Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.00  14:13

    « Re: FABIA TDI

    vedlejsi kolej = levnejsi kolej :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.00  09:03

    « Re: FABIA TDI

    Ja bych rekl, ze TDIcko 74KW bude nejlepsi motor pro Fabii. Pokud je mi znamo, koncernova politika Skodu zase trochu strcila na vedlejsi kolej, protoze turbodmychadlo nepracuje se systemem VTG, coz je jinymi slovy variabilni geometrie lopatek. To Fabii bude chybet. Co ale ten motor bude mit je novinka koncernu, system Pumpe-Dusse, tedy cerpadlo tryska. Jiz se to tu nekde probiralo... Dvoulitr muze byt fajn, otazkou bude jeho uspornost a cena. Ja bych sel do TDI! Lukas
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.00  09:43

    « Re: FABIA TDI

    Myslim si, ze to bude dobra kupa, tiez by som najradsej pockal na tento motor. Neviete niekto jeho parametre?
    Otazkou zostava, kedy pride Fabia na trh s tymto motorom. Niekto hovori o polroku 2000, niekto ze v priebehu 1. polroka 2000, a to je rozdiel.
    Jedine, co mi Fabii trochu vadi je, ze ma maly kufor. Na druhej strane, pokial sa budu combi alebo sedan podobat na "zverejnene" fotky, najkrajsou alternativou stale zostava 5-dver. verzia. Ale nechajme sa prekvapit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.00  20:24

    « FABIA TDI

    Myslite si, ze FABIA TDI 74kw je dobra koupe, prave o ni uvazuji pro znamou. Chce nove auto, male, diesel, co vy na to????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.00  08:12

    « Re: Zklamání z předváděcí jízdy a možné důvody

    1,4 50KW nebude jediný motor v nabídce... TDI 74KW či 2,0 by mohli uspokojit tvé nároky na pružnost :))))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  18:10

    « Zklamání z předváděcí jízdy a možné důvody

    Jako asi většina z Vás jsem neodolal a zúčastnil jsem se předváděcí jízdy se Škodou Fabií. Při jízdě se mi zdálo, že se motor (1,4 50kW) velmi
    neochotně rozjíždí do otáček. Také jsem z motoru
    i přes tlumení cítil jakési vibrace - očekával
    jsem, že motor bude tišší. Nyní se mi dostaly do rukou podrobnější informace o motorech Fabie a nestačil jsem se divit a vše mi bylo hned jasné.
    Motor 1,4 50 kW a 1,0 mají rozvod OHV a třikrát uloženou kliku. Domníval jsem se, že motor Škody urazil delší vzdálenost. Vzpoměl jsem si na Škodu 1000 MB a její motor. Tento motor byl lehce modernizován, když dostal Favorit hliníkovou hlavu, a nyní byl opět lehce modernizován o hydraulické vymezování vůle, ale jinak je to asi stále týž motor. Myslím si že motor s rozvodem OHV nebude nikdy pružný a motor s 3krát uloženou klikou (4válec) nebude nikdy tichý a bez vibrací.
    Tak tohle si asi nekoupím.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 17.01.00  23:36

    « Motor 2,0

    Kedy očakávate, že príde 2,0 pre Fabiu? Bude to tak, ako u 1,8T v Octavii, t.j. s verziou Combi?


    A ešte ku CAN-BUS. Ako to bude s montážou dodatkovej výbavy, ktorá potrebuje napojenie na dátovú zbernicu? Inak ten počet vodičov by ma zaujímal (napríklad ku zadným svetlám).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.00  19:37

    « Re: Ještě CAN-BUS

    Není důležité kolik je drátů ve dveřích ale kolik jich vede ze dveří ven dovnitř auta. Teoreticky by mělo stačit napájení 12V, 2x (1x) CAN, a ještě 2x reproduktory. A jestli je jich tam víc, tak to není CANem ale tím, kdo to navrhoval. Smysl CANu je sesbírat co nejvíce informací z nejbližšího okolí (a k tomu ty dráty pořád potřebuju) a potom je po dvou drátech poslat dál třeba na druhý konec auta.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.00  23:05

    « Ještě CAN-BUS

    Dnes jsem měl rozebrané dveře od Fabie nezdá se mi že by CAN-BUS příliš šetřil vodiči je jich tam víc než v celém motorovém prostoru Š 100. Jsou úhledněji uloženy a dveře jsou zevnitř místo igelitu kryty pozink plechem která je uchycen asi 8 šrouby a slouží jako montážní základ docela promakaný a určitě drahý. CAN-BUS není zřejmě jednovodičový rozvod, ale spíše systém kontroly spotřebičů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.01.00  00:00

    « Re: Fabia 4x4

    to:maxipes. Ono je taky možný, že má Škodovka "vyvinutý" jak vyrábět auta za rozumný ceny.......ale marketingová strategie velí......... :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  14:17

    « Re: Fabia 4x4

    pokud jde o ten airbag-zaclona, tak myslim, ze za par let to budou mit vsechny auta (alespon za priplatek). Je mozny, ze Skodovka (resp. VW) to ma vyvinuty uz ted, ale marketingova strategie jim veli schovat na horsi casy - ted se bude Fabie prodavat dobre i bez toho. A nebo se ceka na novy Polo, ktery tak bude prvni ve tride a Fabia to dostane az po nem. O ty 4x4 sem jenom slysel, ze se s ni pocita (myslim s tou platformou - jestli i se skodovkou na ni to nevim)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  13:53

    « Re: Fabia 4x4

    Haldex, pry upravuji jen stary koncept. Ale treba to nakonec nechaj v supliku.

