Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: To Lukas
jsem rad ze tady nejsem jediny, ktery ma k fabii vyhrady a tudiz musim jednoznacne souhlasit s nazory lukase a volvisty. ja se tez priklanim k nazoru, ze felda za 214 000 jeste neni tak uplne odepsana. a urcite to vi i ve skodovce kdyz ji planujou jeste nejakou tu dobu vyrabet. jinak muj dalsi zaver je: Punto2 vs. Fabia - 10:0 -
« Re: To Lukas
Take se mi nezda, ze by interier Fabie byl mensi
nez u Clia nebo Pola ci Ibizy. Myslim, ze to bude
vse asi tak stejne.
Fabia alespon na mne uvnitr pusobi jako auto
z vyssi kategorie. Vydeli jste nekdy interier
Audi nebo BMW ? Drive se mi to zdalo chude a strohe. Dnes se mi naopak interiery Renaultu,
Fiatu, aj. zdaji preplacane az hrackovite.
Je to otazka vkusu a zvyku.
-
« Re: To :Bumbu
Dobrej postřeh Lukáši, můj hlavní dojem z Fabie naživo je rovněž ten, že to auto je skutečně *neskutečně* malé, kecy o tom, že má největší *vnější* rozměry ve své třídě jsou sice pravdivé, nicméně již Renault Clio je větší v jiném podstatném rozměru - uvnitř. Pokud bych se díval na zpracování, Seat je lepší (a nebude určitě dražší, maximálně tak o jednotky %), kupci Fabie budou asi ti lidé, co dnes bez rozmyslu kupují Feldu, protože se domnívají (aniž to mají ověřeno), že je provoz Feldy přijde na méně než třeba Toyoty Yaris, Corolly, Renaultu, Seatu, atd., tedy lidi se "starým dobrým českým ne-myšlením". -
« Re: To :Bumbu
Tak jsem si v sobotu zajel na IAA, hlavne kvuli nove Fabii. Musim rict, ze ve skutecnosti vypada velice dobre. Po usednuti se clovek citi velice pohodlne, interier je velive dobre ergonomicky vyresen, vybava Elegance pusobi velice privetivym a pohodnym dojmem, u verze Comfort je to jiz o nicem, lacinnost z toho jen cisi, proste plasty jak u Favorita. V tomhle ohledu pro me byl naprosty zazitek usednout do nove Ibizy, ktera mela expozici vedle. Ale zpet k Fabii. Merim 189cm, a po pohodnem nastaveni sedadla a volantu jsem se podival na zbyle misto vzadu. Asi by se tam neveslo ani osmilete dite!!! Opticky nova Fabia pusobii deleko vetsi nez ve skutecnosti je. Deklarovany rozvor naprav je sice vetsi nez u Felicie, ale tam jsem vzadu mohl sede i ja, myslim si ze Felicie byla vetsi. V tomto ohledu musim souhlasit, ze Felda za 214.000,- se v tomto ohledu zda jako velice dobra koupe a ja bych ji jen tak neodepisoval. Byl jsem ochoten cenu Fabie akceptovat za predpokladu, ze vnitrni prostor bude vetsi, tak ja tvrdili reklamni keci z Mlade Boleslavi. Vybava je nadstandartni, nebojim se rici spickova. Ale Elegance s TDI mela stat max. 430000,-. Dlouho jsem premyslel nad jeji koupi, preci jen je to pekne auto, ale ted musim rict, ze za tu cenu si asi koupim rok jetou Octavii SLX TDI, a to se asi vejdu do 400000,-, asi urcite. Pro me je to o dost lepsi pomer cena/vykon. Potvrdila se moje obava ze ta cena bude nutit lidi premyslet o tom, aby tri mesice pockali, prihodili 30 tisic, a koupili Octavii SLX TDi 66KW, s veskerou vybavou co ma Fabia, za 499000,-. Chyba lavky, ja do Fabie nejdu, i kdyz jsem ji hodne chtel. K tomu banneru Skodovky. Pro nemce, snad i pro nas, to je Fabia, kterou muzete mit po prikoupeni prislusenstvi jako spoilery, chromovej vyfuk, elektrony, plastovy rozsireni podbehu a blatniku apod. Da se z toho udelat fajn auto, ale verze GTI to neni, nebojte se. Na zaver, krome mista, Fabia stale vypada dost lacine. Koncern VW ji nechce dostat ani na uroven Seatu, coz je dost citit, kdyz porovnate napr. Fabia/Ibiza ci Octavia/Toledo. Skodovka, je proste VW pro chudy, Seat je sportovni VW, a VW je nemecka klasika, pro lidi s rodinama. Mrzi me to ale tak to asi bude a zustane. Cau, Lukas -
