Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  10:48

    « Re: Souhrn dne - 15.9. to RSD

    Omluvil jsem se Kingovi i tobe (Vám). Vim, ze v anonymite "site" se tyka a nechci to porusovat. Jak jsem napsal, nejsem zakomlexovany "kloboukar". To malovani Ti jde, a mozna bys mel poradit i tem "chytrym" od vyrobcu aut. Nebudu plnit rubriku. Takze jeste jednou se omlouvam a fandim vsem tem, kteri neco vi, neco umi a zbytecne nedelaji frajery.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  10:28

    « Re: Fabia: ceny

    Jak už jsem tady jednou psal, cena fabie je konstruovaná vzhledem k ceně felicie. Jinak by byla felicie neprodejná. Tím nechci nijak omlouvat cenu fabie. Jistě by bylo příznivější, kdyby se na českém trhu snížily ceny felicie i fabie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  09:52

    « na Jirku z auto.cz

    Zda se ze mas obcas zajimave informace.
    Nevis neco malo o tom, co se ve skodovce pripravuje v nejblizsich letech dalsiho ?
    Snad nezustane je u dvou modelu Fabia a Octavia.
    Co MPV nebo limusina a kdy asi ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  09:42

    « Uz jem ji videl na ceste ...

    To jen tak mimochodem. Vcera vecer (spis v noci) jsem se vracel s kolegou z IAA a nekde za Jihlavou (na dalnici) ve smeru na Brno si to ficela cervena Fabia s MB PSZ.

    ... Takze oci dokoran ... :-)


    Jirka

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  09:33

    « Re: a co nazev Felicia

    Podle informaci, ke kterym se muzu dostat ja vyplyva, ze Felicia nema moc dobre jmeno v zahranici - tam je neustale vnimana jako vyrobek "stare skodovky" - jinak taky "vychodni vuz". Fabia by ji mela do jiste miry zastoupit a poopravit mineni motoristu na zapad od nas o produkci Skoda auto.

    Pokud jde o motor 1.0, souhlasim, ze to nebude zadny tahoun (a do jiste miry bude degradovat jizdni vlastnosti), ale je pravdou, ze take znam dost lidi, kteri nevyuziji ani onech 37kW :-)).

    K cenove politice: zdrazovani je vzdy problemove, a tak je snazsi zavest novy model draz, nez jej pozdeji zdrazovat, zvlast pokud je neustale k mani starsi model (zde Felicia) za puvodni=prijatelnejsi ceny. Navic postaveni Skoda auto u nas je dost specificke a muze si "dovolit" takovyto postup uz proto, ze je tady hodne "natesenych" lidicek, kteri si Fabii urcite koupi i za tech bez mala 500.000,-

    Ja bych samozrejme jako bezny, penezi neoplyvajici motorista rad videl Fabii 1.4 na salonu za 250.000 ,- ale jsem realista a ani jsem s tim nepocital.


    S pozdravem

    Jirka

    auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  09:24

    « Fabia: ceny

    Omlouvam se, ze vstupuji do pulsujici diskuse az ted, ale mam jednu zasadni vytku k Fabii, ktera se mi jinak docela libi. Tou vytkou, ktera me vytocila, je CENA. Za male auto, vyrabene v ceskych podminkach a za ceske platy, chtit (byt i v plne vybave) bezmala pul milionu. To je snad ulet! To si MB mysli, ze uz je v Nemecku. Mne to docela pripadlo jako drzost. Kdyz vezmete, ze tady je k mani Almera 4D s klimatizaci za 340 tis., tak ti hosi z marketingu MB musi byt totalne ozrali. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  09:23

    « hmotnost

    Prave jsem byl na strankach VW a Golf je zhruba
    stejne tezky jako Fabia. Viz i podobne parametry
    s motorem 1.4 55kW.
    Jeste si myslite, ze motor 1.0 37kW !! a 84Nm !!
    Fabii uveze. Jestli ano, tak to bude utrpna jizda
    se stalym razenim a vytacenim motoru do vysokych
    otacek. Vzhledem k tomu povazuji ja osobne za
    zakladni model 1.4 50kW. Ten vsak s cenou 280 000
    Kc bude hure konkurovat ostatnim ve tride malych
    vozu.
    Zejmena u nas v cechach, kde kvuli ekonomicke situaci jde o cenu auta predevsim.
    A je to snad auto predevsim pro cesky trh, nebo ne ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  08:50

    « motory 1,4

    Pánové (a dámy také), jaký názor máte na celkem 3 motory objemu 1,4 l? Kromě škodováckého motoru s 50kW a 16V motoru od VW se 74kW, se má montovat ještě další 16V od VW - 55 kW, 126Nm při 3800 ot. Předpokládám, že je to motor z golfu, ale trochu jinak naladěný - golf má 128Nm při 3300 ot. Pochybuji, že se budou souběžně montovat tři motory 1,4. Možná až ve škodovce rozjedou výrobu motoru 1,4 16V (???), tak bude vyřazen z montáže OHV motor s 50kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  08:45

    « Re: Souhrn tohoto dne v tomto tématu.

