Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Binec od Herma
No to jsem zrovna nechtel rict, ze by mi vyhovovalo jenom par motoru, at jich je treba 10. Ovsem pokud prisli na zacatku vypusteni Fabie s tim, ze se budou montovat ty a ty motory, predpokladal bych, ze maji udelany pruzkum trhu a ze ty motory maji v aute odzkouseny. A to mi u ty 1.0 nepripada. I podle toho co ty tady obcas utrousis, ze mas zpravy o problemech s jejich testama, mi pripada, ze ten motor zacali zkouset ve Fabii az kolem vanoc. Ja teda nejsem z auto branze, ale mam pocit, ze to nejde jenom tak se sebrat, nacpat do auta motor a treba za pul roku ho hned prodavat. Na podzim jsem cetl v AutoMobil Revue v clanku redaktora Jozifa cosi o predpokladanem objemu jednotlivych motorovych verzi na trhu. Tam mel nejvetsi procentualni zastoupeni 1,4/50 (pokracovani klasiky z Feldy). Ted podle toho co se pise v te zprave na autonews, se predpoklada, ze se stane nejprodavanejsi verze 1,4/44. O tomhle motoru psali v kvetnovem cisle AutoMotoSport a ted ho nemam pred sebou, ale mam pocit, ze tam psali o zrychleni za 18sec, ale je mozny, ze kecaj a ze to opravdu bude dobrej motor. Ovsem to vypada, ze ten 50kW asi zmizi ? Proste pripada mi, ze v tom maji chaos.
Ale mas pravdu, ze az bude par tesu k dispozici, ze to bude jasnejsi.
Ale mozna, ze to je vsechno vizitka pruznosti skodovaku. -
« To: Bee
No s těma prodejema bych to neviděl tak zoufale, pokud zahájí ještě letos výrobu Combi, a po faceliftu Octavie Octavii "trochu" přisolí, tak se budou asi prodávat více...Navíc v zahr. tisku nyní probíhají články mluvící o cenovém boomu Fabie s novým 60PS motorem!(dnešní Autobild Nr.20/2000) a takto slušný auto, jak sami němci uvádějí za cenu výrazně pod 20.000,- DM...no prostě uvidíme! -
« Re: Binec od Herma
Takže jak lze z tvého příspěvku vyčíst, bylo by nejlépe, kdyby se do Fabie montovaly dva , max tři motory? Údaje o tomto novém motoru jsi mohl leda vytušit, ale né vyčíst, protože doposud tuto fabii neměl nikdo(!) k testování. Když se začalo spekulovat o tom, že budou do Fabie montovat slabší 1.4, tak všichni byli na "koni" jaký to bude lenoch. Teď když s tím vylezli a má tato nejslabší 1.4 už konečně konkurenceschopné parametry, tak tady hochy ze Škody-Auto nařknete div ne ze státního komplotu....ale ,ale,ale! Počkejme si raději, než užívat takovýchto siláckých výroků raději na pár testíků, pak se povozme a pak suďme, jinak se k objektivnímu hodnocení nedostaneme! -
« FABIE AUTO BEZ MOTORU JE JAK...
ach ta Fabie Já bych si jejich system motorů je to nejhorší co Mb dělá!!! Mění je a stejně pořád prohrává a zákazníci si ji proto nekupují !! Kde jsou motory 1.6 ???????? Jim nic obsah 1.6 neříká!!!!! motor 1.6 by byl pro Fabii slast a hrál by pro ni na každém testování stačí jim jaký třeba 1.6 55kw vynikající svým výkonem i točitým momentem ale raději vyladěnou verzi z Octavie přeci jede lépe. 1.6 SR 74kw ten raději ne už stejně končí ale teď pro rok 2001 NOVÝ 1.6 16V BY BYL BOMBA MÁ 79 KW A NĚCO VÍCE NEŽ 145 CO MĚL PŮVODNÍ 1.6 SR. -
« Binec
Mam pocit, ze si SkodaAuto (:-)) dela ze zakazniku srandu. V tech motorech musi mit beznej uzivatel uz takovej hokej, ze nevi kterej brat. Hezka je ta veta ze cekaji na "signaly od zakazniku" ohledne dodavek 1,0/37kW. 1,4 uz jsou ctyri a o te 55kW jsem zatim nenasel nikde nic oficialniho (ze bude s manualem) krome "Sestav si novy vuz" na www.skoda-autzo.cz. A jelikoz tam ma 1,4/44kW zrychleni z 0 na 100 za 13 a neco sec, tak se neda verit nicemu. Asi jim to nekdo hacknul ? O tomhle motoru se psalo, co jsem videl v casopisech (kterejm se taky moc neda verit) vzdycky kolem 18sec coz je teda dobry. -
« pocty
do ted se prodalo 25,000 fabii celosvetove. tento rok chce skodovka vyrobit 145,000..hmmm at pocitam, jak pocitam,tak pri stejnem zajmu skodovce nejmin 70,000 fabii zbyde..teda pokud lidi z niceho nic nepoznaji o co prichazeji a nevezmou prodejny skodovky na celym svete utokem..:-) -
« Re: 1,4 TDi
co to plácáš? 1.4TDI se do Octavie montovat nebude! Do fabie s 90% také ne, protože ten motor je dost drahý oproti 1.9TDI. Dokonce kvůli své extremní ceně se k nám nebude dovážet Polo, do kterého montují 1.4TDI v německu už teď! VW Polo nebude mít platformu A2 ale prodlouženou platformu stávajícího modelu stejnou jako má Fabia! Motory s přímým vstřikem benzínu má dostat pro škodovku první Fabia 2.0 a později Octavia 1.6 a 2.0 (po uvedení faceliftu 2001). -
« Re: to Lukas 99
Srovnej rozdíly mez variantami osmiventilových a 16V motorů. Na první pohled se mi jeví že by ty údaje mohly odopvídat, ale nedělám si na to patent.