« To :Bumbu
Stejně tak, jako uvádíš, že motory 40Kw mají měřený výkon 50Kw, 50kw mají 55kw tak věř tomu že většina 1,6 55kw mají od 60kw do 68kw (alspoň u Octavie) Tvrdit že dobrý Favorit jede 180km/h je trochu zcestné, protože této rychlosti sice dosáhne z velmi táhlého kopce ale je to přeci jen tacho-údaj a tak ho ber s rezervou. Nevím jak u Felicie 1.6, ale mně ještě před tuningem jela Octavie 1.6 z kopce přes 200km/h a po rovině přes 180, což odpovídá cca 170Km/h měřeným na tripmasteru. Jo a k tomu baneru už se u ozývalo více lidí a už jim to tu bylo x-krát vysvětlováno. Jak tu také tvrdíš ,že je to auto bez nápadu, tak to nevím co jsi viděl? Protože jak na fotkách, tak na živo má Fabia určité charisma, které nejen mne ale i spoustě lidem na IAA soudě dle ohlasů imponuje. -
« Re: Felicia a Octavia je proti tomu zázrak
S feldou 1.6 se jezdi dalky za 6-6,5 litru.
Ciste jen mesto za 9-10 litru.
Pri cestach v Alpach nezaradis nic mensiho nez
4 rychlostni stupen, vetsinou to vse zvlada petka.
Naloz si do Felicie 1.3 pet lidi a uvidis.
Ja moc rozdil mezi dvema a peti pasazery nepoznam.
Je pravda ze mam upravu 60 kW, 140 Nm, ale to
neni takovy rozdil oproti serii.
Jinak zdravim vsechny zastance motoru Skoda 1.3
Zkuste se obcas zamyslet, nez z vas neco vypadne.
-
« Re: Fabia
To: bumbu. No, souhlasím s tebou co se týče motorizace Feldy /1,3/50 kw ideální motor/, ale to co píšeš o výkonech 40 kw a 50 kw motorů, o výkonu Favorita 136 /180 km/h ručička nadoraz - z velkýho kopce snad/ a o spotřebě Felicie /12 l/100 km bez problémů - to jsou snad pohádky z Tisíce a jedné noci. Přece nám nechceš tvrdit takový věci, když většina za nás už pěknejch pár škodovek sedlala a ví, jaký mají ty auta možnosti. Jinak nevím, přoč by Škoda záměrně podhodnocovala výkony svých motorů, vždyť by byla sama proti sobě. A že 1,6/55 kw je starý * a rozumnej člověk ho nekoupí, je jasný, a jestli někoho v tomto ovlivní reklamní bláboly, tak ho lituju. A za 12 l na sto s Feldou jezdí jen opravdový prase. Čau Honza X. -
« Felicia a Octavia je proti tomu zázrak
Při velikosti Fabie a její ceně s litrovým motorem je Felicie za 214 000 Kč zázrak zadarmo.Zvláště když zasvěcený ví že motory 40kW mívají, přes 50 kW, a motory 50 KW mívají přes 55 kW což je více než Felicia 1600. Jinak Favority 136 pokud jsou povedené tak hravě ujíždějí Feldě 1600 a hlavně jejih spotřeba nejde přes 9,5 l/100km a jezdí 180 km/h ručička na doraz. S Feldou 1300 se dá běžně jezdit za 12 l/100km zvláště s combi (chyba je v převodech a kompresi). Co se týče nesouladu mezi výkonama a kroutícími momenty každý ve škodovce ví, že to co je uvedeno v dokumentaci jsou bláboly kvůli obchodní politice, aby se prodávaly 1600 rozumný Škodovák si vezme MPI 1300, auto mu jede a nežere. Známá praxe je taková že se Škodováckým motorem VW jede a nežere a u Škody s motorem VW je tomu naopak. U 1600 to má význam jen když jí dále upravíte, jinak je lepší vzít Octavii protože se do ní vejde podstatnšě více než do Felicie combi a svezení je opravdu jiné. Možná že to Fabia dohnala?. Většinou to ale vše bývá tak, že za rok dva se dostanou na stejnou úroveň jako byl dřívější model. Tuhost karosérie a výbava u Fabie bude jistě lepší, ale za ty peníze to zase asi nestojí zvláště když zvážíte v jaké cenové relaci jsou jeté vozy jiných značek a nová Octavie. A kolik vám zaberou místa papíry pro úřední šimly.
