Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Light motor
Slabe motory jako je 1.0 si kupuji lide, kteri
radi ozeli vykon, za co vsak ocekavaji viditelne
nizsi spotrebu a vyrazne nizsi porizovaci cenu.
To se ale o Fabii 1.0 rict neda.
avizovany 1.4 44kW 260 000,-Kc cca(9.3,5.4,6.8),
stavajici 1.0 37kW 250 000,-Kc cca(8.8,5.3,6.6)
moznou spotrebu 1.4 55kW uvedu tez (8.6,5.4,6.4),
ale to uz je vysmech nasemu 1.0 motoru.
Podle meho o litrovem motoru pro Fabii nemeli
vubec uvazovat. -
Diamant 29.03.00 22:44
« Re: Light motor
Myslím, že nie každá potrebuje auto pre to, aby vozil plnú posádku alebo stavebný materiál. Niekto chce auto len pre seba do mesta. Tomu by mohla 1,0 pekne stačiť. A čo sa týka 1,4/50. Výkon je podľa mňa postačujúci. Pri bežnej jazde v medziach zákona bohate postačuje. Ja som mal tiež ten pocit, ale vodič jazdiaci za mnou s Felíciou 1,3/50 potvrdil, že až tak lenivo som zase nešiel. Skôr by som povedal, že je to len subjektívny pocit spôsobený lepším odhlučnením. Aj keď som presadol z Favorita do Felicie, mal som tendenciu všetky limity rýchlostí prekračovať asi o 20 km/h bez toho, že by som si to uvedomil. -
« Light motor
Zdravim vsechny ucastniky diskuse.
Dnes jsem mel moznost testnout si Fabii se slabsim motorem 1,4 a si na useku 200 km.
Byl jsem velice spokojen s kvalitou dilenskeho zpracovani.Podvozek hodnotim jako prumerny k dane tride.Brzdy jsou,jak uz je u Skody posledni dobou pravidlem na spickove urovni.Smerova stabilita a nachylnost na bocni vitr je take v norme.
Co je vsak hruza hruz je pouzity motor 1,4, ktery toto auto nepohani ,ale tak tak vlece.Abych se vubec dostal ,alespon na beznou sviznost feldy,musel jsem kazdou rychlost vytacet az k omezovaci a ani to nebylo ono.Podle me je to zhruba na urovni stareho favoritackeho,karuratoroveho motoru 1,3.
Motor me zklamal velice/zvlast i s tim elektronickym plynem,pri rozjezdech v kolone do kopce je to chutovka/.
-
« Re: Motory Fabia
Nevím jak si můžete myslet, že 1.0 bude pro FABII "dostačující". Mně osobně nestačí ve FELICII 1.6 a to mám PICK-UP, který je lehčí. Při předjíždění (razantnějším) musím podřadit z pětky na trojku (aby to jelo), ale to už jsou otáčky v oblasti, kdy klesá točák. Takže si myslím, že pro FABII by bylo minimum 1.4 50kW a optimální 1.6 74kW - kvůli točáku a nižším otáčkám, při kterých jsou dosahovány maximální výkony. -
« Re: Motory Fabia
Prázdná, resp. ve dvou skutečně jede pohodově. Při plném obsazení a naložení (a že si toho nechá naložit dost) se ztratí veškerá pružnost motoru a předjetí i naloženého náklaďáku je otázkou vysloveveně odvážnou. Totéž si myslím, že bude platit i pro Fabii s motorem 1,0, vždyť váhový rozdíl vůči Oktávce je vcelku zanedbatelný. -
« Motory Fabia
Taky si myslím, že spodní hladina motorů Fabie na 1.0 je O.K., ale Lupo a Arosa je mnohem lehčí. Snad by to vyřešil vyšší krouťák....S Octavií 1.4 jsem jel taky, ale bohužel s prázdnou...takže to neohodnotím, ale prázná mne docela překvapila - žádný sporťák, ale na běžnou jízdu - pohoda. -
« Re: motory Fabie...
Pro Arosu nebo Lupo je tento motor jistě vhodný, tak proč by se nemohl montovat. Konec konců i v Cordobě a Polu svoji službu může vykonat, ale Fabia na něj bude už příliš těžká. Až dostanou Cordoba i POlo novou platformu, tak se teprve uvidí, jaké motory dostanou. Netvrdím, že litrový motor Fabii neutáhne, ale nemá již žádnou výkonovou rezervu, to auto by jezdilo hůř než Š105, podobně jako Oktávka 1,4. Prázdná ještě jde, ale naložená to je hrozné. Měl jsem tu čest si to s ní zkusit. -
« Re: motory Fabie...
ne motor 1.0 je nový . V Arose, Polu a pod. byl s rozvodem OHC. Ale podle mých informací s ním mají při testech problémy..... Jinak ta přístrojovka Pola je opravdu super, a vypadá dost sportovně. Výplně dveří se mi také moc nelíbí ale barvy čalounění jsou moc pěkné. Dokonce mne překvapila cena GTI-čka, která je něco kolem 450.000. Myslím, že Fabia s méně výkonným dvoulitrem bude dražší (i když vybavenější...) -
« Re: motory Fabie...