1.4 16V/ 55 kW
55kW/5000 min-1 126Nm/3800
Převodové stupně 3,455/2,095/1,387/1,026/0,813 [3,182] Stálý převod 3,882
1.4 16V/74 kW
74kW/6000 min-1 126Nm/4400
Převodové stupně 3,778/2,063/1,304/0,903/0,70 [3,60] Stálý převod 3,158
-----------------------------
1.4 MPI/50 kW(5M)
50kW/5000min-1 120Nm/2500
Převodové stupně 3,462/1,957/1,31/0,975/0,756 [2,923] Stálý převod 4,118
1.4 MPI/44kW(5M)
44kW/4500min-1 118Nm/2600
Převodové stupně 3,462/1,957/1,357/1,053/0,857 [2.923] Stálý převod 4.235
-
« Re: to Lukas 99
Já si naopak myslím, že motor 44kW (pokud bude mít opravdu uvedené vlastnosti) si najde dost zájemců a vytlačí dražší a línější 50 kW. Větší problém vidím u 16V motorů, tam se jedná o dva kohouty na jednom smetišti a asi opět vyhraje slabší verze - levnější a úspornější. -
« Re: to Lukas 99
No tak se laskavě probuďte a v klidu pochopte, že zrychlení z 0 na 100 za 13,4 je u modelu s motorem 1,4 - 44kW nesmysl. Máte přece jasně uvedeny hodnoty výkonu, točivého momentu s hodnotou jeho vrcholu a hmotnost z čehož vyplývá výsledek celé úvahy. Motor 1,4 - 50kW má všechny parametry lepší a hlavně si uvědomte, že při zrychlení závisí zejména na max. výkonu, neboť otáčky jsou vysoko nad středním pásmem, kde při běžné jízdě kraluje točivý moment. Stačí když si to srovnáte s variantou motoru 1,4 - 74kW, kde je točivý moment identický s umírněnější verzí a přesto je vlastní zrychlení výkonějšího motoru o sekundy lepší. A snaha o vysvětlení problému zde vysloveným "geniálním" zpřevodováním je rovna výroku jistého pana Adolfa koncem roku 44... Porovnával jsem to a v tom to není. Prostě překlep, nebo hnusný reklamní tah škodovky a nebo zase jen další z řady zajímavých hodnot, kterou dokáží dosáhnout jen testovací jezdci škodovky na neexistujících oválech v neexistujících světech s výtečnou gravitací...
Ale neberte to jako útok proti vašim názorům, jen chci upozornit, že škodovka (i když se lepší) je pořád škodovkou se všemi svými zvyky a reklamními postupy.
P.S.: lehčí stálý převod má 44kW patrně kvůli menším otáčkám motoru -
« 1,4 TDi
Má někdo seriózní informace o přípravách implementace nových tříválcových TDi motorů do vozů škoda. (fábie i octávie...) Případně již připraveném časovém horizontu jejich zavedení? Doufám, že využití motorů Škodovkou a Seatem nebude koncern blokovat např. do okamžiku zavedení nového Pola s podvozkem A2. Stejné informace by neškodily i o přímovstřikových motorech FSi... Ď -
« Re: to Lukas 99
Ten dvoulitr bude pro Fabii jiný než u Octavie. To že už začali nabízet motor 55kW bez automatu je moc dobrá zpráva. Čekal jsem to až s uvedením Combi. Motor 1.6-16v 74kw by byl výkonostně dostatečný ,a prý ho má dostat i Octavia. Dynamické vlastnosti slabší 1.4 jsou dost překvapivé ?!. V čem pak bude výhoda 50kW verze? -
« TO PEDRO
Máš pravdu, skouknul jsem stránky škody, a opravdu od minula začali nabízet 1.4 55KW i s manuální převodovkou. Beru to naprosto jako signál, že se jim stávající varianty neprodávají tak jak chtějí, a navíc to bude reakce na drtivou kritiku motoristické veřejnosti ohledně palety motorů, kdy české 1.4ky na Fabii výkonnostně nestačí, a 74KW taky není zrovna povedený motor. 55KW s manuální převodovkou bude myslím rozumný kompromis, a rýpalům trošku dojde dech. Ten propad byl veliký a žádná alternativa. Teď alespoň něco. Nejlepší bude stejně TDI, ten dvoulitr bude dle mého (nemám info), ten křáp z Octavie, co nahradil tu žíznivou krávu 1.8 20V. Takže jediný motor na úrovni bude 1.9 TDI 74KW.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!