Při velikosti Fabie a její ceně s litrovým motorem je Felicie za 214 000 Kč zázrak zadarmo.Zvláště když zasvěcený ví že motory 40kW mívají, přes 50 kW, a motory 50 KW mívají přes 55 kW což je více než Felicia 1600. Jinak Favority 136 pokud jsou povedené tak hravě ujíždějí Feldě 1600 a hlavně jejih spotřeba nejde přes 9,5 l/100km a jezdí 180 km/h ručička na doraz. S Feldou 1300 se dá běžně jezdit za 12 l/100km zvláště s combi (chyba je v převodech a kompresi). Co se týče nesouladu mezi výkonama a kroutícími momenty každý ve škodovce ví, že to co je uvedeno v dokumentaci jsou bláboly kvůli obchodní politice, aby se prodávaly 1600 rozumný Škodovák si vezme MPI 1300, auto mu jede a nežere. Známá praxe je taková že se Škodováckým motorem VW jede a nežere a u Škody s motorem VW je tomu naopak. U 1600 to má význam jen když jí dále upravíte, jinak je lepší vzít Octavii protože se do ní vejde podstatnšě více než do Felicie combi a svezení je opravdu jiné. Možná že to Fabia dohnala?. Většinou to ale vše bývá tak, že za rok dva se dostanou na stejnou úroveň jako byl dřívější model. Tuhost karosérie a výbava u Fabie bude jistě lepší, ale za ty peníze to zase asi nestojí zvláště když zvážíte v jaké cenové relaci jsou jeté vozy jiných značek a nová Octavie. A kolik vám zaberou místa papíry pro úřední šimly.
-
« Fabia - subjektivni dojem
Zdravim vas,
tak jsem si precetl vase prispevky na tema FABIA. Nemohu tohle auto hodnotit, protoze jsem ho zatim videl jenom na fotkach, takze vyjadrim jenom svuj prvni dojem. Z toho, co jsem zatim videl mam pocit, ze FABIA je trosicku moc stroha, takova nevyrazna, nicim na prvni pohled neupouta. Verim tomu, ze to bude kvalitni auto, ale tvarove je podle mne neutralni az prilis. Jko by se na nem podepsala nemecka technokraticnost. No a zavazadlovy prostor by mohl byt trochu vetsi. Nevim jestli bude tech tusim 240l normalni rodine stacit. -
« Re: Fabia velikost vnitřního prostoru
ne kompaktní=celistvé,jelikož u některých automobilů, které vykazují úctyhodnou litráž zavazadlového prostoru na papíře (teď nebudu jmenovat, abych neurazil zase některého z příznivců té či oné značky) mají bohužel zavazadlový prostor členitý, a někdy i s nedostatečným přístupem. U Škody Fabia jsou oba tyto hendykepy nulové. Ale pro Crowbara to je stejně marné vysvětlovat. Rozhodně v ní není méně místa jak v Polu ( a v Polu je podle mých zkušeností místa až až )Fábia má delší rozvor než Polo a tak se zadní sedačky posunuly o něco vzaděj. Hendykepem je tvar přístrojové desky u spolujezdce, který stejně jako u Octavie dává pocit bezpečí ale pro nohy jedince nad 180cm je pak nutností, aby si dal své sedadlo dozádu. To pak zapříčiní dojem, že je na zadních sedadlech málo místa.Asi bych řešil tvar přístrojové desky poněkud ergonomičtěji v souvislosti s výše uvedenými dojmy jak z Fabie tak i z Octavie. -
« Re: Fabia velikost vnitřního prostoru
ještě stále velké procento lidi kupuje auto podle značek, tzn. je-li někdo Fiat, má Fiat a je s ním
spokojen, tak většinou i chce Fiat jako další
auto a na vyrobky této firmy nedá dopustit.
Jedna záludná strana designu automobilu je,
že vyvoláva subjektivní pocity a nálady.
Punto vypadá prostornější než Fabia, ale ve skutečnosti není, nebo Fabia je nejdelší auto
ve své třídě, ale její kompaktní tvar ji subjektivně zmenšuje....atd.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Punto,Clio a podobne vypadaji spise jako povyrostle hracky pro deti.