Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: FABIA TDI
Ja bych rekl, ze TDIcko 74KW bude nejlepsi motor pro Fabii. Pokud je mi znamo, koncernova politika Skodu zase trochu strcila na vedlejsi kolej, protoze turbodmychadlo nepracuje se systemem VTG, coz je jinymi slovy variabilni geometrie lopatek. To Fabii bude chybet. Co ale ten motor bude mit je novinka koncernu, system Pumpe-Dusse, tedy cerpadlo tryska. Jiz se to tu nekde probiralo... Dvoulitr muze byt fajn, otazkou bude jeho uspornost a cena. Ja bych sel do TDI! Lukas -
« Re: FABIA TDI
Myslim si, ze to bude dobra kupa, tiez by som najradsej pockal na tento motor. Neviete niekto jeho parametre?
Otazkou zostava, kedy pride Fabia na trh s tymto motorom. Niekto hovori o polroku 2000, niekto ze v priebehu 1. polroka 2000, a to je rozdiel.
Jedine, co mi Fabii trochu vadi je, ze ma maly kufor. Na druhej strane, pokial sa budu combi alebo sedan podobat na "zverejnene" fotky, najkrajsou alternativou stale zostava 5-dver. verzia. Ale nechajme sa prekvapit. -
« Zklamání z předváděcí jízdy a možné důvody
Jako asi většina z Vás jsem neodolal a zúčastnil jsem se předváděcí jízdy se Škodou Fabií. Při jízdě se mi zdálo, že se motor (1,4 50kW) velmi
neochotně rozjíždí do otáček. Také jsem z motoru
i přes tlumení cítil jakési vibrace - očekával
jsem, že motor bude tišší. Nyní se mi dostaly do rukou podrobnější informace o motorech Fabie a nestačil jsem se divit a vše mi bylo hned jasné.
Motor 1,4 50 kW a 1,0 mají rozvod OHV a třikrát uloženou kliku. Domníval jsem se, že motor Škody urazil delší vzdálenost. Vzpoměl jsem si na Škodu 1000 MB a její motor. Tento motor byl lehce modernizován, když dostal Favorit hliníkovou hlavu, a nyní byl opět lehce modernizován o hydraulické vymezování vůle, ale jinak je to asi stále týž motor. Myslím si že motor s rozvodem OHV nebude nikdy pružný a motor s 3krát uloženou klikou (4válec) nebude nikdy tichý a bez vibrací.
Tak tohle si asi nekoupím.
-
Diamant 17.01.00 23:36
« Motor 2,0
Kedy očakávate, že príde 2,0 pre Fabiu? Bude to tak, ako u 1,8T v Octavii, t.j. s verziou Combi?
A ešte ku CAN-BUS. Ako to bude s montážou dodatkovej výbavy, ktorá potrebuje napojenie na dátovú zbernicu? Inak ten počet vodičov by ma zaujímal (napríklad ku zadným svetlám). -
« Re: Ještě CAN-BUS
Není důležité kolik je drátů ve dveřích ale kolik jich vede ze dveří ven dovnitř auta. Teoreticky by mělo stačit napájení 12V, 2x (1x) CAN, a ještě 2x reproduktory. A jestli je jich tam víc, tak to není CANem ale tím, kdo to navrhoval. Smysl CANu je sesbírat co nejvíce informací z nejbližšího okolí (a k tomu ty dráty pořád potřebuju) a potom je po dvou drátech poslat dál třeba na druhý konec auta. -
« Ještě CAN-BUS
Dnes jsem měl rozebrané dveře od Fabie nezdá se mi že by CAN-BUS příliš šetřil vodiči je jich tam víc než v celém motorovém prostoru Š 100. Jsou úhledněji uloženy a dveře jsou zevnitř místo igelitu kryty pozink plechem která je uchycen asi 8 šrouby a slouží jako montážní základ docela promakaný a určitě drahý. CAN-BUS není zřejmě jednovodičový rozvod, ale spíše systém kontroly spotřebičů. -
« Re: Fabia 4x4
pokud jde o ten airbag-zaclona, tak myslim, ze za par let to budou mit vsechny auta (alespon za priplatek). Je mozny, ze Skodovka (resp. VW) to ma vyvinuty uz ted, ale marketingova strategie jim veli schovat na horsi casy - ted se bude Fabie prodavat dobre i bez toho. A nebo se ceka na novy Polo, ktery tak bude prvni ve tride a Fabia to dostane az po nem. O ty 4x4 sem jenom slysel, ze se s ni pocita (myslim s tou platformou - jestli i se skodovkou na ni to nevim) -
« Re: Fabia 4x4
Haldex, pry upravuji jen stary koncept. Ale treba to nakonec nechaj v supliku.
