Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
Diamant 03.07.00 19:48
« Motory OHV
Pokiaľ sa niekomu nepáči motor 1,4 OHV, tak nech si kúpi iný. Nič jednoduchšie si neviem predstaviť. A komu nezáleží na výkone, ale na cene, ten si ho kúpi a bude mať radosť. Ja mám Feliciu 1,3/50 a som spokojný ako s výkonom tak aj s cenou. Kto nie, tak mu treba. Inak, pripájam sa k jednému z predošlých príspevkov, kde autor tvrdí, že pri jazde takými autami, ako testovali v MFDnes zaznamenal diametrálne odlišné skúsenosti. To by potom moja, toľko kritizovaná Felicia vôbec nejazdila, keď Fabia (o generáciu lepšia a novšia) je taká strašná. Ja ich testom neverím. Pre mňa je tester môj otec, ktorý na auto totálne kašle. Iba jazdí. A jeho Felicia z roku 95 je stále OK. -
« Re: milý ruprechte...
Bohužel ale Fabia používá OHV 1,4 pouze dvě (o té tady byla řeč)...navíc i kdyby jich nabízela Škoda do Fabie sebevíc, tak sy myslím, že to je pro zákazníka jen dobře. Je pravdou, že konstukčně vychází OHV 1,4-ky ze starých tisícovek, ale to srovnání bych asi přirovnal k opicím a dnešnímu člověkovi. K tomu hodnocení jízdy a MF...to jsem měl právě MFilipe na mysli...zdroj jízdy je MF, přičemž ani jízda ani MF mě zatím žádným(..a to je na tom to nejpodstatnější) testem nepřesvědčila. Měl jsem možnost jimi testované vozy ve většině případů ozkoušet také, a světe div se, došel jsem někdy i v 80% k jinému stanovisku. S tím "marketingovým" tahem Škodovky , že když se neprodává Fabie, tak budeme dále pokračovat Felicií jsi hooodně vedle. Ono se totiž plánovalo pokračovat s výrobou Felicií ještě dávno před tím, než byla Fabie představena veřejnosti...to jen pro tvou informaci. Je logické, že vzhledem k nižší ceně si za současné ekonomické situace budou lidi kupovat levnější a osvědčenou Felicii, nebo mi chceš tvrdit, že Daewoo Matiz (jeden z nejprodávanějších vozů minulého roku..) je lepší auto než P206, Clio, Polo, Corsa atp., protože si jich lidé koupili víc než auta zmiňovaných značek?
Proste ať se Vám to líbí, nebo ne tak Fabie je dokonce lépe hodnocena i v Polsku, a to je domov dnešních Fiatů Punto!!! -
« Re: Spoľahlivosť
Nejsem strojař, ale každý laik vidí, co Škoda dělá se svým HiTech motorem 1.3 OHV s 3x uloženou klikou. V 60tých letech by to byla možná bomba, ale dnes je jedním z posledních výrobců, co vyrábí motor na této platformě. Né že by byl tak špatný, ale je prostě zastaralý. To že trošku převrtají válce, dají tají tam MPI, jiný sací potrubí, čip, jinou vačku, to jsou určitě vylepšení, ale ne různé motory. Nebo že by spíš marketingové triky, jak toho zákazníka lépe obrat? Takže 1.3MPI40kW, 1.3MPI50kW, 1.4MPI44kW, 1.4MPI50kW, 1.0MPi37kW. No sorry, je jich nakonec pět. K té prodejnosti: kdo tady v zájmu vyššího prodeje Fabií udělal model se slabším motorem, jen aby se u nás prodávala? K té MF: p. Buček bude asi pilot, ale Mondeo jeho testy přežívá celkem v pohodě. Testy z USMD bych na lehkou váhu taky nebral. Nemyslím si, že MF je bulvár, ale nezávislý časopis, který testuje věci z pohledu českého zákazníka, narozdíl od faschos fanklubu VW Autobild. Přece si nebudou hanit svůj koncern. -
« Bez nadpisu
Aby panacci za chvili neslevovali Fabii, nebo si nekdo mysli, ze prodejnost Fabii je podle predstav Skody ? Nekdo poskytne slevu 20 000 Kc, kdyz vymenite starou za novou ( musi to byt Skoda ) a nekdo proste da slevu bez okolku ( Punto - 10000, Brava -16 000 ). Vlastne MB vyresila zatim neprodejnost Fabii tim, ze o rok prodlouzila vyrobu Felicii. -
« Re: Spoľahlivosť
No kdyz je pro nekoho MFDnes bulvar jako Blesk. Ja ty testy MF Dnes povazuji za hodne objektivni, protoze to auto vystavuji skutecnym provoznim podminkam, ne nejakym testum na okruhu. Sleduji napr. uroven servisu a hlavne se neboji rejpat. Rozhodne aspon ja nevytahuju jediny testik, uvadim testy Octavii, ktere dopadly spise podobne jako Fabie. Jen par lidi tady alespon napsalo, ze test dopadl spatne, ostatni skalopevni budou obracet pozornost jinam, poukazovat na konkurenci ( je fakt, ze v poruchovosti konkurence zatim na Fabii nema ) a zatloukat a zatloukat. -
« Re: Spoľahlivosť
Mel jsem dojem, jak jsem cetl ruzne clanky o autech na iDNES, ze tam psali vetsinou o merenich, ktera provadeli v USMD a ne oni sami ?
