Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
Diamant 30.09.99 09:15
« Re: To Lukas
Chlapi, máte pravdu. Jazdím s Felkou, Golfom IV a občas aj s Octaviou. Vo Felicii je skutočne najviac miesta a v Golfe je to zase najhoršie. Veď preto chodíme s plnou posádkou na dlhé trasy s Feliciou (je pravda, že Felka Combi má oproti Golfu väčší kufor a ten my často potrebujeme). Keď to tak zhrniem, tak tá Felicia nie je zase až taká otrasná a vyzerá to tak, že aj viac použitelnejšia. Počnúc vyšším spodkom než u Golfu (výhody: nespevnená cesta na chatu, hlboký sneh), miesto v interiéri a v kufri (inak ja mám 184 cm, a zmestím sa v pohode). Vyčítam Felicii malú paletu motorov, vyšší hluk a možno ešte nejaký ten prvok výbavy navyše. Ale považujem Felku za maximálne použiteľné auto (teda aspoň pre moju potrebu). Ale priznám sa, že poškuľujem už po Fabii, akurát musí byť Combi! -
« Re: To Lukas
Ve Frankfurtu jsem srovnaval misto vzadu u Felicie a Fabie (předtím jsem si vždy seřídil přední sedadlo na svůj posez). Zjištění je bohužel smutné. Ve Fabii je vzadu na kolena méně místa než ve Feldě. Musí se ale uznat, že Felda je vevnitř vcelku prostorná. Tom -
« posaz
Mám to vyzkoušené i u mé Octavie, protože když řídí manželka, dává si volant nahoru, zasune ho co nejvíc kpřístrojovce a sedačku vyrumpluje úplně nahoru, přitom měří jen o 10cm méně než já( měřím 184)a za ní je posaz jak v T613. Je to opravdu nastavením nejvhodnějšího posezu a ten má každý jiný. Máte naprostou pravdu..... -
« posaz
... a to platí i o ostatních autech nižší střední a střední třídy. Jakmile jde seřídit sedačka a volant, tak za větším řidičem (>180cm) si sedne tak akorát malý dítě. Ze zkušenosti mluvím o Favoritu, Felicii, Octavii, VW Golf, Ventu.
Dost mista je např. v offroadu, ale to už jsme úplně někde jinde :-) -
« Bez nadpisu
To je jasna vec. Ve filcce je dost mista v zadu jen diky tomu ze kazdy sedi vpredu nalepeny na volantu jak ridic autobusu protoze by na nej jinak nedostal. Ve fabii je vyskove seriditelny takze tam muzes zaujmout normalni posaz jako v osobnim aute. Pokud si das sedacku ve fabii jako ve filcce tak tam bude taky mista dost..... -
« Re: To Rade62
nechápu, proč se tak vztekáš? Nedělám z lukase vola, jen mě to prostě napadlo, protože mám podobné zkušenosti z jiných aut. Jakmile si udělám sportovnější posaz, tak vzadu nemám místo. A to měřím 182 cm a i v A6ce se pak za sebou dotýkám koleny sedačky. A to je vyšší střední třída. Jistě, neviděl jsem, jen kecám. Udělal jsem něco tak hrozného? Pokud bude řídit někdo, kdo si hodí sedačku vysoko, volant taky (třeba řidiči autobusů, aby jim to připadlo známé), tak při stejné výšce ušetříš (třeba v Acco) až 15!!! cm. Tak doufám, že moje hypotéza nebyla až tak zcestná, že by musela vyvolat takovou reakci, jakou jsi předvedl ty. -
« Re: To Lukas
Kingovi rozumim. Snazil se o vysvetleni.
Myslim ze neni treba to takhle komentovat.
Jedine objektivni posouzeni je mereni.
Vse ostatni jsou subjektivni dojmy.
Muj kamarad ma 198 cm,130 kg a at si sedne do jakehokoli auta teto tridy dozadu, je mu male.
Vejde se jen do Passata (tusim z r.1993).
Mzslim ze kdyz se hodne pohodlne usadi Lukas
i v jinem aute v teto tride, zbyde za nim plus
minus 2 centimetry stejne mista, jako ve Fabii.
