportovní verzi -
« Re: Zírám....
Já taky, jací jsme všichni borci a odborníci. Nejprve ke Škodovkám - Favorit byl (dle mého) dost zatracován pro neoriginalitu (přes italský design nebyl právě moc originální a první vyvolal debaty o podobnosti s něčím) a hlavně novou koncepcí - malý kufr vzadu, odpovídající vozům malé třídy. Kdo byl zvyklý nacpat do 120 "půl domácnosti" (a to opravdu téměř lze, jen se to musí umět), byl nešťástný. Bohužel nikdy nepřišla větší "kufrová" verze, která by toto odstranila. Navíc všichni víme kdy a za jakých podmínek vznikal. Felda je (ať se to někomu nelíbí) jen a jen vylepšený Favorit - přiznávám, že dobře. Octavia je první konstrukce pod VW. Dle mého nic moc, právě proto, že se snaží si hrát na něco co není. Patří do nižší střední řídy, ale vnější rozměry má větší než mnohé vozy o třídu víš. To se pak snadno honí litry do kufru. Jenomže je to osobák - mělo se více myslet na pasažery. A právě v jednom příspěvku zmíněný design (zmenší se okna a tím auto působí sportovněji) z něj dělá otylou obludu. Jinak dle mého - autoři se velice inspirovali Vectrou - porovnejte si obě auta, mají stejné základní tvarové linie. Fabia pokračuje v tomto duchu - patří sice do třídy malých vozů, ale snaží se nahradit nižší střední. Nejspíš je to obchodní záměr - nabídnou něco, co vypadá na víc, než skutečně je. Bohužel ji schází právě ten v Čechách tolik žádaný kufr. Třeba bude nějaká verze s větším kufrem (nemyslím kombík). A protože ji vytvořili stejní autoři jako Octavii, musí mít obdobné znaky - vzhledové (např. tu otylost, která mne irituje). Podobnost s jinými auty může a nemusí být náhodná. Tím se odstávám k obecnému - podoba dnešních aut je v podstatě logická. Vznikají na počítačích s obdobnými programy. A dáte-li do počítače stejné zadání (základní parametry vozu), musí vám z toho nakonec vypadnout téměř stejné výsledky - tedy i vzhled (možná i proto mi Octávka připomíná Vectru). A vozy se pak liší třeba jen tradičními firemními prvky (rošt na chladiči) a drobnými detaily. A poslední slovo k Fabii - opravdu bychom si měli počkat až nás ti trapáci z Boleslavi přestanou oblbovat jediným pohledem a uvidíme auto celé. Jinak nepochybuji o velkém obchodním úspěchu, hlavně u nás - pořád to bude nejvýhodnější koupě. Ale i v cizině - kvalitou odpovídá západu, ale díky levné pracovní síle u nás bude pořád levnější než konkurence. A všude jde o peníze až na prvním místě. -
« Re: Motory Fabie
Vůbec si nedovedu představit ve fabii motor 1,0/37kW, který je ve VW LUPO jako základní. Předpokládám, že fabia překročí pohotovostní hmotností 1000 kg, takže dynamika bude "výborná" (lupo s tímto motorem zrychluje za "neuvěřitelných" 17s). Dost zajímavá je také strategie Škody-auto s motorem 1,4, který se montuje do octavie. Pro fabii zvedli výkon ze 44 na 50 kW (změna točivého momentu není zatím známa). Docela dobré což, pro větší auto méně výkonu...!!! Těch 44 kW je mimochodem dost trapná hodnota. -
« Re: Zírám....
To rsd: jestli si z mostu nebo okoli (podle nove SPZ) ozvi se. jedu 12.09. na trucky na okruh a rad bych s tebou prohodil par slov. To king: tvoje nazory jsou opravdu duchaplne (uz ti bylo 15???) i kdyz v jednom s tebou musim souhlasit: v soucasne dobe se tezko hleda design, ktery se libi co nejvetsimu poctu lidi a pritom je originalni. ja navrhuju abysme se sesli primo ve frankfurtu a u fabie o tom pokecali. ta jedna fotka je fakt na odsouzeni trochu malo!!! p.s. ten predek je ale fakt hroznej -
« Re: Zírám....
RSD - moc hezkej tuning, ale mracitka nemusim... Mohl by jsi mi mailnout nejake detaily tve prace? Rad bych ti k tomu pripojil sve nazory jestli chces.... Lukas lukas.antos@eu.bestfoods.com. Mame scan na attachmenty snad to projde... Par jepegu jsem uz dostal.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Neboj já se v autech vyznám docela dobře, ale přes to si nedovolím tak seběvědomě tvrdit co říkáš ty (nezlob se na mě, ale jízdní vlastnosti z fortky nepoznáš! Tak dobrej zase nejsi). Nechci se tady s tebou do krve hádat, ale tak trochu si právě svou odpovědí dokázal, že patříš do té velké party "všeználků".