Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  10:51

    « Re: Ceny

    Neni to jen technika, proč je Felda levnější. Určitě je to i kvalita zpracování, která je sice nesrovnatelná s původní, socialistickou, ale přeci jen ještě zaostává za západem. Uvidíme u Fabie. Dále tu nějakou roli může hrát i clo, doprava ze zahraničí a pod., což by mohlo Fabii zajistit trošku nižší cenu. O prodejnosti auta rozhodnou i jeho provozní náklady - ceny náhradních dílu, roční pojistka atd. - že by Škoda něco věděla o změnách zákonného pojištění? Motory 1,4 by o tom napovídaly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  10:42

    « Re: Konec nadvlády škodovek v Čechách

    Hmmm, a copak bude mít ten megane za motor? Ovšem, jestli ti na motoru záleží. Já raději menší auto se silným motorem než větší s nějakým dýchavičným ufuněncem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  10:29

    « Konec nadvlády škodovek v Čechách

    Jak jinak nazvat politiku Škody. Dá-li se o Fabii hovořit jako o škodovce. Přirovnává se tady k lecčemu, mně se ale při pohledu na ni zjevil změnšený Golf IV. Zvenčí i zevnitř - obojí myšleno jako styl. Škodovky ztrácí punc určité originality, tvrdě se řadí do rodiny VW, což je škoda, od VW je za chvíli poznáme jen podle toho nemožného grilu na přídi. Hlavně ten Kingem vychvalovaný interier - člověk pozná jen podle firemního znáčku zda sedí ve Fabii, Golfu či Passatu. I barevné provedení luxusní verze je totožné. Vrátím se k cenové politice. Nebýt patriotismu a výrazně lepšího zázemí (počet servisů u nás), tak se Fabia stane jedním z mnoha aut na našich silnicích, protože se jí konkurence vyrovná už i výší cen. U lepších verzí ji i předčí - než dát 380 tisíc za 1,4 16V, tak dám raději 400 za Megana.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  10:08

    « Ceny

    Vidím, že také nedají mnohým spát, tak bych k nim rád ještě něco dodal. Ceny fabie jsou srovnatelné s cenami konkurence ve své třídě (jak je uvedeno v Tématu týdne Magazínu auto.cz na tento týden. Od konkurence se liší tak cca. o 5 - 10 000Kč na model. To znamená, že fabia je již plnohodnotným konkurentem za plnohodnotné ceny, které nejsou nijak nadnesené, spíše naopak. Kdo si myslel, že bude v moderní škodovce existovat cenový dumping, jako tomu bylo u felicie, tak byl velmi naivní. Felicia potřebovala niožší cenu, aby vyvážila horší rechniku. Fabia to nemá zapotřebí a je nejlevnější jen symbolicky o zmíněných 5 - 10 000.
    Já mám jedno přání, za které mě tu budete proklínat: Chtěl bych, aby fabia byla dražší. Chtěl bych také, aby i octavia byla dražší. Proč? Ze stejného důvodu, o jakém psal jasi: Aby se vyšší cenou zabránilo přemnožení škodovek na našem trhu. Ne že bych to škodě nepřál, ale díky masovosti prodejů škodovek oproti ostatním an block je cca 49%/51%. Což dělá z mimořádně designově povedených škodovek u nás nejšedší průměr. A to je škoda. Proto bych byl rád, aby se stále více lidí u nás rozhodlo spíš pro clio, 206ku, polo, ibizu, a další. Aby majitel fabie mohl mít dobrý pocit nejen z vozu samotného, ale i z určité originality. RSD nemá pravdu, že podobný problém mají němci s golfem. Tam mu šlape na paty opel i forda a už i někteří japonci. Golf nemá 60% své kategorie, jako má u nás felicie. tak - a teď mě sežerte! ..... to jasi: hele, chlape, ty jsi ještě větší vztekloun ,než já a to je co říct. RSD ti nenadával a většinou nenadává nikomu. Jen prostě, jako já, nemohl vystát ty kecaly. Ani se nevytahuje, to by mohl, protože kreslení mu jde. Nevztahuj to na sebe, četl jsem ty příspěvky zpátky a z jeho strany byla jen nadávka na "znalce". Ty ses jen připletl do množství kritických příspěvků. Ale přímo na tebe neřekl nikdo nic. Tak se nečerti a hoď tam zpátečku. Nebudeme tady tlachat o ničem. Pokud máš co říct, tak do toho. Bez hádek. Já se ti omluvil, že jsem tě hodil do jednoho pytle s kecaly.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  09:21