    Diky za pochvalu, RSD, ale napsal jsem jen sve pocity z vecneho ohrnovani nos nekterych lidi nad Skodovkama. Je to zvlastni, ze tady v Rakousku na ni slysim samou chvalu, a pak prijedu do Ceska a slysim: no jo, za ty penize uz sis rovnou mohl koupit nejaky CIZI auto. Tezko vysvetlovat, ze jsem za svy penize chtel prave neco takovyho jako Octavka Combi, SLX, TDI 81 kW. No nic, to jen tak naokraj.

    Jinak jsem spis uzivatel (i kdyz nadseny :-)) nez nejaky expert a fanatik do aut. Autaky se mi ale samozrejme libi. Ale radeji jezdim, nez se v nich vrtam... Caues.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  08:19

    « TO RSD

    Sorry ten motor v Octavce 1.4 ma 44KW, 40KW ma Favorit. Uz jsem z te zaplavy 1.4ek zmatenej, ztracim prehled :))). Nicmene jsi neodpovedel na mou otazku, da se na te 1.4 50KW ve Fabii udelat chiptunning alespon na 60KW, aby clovek nemusel davat tolik penez navic do 74KW???? Jak jsem jiz napsal, ve verzi ELegance je mezi nimi rozdil 65000,-. Lukas
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  07:51

    « Re: Souhrn tohoto dne v tomto tématu pro RSD

    Hezký sumář. To ten včerejšek nikdo ani číst nemusí, haha. Tak co, už máš fabii komplet, tak můžeš pracovat na tunningu naostro. Kdy uvidíme opravdu real kit by RSD? Co ty říkáš na horší dynamiku fabie oproti polu ve verzi 1,4/74? Doufal jsem, že fabie bude mít tak krátké převody, jako staré punto (alespoň 1-3). Podle těch parametrů to moc nevyzerá. No uvidíme. myslel jsem, že bude ta 1,4ka šlapat na krk tomu báječnému dvouventilovému 2,0 - alespoň s parametry 0-100 za 10,5 by to tak bylo - rozdíl 0,7s. Rozdíl 1,7 už je větší. Podle mého spekulativního a ničím nepodloženého názoru se bude ten 16V chovat značně sportovněji. Což? Budu zvědav na pružné zrychlení obou motorů, bude-li uvedeno v prospektech. I když rozdíl 14kW a 0,6l objemu je dost. Ale 16V by to mohl částečně dohnat, zároveň za nižší spotřebu a pojištění. (mimochodem acco 2,0/16V nám zrychluje za 11, ale to je motor, se kterým se jaksi VW srovnávat nedá - a to ani 1,8/20V, ani 2,0. Já jen, že to zrychlení 0-100 není až zas tak podstatný údaj.)Uvažuji samozřejmě osazení fabie 2 osobami, ne pěti + pes + bagáž pod strop. Ale už se trochu nedočkavě těším na sedan. Nejsem hrozný? Kombi mě zas tak nebere a těžko se jim povede udělat hezčí, než má octavia.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  21:44

    « Souhrn tohoto dne v tomto tématu.