Tak co tu resime lidi. -
« Re: To Lukas
KINGU ty musíš být zázrak. 27.9.ve 12.49
píšeš " k vnitřnímu prostoru nevím,POČKÁM SI
AŽ JI UVIDÍM". A dnes tj. 28.9 z lukase děláš
vola, že měl sedačku moc vzadu a ZABIL? místo.
UŽ SI VIDĚL FABII ŽE SE VYJADŘUJEŠ A NEČEKÁŠ?
Lukas napsal svoji zkušenost, máš ty nějakou?
NEMÁŠ, KECÁŠ.
RADE62.
-
« Re: To Lukas
Napadla mě jedna věc: řekl jsi, že po pohodlném usazení ve fabii jsi měl vzadu 10 cm? tak to je ovšem super zpráva. Mám totiž na felicii najeto 63 000km a ještě se mi nepovedlo najít si "pohodlný" posaz. Nebude to tím? Felicia má totiž dost vysoko sedačku. Pohodlnému posazu říkám posunutí sedačky až na zem (a ty asi taky nebudeš prcek) a naštelování volantu až do kolma (pokud to jde). Tím se dá zabít místo vzadu i u jiných aut. Honda Accord minulé generace - jezdím s ním poměrně často. Když tam provedu podobnou operaci se sedačkou i s volantem, tak se za sebe taky nevejdu dozadu. centimetry jsem neměřil, ale jsou tam pak tak 3-4 navíc, oproti felicii. Takže co bychom od fabie chtěli. To ale není to, co se mi nelíbí (fabia nebude rodinné auto, ani kdyby se marketing škody postavil na uši - kromě českého trhu, kde občas musí být rodinné auto i trabant nebo fiat 126). Nelíbí se mi tebou kritizované materiály interiéru v jiné verzi než elegance. Nevím, jestli jsi byl jen momentálně zmlsaný interiérem elegance (nebo jak se jmenuje ta nej), když jsi přesedl do komfortu, nebo jestli je tak hrozný. Na auto cz psali, že má být povrchová úprava taková ta umělá gumokoženka, jako má třeba golf, u kterého si všichni pochrochtávají blahem. To má jen ta nej-verze? Každopádně srovnání s favoritem bude asi trochu zcestné. Pokud je materiál lepší, než u felicie, tak bych si nestěžoval. Navíc na auto.cz psali, že bude možnost montáže ESP!!! Jinak ibizu bych neodstavoval, i přes její stáří. Docela se na ní vyblbli a bude asi skvělá nejen vzhledem. Ale každopádně úroveň materiálů by měla být u obou znašek stejná. -
« Re: To chirman
Nesmis brat vse tak doslova.
Chtel jsem jen rict, ze s 1.3MPI s peti lidmi
uz se temer jet neda. Je unavne stale radit a vytacet motor k maximu. S 1.6 MPI je jizda v peti stale celkem v pohode. Ten rozdil je opravdu maly. Obzvlaste kdyz 4. a 5.prevodovy stupen jsou kratsi nez u 1.3 MPI. Mluvim o Feldach pred faceliftem. -
Diamant 28.09.99 00:00
« Dizajn a výbava
Mne sa Fabia naozaj páči. Paleta motorov sa tiež spestrila a keď započítam aj možnú výbavu (nemám rád základné verzie) tak by to auto stálo za úvahu. Ale s tým miestom som prekvapený aj ja. Veľmi dobre viem, čo je to málo miesta, keď sa nedopatrením dostanem sám za seba (na zadné sedadlá) v Golfe. Tam sa dá sedieť len mierne šikmo alebo s rozkročenými nohami, alebo zapasovaný kolenami do operadla a natlačený na zadné operadlo. Brrr, je to skutočne nepohodlné. A to Fabia proti Felicii narástla o pár mm. Ale aj ja uverím, až si to vyskúšam a pozriem na vlastné oči. -
Diamant 27.09.99 23:43
« To chirman
Tie spotreby motoru 1,6 sú približne také, ako udáva známy. Ale ten rozdiel medzi dvomi či piatimi pasažiermi jednoducho nepocitiš len v autobuse, alebo na korbe Liazky. Jazdím aj s motorom 1,9 TDI/81 kW, ktorý disponuje podstatne väčším točivým momentom než 140 N.m a rozdiel zbadám tak či tak. Ono ide hlavne o to, že si na určité jazdné vlastnosti auta zvykneš a pri vyššej záťaži sa nutne zmenia. Uznaj, že tri priemerné osoby to je 240 kg navyše. -
« To Johny
Plně sdílím tvé názory. Být na názorech některých lidí, tak by se možná vyráběli i stodvacítky ....
