Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  09:21

    « Re: pozor-pozor-pozor

    No zatim se jeste bavime o necem co neni mozno ani vyzkouset, takze to zatim davam k ledu a az
    bude 1.0 k vyzkouseni, tak si ji vyzkousim a hlavne stejne pockam az na soud nekoho kdy s ni bude jezdit vic nez jen na predvadecce.,
    Kazdopadne zacinam uvazovat o ty cesky 1.4.
    Jinak Octavia 1.8T 132 kW 4x4 a lehci facelift Octavie na podzim jsem uz taky slysel, no konecne!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  08:12

    « Re: pozor-pozor-pozor

    cau RSD, ty zijes? Super info, bude to vlastne leon od skodovky, jen s kufrem.
    Campagnolo, ja bych to nedelal. O svou zenu bych se bal, ale jak myslis. S timhle motorem totiz bezpecne ani neobjede stojici nakladak.
    --- to all - vcera jsem primo porovnal punto 1,2 a fabii 1,4. Mohu zodpovedne prohlasit, ze jedine, co ma punto lepsi je motor a vzhled interieru. Podotykam - vzhled, nikoli kvalita. A nadavam si dost sproste, jak jsem mokl rict, ze ma punto lepsi sedacky - brrrr, jeste ted se stydim. Obavam se, ze fabia se svym chovanim "dospeleho" vozu nema konkurenci, at si autobild tlacha, co chce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.02.00  20:38

    « pozor-pozor-pozor

    Z nejmenovaných zdrojů mohu potvrdit, že Škodovka má moc velké problémy s testy agregátu Fabia 1.0 !!!
    Také již tisk potvrdil moje zprávy, že v příštím modelovém roce přijde OCTAVIA 132Kw a 4X4, a teď pozor : s faceliftem přídě a td. Bude se na podzim na co těšit......
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.02.00  20:23

    « Pocit jistoty a bezpečí?!

    Všichni se tady začínají poněkud shodovat na tom jak jim Fabia dodává pocit jistoty a bezpečí pomalu aby se člověk obával, aby to nebylo auto na p...! :)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.02.00  09:46

    « Fabia 1.0

    Dik za nazory vas vsech. Vec se ma takhle, manzelka jezdi ted se Suzuki Swift 1,3 (91), tenhle autak je az moc temperamentni a jezdi po meste ted v zime za 6.8l.(Myslim ze je to O.K.)
    Manzelcino auto nevytahne za cely rok paty z Prahy. Na delsi cesty jezdime mym autem Vectra 99 2.0 16v Sport a ta jezdi slusne.
    Ja chci pro ni auto aby s nim dojela kazdej den do prace, mela tam airbag a radio. Na tohle si myslim 1.0 Fabie bude v pohode stacit. V neposledni rade bude levny pvinny ruceni, havarijni pojisteni a i cena dilu nebude na urovni Japoncu, pro ilustraci vyfuk na Swifta za katalyzatorem 8600,- a predni lampa 7500,-(original dily).
    Jezdil jsem ve Fabii 1.4 16V. Bylo to dost dynamicky svezeni, ale mne spis zaujalo odhlucneni, podvozek a robustnost. Muj pocit byl ze jsem jel ve 4kovym golfu(mame ho v praci 1.6i), a pri pohledu zadnim oknem ven to vypada jako v Audi A3.
    Z venku se mi uz tak moc nelibi, ale je to moderni auto a ja vnem pojedu maximalne kdyz bude moje auto v servisu. Jinak verim tomu ze i do Krkonos dojede. Dyt tady jezdej lidi s Matysema, Unama a Skodama 100 a 105.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.00  09:01

    « Re: Výkon 1.0

    2 maxipes - jsem rad, ze jsme se shodli na 1,4/50 jako na minimalni vhodne jednotce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  23:31

    « Re: Spotřeba

    S Fabii (1,4, 50kW) mam najeto okolo 4500 km. Prumerna spotreba v zacatku (a to ji nesetrim) byla v prumeru 8,4 l/100 km. Ted je 7,4 l/100 km, s tim ze jizdy po meste prevazujou. V pripade, ze bych jezdil jako duchodce, dostanu se na spotrebu a to nekecam 6 - 6,5 l/100 km. Dnes jsem to z kopce na dalnici vytahl na 195 km/h. Az ten motor bude zajetej, tak ani nebude stacit tachometr. Krasne to ten podcenovanej motor do kopce tahne 160 km/h. Je pravda, ze pri rozjezdo do 40 km/h, je linejsi. Ale srovnavaci testy Fabie (1.4, 16V) se sportlinem Felicie (1.6), na tom je Fabie v akcerelaci hure. Sam jsem si akceleraci u Fabie testnul a motor 1.4 50kW je na tom lepe. Je to urcite na zaklade zprevodovani motoru 1.4, 16 V.
    Zatim jsem s Fabii spokojen a hlavne s pocitem bezpeci pri projezdu zatacek ve vyssich rychlostech.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  23:09

