Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« 1.4MPI
To Lukas99 : Ano budeme (cca 60kW bude prý dost reálné) To Greggie: Já vím, a znova tady netvrdím, že má Fabia dynamičtější motor.... je jenom kultivovanější (i když ta pružnost Punta mne zarazila, protože když jsem si 1,2 zkoušel, tak nic-moc oproti Fabii...ale mohl to být jen subjektivní dojem) S těmi benzíňáky to fakt SKODA moc nevyhrává...ale naštěstí se skoro pokaždé dá něco vyčarovat :o) -
« Re: to AlesK
Moje auto ma 80 - 120 na petku za 9,1 sec. A stejne radim 2 a ve stodeseti 3. Kdyz se bavite o zrychleni na petku, nebavite se vic o prevodovce nez o motoru? Chapal bych maximalni mozne zrychleni v rychlosti od x do y. Ale na predem stanoveny prevodovy stupen? To se mozna dobre meri, ale nevypovida to o nicem konkretnim ... -
JTF 23.03.00 08:43
« to AlesK
O pružnosti motoru, to tím chtěl autor říci. Samozřejmě, že pro větší zrychlení je lepší podřadit. A z 80 na V. se dá normálně předjíždět např s AR 145 1,6T.S.(bohužel mi ji ukradli), nebo s mojí bývalou Cordobou 1,6CLX, nebo s firemní Octavií 1,9TDi, Vectrou 1,6 16V. S vícero aut jsem v poslední dobou nejel, ale našla by se jich spousta. -
« Re: motor 1,4MPI
este to RSD k matizu: keby som pocital len cislami:
matiz ma 91 Nm : fabia 120 Nm - cize o 31% viac
matiz ma 820kg : fabia 1110 kg - cize o 35% viac
takze matiz ma este 4 % k dobru ;)
P.S.: ja viem, ze matiz na krivku tocaku "strmu ako fudzijama" { (c) by wawrik }, ber to len ako zart ;)) -
« Re: motor 1,4MPI
to RSD: o com to preboha hovoris? pozri si prosim hodnoty testov, ktore tu niekto cca pred tyzdnom poslal a ktore su nanajvys pravdive - z 80 -> 120, V. prev. stupen punto 30, fabia 38, cize o _8_ sekund horsie, 0 -> 100 punto opat o skoro 2 sekundy lepsi a to nehovorim o cca 1,5 litra nizsej spotrebe punta, ktora vychadza snad v kazdom teste. RSD, praveze 1.4mpi svoju "slabost" potvrduje i, a hlavne - pri praktickych testoch. -
« TO RSD
V souvislosti s debatou o 1,4 MPI bych se Tě chtěl zeptat, jestli Tvá firma přpravuje chiptuning tohoto motoru. 1,3 MPI pro Felicie pokud vím nabízíte. Koncepčně je to to samé, jen je ten motor převrtán na vyšší obsah, pokud se nepletu. Jestli plánujete novou řídící jednotku, jaké parametry by měla mít, resp. jaká by měla být charakteristika motoru? Dík. Myslím si totiž že víkon okolo 60KW by lidem zavřel pusu, a Fabie s takto upraveným motorem by alespoň pro mě byla super volba. Výbava Comfort a všechny parametry super, jen ten výkon jí je vyčítán. Takto by to nemělo chybu. Lukáš -
« vyhody skodovky
vzdy bylo - jednoduchost, levne nahradni dily, nizka pojistka..nemam to proverene, ale mam dojem, ze prichodem fabie vsechny tyto vyhody padaji..
nekdo tady uz rikal, ze fabii ma..jaka je havarijni pojistka? delal nekdo pruzkum cen nahradnich dilu?