    « Fabia

    Zdravim. Cekal sem ze hlavne ten model s 1.0 motorem bude levnejsi. Taky by me zajimalo jestli bude nejakej sportovne strizenej model GT.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  09:18

    « první dojem

    tak jsem se dostal na skoda=auto, celkově se mě nová škodovka moc líbí, ale čím dál tím víc je vidět vliv němců. tak třeba interiér je celkově v dobrej až na již zmíněnej ujetej hranatej volant, ale třeba na středovým panelu je vidět VW až moc - u průduchů ventilace a ovládacích tlačítek bych přivítal trochu jinej design.

    PS: všimly jste si ostřikovačů světel :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  09:18

    « Re: Bomba.....! to RDS

    Ach jo, clovek se tu snazi byt alespon trochu slusny (na rozdil od velkeho poctu ostatnich prispevovatelu) a pritom mu nekdo jiny nadava. Hele osobo, to, ze umis delat s Corelem nebo ja nevim cim a mozna se vyznas v designu, to Te neopravnuje k tomu pouzivat hrube nadavky proti nekomu, koho vubec neznas a kdo je mozna o par let starsi nez Ty a mel by si mu vykat. Ja nejsem anti-skodovkar, protoze me druhe auto je stara dobra S-105 a jak jsem napsal, Fabia se mi libi, ale sam jsi uznal, ze jich bude jezdit hafo. Chci pristi rok koupit vetsi auto, nez mam a zatim vede Renault Megane a Fabia jen pribila do meho vyberu. Kdyz bude tak dobra, jak vypada na obrazku a jak se o ni pise i ve skutecnosti na silnici, treba se necham ukecat. Ale v dane cenove kategorii (400 - 450 tis.) je velmi velky vyber aut...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  09:02

    « Re: Žasnu to King ...

    To jasi: sorry, tak tebe jsem přehlédl, neber to tak osobně, byl jsem trochu nakrklý. Měl jsem na mysli ty "odborné kritiky", kteří se tu objevily poprvé a hned mají rozum.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  08:59