Motor Skoda 1.0 se jiz montuje nejmene 5 let.Jako poprve se ukazal
v Seatu Arosa, potom v VW Lupo a dnes ho dostanete aji do noveho Pola nebo
do nove Ibize. Byl to prvni skodovackej motor ktery se montoval aji do jinych
koncernovich znacek. Ja nejsem "fanda" tohoto motoru ale zrejme urcitym zakaznikum
vyhovuje. -
« Re: motory Fabie...
Motor 1,0 je jistě velký omyl, ale dosud se taky nemontuje. Osobně si myslím, že větším přínosem by byl motor 1,3 40kW z Feldy, možná trochu upravený na 44 kW. Pro český trh by to byla ideální varianta už jen co se týče povinného ručení. Osobně bych ji považoval za základ nabídky. Tou ta litrová varianta není. Mám pocit, že posloužila jen jako etalon pro základní stanovení ceny Fabie a stejně se s ní vážně nepočítá. -
« Jenom povzdech ...
Koukal jsem ted na tomhle webu na test noveho Pola a musim rict, ze ta pristrojovka na me pusobi lepsim dojmem nez ve Fabii (hlavne ten "vetreleckej" prostredni dil). Libi se mi i vic styl toho tapecirunku (i kdyz v tom Polu vypada ten material "trabantacky") na dverich namisto toho rovneho madla ve Fabii. Ale to je spis jenom takovej povzdech. -
« motory Fabie...
Ty mne docela dorážíš OCTAVIE.... Nechceš jít dělat do marketingu ŠKODY? Tak za prvé motory 1.6 mají vyšší pojisné a daňové zatížení téměř ve všech státech evropy, za druhé TDI 72 kW je totožný s motorem TDI 66 kW ale má navíc systém čerpadlo-tryska, tak proč by měla mít Fabia již zastaralý motor?. Proč by Fabia nemohla mít v budoucnu (třeba po uvedení sedana a combi) výhledově motor ne 81 kW ale 85 kW , také se systémem čerpadlo-tryska? Proč by měla mít podle tebe Fabia zastaralý motor 1.6/55kW, když může mít a možná i bude mít motor 1.6/16V s 92kW?, který už m.j. dávají do Pola GTI? A další poznámka k provedení 1.0. Ten není odlehčený tím, že nemá posilovač a nedá se do něj dát klimatizace...Důvodem je co nejnižší cena a navíc obě jmenovaná zařízení dost podstatnou měrou ubírají výkon, a tak si nedovedu představit , jak by tento líný motor tahal ještě klimatizaci.... Jediné s čím souhlasím je , že motor 1.0 je docela omyl, ale stalo se. -
« Re: 1.4MPI
To:Herm. Ne vůbec to není debilní dotaz. Životnost v závislosti na zvyšování výkonu povětšinou klesá, to je neoddiskutovatelný fakt, se kterým ale počítají i automobilky, a proto mají obecně automobily s vyšším výkonem a nižším obsahem válců nižší životnost (neplatí to ale u některých japonských automobilů, které mají při nižším objemu potaženy válce nikasilem a pod. ) Jsme samozřejmě zařízeni na měření opotřebení , jenže potíž je v tom, že to po nás zatím nikdo nevyžadoval,a co se týče lehkého tuningu jako je ECU programování, tak tam životnost klesá opravdu minimálně, protože dochází spíše k optimalizaci a zvyšování míry účinnosti spalování. -
« ENGINES for FABIE
Všechny majitele Fabii lituji. To není možné co ta Škodovka vytvořila za paletu motorů !!!! Na co tak debilní TDI 74 kw když mohla použít 1.9 tdi z Octavie 66kw nebo pro verzi GTI 81kw. Na co ten motor 1.4 16v 74kw když je tak nádherný 1.6 SR 74kw také z OCTAVIE a už trnem je 1.4 50kw!!!!! Na co když mohly použít 1.4 44kw z OCTAVIE. Ten 1.0 vidíte co sním dělají oni mu odlehčili tak že oddělali posilovač řízení a ani klima tam nesmí být. Proč!!! Vždyť mohli použít místo takového nesmyslu raději 1.6 55kw, a nakonec verze 2.0 na co ten obsah vždyť 1.8T je menší povinné ručenní vyšší cena sice ale lepší dynamika i spotřeba.
Můj názor je pro super nabídku motorů """"::::::::
1.4(44kw)1.6(55kw)1.6(74kw)1.8T,1.9sdi,1… nakonec 1.9(81kw) a myslím že by ušetřily na vývoji těch debilních 1.4 a taky TDI 74kw a lidé by byli spokojeni a hlavně by ty motory byly hned a ne žádné první silné a potom nabídnou toho pohřebáčka 1.0. OCTAVIE
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jak ten litrový motor se bude rozjíždět do kopce to snad se bude muset točit až k 5000 aby po přeřazení neklesal. Strategie MB v oblasti Fabií jde dolů a dolů vždyť ani jejich prodej není takový jak si představovali. Mně se vůbec nelíbí kvůli zadku kde když zapne světla která jsou tak nízko že to vypadá ohavně jako kdyby měla spadlé zadní tlumiče.......