Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« A co management Škodovky
Možná to zní nadutě, ale chtěl bych vědět jestli lidi třeba z managmentu a marketingu Škodovky objevili toto téma. Podle mne je to dokonalý průzkum trhu, protože se zde nacházejí hlasy ,které vyzdvihují klady Fabie, Octavie a Felicie a na druhou stranu často konstruktivní kritiku, která by možná stála za zvážení. Navrhuji autu.cz aby zaslali výpis kompetentním osobám jako malý vzorek veřejného mínění. Oni totiž všechny tyto názory téměř dokonale mapují pocity z uvedení Fabie a tak si říkám, kdyby napříště věnovali u škody více sociologickým a marketingovým průzkumům, našli by mnohem více spokojených zákazníků, čímž nechci tvrdit že jich má škoda u nás i ve světě málo. To: King. S uvedením plastových doplňků pro Fabii plánujeme v prvním čtvrtletí 2000 a doufám, že se bude na co těšit. Na druhou stranu to bude těžké ,protože jednotlivá provedení Fabie mají různé odlišnosti a tak musíme mít zcela jasno, co příjde na trh od Škody, protože to co na vás poblikává vpravo nahoře bude zřejmě model Sport nebo Elegance, která má zcela jiné nárazníky, lemy blatníků, jinou odtrhovou hranu 5-tých dveří a vypadá opravdu nabroušeně nemyslíte?. -
« Re: TO IVO
Ja s Tebou souhlasim, ale jde mi o princip, "bud se o sebe sam postaram, nebo potrebuji pomoc od jinych, ale pak bych k nim mel mit jistou davku zodpovednosti". Tenhle stat nacpal miliardy do podniku (a jeste se chysta nacpat), ktere padly "lehce na usta" a ty penize uz nikdo nikdy neuvidi. Ja jsem rad, ze se Skodovce dari, ale tahle cenova politika mi pripada na strane "trochu z tech lidi jeste neco vydojit", dokud nam fandi. Zil jsem nejakou dobu ve Statech a libi se princip volne souteze, ALE TA U NAS NENI, protoze jsou u nas "vyvoleni" s monopolnim nebo urcitym ochrannym postavenim, kteri pak v samotnem dusledku nedodrzuji pravidlo uvedene na zacatku. Myslim, ze by se mi vice libil pristup, ktery byl a snad jeste je udrzovan u Octavii => "mame mensi vyrobni naklady, dejme je o neco levneji (ja si myslim, ze jsou o neco Okt. levnejsi nez konkurence)". Osobne se domnivam, ze na svou cenovou politiku koncern brzo doplati a pak to budou opet nasi danovi poplatnici, kteri budu tvorit "socialni sit" ne VW. Ale tim proboha nechci malovat certa na zed. Myslim jen, ze Skode ten hrebinek trochu prerostl a nerespektuje realitu. -
« TO IVO
Vycitat Skodovce danove ulevy je ponekud zcestne... Skoda zamestnava spoustu lidi, vybudovala tu perspektivni zavod, investovala v primych investicicich miliardy marek (kde by nase hospodarstvi bylo bez Skody...), a ze zisku jiz plati dane. Myslim ze prospech vstupu VW tehle zemi je neoddiskutovatelny.... Co bychom asi ted rikali kdyby VW investoval jinam? Asi bychom byli pekne v *, tohle tema by neexistovalo, Skoda by zdechla nebo by ji koupil Renault... Fuj, to je ale predstava :-( brrrrrrrrrrrrr. Jak rikam, jako zajemci o Fabii mi ty ceny moc nesedi, ale jako soudny clovek berouci v uvahu navratnost investic a profitabilitu je chapu. -