    « Re: Žasnu

    Takže začneme opět od přední masky. Po shlédnutí celého vozu mě příjde, stejně jako RSD, že se obdélníková maska k tomu autu jaksi nehodí. Měla být trochu zaoblená, jako má třeba Rover 200. Ale pak by se tam zase nehodila ta světla. Takže jde asi o zvyk. Prostě tak vypadá a basta. myslím, že se najde dost tunningových firem, kteří vymyslí místo ní něco lepšího. Ve své kategorii bych ji umístil na 2-3. místo, spolu s puntem, vede 206ka. ....Doufám, že se mnou budete souhlasit, že profil fabie je velmi sportovní. Delší přední převis a krátká záď vypadají dost sportovně. Pojetím mi připomíná ibizu (nikoli vzhledem, pojetím). Jak už tu někdo řekl, zadek si přímo říká o křídlo nad okno a kufr. Ale budu se držet sériového vzhledu. Takže o agresivitě profilu snad nemůže být sporu. Ve své třídě vypadá z profilu lépe jen 206ka. .... Zezadu už je to něco jiného. Přestože se designérům podařilo vytvořit originální vzhled, má to jednu mouchu (sice jsem viděl už přehršel fotek, ale ani jednu čistě zezadu) - koncové svítilny, které se tvarově i z hlediska použitého plastu velice povedly, jsou ale zároveň jediným rušivým prvkem zádě. Ptáte se proč? Svým umístěním těsně nad nárazníkem. Tím, že jsou posunuty nízko, opticky zužují a zároveň snižují záď vozu a tím ubírají na sportovním vzhledu (budu se opakovat, ale spraví to 100%ně křídlo). Zadek nedosahuje agresivity profilu a přídě, řekl bych dokonce, že není ani tak pohledný, jako u felicie. Ale to posoudím, až je uvidím stát vedle sebe. zadní partie tedy zaostala. Ve své třídě: 1. - 206ka, 2. - punto, 3.- ibiza, 4. clio, 5. - FABIA. ..... Co ztratila fabia na zadku si ale vynahradila v interiéru. Překvapila mne podobnost s octavií SLX, ale musím říci, že v dobrém slova smyslu. Není sice tak originální, jako u punta, nebo 206ky, ale svým způsobem je velice originální. Je to jediná přístrojovka ve třídě, která vypadá jako v autě a ne jako ve hračce (punto, 206). Sice koncernově podobná řadě nižší střední třídy (golf, bora, octavia, toledo, A3) ,ale zároveň jediná svého typu ve třídě malých vozů (ibiza má liný kokpit, faceliftované polo se přiblížilo vzhledu lupa) Takže je vlastně ve své třídě ojedinělá. Mě se nový čtyřramenný volant, ne rozdíl od RSD velmi líbí. Svým neobvyklým tvarem dokresluje vzhled vozu a ihned jsem měl pocit, že tam patří. Volant v octavii, není hezčí, je prostě jiný. Vypadá i tlustě, jen se mi zdá, že má příliš velký průměr. Jinak použitými materiály a slícováním bych tipnul, že ve třídě nasadí novou laťku. Takhle precizně provedený interiér lze najít jedině ve vozech střední třídy. Ani nižší střední se nechytá. Takže ve zpracování rozhodně jednička. Vzhled je opět individuální, jestli se někomu líbí víc kudrlinky, zatáčky, obloučky a podobné ptákovinky (můj případ), dá body puntu. Kdo upřednostňuje jednoduchost, bude volit mezi 206 a fabií. Ibiza, corsa, clio jsou trochu out. Někomu tu vadily opěrky ve dveřích? Já byl šťastný jako blecha, když se hnusné rovné favoriťácké u felicie změnily. Ale ouha! Jsou sice pohlednější, než u fabie, ale bohužel tak blbě tvarované, že když se držím madla, tak nemohu mít položenou ruku na opěrce, protože se mi tam předloktí na délku nevejde. takže to už je lepší řešení to, co má fabie/octavie. Můžu si položit ruku a můžu se i držet (snad). A navíc se mi to u fabie líbí. Pajďuláci v pohybu na čalounění dokreslují dojem dynamiky vozu. ....... K ptákovinám: Chladicí box v přístrojovce snad ještě nevymyslel nikdo a pokud ano, tak možná v luxusní třídě. Super nápad. Spousta odkládacích prostor vevnitř? Proč ne, potěší to. A teleskopické ostřikovače světlometů? Tak tím mě naprosto dostali. Souhlasím s RSD: není v téhle třídě, ani v nižší střední a možná ani ve střední auto, které by mělo lépe zpracované a promyšlené sebemenší detaily téměř k dokonalosti. Že by se vracela bývalá sláva českých techniků?
    ...... Kufr: teď vítězně zavyjou všichni odpůrci fabie i škody jako takové - opravdu je malý. Tedy ne malý, ale opravdu průměrný, ve své kategorii. Takové punto je zase vysoce nadprůměrné. Otázkou je, kdo se bude víc smát v interiéru - majitel fabie, 206ky, nebo clia? Punto bude dostatečně prostorné asi i v interiéru, je také o čtyři (!) cm vyšší, než fabie a fabie není zrovna z nejnižších. Já ale trvám na tom, že pro rodinu s 2mi malými dětmi to stačí. ...... Ovšem teď přijde pár věcí, které mě velmi zklamaly: Výbava classic, comfort, elegance jsou OK. Velice mi ale chybí ještě jedna: Sport. Řeči, že je škoda rodinnou značkou neobstojí. I podobná rodinná značka opel má verze sport. U každého modelu konkurence existuje (je jedno,jestli se jmenuje GTI, GSI, VTI, RSi, GT, RS, HGT, nebo sport) Mají je všichni. Bylo by to použitelné u 1,4/74 i u dvoulitru. Liší se obložením interiéru kevlarem, karbonem, titanem, hliníkem, kůží, sportovním volantem a sedadly. Tento trend škoda záměrně ignoruje - viz. nadupaná octavia 1,8T, která se od ostatních liší jen štítkem na zádi. Velice mne to zklamalo. Ale na druhou stranu - ryto pro tunningové firmy. Že by se chystala jen pro verzi s 2,0l? mám strach. ... A druhá výtka: ten sportovní tříramenný volant, co má třeba ibiza, tam mohl být taky. Uvidíme, co nám nabídne škoda v originálním příslušenství. Tím by ale negativa fabie v mém případě končily. Nikomu nevnucuji své názory, ale považuji se za přísně neutrálního (Hmm, pokud nejde o Hondu, hahaha.), i když velmi, velmi patriota. Tak teď jenom počkat si na zkušební jízdy. Pokud bude alespoň tak dobrá, jako současné polo, tak nemá chybu. A vzhledem k pokroku ve vývoji bude snad i lepší. Tak hodně štěstí v COTY, Fabie!
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  08:28

