Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« cena
Ceny jsem čekal o něco nižší, no, ale to by asi felicie byla neprodejná. U provedení combi a sedan očekávám nárůst jěště o pár tisícovek. Pak budou mít asi zákazníci Škody dobré dilema. Koupím větší octavii se slabším motorem či menší fabii s více koňmi pod kapotou? -
« Re: Motor
Ale fabia je asi jen o 50 kg těžší, že by to byl takový rozdíl? ... Pozor! V motoristické slangu je "cítit se jako v motokáře" výraz maximálního uznání, protože motokára má vylikající jízdní vlastnosti a snadno a přesně se ovládá. Ale souhlasím s tím, že megana tedy rozhodně ne, astra je zase poruchový opel, golf je koncernový. Tak jedině japonec z nižší střední třídy .Ale jak říkám, proč fabii furt někdo srovnává s nižší stření třídou? Tak si kurňa vezměte do ruky katalog a porovnejte si to se SKUTEČNOU KONKURENCÍ, o které jsem tu psal už 100x. -
« Re: Motor
Co se týče motoru, trochu mě překvapuje, že do nabídky nezařadili motor 1,6 l/100 k, známý z Octávie. Jistě, výkonově by se kryl se čtyřventilem 1,4 /to bude asi solidní ořezovátko/, ale myslím si, že spousta lidí by raději sáhla po dvouventilu 1,6 l s variabilním sáním, který má lepší průběh toč. momentu v nižších otáčkách a tudíž lepší pružnost při klidné jízdě. Nevím přesně, ale jak vůbec vypadá křivka toč. momentu u 1,6/100 k a 1,4/100 k 2 x OHC? Ten dvouventil může mít vrchol tak někde kolem 2.500 ot/min./cca/, a čtyřventil někde kolem 4.400 ot./min, což vyžaduje jízdu ve vyšších otáčkách při potřebě masívní akcelerace. No, uvidíme, až to bude na prodejnách, na 100 % se v tom nechám svézt. Jinak design vypadá líp než na prvních fotkách, ale myslím si, že by to měli prodávat výhradně s nárazníkem v barvě kastle, jinak ten přechod mezi nárazníkem a a blatníkem by vypadal asi dost násilně - je to můj názor. -
Diamant 15.09.99 12:16
« Re: Motor
Ono tu ani tak nejde o to, ci je Fabia lepsia, draha atd. Predtym bola Felicia za dobru cenu (v porovnani s konkurenciou). "Kazdy" nadaval na interier, spracovanie, hlucnost, maly vyber motorov s pomerne slabym vykonom, ziadny airbag v zakladnej vybave, nepozinkovanu karoseriu,... Preto bola "TOTAL *". A teraz, ked by to vsetko malo byt odstranene, tak je zase zle. Jednoducho tu ide asi o to, ze je to SKODA, na ktoru sa moze len a len nadavat. A k tomu Meganu. Suseda ho vymenila za Octaviu a na moju otazku, ako sa citi v Octavii som dostal odpoved: "V Megane som sa citila, ako v Motokare!"
P.S.: To s tymi cenami sa uvidi hlavne u nas na Slovensku. Sem sa predsa musi dovazat vsetko (okrem Golfu 4x4). Ja Fabii velmi fandim. A to zrychlenie bude asi kvoli hmotnosti. Prevody sa volia hlavne podla maxima vykonu daneho motora s prihliadnutim na hmotnost auta. -
« Re: Ceny TO Lukas
Ne! Fabia je nejlevnější (s vyjímkou pra-corsy). jak jsem psal, cca. o 10 tis. Podobný cenový rozdíl bude asi i na trzích v evropě, tam na tom ale škoda víc vydělá, protože tam jsou auta levnější. Proč by měla snížit ceny o 10%, když se teď cenově vyrovná? Škoda se musí zbavit image levného vozu z východu. takže adieu, nízká ceno. Nemysli si, že budou ostatní dovozci snižovat ceny, jak se bude snižovat clo. U nás jsou ceny tak nízké, že se snad ani výrobcům prodej u nás nevyplácí. Podívej se do katalogu německého a našeho. Uvidíš ty rozdíly. Jak jsem řekl, já bych z hlediska určitého image škody posunul její cenu cca o 15 tis. výš, s vyjímkou nejslabší verze. Aby se vyrovnal trh. ve španělsku taky nejezdí polovina seatů, s bídou 10%.
To diamant. Já neřekl, že je to světová novinka, ale novinka ve třídě, i v nižší střední i ve střední. MB E je vyšší střední, pokud vím. -
Diamant 15.09.99 11:30
« Fabia?