« TO RESIDENTS
Naprosto souhlasim... Maji nejlevnejsi provozni naklady, bez debat. Taky se mi ty ceny nelibi, i kdyz vybava je vic nez dostatecna. Uvedom si ale, ze do te nove linky investovali, jak bylo receno ve stejne priloze pokud se nepletu, 12 miliard korun. Coz neni sranda a to se musi v nejake dobe taky vratit ne? Je to jako pujcka, kterou ted musi splacet. Lukas -
« Re: Ještě k motorům
Kingu. NEMAM NIC PROTI VOLNE SOUTEZI, presne naopak. Otazka zni, do jake miry tahle republika a jeji danovi poplatnici pomohli Skodovce a do jake miry je v souladu s principy slusnosti navrsovat zisk, ktery opet zaplati titiz lide. Ja vim, ze zjednodusuji a kazdy z nas se muze svobodne rozhodnout jake auto si koupi, ale spise mi jde o princip. Navic, kde je nejaka zaruka, ze to auto bude svou kvalitou odpovidat konkurenci, kdyz uz ji odpovida svou cenou. Fabia nema ve sve modelove rade predchudce, tedy zatim hovorit o nejakem image je dost diskutabilni a povazovat za predchudce Felicii, i kdyz jeji kvalita je urcite lepsi nez u Faforita, tak stale neopravnuje MB k takovemu navrseni ceny. -
« Re: Ještě k cenám
Nezlob je, ivo, ale to zni jako dost naivni predstavy o Robinu Hoodovi. Vracet neco lidu, no ja nevim. Skodovka je super-fungujici firma, ktera se musi na trhu samozrejme poradne otacet, v te konkurenci jaka je. Uvahy o vraceni penez lidem formou levneho autaku jsou podle mne mimo realitu. Zakon nabidky a potavky je neuprosny. Feld se prodalo jako rohliku, Octavky se prodavaji taky skvele, presto ze i u nich zaznivaly hlasy, ze se lidi z marketingu zblaznili. Nezblaznili se tehdy, a tak nemyslim, ze se ted nahle zblaznili pres noc. Myslim, ze to maj vypocitany lip nez my vsichni tady dohromady. Nerikam, ze by se mi nelibilo jezdit v Octavce za 300.000, ale zaroven je mne jasne, ze to jsou predstavy z rise snu a fantazii. Na druhou stran chypu beznadej lidi, kteri na takovy auto nemaji. Ale jak uz tady rikal Kingt, to je spis na adresu komancu nez na adresu Skodovky. -
« Re: Ještě k motorům
Ano, hájím cenovou politku, ale nesouhlasím s ní. Myslíte, že si to odporuje? Vůbec ne! Chci, aby škoda přestala být dominantním prodejcem v ČR, ale na druhou stranu jí přeji úspěch v evropě. Vy, kdybyste byli v top managementu škody a šlo vám o výsledky, tak byste prodávali "pro lidi" za 150 000? A jsem dalek malicherných spekulací o tom, jestli by náhodou neměl být každý model o 10 000 levnější. Neměl! Clio a 206ku taky seženete za tyhle prachy. A jsou stejné, ne-*li horší. Proč by se měla škoda stále podbízet cenou, když je rovnocenným soupeřem ostatním? -
« Re: Ještě k motorům