    « Spotřeba

    Spotřeba při jídě brzda plyn.
    U poslední Škodovky s kterými jsem při takovéto jízdě jezdil pod 10 l/100 km byly Favoriti s dlouhým převodem u Fabie to tipuji tak na 15l/100 Dlouhá felda chodila běžně přes 12 l/100km.
    Jízdou na spotřebu u starších typů jsem se blížil 3 l/100km, 3,5-4 l/100 km se dařilo dobře 5-6,5 na dlouhých trasách bez velkého omezování . U Feldy a blbě zpřevodovaných favoritů to pod 4 l/100km snad nešlo a při normální jízdě po 6,5 na delší trasy.
    S Fabií 1,4 50 kW jsem zatím moc nenajel snažil jsem se o co nejmenší spotřebu na jedné trase jsem se dostal na 6l/100km jinak něco najela manželka něco známí a průměr tam mám 9,4 l/100 km. Vzhledem k tomu, že všichni se drží při zdi a já jezdil na spotřebu tak jsem valil oči, snad to trochu omlouvá jízda po městě, které tam bylo dost. A jestli jí trochu proženu tak to k těm 15 l/100km doleze jak víno. Normálně se s ní asi bude jezdit kolem 8 ale opatrně. Je prostě moc těžká a motor uškrcenej až hanba. Skoro nejlepší motor v koncernu a takhle ho dusej, ale buďme rádi Octávku uškrtili na 44 kW. I to je kus umění, tam je snad restriktor nebo co? Věřím, že po lehké úpravě dá původních nejméně 60 kW. To už bude paráda.
    Samotná kapitola pro sebe je E-GAS půlvteřinové zpoždění při rozjezdu je hrůza. Je pravda, že se na to dá zvyknout, stačí vždy před uvolněním spojky napočítat jednad a je to normální. Ale nevím jak s tím bude člověk spokojen až se na něj bude řítit kamión a bude třeba nutné o metr popojet.
    Jízdní vlastnosti a paráda, až bych řekl lepší než Octavia snad jenom příliš citlivý nebo ostrý náběh řízení.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 01.02.00  20:23

    « Re: co sa mi na fabii nepaci

    Začínam mať dojem, že platí "čím modernejšie, tým silnejšie auto". Ale takto sa na to pozerať nedá. To predsa do nekonečna nepôje! Isté fyzikálne zákony platia rovnako ako pred 30 rokmi. Len dnes poznáme možnosti, ako sa dostať čo najbližšie na ich hranicu.

    A k tomu vzhľadu. Zadok je vyriešený veľmi pekne. Jasne ukazuje každému, kam patrí (myslím do rodiny Škoda). Je pomerne jednoduchý, ale má mimoriadne čisté línie. Mne sa páči. Zatiaľ som v bežnej premávke videl len jednu Fabiu - aj to predvádzaciu. Nemôžem povedať, že by ich bolo nejako veľa. Okrem toho aj cena je dosť vysoká a tak mnoho ľudí uprednostní stále dobrú Feliciu.

    To s tou spotrebou neverím. Môj odhad na kombinovanú tak okolo 7l. Inak neviem, kde si tú spotrebu zobral, lebo v katalógu je kombinovaná 7,1 pre motor 1,4/50. Tomuto údaju verím, lebo moja Felicia Combi má v katalógu 6,7 a ja jazdím za 6,8.

    Čo sa interiéru týka, ja mám opačný dojem. Malé zvonka, veľké zvnútra. Čo poviete na to, že napíklad v šírke zadných dedadiel vo výške lakťov zaostáva za Golfom IV len o 2 cm. To je pekné, nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 01.02.00  18:00

    « Re: co sa mi na fabii nepaci

    No vidíš,já jsem z Čech a zatím jsem potkal Fabie dvě za celou dobu,co se prodávají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  15:57

    « co sa mi na fabii nepaci

    veci, ktore mi na fabii vadia:
    1) predava sa len mesiac (SK) a uz ich bezne vidim na kazdom kroku, o chvilu dopadne ako felicia - ma ju kazdy, tzn. ziadna individualita
    2)zadok - ked ho vidim, radsej rychlo odvratim pohlad, to musel navrhovat nejaky slepy konstrukter, tie svetla by som pochopil ak by pouzili z octavie - znizenie vyr. nakladov, ale ze maju rovnaky tvar a nie su rovnake ?!? preco sa potom s nimi trochu nepohrali? nechapem.
    3) siroka zvonka, v interieri vsak vzhladom na vonkajsie rozmery subejktivne uzka
    4) interier - hlavne palubka a umiestnenie ovl. prvkov vetrania "niekde dole za rad. pakou", prebrate z octavie, kde to bolo este horsie
    5) vzhladom na cenu motor, 1.4 mpi classic za u nas cca 310.000 za motor s priem. testovanou spotrebou okolo 8 l ?!?!? to je snad sranda, nie?
    6) CAN BUS - sice pekne, ale vzhladom na naklady ako vyrobne, tak i oprav u potecnionalne maleho a lacneho auta _totalna_ zbytocnost !!!
    to je zatial vsetko, viem, ze som v konferencii Skoda Fabia a nie Antiklub, ale tam by so mnou len kazdy suhlasil a to by bola nuda ;), kludne ma zvozte, nadavajte na mna, je to moj nazor a budem rad ak mi niektore z bodov rozumne vyvratite...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.00  13:10