    « TO RSD

    Souhlasim s tvym hodnocenim Fabie, jen me mrzi ze jsi neokomentoval ty ceny a rozdil mezi 1,4 ceske provenience a 14 16V od nemcu. Jak jsem jiz nize uvedl ve verzi Elegance je mezi nimi cenovy rozdil 65.000,- Kc, coz je smesny.... Asi si muzu na 16V nechat zajit chut, protoze za tu samou cenu je Octavia GLX 1.9TDI 66KW, a to na korunu. Ma otazka na tebe je: Da se udelat na 1.4KW chiptuning aby se zvysil vykon na prijatelnou uroven? Rekneme 60KW? Pak by to slo, jenze je to furt zastarala technologie :(((( Vubec uz nechapu proc tenhle motor nedavaji do Octavie, spon by to bylo 50KW oproti 40KW, ale to je otazka na jinou debatu a logiky bychom se stejne asi nedobrali... Lukas
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  08:06

    « Re: Žasnu

    To je ale zvlastni, ze si tolik lidi u nas, ale i na bohatem zapade, za sve penize kupuji Skodovky a ne rovnou AUTA. Se asi hromadne zblaznili, nebo co... :-)))) Ten tvuj pritel bude asi vesela kopa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  06:54

    « Re: Žasnu

    Kingu, netrvam na tom ze jsem znalec pres
    auta, mysli si o me co chces, ale mam sve
    nazory a za temi si stojim pokud se
    nepresvedcim o opaku. Jestli si nekdo mysli,
    ze v malem aute bude dost mista na nohy je
    utopista, podle fotek je tam jeste min mista nez
    ve felde. Fotka zezadu, pruhled pres auto
    vypada spis jako interier motoroveho clunu s
    tou kombinaci barev. A ze to ma maly kufr
    je snad jasne. Nikomu netvrdim ze je to hnus
    kazdy ma ale pravo na svuj nazor. Ja jsem mozna
    trochu konzervativni a tvrdim ze toto neni
    rodinne auto pro nase bezne rodiny se dvema
    detmi a trochou kufru jak se nam snazi skoda
    namluvit ve sve propagaci. A za ty penize
    uz muzu mit AUTO a ne SKODU jak prohlasil
    jeden muj znamy pri shlednuti ceniku Fabie.
    Takze si myslim ze trocha kritiky neni
    nikdy na skodu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  22:43

    « Bomba.....!

    Moc se mi líbí Fabia , a všimněte si detailů jednotlivých provedení. To nejlepší je skutečně filigránsky "vymakané". Koukněte na zcela jiný tvar nárazníku se sportovním nádechem a bez trapných ochranných lišt, sic malé ale přeci jen nástavce blatníků, kliky v barvě, matové sloupky, bílé blikače po stranách...to vše dokazuje, že Škodovka konečně dospěla. Bravo...Nadruhou stranu v základním provedení a bez metalízy vypadá opravdu chudě.Což zase není nazávadu když kouknu na rozdíly v cenách nejchudší a nejbohatší verze... Jedinými místy hodnými mé kritiky jsou: Přední maska, a hranatý!!!! volant, který leč ještě nikde nepoužitý je úplně hnusný... Sice ji bude mít každý "blbec", jak zde uvádí jeden z recenzentů, ale ten samý problém mají Němci s Golfem..... Fabia je opravdu mnohem lepší aut než-li jsem očekával a tak všem závistivcům a anti-škodovkářům přeji aby se zalkli a klidně posrali vzteky s jejich nudnými kritikami, který stejně nikoho nezajímaj. Ahoj RSD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  15:47

    « Re: Žasnu to King ...