To: Residents: díky za uznání, ale s tou 1,0/37 kw jsi vedle jak ta jedle. Je to totiž motor, který Škodovka vyrábí pro ostatní značky koncernu. Osazuje se např. do Seatu Arosa nebo WV Lupo - čili malá auta, ale žádná 1000 MB. Ale je fakt, že dávat ho do auta na pomezí nižší a nižší střední třídy je trochu ubohost - a holedbat se relativně nízkou cenou v základním provedení taktéž. To už opravdu raději feldu 1,3/50 nebo 1,6/55, sice rel. zastaralé motory a koncepce /to je na diskuzi/, ale alespoň dostačující motorizace - což se zde říct nedá. Prostě v základu to bude auto pro borečky, kteří se budou honosit novým autem, ale předjede je každá dobře seřízená Š 130, když bude chtít. Á propos, máte někdo zkušenosti, jak jede ta 1,4/43 kw v Octávii? Podle mě to bude lenivost sama, ale nejel jsem v tom, nemůžu soudit. -
« Re: Ještě k motorům
Ta řada motorů nevypadá špatně, ale pochybuji, že škodovka něco podobného udělá. Pokud totiž chceš ve škodovce (Oktavia) nějaký lepší motor tak je jen v té nejvyšší výbavě SLX (1,8 T, 1,9 TDi 81 kW). Ten motor SDi má 47 kW a ne 43 kW. Dále by mě zajímalo, z čeho udělali tu mršinu 1,0. Vypadá to na starý "osvědčený" OHV z 1OOO MB, resp. tudor a spol. Tak na takové technické skvosty chtějí u nás budovat motorárnu... King tady obhajoval cenou politiku Škodovky. Měl by si tedy přečíst vyjádření šéfů VW ve včerejší MFD. Ve škodovce převládá ruční práce, protože je výrazně levnější než použití robotů v montáži. Když k tomu přidáme i české ceny (pozemky, energie, součástky - byť v menší míře), tak česká auta rozhodně nejsou levná a dosahovaná míra zisku bude větší než u jiných koncernových značek. -
« Re: Ještě k cenám
Samozřejmě, že naše minulost a jí implikovaná současnost daná velmi chabou životní úrovní je na mdloby, ale připadá mi, že na to v MB rychle zapomínají. Pořád ve velké většině vyrábějí Češi tato auta pro sebe a měli by tedy to, co se ušetří na levnější výrobě taky vrátit lidem, kteří svými daněmi Škodovce dost pomohli. Nebo se mýlím (je už to taky pár let), nedostala snad VW-Škoda (alespoň v začátku) od státu daňové úlevy? -
« Re: Ještě k motorům
Naprostý souhlas s HonzouX, ale ty bohužel nejsi marketingový odborník škody. má to jednu vadu: jak budeš, coby dealer, vysvětlovat nějakému vesnickému balíkovi se slámou, čouhající z holínek, vysvětlovat klady a zápory 16V motoru. A jak potom stanovit cenovou politiku. Upřímně - žádná automobilka snad nemá dva motory s rozdílnou kubaturou, ale stejným výkonem. Mluvíš o výkonu a točivém momentu, ale zároveň ten 1,4 bude asi lehčí, menší a úspornější. Tak si nevybereš-. Čecháčci by zase škodu drbali, že má dva skoro stejné motory. Buďme rádi, že se moderní 16V technologie dostala i do škodovek, ta 1,6 je sice teoreticky nový motor, ale koncepčně je trochu out. ..... litrový motor je ve fabii proto, že ho mají i ostatní konkurenti. To je jediný důvod. Jak řekl jirka z auto.cz - jsou lidé, kteří nevyužijí ani těch 37kW. Kdo bude chtít jezdit rychle, tak si ho prostě nekoupí ..... Sice se zdá, že motory 1,4/50 (škoda) a 1,4/55 (golf) jsou výkonově