Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • 00 Reagovat !

    foto

    30.03.00  23:53

    « Motory Fábií

    Já si ani nedovedu představit jak to auto pojede třeba na dálnici (1.0 motor) to snad ani víc jak 120 nepojede když začne foukat vítr a bude mírné stoupání. To je to samé jak Octavie 1.4 vždyť já jsem ji ještě ani jednu neviděl a to se dost často dívám na zadní štítek abych měl takovou statistiku. Nejvíce je 1.6i potom TDi celkem dost je i 1.6 pak 20v TDI a nakonec 20vT s 2.0,
    Jak ten litrový motor se bude rozjíždět do kopce to snad se bude muset točit až k 5000 aby po přeřazení neklesal. Strategie MB v oblasti Fabií jde dolů a dolů vždyť ani jejich prodej není takový jak si představovali. Mně se vůbec nelíbí kvůli zadku kde když zapne světla která jsou tak nízko že to vypadá ohavně jako kdyby měla spadlé zadní tlumiče.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.03.00  20:34

    « Re: Light motor

    Ano, souhlasím s nabídkou malolitrážních výkonů, ale motor 1.0 a nyní i 1.4 / 44kW hraničí s hazardem v oblasti aktivní bezpečnosti. Vždyť automobily s takovýmto zrychlením a nevalnou pružností jsou při předjížděcím manévru skoro nebezpečné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.03.00  08:12

    « Re: Light motor

    Slabe motory jako je 1.0 si kupuji lide, kteri
    radi ozeli vykon, za co vsak ocekavaji viditelne
    nizsi spotrebu a vyrazne nizsi porizovaci cenu.
    To se ale o Fabii 1.0 rict neda.
    avizovany 1.4 44kW 260 000,-Kc cca(9.3,5.4,6.8),
    stavajici 1.0 37kW 250 000,-Kc cca(8.8,5.3,6.6)
    moznou spotrebu 1.4 55kW uvedu tez (8.6,5.4,6.4),
    ale to uz je vysmech nasemu 1.0 motoru.
    Podle meho o litrovem motoru pro Fabii nemeli
    vubec uvazovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 29.03.00  22:44

    « Re: Light motor

    Myslím, že nie každá potrebuje auto pre to, aby vozil plnú posádku alebo stavebný materiál. Niekto chce auto len pre seba do mesta. Tomu by mohla 1,0 pekne stačiť. A čo sa týka 1,4/50. Výkon je podľa mňa postačujúci. Pri bežnej jazde v medziach zákona bohate postačuje. Ja som mal tiež ten pocit, ale vodič jazdiaci za mnou s Felíciou 1,3/50 potvrdil, že až tak lenivo som zase nešiel. Skôr by som povedal, že je to len subjektívny pocit spôsobený lepším odhlučnením. Aj keď som presadol z Favorita do Felicie, mal som tendenciu všetky limity rýchlostí prekračovať asi o 20 km/h bez toho, že by som si to uvedomil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.00  22:12

    « Light motor

    Zdravim vsechny ucastniky diskuse.
    Dnes jsem mel moznost testnout si Fabii se slabsim motorem 1,4 a si na useku 200 km.
    Byl jsem velice spokojen s kvalitou dilenskeho zpracovani.Podvozek hodnotim jako prumerny k dane tride.Brzdy jsou,jak uz je u Skody posledni dobou pravidlem na spickove urovni.Smerova stabilita a nachylnost na bocni vitr je take v norme.
    Co je vsak hruza hruz je pouzity motor 1,4, ktery toto auto nepohani ,ale tak tak vlece.Abych se vubec dostal ,alespon na beznou sviznost feldy,musel jsem kazdou rychlost vytacet az k omezovaci a ani to nebylo ono.Podle me je to zhruba na urovni stareho favoritackeho,karuratoroveho motoru 1,3.
    Motor me zklamal velice/zvlast i s tim elektronickym plynem,pri rozjezdech v kolone do kopce je to chutovka/.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.00  21:58