Jinak dalsi, spise osobni nez exaktne merene, poznatky k srovnani 50 a 44kW verze 1,4 OHV jsou v poslednim cisle AUTO MOBIL Revue od p. Jozifa. Dokonce tam pise o tom nesjlabsim litrovem motoru. Udajne se zatim neuvazuje o prodeji u nas, ale je smerovan na trhy jako Portugalsko apod. -
« divadlo zvane 1.4 MPI
Precetl jsem si clanek MF srovnavajici motory Fabie 1.4 MPI, celkem me zaskocil. Pak jsem si precetl recenzi Fabie s 50kW motorem od nemeckeho casopisu AutoBild, tam ji namerili zrychleni z o na 100 za 15,3 sec. Opravdu nevim kdo si z nas dela srandu - Skoda-Auto nebo MF nebo AutoBild ?? -
« Re: Spoľahlivosť
Jeden motor ve čtyřech verzích? Tak se tu rozpovídej techniku! Já vím pouze o dvou (což mi nepřipadá jako nějaký exces) A ještě k těm testům, tak už jsem vám tu vyprávěl jak asi Testuje Pan Buček z MF.... Pro mne existují akreditovanější motoristické časopisy než je bulvární MF, kterou bych přirovnal k Blesku. Ale zastánci vozítek ze spagettilandu si najdou jediný testík ze stovky ostatních, které se od něj liší a hnedle (předčasně) oslavují vítězství.
...Jenže pravda je někde jinde. Předražené Punto se u nás neprodává, a tak panáčci musí jít o nějakou tu pětku dolu :o)))) (No ale pro Wolffa není přece 474.000 za Punto JTD tak moc :o)))))- pozn. z jiného auditoria) -
« Re: Spoľahlivosť
Je fakt, že Fabie u MF dostává asi víc zabrat. Ostatním vydrží pak o něco déle, asi jako felda. Ale díly nulté série s neúplnou specifikací!? U auta za bez mála půl melounu! Že by tam dávali teď jiný kotouče, sedáky nebo počítač? Od čeho jsou prototypy a testovací vozy? U Škody je toho smutného víc, už jen to divadlo s motorama. Asi jste nečetli test s porovnáním 1.4MPI 44kW a 50kW. Nevšiml jsem si, že by jiná automobilka něvěděla, které motory se do auta budou nakonec montovat nebo bastlila furt jeden motor ve čtyřech verzích a vydávala ho za rozdílné. To není trik to je ŠKODA. -
JTF 30.06.00 09:13
« Re
V konečné podobě nebylo střešní okno(které se prý již nedodává), o ostatních dílech nic nepsali. No hlavně že si to umíte zdůvodnit, sedačky taky byly z nulté série, řídící jednotka, brzdové kotouče... Kdyby se tohle stalo u Fiatu, Kamil* by nám sdělil, že si raději máme připlatit za německou "kvalitu". Pro Bestiáše jsme zase pochlebovači "makarónů". Co jsi ale potom Ty Bestiáši - pochlebovač "fašounů"? To že má někdo náklonost k nějaké značce, tak přece ještě nemusí být "pochlebovač". Navíc pokud se argumentuje něčím podloženým. -
« Re: Spoľahlivosť
Mám najezdíno na Fabii 1.4 MPI 26000 km a zatím jediná závada byla prasklé táhlo na zadním sedáku (táhlo pro sklopení sedáku).
Spotřeba (podle ukazatele palub. počítače) při rychlosti 100 km/h na rovné silnici jako třeba Ústí nad Labem - Děčín byla zhruba 5,3 l.
Velká vada je v el. plynu, který má opravdu znatelné zpoždění a i po navyknutí se občas stane z Fabie skákává koza. Je potřeba občas, hlavně když je motor studený si hrát se spojkou a plynem. -
« Re: Spoľahlivosť
No, tak jsem si to přečetl a trochu se poinformoval. Jak psali v článku, tak to byla jedna z prvních Fabií vůbec. Nejspíš se jednalo o auto z nulté série, kde (jak psali i v článku) nebyly dodavatelský díly ještě v definitivní specifikaci. Je to sice smutný, ale stalo se. Nepovažuju to za směrodatný, ale za smůlu. A tedˇ do nás vy pochlebovači makarónů... Co se do nás vejde... -
Diamant 30.06.00 00:00
« Spoľahlivosť
No ja mám na felicii nabehnutých 31.000 km a celkové servisné výdavky činia 4.600,- Sk (1600 za prvú na 15 kkm a 3000 za druhú prehliadku na 30 kkm). Inak okrem mojich vlastných vylepšení ani korunu. Všetko funguje ako keď som to kúpil. Akurát motor je na tom lepšie, lebo zhruba od 25.000 km začal behať úplne super. Takže NEVERÍM, že by kvalita Fabií bola horšia než u Felicií.