i točomomomentově skoro stejné. Rozdíl při jízdě tomu ale podle mého naprosto nebude odppovídat. Důvodem je opět 16V technologie, která požene motor VW výrazněji kupředu, než škodovácký dvouventil. A že ten ve felicii (1,3/50) dokáže pěkně upalovat. Víte, vadí mi jedna věc: místo toho, abyste byli rádi, že se do škody necpou motory, které už koncern jinde nechce (třeba tolikrát spílaný 1,6/55), tak začínáte polemizovat, jestli nakonec pro škodu nebudou lepší ty zastaralé motory, z důvodu lepšího průběhu toč. momentu. Hmmm, asi důsledek krvavé polemiky zastánce 8v - mateje a ostatních - zastánců 16V (ivo, já, hop, ...) v tématu 16V motory , .... Až někde mateje potkám, tak ho asi zabiju. Opakuji tedy znovu: 16V nejsou línější v nižších otáčkách, než 8v, jen jsou ve vyšších znatelně svižnější, což způsobuje tento klam. Rozdíl je minimální. A nezlobte se na mě, pokud se vám poravdu někdy bude zdát, že to na 5ku nejede, tak tam prostě na chvíli dáte 4ku, no. To vám ale zkazí kloboukářskou průměrnou spotřebu 4,5l, ne? Dovedu si představit ten bordel, kdyby motorová paleta fabie vypadala takto: 1,3/40, 1,3/50, 1,6/55, 1,6/74, 1,9D/47. To byste řvali, a ne potichu. Co to má škoda za zastaralé motory a jak se nebude chytat na konkurenci. Teď máte v rovnováze 16V i 8V a stěžujete si. Navíc 1,4/16V/74 je jeden znejvýkonnějších 1,4ek na světě, víc má snad jen alfa 145/6. To je vám, kurňa, málo? ....... ceny to ivo: to je hezké, že ses zastavil. Máš naprostou pravdu, že je fabia na naše poměry drahá. Je ale stejně drahá, jako její konkurence, možná i o něco míň. Ale u nás je drahé auto i tavrie za 180 000. Němec si na auto kategorie fabie našetří cca za 4 měsíce, počítejme za 6. Čech si na tavrii musí šetřit cca 15 měsíců, počítejme 1 1/2 roku. A na fabii 1,0 20 měsíců, počítejme 2 roky odříkání. To bohužel není problém škody, ale naší podělaný komoušský minulosti. K*R*A! Já se zase nasr**! proč ti mí pitomí rodiče před 15 lety neemigrovali, nepřipadal bych si teď jako nemohoucí hovádko, se svojí almužnou. -
« Re: a co nazev Felicia
Felicie asi opět na něu dobu zapadne. Z toho co jsem četl by měla být Fabia, Felicie ještě příští rok(pak se možná bude dělat v Polsku či Rusku ale to se ještě neví jsou to pouze plány) Octavie, větší auto a MPV.
Jinak je dost škoda že Fabia jako auto z malé třídy má cenu jako auta za střední, snad se to časem změní? -
« Re: Ještě k motorům
Plne se ztotoznuji s timto navrhem.
Mam tez Skodovku Feldu 1.6, Fabia se mi libi.
Neni vsak tech kompromisu u Skodovky uz nejak
moc? Pokud chteji pro Fabii jeste slabsi motor
necht udelaji 1.2 MPI od Skodovky. Upravit objem
puvodni 1.3 MPI jak vidime(viz 1.4 MPI) neni zase
takovy problem. Nebo pouzit stavajici
1.3MPI 40kW.
A osazovat Fabii 1.4 50kw a zaroven 1.4 55kW
-proc? Rozdil vykonu i momentu je nevyrazny.
Zvykl jsem si na dobry tah Felicie 1.6 a vzhledem
k hmotnosti i slusny vykon 60 kW(tuning).