    « Re: Motory Fabia

    Nevím jak si můžete myslet, že 1.0 bude pro FABII "dostačující". Mně osobně nestačí ve FELICII 1.6 a to mám PICK-UP, který je lehčí. Při předjíždění (razantnějším) musím podřadit z pětky na trojku (aby to jelo), ale to už jsou otáčky v oblasti, kdy klesá točák. Takže si myslím, že pro FABII by bylo minimum 1.4 50kW a optimální 1.6 74kW - kvůli točáku a nižším otáčkám, při kterých jsou dosahovány maximální výkony.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.03.00  19:47

    « Fabia 1.0

    ...no ve skutečnosti je to ještě o něco horší...ale uvidíš až budou zveřejněné testy. Docela to pány z Bolky trápí....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.00  14:27

    « Re: Motory Fabia

    Prázdná, resp. ve dvou skutečně jede pohodově. Při plném obsazení a naložení (a že si toho nechá naložit dost) se ztratí veškerá pružnost motoru a předjetí i naloženého náklaďáku je otázkou vysloveveně odvážnou. Totéž si myslím, že bude platit i pro Fabii s motorem 1,0, vždyť váhový rozdíl vůči Oktávce je vcelku zanedbatelný.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.00  18:45

    « Motory Fabia

    Taky si myslím, že spodní hladina motorů Fabie na 1.0 je O.K., ale Lupo a Arosa je mnohem lehčí. Snad by to vyřešil vyšší krouťák....S Octavií 1.4 jsem jel taky, ale bohužel s prázdnou...takže to neohodnotím, ale prázná mne docela překvapila - žádný sporťák, ale na běžnou jízdu - pohoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.00  15:11

    « Re: motory Fabie...

    Pro Arosu nebo Lupo je tento motor jistě vhodný, tak proč by se nemohl montovat. Konec konců i v Cordobě a Polu svoji službu může vykonat, ale Fabia na něj bude už příliš těžká. Až dostanou Cordoba i POlo novou platformu, tak se teprve uvidí, jaké motory dostanou. Netvrdím, že litrový motor Fabii neutáhne, ale nemá již žádnou výkonovou rezervu, to auto by jezdilo hůř než Š105, podobně jako Oktávka 1,4. Prázdná ještě jde, ale naložená to je hrozné. Měl jsem tu čest si to s ní zkusit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.00  20:10

    « Re: motory Fabie...

    ne motor 1.0 je nový . V Arose, Polu a pod. byl s rozvodem OHC. Ale podle mých informací s ním mají při testech problémy..... Jinak ta přístrojovka Pola je opravdu super, a vypadá dost sportovně. Výplně dveří se mi také moc nelíbí ale barvy čalounění jsou moc pěkné. Dokonce mne překvapila cena GTI-čka, která je něco kolem 450.000. Myslím, že Fabia s méně výkonným dvoulitrem bude dražší (i když vybavenější...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.00  17:29

    « Re: motory Fabie...

    Motor Skoda 1.0 se jiz montuje nejmene 5 let.Jako poprve se ukazal
    v Seatu Arosa, potom v VW Lupo a dnes ho dostanete aji do noveho Pola nebo
    do nove Ibize. Byl to prvni skodovackej motor ktery se montoval aji do jinych
    koncernovich znacek. Ja nejsem "fanda" tohoto motoru ale zrejme urcitym zakaznikum
    vyhovuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.00  16:44

    « Re: motory Fabie...

    panove, znam podnik, kde se tento motor 1.0 vyrabi ve zkusebni serii pro skodovku, takze si myslim ze to s nim v mlade Boleslavi mysli vazne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.00  15:51

    « Re: motory Fabie...

    Ještě na doplnění předchozího. Favorit měl taky základní motor 1050 ccm a nikdy s ním nevyjel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.00  15:35

    « Re: motory Fabie...

    Motor 1,0 je jistě velký omyl, ale dosud se taky nemontuje. Osobně si myslím, že větším přínosem by byl motor 1,3 40kW z Feldy, možná trochu upravený na 44 kW. Pro český trh by to byla ideální varianta už jen co se týče povinného ručení. Osobně bych ji považoval za základ nabídky. Tou ta litrová varianta není. Mám pocit, že posloužila jen jako etalon pro základní stanovení ceny Fabie a stejně se s ní vážně nepočítá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.00  18:25

    « Jenom povzdech ...