    Hele, hele, já se bráním, já nic nekritizoval, jen jsem dal tip na informace. Náhodou, na první pohled na ty všechny obrázky to nakonec nevypadá až tak zle, ale pokud to bude jako s Felicií apod, tak si to stejně nekoupím. Můj názor : "Felicii má každej blbec" (sorry majitelé, kteří za to, že jí máte nemůžete). Jezdí toho všude habakuk a já mám raději něco, co až zas tak móc často nepotkáš (sice mám jen P 106 a těch už taky pár jezdí, ale pořád to ještě nemá na počet výše zmíněných vozů na našich cestách, necestách. "Zdar všem hezkým autům a inteligentním kritikům..."!
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  14:57

    « Žasnu

    Vzhledem k tomu, že jsem se kapku opozdil, tak teprve teď stahuji obrázky odevšadmožně. Svůj komentář si ponechám na zítra, protože jak se znám, tak to bude alespoň na 1/2 hodiny a já za 1/2 hodinu jdu dom. Co mě ale šokovalo a nedá mi, než na to odpovědět: příspěvky rado69, nebo tak nějak. Žvásty o malém místě vzadu a o nejchudčí verzi, kterou nafotili (asi jsi fotky neviděl, to co je vidět svědčí o velmi velkém místě vzadu a interiér v kombinaci černá/zlutobéžová je nanejvýš luxusní). Ovšem nazklamali jste mne. Opět pouze příspěvky o kopiích, šmejdech, malých kufrech a hnusech, s vyjímkou I a Lukase, které s ohledem na jejich prezentaci i v jiných tématech považuji za znalce na rozdíl od toho zbytku, který tu plodil během dneška.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  14:52

    « Re: Nebude lepsi si trochu pockat? TO MATEJ

    Jo v te nove motorarne v Boleslavi by se meli vyrabet motory od 1.0 do 1.4. Kdyby se tam vyrabel i ten 16V 1.4 74KW, tak by se to mohlo dost zlevnit, jelikoz je patrnej obrovskej rozdil mezi motorama vyrabenyma u nas a venku. Napr. verze Comfort 1.4/50KW za 314.900 a 14.4/74KW za 379.900!!! To je rozdil 65.000,-!!!!!!!!!!!! To je smesny!!!!!!!!!!!!! Blazni.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  14:46

    « Re: Nebude lepsi si trochu pockat?

    Nedělám si iluze o tom, že by Škoda něco zlevnila. Tím spíš za dva roky! Felicia mě z podobných úvah celkem rychle vyléčila.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  14:34

    « Nebude lepsi si trochu pockat?

    Nadhazuji tady tuhle otazku jednak s ohledem na vychytani much (nedelam si iluze o perfektnosti novych modelu) jednak s ohledem na ukonceni vyroby Feld - az zmizi Felda tak by to prece jen mohlo trochu poklesnout, ne? Vyroba motoru v domaci motorarne je snad taky na "dobre ceste" - to vse by se melo vyrazne podepsat na cene, rekneme tak ze nejake 2 roky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  14:30

    « Re: To se snad posrali neee?????

    Nooooo, ja nevim.... ze by krasny a elegantni auto za lidovy ceny??? Cha, to se jim povedlo. Doufam, ze me nikdo nenarkne z "antipatriotismu", ale podle toho, co jsem zatim na inetu videl (tzn. doufam, ze to ve skutecnosti bude lepsi), nic moc za "evropsky" ceny.
    Jedna poznamka k designu: jak se mi predek zdal humpolacky neotesanej, tak zadek je jeste "lepsi". Blahopreji (ach jo....)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.99  14:11

    « Re: To se snad posrali neee?????

    To se určitě posrali. Asi potřebují lidi nahnat
    ke konkurenci. Vždycky jsem byl patriot, ale
    už mě to přechází.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…