    Pro JASI: Milý pane JASI, v tomto tématu jsem nikoho nechtěl urážet, a poze jsem citoval slova jednoho z recenentů, a chtěl mu tak oponovat ve výroku, že Felicii má..., ale nic. Dál mne zarazilo to, že mne tu taky nikdo nevyká a vůbec mi to nevadí, protože si mislím ,že tu je docela prima parta tak proč bych Vám měl vykat, ale pokud si to přejete, tak mi toto fau-paix pro jednou promiňte. Nevím co Vás proti mne tak popudilo, ale já se zde snažím pro tuto partu v Corelu, PhotoShopu a ostatních programech vytvořit to, co nám jaksi Škoda nedodala a vůbec tím nechci nějak machrovat, jak vyplývá z vašeho příspěvku . Pokud někomu vadí mé obrázky, tak ať mi to dá najevo, a já je rozhodně umísťovat nemusím. Děkuji Kingovi, že se mne u pana Jasiho zastal.
    Pro Lukase99: Octavii 1.4 nedělají se 40Kw, to jsi se asi překoukl....
    Pro RaFan: Tak Golfa mi Fabia nepřipadá ani omylem, a pakliže míříš k interiéru, že člověk nepozná a to tě cituji: jestli sedí v Golfu, Passatu nebo Fabii, tak je to pro Fabii jenom plus, protože z výše tebou jmenovaných je Fabia v nejnižší třídě, takže bit na tom bude jen a jen Passat. Já si ale myslím, že Každý z těchto interiérů má jiná specifika, a já je od sebe naprosto výrazně odliším.
    Pro 1: Tvůj příspěvek v 10:54 bych hodnotil spolu s příspěvky Kinga asi tak k nejkonstruktivnějším v tomto dni. díky.
    Pro fenix 11:11, taky souhlas
    Pro Diamant: Taky mi připadá zadek fabie dost jako Micra, ale o dost zvětšená. Jesm tedy rád, že nejsem sám.
    Pro Zabakuse 15:44: Zabakus mne tradičně nezklamal svým příspěvkem a sním nesouhlasím snad ani v jednom bodě. No alspoň své antipatie ke Škodovkám umí dát pěkně najevo :o)
    Pro Kinga 16:33
    Stojím za tebou a zcela se stím co jsi napsal ztotožňuji, myslím že z tvých příspěvků si člověk může narozdíl od některých ostatních alspoň něco hodnotného odnést. díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.99  17:05

    « Re: cena

    Nemyslím že je určujíci že když tam bude 1.0 tak to nepojede. Určující bude zpřevodování a nebudou tam tak těžké věci jako CD changer, klimatizace, šíbr, motorky oken apod. takže bude relativně lehká a možná to pojede. Se uvidí. Pokud jezdí někdo jako moje matka do práce městem 6 km a večer zpět a na víkend jede s fotrem jiným autem, tak jí to asi stačí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  16:52

    « Re: ...

    Ach jo. Nikde jsem nenapsal, ze zpracovani bude horsi, nez u Filcky (to by snad uz bylo moc). Jenom se mi zda ukvapeny posuzovat to podle par fotek. Taky nepisu, ze budou delat smejdy. To jsi si odvodil podle toho, ze (a nevim proc by to tak nemelo bejt) jsou auta urceny pro prvni prezentaci stokrat prohlidli, aby nikde nebyl ani chloupek. BTW. proto, ze se mi nelibi napr. predek novyho Meganu jsem odpurcem vseho francouzskyho? To je silena logika. A jeste jedna vec - daval jsem dohromady argumenty esteticky (tzn. subjektivni) proto, ze psat tady o tom, jaky by to bylo, kdyby se ten a ten motor vyrabel tady nebo onde je podle myho kravina. O objektivnich vecech se tady mluvi dost a dost. Myslim si, ze technikou nebude vyrazne prevysovat zadny evropsky auto, proto mluvim spis o tom, jak na me pusobi vzhledem (to jen proto, abys pochopil, ze subjektivnima nazorama se da tezko argumentovat, coz ale neznamena, ze clovek bezduse keca)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  16:33

    « Re: ...

    Za kecala tě považuji, pokud nejsi chopen dát dohromady pár argumentů. A to teď jsi, alespoň v rámci možností, pokusím se ti proto odpovědět. Podle toho, co píšeš, jsi odpůrce škodovky i českých výrobků, i když tvrdíš opak. Proč? Jenom blbec by se mohl domnívat, že fabia bude mít stejné, nebo horší zpracování, než felicia. A hádal bych se i s někým, kdo by mi tvrdil, že ho bude mít horší, než octavia. Je to nové auto, konstruktéří mají zkušenosti z prvního auta škody po 30 letech - octavie. Tak asi udělají kvalitativně horší auto, že jo, To je logické. On se totiž technický a technologický vývoj vrací k opicím a parnímu stroji, že? ... Dále design fabie se ti líbit nemusí, mě se zadek taky nelíbí, to už jsem psal. Ale auto musíme hodnotit jako celek. Ale budu si stát za tím, že profil je dynamický a sportovní. Ale to se můžeme hádat donekonečna. To je subjektivní. A asi vyrobili pro focení nějaké spešl kousky, viď ? Ty sériové budou šmejdy. Proč? Je to přece Škodovka, ne? ... Jsem rád, že se shodneme alespoň na volantu. ... k přední partii bych ani výhrady neměl a se zadní s tebou taktéž souhlasím. tak vidíš, nakonec najdeme i společnou řeč. A pokud jde o ošklivost, o té bych nemluvil. Mě se nelíbí spousta vozů, o nichž ostatní hovoří jako o skvostech. Fabii si nekupuj. Bude jich alespoň jezdit míň a neokoukají se tak rychle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  16:14