Pred rokem v rijnu jsem videl osobne detailne spracovane navrhy na bocni"airbag-zaclonu" pro Fabii ale v mediich jsem zatim otom nic necetl.
Bud to prijde pozdeji nebo vubec. -
"-- skrytý --" 13.01.00 10:29
« Re: CAN-BUS podruhé
Po Can busu komunikuji jiz 3 rok na Oktavce,sice mi tu nic nekontroluje vlakna zarovek,ale chvalabohu ze ne.Pri poruchovosti toho,na cem zatim Controller Area Network jede,bych musel sedet doma.Uplne mi staci stavajici central s dalk.ovladanim,ovladani elektriky v oknech,vcetne zrcatek.Asi to po Canu chodi dost nesmyslne,kdyz jedna z nejcastejsich zavad je porucha centralu a otevirani oken.Stujte v mrazu se spustenym oknem,ktere se vam odmitne vratit zpet,ponevadz CAN poslal signal do jednotky,ze pro velky odpor vypina napajeni.Pak vam nezbude,nez to okno surove vytahnout nahoru-klicka tam neni.Kdyz si pomyslim,ze jeste dalsi 3 CAN ,no potespanbuh. -
« CAN-BUS podruhé
To diamant:
Světla připojené prostřednictvím CANu jsem uvedl jako jednoduchý přiklad a tak nevím která auta to mají tak udělané. Co se týče kontroly vláken žárovek, našel jsem jednou integrovaný obvod na spínání žárovek a zároveň kontroly vlákna žárovek. Snad se to v nějakém autě používá. Jištění spotřebičů (pokud máš na mysli pojistky) je úplně stejné jako u klasických aut, proto že každý modul má své napájení a tak i příslušnou pojistku. Napájení není po CANu.
S opravami modulů je to bohužel pravda. Tento trend je zřejmý všude ve spotřební elektronice a spotřebičích. Tady už si se šroubovákem a šikovnejma ručičkama nevystačíme. Ale zas mám pocit, že jednotlivé prvky výbavy (např. ABS, klimatizace) jsou u Fabie levnější oproti např. Octavii. Protože stačí zařízení namontovat, připojit napájení a CAN. Zatímco dříve se muselo autem protáhnout spousta kabeláže. (Ale možná je to něčím jiným).
A ještě k Fabii. V Automoto revue 12/99 vyšel popis CANu u Fabie. Fabia ma tři CANy: 1. řídící ústrojí pohonu a bezpečnosti, 2. prvky jízdního komfortu, 3. informační systém.
Na 1. CAN jsou připojena tato zařízení: ECU (řídicí jednotka) pro ABS, ECU automatické převodovky, panel se druženými přístroji, elektrohydraulický posilovač řízení, ECU motoru, ECU airbagů, volič automatické převodovky, snímač úhlu natočení volantu.
Na 2. CAN jsou připojena tato zařízení: ECU ovládání zámků a oken jednotlivých dveří, ECU klimatizace, modul komfortních operací.
A nakonec 3. CAN: ECU pro telefon, ECU navigace, telematic, rádio, řízení přehrávače CD.