    Koukal jsem ted na tomhle webu na test noveho Pola a musim rict, ze ta pristrojovka na me pusobi lepsim dojmem nez ve Fabii (hlavne ten "vetreleckej" prostredni dil). Libi se mi i vic styl toho tapecirunku (i kdyz v tom Polu vypada ten material "trabantacky") na dverich namisto toho rovneho madla ve Fabii. Ale to je spis jenom takovej povzdech.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.00  10:13

    « motory Fabie...

    Ty mne docela dorážíš OCTAVIE.... Nechceš jít dělat do marketingu ŠKODY? Tak za prvé motory 1.6 mají vyšší pojisné a daňové zatížení téměř ve všech státech evropy, za druhé TDI 72 kW je totožný s motorem TDI 66 kW ale má navíc systém čerpadlo-tryska, tak proč by měla mít Fabia již zastaralý motor?. Proč by Fabia nemohla mít v budoucnu (třeba po uvedení sedana a combi) výhledově motor ne 81 kW ale 85 kW , také se systémem čerpadlo-tryska? Proč by měla mít podle tebe Fabia zastaralý motor 1.6/55kW, když může mít a možná i bude mít motor 1.6/16V s 92kW?, který už m.j. dávají do Pola GTI? A další poznámka k provedení 1.0. Ten není odlehčený tím, že nemá posilovač a nedá se do něj dát klimatizace...Důvodem je co nejnižší cena a navíc obě jmenovaná zařízení dost podstatnou měrou ubírají výkon, a tak si nedovedu představit , jak by tento líný motor tahal ještě klimatizaci.... Jediné s čím souhlasím je , že motor 1.0 je docela omyl, ale stalo se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.00  10:03

    « Re: ENGINES for FABIE

    Ale ten 1,4/44 tam snad davat budou, ne ? Alespon to nejak pred 3 tydny uvedli na nejaky tiskovce a bylo to i v novinach. Ovsem puvodne v nabidce nebyl, mozna, ze ho budou instalovat na ukor te 1,0 ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.00  10:02

    « Re: 1.4MPI

    To:Herm. Ne vůbec to není debilní dotaz. Životnost v závislosti na zvyšování výkonu povětšinou klesá, to je neoddiskutovatelný fakt, se kterým ale počítají i automobilky, a proto mají obecně automobily s vyšším výkonem a nižším obsahem válců nižší životnost (neplatí to ale u některých japonských automobilů, které mají při nižším objemu potaženy válce nikasilem a pod. ) Jsme samozřejmě zařízeni na měření opotřebení , jenže potíž je v tom, že to po nás zatím nikdo nevyžadoval,a co se týče lehkého tuningu jako je ECU programování, tak tam životnost klesá opravdu minimálně, protože dochází spíše k optimalizaci a zvyšování míry účinnosti spalování.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.03.00  21:11

    « ENGINES for FABIE

    Všechny majitele Fabii lituji. To není možné co ta Škodovka vytvořila za paletu motorů !!!! Na co tak debilní TDI 74 kw když mohla použít 1.9 tdi z Octavie 66kw nebo pro verzi GTI 81kw. Na co ten motor 1.4 16v 74kw když je tak nádherný 1.6 SR 74kw také z OCTAVIE a už trnem je 1.4 50kw!!!!! Na co když mohly použít 1.4 44kw z OCTAVIE. Ten 1.0 vidíte co sním dělají oni mu odlehčili tak že oddělali posilovač řízení a ani klima tam nesmí být. Proč!!! Vždyť mohli použít místo takového nesmyslu raději 1.6 55kw, a nakonec verze 2.0 na co ten obsah vždyť 1.8T je menší povinné ručenní vyšší cena sice ale lepší dynamika i spotřeba.
    Můj názor je pro super nabídku motorů """"::::::::
    1.4(44kw)1.6(55kw)1.6(74kw)1.8T,1.9sdi,1… nakonec 1.9(81kw) a myslím že by ušetřily na vývoji těch debilních 1.4 a taky TDI 74kw a lidé by byli spokojeni a hlavně by ty motory byly hned a ne žádné první silné a potom nabídnou toho pohřebáčka 1.0. OCTAVIE
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…