Caute! No mne sa fakt celkom paci! Ja si ako skalny priaznivec kombikov budem musiet este trochu pockat. Zatial to vyzera velmi dobre. Len mi to zo zadu vzdialene pripomina Micru. Co sa interieru tyka, tak je OK, ale fakt sa tam mohol trochu viac prejavit aj dizajn. No co uz! Vybava tiez bude slusna. Ale tie ceny! No ja neviem, ale to uz fakt nema daleko od Octavie. Kto si to kupi? A este nieco. Ten 65.000-ovy rozdiel je asi preto, lebo tam pride este 1,4/55 kW. Ale ja si aj tak myslim, ze ked opadne po uvedeni Fabie (a jej karosarskych variant) zaujem, tak sa na ozivenie predaja zavedu aj ine motory ako napriklad 1,6. Ved VW ich ma celkom slusny pocet. -
« Re: Konec nadvlády škodovek v Čechách
Oprava: v příspěvku "ceny". Co já jsem se díval do katalogu, tak první slušný megane s 1,4/70kW je za 410 000. Fabia 1,4/74kW je ve verzi comfort za 380 000. Jak počítám, tak počítám, je to 30 000. To je benzín na rok. Fabia má v této verzi oba airbagy a boční na přání. Navíc kvalita techniky i zpracování je u koncernu VW na úplně jiné úrovni, než u nějakého renaultu. -
« Re: Konec nadvlády škodovek v Čechách
Přesně souhlasím s l. Panebože lidi, copak si neuvědomujete, kde byla Škoda před 10ti lety? A porovnejte kde je teď. Jestli je to zásluhou její nebo marek od VW je něco jiného. Dneska už pomalu nenajdete automobilku, která by nepatřila pod nějaký koncern. Měli bychom být hrdí na to, že dokážeme vůbec vyrobit takové auto. Už se těším na další typy, abysme už nemuseli závidět automobilkám, které nabízejí auta ve všech třídách a kategoriích. Až všechny Škodovky budou mít svůj styl v MPV, offroad, atd. To bude paráda, nebo ne? -
« Re: Konec nadvlády škodovek v Čechách
To I: souhlas. Za kvalitu se musí zaplatit. A ona fabia je česká a bude. Určitě má dost německých, respektive evrpoských dílů, ale i české a montují ji čeští dělníci. Tak co? To RaFaN: ona je škoda technicky a zpracováním pod úrovní západu? Tak tos asi nečetl žádný zahraniční test octavie, ani srovnávací testy, že ne? No to nic, kup si megana. Proč? To už jsem napsal v pžíspěvku "žasnu". -
« Re: Konec nadvlády škodovek v Čechách
Považoval jsem za zbytečné jít do detailu, byl to příklad, určitě by se našly další. Tento konkrétně 1,4 16 V. Auto celkově větší (prostor pro cestující i kufr) a s lepší bezpečností výbavou - včetně bočních airbagů a ABS (o tom jsem u Fabie ni nenašel). Komfortní srovnatelná. -
« To: King
Tak jo, omlouvam se, ze jsem zapusobil coby nejaky zakoplexovany jedinec. Jo a taky teda omluva pro RSD (asi ho znas lip a nemam pravo ho hodnotit). S Tvym nazor ohledne premnozeni Skodovek souhlasim a vlastne to odpovida memu nazoru. Jinak jsem spis auto-konzument (i kdyz taky najezdim nejakych 40-50tis km/rok - takze ne zadny "kloboukar"), nez odbornik a tak radeji ctu vsechny ty prispevky abych obohatil sve vedomosti, nez pisu nejake blaboli (jako taky par jedincu v Motor Cafe).
Urcite se budu chtit s Fabii projet a prohlednou si ji zblizka (tak jako jsem to udelal u Focucu, Escorta, 206, Meganu, Felicie ...atd).
Takze vsem Vam inteligentnejsim diky za vzelavani a tem ostatnim "taky na Vas dojde...". -
« Re: Konec nadvlády škodovek v Čechách
Problem rady kritiku je v tom, ze u nich stale pretrvava nazor, ze Skodovka je jen malej ceskej klumprt, kterej stoji zato koupi jen v pripade, ze je nabizen za mnohem nizsi cenu nez konkurence, ale beda, kdyz si Skoda dovoli tu drzost a chce za srovnatelne nebo dokonce lepe vybavene auto stejne nez "cizokrajne" znacky. Proste si stale mysli, ze to jedine, cim Skoda muze (a musi !) konkurovat je cena. Souhlasim s Kingem, ze tento nazor je neudrzitelny. At mne nekdo logicky vysvetli, proc by stejne (a nebo jeste vice) nadupana Skodovka mela stat mene, nez cizokrajne Renaulty, Fiaty a nebo Fordy ?
Taky nechapu ten povyk nad tim, ze Skoda prestava byt ceska a sva ! Co je to ceska Skoda, po ktere tak slzite ? Favorit ? Nebo stodvacitka ? Jo, ta byla sice ceska, ale pokud si pamatuju, tak jsme se pred deseti lety na ulici otaceli za kazdym trochu slusneji vypadajicim zapadnim autem. Dnes se na Zapade otaceji za nasema Octavkama a jiste budou i za Fabii. A Cesi remcaj a remcaj a remcaj....