    « Re: Výkon 1.0

    Pocitejme s tim, ze strasny to bude, ale podle me ne nemozny. - bude to urcite horsi nez ta 120citka - (vykon stejny, hmotnost vyssi) - nicmene je 90 litru levnejsi nez ten Kingem vzpominany diesel (o cenach nahradnich dilu nemluve) - i kdyz u mestskeho voziku by to asi chtelo dokoupit posilovac rizeni, takze se nam cenovy rozdil ponekud zmensi a mezi 1.0 a 1.4 nebude ani 20 tisic - tj. osobne bych si priplatil na 1.4 , - ale kdyz potom litru nekdo touzi tak proc ne - po meste se s tim urcite jezdit da (a predlizdet trakory na venkove mozna taky) :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  16:25

    « Re: Výkon 1.0

    Tak strašný to s tím výkonem zase nebude, vychází to v poměru kW/kilogram (nebijte mne za odhad) zhruba stejně jako Š120L, ta měla 37 kW na něco kolem 900 kg a předjíždět se s ní dalo, i se slabší Š105 (33 kW), pochopitelně že ne tatrovky a Lady 1600. Fakt ovšem je, že jiná auta s litrovým motorem jsou lehčí.

    Třeba to skončí jako Favorit 115, u prototypu.

    A diesel 1.9 bude zase asi o dost těžší, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  16:02

    « Re: Kratce...

    u kazdeho auta musis pocitat i s eventualitou mozneho predjizdeni. A s takovym motorem budes mit problem i s lepsim kolem. Pokud chces neco do mesta, co moc nezere, tak doporucuji radeji 1,9SDI, jako ze nejsem fanda do dieselu, ale nez toho litra - precti si komentar ve Svete motoru na strane 1, cislo 5/2000. No, pro tebe to opisu:"vracet se velikosti pohonne jednotky u tak tezkeho vozu na uroven skody 1000MB (vazila 765kg!!!!!!!!!!!!!!!) je na prahu 21. stoleti dosti sokujici rozhodnuti........ " Staci???? Fabia 1,0 bude vazit kolem tuny. No, uvaz sam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  10:54

    « Re: Kratce...

    No pokud clovek nevytahne paty z mesta, tak proc ne - jelikoz se 80% provozu odehrava na volnobeh v zacpe, je to celkem jedno - a ten 1.0 se odvdeci nizkou spotrebou (na volnobeh bude nizka zcela urcite) :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  08:14

    « Re: Kratce...

    Fabia v tom testu AB prohralo kvuli motoru. A koupit fabii s 1,0? No neblbni......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  07:58

    « Kratce...

    To Herm: po 1500km se uz na prvni prohlidku nemusi. Musis az po roce nebo po 15000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.00  07:16

    « Re: Kratce...

    Koukal jsem, ze na [odkaz] je srovnavaci test nekolika aut a mezi nima je FABIA. V nekterejch parametrech nedopadla moc dobre (prave diky tomu 1,4MPi/50).
    Dneska taky vysel AutoMobil Magazin a jsou tam ctyri stranky "Technicke zajimavosti od A do Z" tykajici se FABIE.
    Musi se s tim motorem 1,4MPi/50 po 1500km na prvni prohlidku jako u Feldy nebo uz ne ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 28.01.00  23:06

    « Re: 1.0

    Neverím, že by to s motorom 1,0 bolo až také zlé. Má predsa skoro 40 kW a to na mesto MUSÍ stačiť. Odvďačí sa malou spotrebou. Nemám s ním skúsenosti. Ale len tak na okraj, robil som návrhy elektromobilov a na pohyb vozidla s celkovou hmotnosťou 3.500 kg sme použili motor 7 kW a pri osadení dvojstupňovou prevodovkou postačilo 5,2 kW. Ale ostalo aj tak 7 kW (ani 10 by neuškodilo, ale akumulátory ...). A k tej spotrebe. Tých 6,5 pri motore 1,4 vo Fabii je dobrá hodnota. Ja mám v Combi 1,3/50 a auto je o nejaké kg ľahšie. Spotreba 6,2-6,5. Môj názor: Fabia s 1,4/50 je dostatočne pružná.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  15:10

    « Kratce...

    Moje prvni dojmy po trech dnech s jezdenim ve Fabii 1,4 MPi. Elektr. plyn: da se nej privyknout po par desitkach km jizdy. Presne razeni je az trochu moc presne, ale to se snad ochodi. Prumerna spotreba pri normalni jizde zatim 6.5 l. Stabilita na vozovce dost dobra. Prozatim nemuzu napsat vice, ale rad Vam pozdeji (az bude vice najetych km) zodpovim vsechny pripadne otazky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…