Tehdy pred tremi lety asi za 280 000.-Kc
Abych si dopral srovnatelnou Fabii(aspon 1.4 74kW)
musel bych vysolit o 100 000,- vice. To uz neni
unosne pro normalni lidi. To uz radeji Octavii
1.6 74kW za 410 000,-. Nemam pravdu ? -
« Ještě k motorům
Možná mě nějaký superodborný automobilový úředník z nějakého státního úřadu bude považovat za kecala a zpátečníka, ale nedá mi to, abych se k tomu nevrátil. Mám konkrétní informace z webu škoda-auto.cz. Tak motor 1,4 L/16V/74 kw dosahuje maximálního výkonu 74 kw při 6.000 ot./min., max. točivý moment 126 Nm/4.400 ot.min. Motor 1,6 MPI/74 kw EU3-D dosahuje maxima 74 kw při 5.600 ot./min /žádná pomaluběžka/ a co je důležité, max. točitého momentu 145 Nm dosahuje při 3.800 ot/min. Co tedy vyplývá pro normálního smrtelníka, který jezdí svižně, ale taky klidně a bez zbytečného vytáčení motoru - max. výkon u 1,6 l při otáčkách o 400 nižších, o 19 Nm vyšší točivý moment při otáčkách o 600 nižších. Tedy klidná jízda bez vytáčení se stálým dostatkem toč. momentu. Podle mě nesporná výhoda dvouventilů, u čtyřventilů výborné využítí v motorsportu a u sportovně založených řidičů /vyšší otáčky, vyšší výkon = vyšší spotřeba/. Nechci v žádném případě kydat hnůj na nový 1,4/16V - je to velký pokrok a to je jenom dobře, ALE. Stará konstruktérská moudrost praví: OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ. A to platilo před 50 lety stejně jako teď. Tím chci jen říct, že motor 1,6/74 Kw ve Fabii by oslovil spoustu zákazníků. Řada motorů podle mého návrhu by mohla vypadat takto: 1,4 l/50 Kw /zákl. motorizace/, 1,4 l/74 kw 16 V - sport. verze u nižšího objemu, 1,6 l/74 kw - solidní střed, 2,0 L /110 kw/ - GTI či jak to nazvat, SDI 43 kw - pro šetřílky, TDI 81 kw - výkonný turbodiesel /výkon a spotřeba/. Rozsortírovat podle řad - 1,4/50, 1,6/74, SDI Classic, 1,4/74 1,6/74, SDi, TDi Elegance, 1,4/74, 1,6/74, 2,0/110, TDi Comfort. Co vy na to? Ale žádné nadávky, spíš argumenty pro a proti. 1,0 motor bych tam nedával, kdyby byla 1,4/50 kw za rozumnou cenu /vždyť je to jen tuning 1,3 MPI/, mohla by být jako základ - ideální. 1,0 l bych nechal do malého auta, pokud ho Škoda bude vyrábět.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Pre RSD: Nedaj sa vytočiť. Radšej si tu snívajme a oddychujme ponorení v príjemných predstavách. A možno aj pri káve, veď je to predsa NAŠA kaviarnička. Ja sem rád chodím oddychovať (hoci už by som si na Fabiu rád aj "šahol") Jednoducho už sa teším na poriadne auto. No bohužiaľ už to bude aj niečo stáť. A ešte otázka na teba. Napíš mi nejakú radu, ako si to kreslil a v čom. Môžeš radšj mailom diamant@dodo.sk
Pre Lukas 99: Určite pôjde na motore 1,4/50 urobiť tuning. Tých 60 kW bude ale asi maximum.
Motory: Motor 1,0 bude asi dosť úspešný (kvoli cene) a bude sa dodávať len na trh v ČR a SR. Motor 1,4/50 bude asi najúspešnejší a najpredávanejší (1,0 je predsa len málo) a som veľmi rád, že je v ponuke. Na tom motore nevidím nič zlé. Snáď len tú rozvodovú reťaz by mohli nahradiť tichším remeňom. Ale inak za tie peniaze to stojí. Motor 1,4/74 bude tiež asi celkom úspešný. Pokiaľ nebude cena motoru 1,4/55 prijateľná, tak veľký odbyt sa nedá čakať. Chýba mi ešte 1,6 či 1,8. U nás na Slovensku je stále hranica poistenia 1,3 a pre diaľničnú nálepku 1,6. Takže 1,4 je pre nás nevýhodná kubatúra.
Cena: Fabia je síce drahá, ale vezmite to z druhej strany. Keď sa bude v zahraničí lepšie predávať, tak sa do vašej štátnej kasy bude kotúľať viac peniažkov a možno sa raz budete mať aj lepšie. Jednoducho od dobrého auta sa v zahraničí očakáva aj primeraná cena. A keď si ku Felicii pripočítate 10.000 za jeden airbag, ďalších 10.000 za interiér a 10.000 za kadečo ostatné (pozinkovaná karoséria, vyššia bezpečnosť, ventilované brzdy, ...) tak máte primeranú cenu. Motor je síce o čosi slabší, ale teoreticky porovnateľný.