    Pred rokem v rijnu jsem videl osobne detailne spracovane navrhy na bocni"airbag-zaclonu" pro Fabii ale v mediich jsem zatim otom nic necetl.
    Bud to prijde pozdeji nebo vubec.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 14.01.00  12:42

    « Re: Fabia 4x4

    Stálý pohon nebo Haldex ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  08:03

    « Fabia 4x4

    Mozna vas to bude zajimat, ve vivoji je nahon 4x4 pro koncernovou platformu A0. Podle meho pramene je tato varianta prozatim urcena jen probudouci nove VW Polo. Ale proc by nemohla dostat i Fabie nahon 4x4.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  01:33

    « Re: CAN-BUS podruhé

    Kontrolu žárovek má např. Renault Laguna. Jestli to ale chodí po CAN-BUSu to nevím. Každopádně ti, v případě propálení vlákna, computer hlasově sdělí, kterou žárovku máš vyměnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.00  10:29

    « Re: CAN-BUS podruhé

    Po Can busu komunikuji jiz 3 rok na Oktavce,sice mi tu nic nekontroluje vlakna zarovek,ale chvalabohu ze ne.Pri poruchovosti toho,na cem zatim Controller Area Network jede,bych musel sedet doma.Uplne mi staci stavajici central s dalk.ovladanim,ovladani elektriky v oknech,vcetne zrcatek.Asi to po Canu chodi dost nesmyslne,kdyz jedna z nejcastejsich zavad je porucha centralu a otevirani oken.Stujte v mrazu se spustenym oknem,ktere se vam odmitne vratit zpet,ponevadz CAN poslal signal do jednotky,ze pro velky odpor vypina napajeni.Pak vam nezbude,nez to okno surove vytahnout nahoru-klicka tam neni.Kdyz si pomyslim,ze jeste dalsi 3 CAN ,no potespanbuh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.00  09:11

    « CAN-BUS podruhé

    To diamant:
    Světla připojené prostřednictvím CANu jsem uvedl jako jednoduchý přiklad a tak nevím která auta to mají tak udělané. Co se týče kontroly vláken žárovek, našel jsem jednou integrovaný obvod na spínání žárovek a zároveň kontroly vlákna žárovek. Snad se to v nějakém autě používá. Jištění spotřebičů (pokud máš na mysli pojistky) je úplně stejné jako u klasických aut, proto že každý modul má své napájení a tak i příslušnou pojistku. Napájení není po CANu.
    S opravami modulů je to bohužel pravda. Tento trend je zřejmý všude ve spotřební elektronice a spotřebičích. Tady už si se šroubovákem a šikovnejma ručičkama nevystačíme. Ale zas mám pocit, že jednotlivé prvky výbavy (např. ABS, klimatizace) jsou u Fabie levnější oproti např. Octavii. Protože stačí zařízení namontovat, připojit napájení a CAN. Zatímco dříve se muselo autem protáhnout spousta kabeláže. (Ale možná je to něčím jiným).
    A ještě k Fabii. V Automoto revue 12/99 vyšel popis CANu u Fabie. Fabia ma tři CANy: 1. řídící ústrojí pohonu a bezpečnosti, 2. prvky jízdního komfortu, 3. informační systém.
    Na 1. CAN jsou připojena tato zařízení: ECU (řídicí jednotka) pro ABS, ECU automatické převodovky, panel se druženými přístroji, elektrohydraulický posilovač řízení, ECU motoru, ECU airbagů, volič automatické převodovky, snímač úhlu natočení volantu.
    Na 2. CAN jsou připojena tato zařízení: ECU ovládání zámků a oken jednotlivých dveří, ECU klimatizace, modul komfortních operací.
    A nakonec 3. CAN: ECU pro telefon, ECU navigace, telematic, rádio, řízení přehrávače CD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.00  06:39

    « Re: Skoda Fabia Combi

    Bohuzel rekl bych ze vsechny jsou montaz i kdyz lepsi nez ty predchozi, kdo ma original obrazky ve vysokem rozliseni, tak je staci porovnat a hned je videt co to bylo puvodne - vzdy normalni Fabie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.00  07:54

    « Re: Skoda Fabia Combi

    Ty fotky, alespon sedan, jsou dobra montaz.
    Je to v nejakem cadu zpracovany snimek Fabie.
    Pri blizsim zkoumani je to dobre patrne.
    Bohuzel. Take mi to zkazilo radost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.00  19:00

    « Skoda Fabia Combi

    Videli jste uz fotky Skody Fabia Combi, Sedan, Cabirolet nebo Pick-Up? Prvni neoficialni fotky jsou zde.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…