jinak nechapu, proc si nekdo kupuje fabii s * 1.4, kdyz za par tisic navic muze mit corollu s uspornym a vykonym 1.4 motorem..nekdo samozrejme muze mit jiny nazor, ale me u auta zajima motor, protoze ten jezdi, ne klimatizovana odkladaci schranka ..:-) -
Diamant 21.03.00 22:54
« Re: motor 1,4MPI
Ten točivý moment skutočne hodne pomôže. Raz som mal od kamoša požičanú Micru 1,0. Na prvý krát som sa sotva pohol. Aj keď to má nejakých 45 kW (alebo tak dajako), tak je to vyslovene slabé. A o skutočnosti, že keď skočíte do diery, tak vám zadok pláve do strán ani nepíšem. Inak výkon môže byť priškrtený aj kvoli katalyzátoru. -
« Re: motor 1,4MPI
Jenže o papírový výkon zde u motoru 1.4MPI vůbec nejde. Ve spoustě zemích evropy se za vyšší výkon platí vyšší silniční daně. ŠKODOVÁCI moudře zvolili nižší výkon, ale srovnej si točivý moment, který je dalece důležitější pro plynulou a pohodlnou jízdu. Fabia ho má 120 N.m. Matiz zdaleka nemá ani stovku a Punto má něco málo přes sto.... Když si sedneš do Punta 1,2 a do Fabie, tak zažiješ to, že u punta, aby jsi měl udrženou rychlost 120 km/h musíš šlapat dost na plyn, ale Fabia vlivem vyššího krouťáku drží tuto rychlost skoro sama. Hodně lid z tuningové komunity také tvrdí, že motor 1.4MPI je dost uškrcený. Tvrdí se , že k maximálním výkonovým parametrům dali příkaz Němci, aby se nestalo, že Fabia bude mít při stejném objemu vyšší výkon než-li POLO.....to je ale jen dohad. -
« Re: motor 1,4MPI
dobre, diamant, o tom ako na tom bude fabia po 100.000 km sa nemozeme hadat, jednoducho az nejaka tolko najazdi, uvidime :-) co vsak uplne opominas je fakt, ze i ked zabudneme na vsetky mnou spominane "teoreticke" neduhy 1.4mpi, tak v porovnani s konkurenciou (rovnako drahou) tento motor nema parametrami sancu a ako som uz povedal jej chyba motor napr. 1.2 s aspon rovnakymi parametrami ako ta 1.4, ale s vyrazne (az o 1 l) nizsou spotrebou (1.0 neratam, pretoze ma papierovo o chlp horsie parametre ako trojvalec Matiza, o 300 kg lahsieho auta)
ano, pravdepodobne namietnes, ze fabia je tazsia koli bezpecnosti (o tom, ze bezpecny voz sa da urobit len s vacsou vahou si dovolim pochybovat), ale v prvom rade je fabia MALE auto a ako male auto by mala mat i nizke naklady, co sa tyka ako ceny, tak i uspornosti motora... -
Diamant 20.03.00 23:31
« Re: motor 1,4MPI
Bratancovi menili na Favorite "rozvoďák" a zvuk je iný. Inak aj na mojej Felicii je pred uplynutím servisného intervalu viacej počuť zvuk šijacieho stroja. Ale po nastavení ventilov je to všetko zase OK. Takže verím, že u Fabie tento problém hydraulickým nastavovaním vôle ventilov odpadne. Inak ten motor má u Fabie skutočne kultivovanejší chod. A ja som presvedčený, že zdrojom toho všetkého je dosadanie ventilov. -
« motor 1,4MPI
No tak není nic snažšího než vyrazit k nejbližšímu prodejci ŠKODA Greggie, a vzít si Fabii na předváděcí jízdu. Rozhodně jem u ní neslyšel ani náznak klapajících rozvodů a ventilů oproti jízdě v nové Felicii, Fordu Ka nebo Twingu od Renaulta. Je v těch motorech opravdu rozdíl , to mi věř!!
Netvrdím, že je rozvod OHV něco ideálního ale ŠKODOVKA se s neduhy poprala opravdu bravurně....
Ale abych jí tady porád nechválil, tak jednu výtku zaslouží. Mlhovky jsou skleněné a vystrčené přímo na ráně , myslím , že plast obdobný jako u hl. světlomet odolá daleko více....