Pravdou je ,že Fabia je opravdu menší než Felicia, ale vždyť nikdo nehlásal ,že bude větší. V čem je však daleko větší rozdíl jsou úrovně výbav a bezpečnost, které se Felicia ani nepřiblíží. Netvrdím, že Toyota Yaris, P206, R-Clio jsou horší ale srovnávat Fábii s faceliftovanou Ibizou, byť bude mít sebehezčí kabát nelze. Její koncepce je zastaralá a je starší než-li např. Polo. Ovšem v čem nám Seat napráskal jsou použité motory a především jejich množství. Na fábii se mi líbí použití progresivních designových prvků (čirá optika světel, šikmé zakončení nárazníků, oblý leč klínovitý profil atp.)Když to ale všechno shrnu ,tak na IAA nebylo krom některých Korejských a i Japonských kreací k vidění ošklivé auto.... -
« Re: FABIA - vnútorný priestor a tak...
Ja by som si predsa len počkal na nejaký rozumný test- povedzme z AR od p. Jozífa,prípadne nezávislú porovnávačku s Puntom, prípadne Cliom. Objektívne len s metrom zmeriaš vnútorný priestor - všetko ostatné sú pocity z čalúnenia, farieb a pod... A tých mínus 20litrov v kufri, keď bude mať Fabia lepšie vyriešený prístup a tvar, tak to neva... No ja som sklamaný z prvých pocitov tých, čo v nej už sedeli /myslím že Lukáš/ - ten dojem lacnoty ma se..., hlavne pri odvolávke na porovnanie s blízkym príbuzným zo Španielska. A že neexistuje totálny diktát z VW - kto to sem napísal? -
« FABIA
Kingu, moc me mrzi ze jsi zklamany z meho nazoru, ver mi ze ja take :)))). Ale kdyz jsem se usadil a podival na zadni sedacku, tak mezi mym sedadlem a okrajem sedadla zadniho bylo asi tak 10 cm, a ja mam nohy osmicky :)))) To proste nejde! Nemuzu tam lizt jak jezek do klece... Pro lidi kteri nemaji rodinu, a par let ji mit nebudou, je to skvele auto. Moje predstava je ale trosku jina. Jak rikam, Felicia ma vnitrni prostor dle me zkusenosti vetsi. Clio myslim take, ale v nem jsem nesedel uz hodne dlouho. Punto, to je hracicka, je fakt preplacany jak to jiz nekdo rekl. Suma sumarum, nemohu rict ze bych byl zklamanej, ale oproti tomu co ja ocekavam to auto ma mouchy. Opravdu nelze jit do jine verze nez Elegance, protoze kdo videl lacinejsi verze a s nimi korespondujici potahy a calouneni, musel se zhrozit z toho dojmu co to vyvolava. I presto si myslim, ze Fabia bude velice uspesne auto. Vsak ho brzy uvidite vsichni! :)))) Lukas -
« Re: Felicia a Octavia je proti tomu zázrak
Neřekl bych, že je 1600MPI úplný *. Souhlalsím s cimrmanem a RSD, sám jezdím s kombíkem a oproti 1.3BMM je to brutální rozdíl (u MPI takovej nebude, ale rozdíl určitě nějakej). V pružnosti se díky zpřevodování srovnávám i dvoulitry. Tím nechci ale říci, že by měl bejt i ve Fabii, je přeci trochu už zastarelej. O to ale nejde. Motor 1.4/50kW je odvozen z 1.3/50kW, takže bude mít podobné vlastnosti, horší nebude. Felicia za 215 tis je asi jediná kterou by mělo smysl kupovat. Málo lidí však kupuje úplně nejlevnější model bez ničeho. Pak už se vyplatí Fabia. Za srovnatelnou cenu (srovnatelná výbava) dostane modernější (i kvalitnější) auto. Co kdyby do dneška nechali vyrábět Favorita?