    « Re: cena

    Myslim ze motor 1.0 l je jen ciste obchodni tah,
    aby se mohlo rict ze v zakladni cene se vyrovna
    konkurenci. Mzslim ze 250 000,- by mela byt cena
    s ceskym motorem 1.4 l. Tohle je tak trochu podvod. Pokud se Fabia citi byt na pomezi tridy
    malych a nizsi stredni, nemel by se zde objevit
    motor 1.0 l. Navic je na tento motor i dost tezka.
    Felicia byla lehci a s 1.3 40kW to nebylo moc
    k jezdeni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  16:08

    « a co nazev Felicia

    Jsem jeno zvedavy jestli nazev Felicia uplne casem zanikne, nebo to bude dalsi nove auto.
    Jestli ano, tak jake. Fabia i Octavia zabrala
    tim, ze jsou na pomezi trid vlastne tridy
    malych, nizsi stredni i stredni.
    Ze by z Felicie bylo mini auto ?? To snad ne.
    Nemate nekdo nejake informace ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  15:56

    « co ty motory

    Fabie je celkem asi dobre auto, ale proc se do srejneho auta montuje motor 1.0 litru a 2.0 litru
    nechapu. Bud bude litrovy motor moc malo, nebo
    dvoulitr zbytecne moc (obzvlaste pokud se nejedna
    o zadne GTI).
    Take mne zarazi pouziti 1.4 50kW a zaroven
    1.4 55 kW. Navic mezi 2500 a 4000 ot. bude i dost
    podobny tocivy moment.
    Mate nekdo nejake vysvetleni ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  15:44

    « ...

    Jeste si dovolim par svych nazoru (ackoliv - podle Kinga - jsem jenom kecalek, jako skoro vsichni), protoze na svuj nazor pravo mam.
    1) Nemam nic proti Skodovkam ani jinym ceskym vyrobkum
    2) Design Fabie se mi nelibi, a to hlavne zezadu a ze strany - nejak se mi to nezda agresivni ani sportovni ani elegantni - takovy "bez ksichtu"
    3) Doufat, ze dilensky zpracovani bude lepsi nez u Feldy a alespon na evropsky urovni muzeme, ale se soudy bych pockal tak rok - a nebo si myslite, ze na prezentacnich fotkach bude nejaka nepresnost??? To teda rozhodne ne, ale v seriovy verzi uz by se objevit mohla
    4) Vnitrek je klasika - kdo cekal neco zasadne jinyho musel bejt blazen. Mne osobne se volant libi (zatim to povazuju za nejhezci cast auta), chladici box je fakt "cool" :-) Ale vychloubat se mnozstvim odkladacich prostoru mi pripada trosku prehnany, protoze (podle myho) na tom jsou vsechny novy auta priblizne stejne. Malem bych zapomnel - stredovej panel se mi zda "v duchu Fabie" - nevyraznej...
    5) Osobne si myslim, ze kdyby celej predek snizili (nizsi maska a svetla, u svetel bych byl pro vetsi radius (resp. uhel) zaoblenyho a jemu protilehlymu rohu), pusobilo by to elegantnejc. Zadni svetla (i podle myho) mohla bejt vejs, ale stejne to na me pusobi nejak chude...
    Ted me mzete zase pohanit, jako ze tomu vubec nerozumim, ale taky byste si mohli uvedomit, ze je to jeden z nazoru, kterej bud rozumne vyvratte, nebo nechte bejt. Jak to zatim vidim - nic me nepresvedcuje k tomu, abych si Fabii koupil. Na druhy strane me od ni odpuzuje "jenom" design. Asi je lepsi mit vosklivy poradny auto, nez poruchovyho krasavce. Jen aby z toho nakonec nebylo vosklivy a jeste poruchovy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  14:20

    « Re: Motor

    Kingu, plne s Tebou souhlasim - s 1.4 74kW to musi slapat jak hodinky. Jen ta cena by mela trochu klesnout - co takhle vyrabet nektery z motoru (1.6 nebo 1.4) v nove motorarne v MB, to by bylo to orechove :o)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…