Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.00  13:50

    « Re: Motory OHV

    Pro Ruprechta.Když mluvíš oceně motoru tak se prosím tě podívej jaký je rozdíl mezi Fabií vybavenou motorem Škoda a motorem VW 1,4 16 v a bude ti jasné proč si normální člověk ,který chce Fabii,protože se mu třeba líbí a nemá víc Love koupí motor OHV.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.07.00  12:23

    « článek na idnes.cz

    Je tam čerstvý článek o připravovaných novinkách škodovky. V globále žádné nové informace jen dva, tři zajímavé údaje. Např. prý proběhly zkoušky Fábie s motorem 1,7 Tdi. Dle mých informací montuje VW do svých modelů motor 1,7 Sdi. Takže skutečně další evoluce nebo překlep?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.00  10:41

    « Re: Motory OHV

    To Rado: včera jsem se koukal trochu do histrorie Škody a s tím hliníkem jsi měl pravdu. Avšak tím hůř pro Škodu. Můj názor to však nezmění, Favorit si už dávno zasloužil nový motor (OHV mělo skončit s Š130), tím spíše Felda, o nové třídě ani nemluvě. A že je škoda v prototypech měla.
    To RSD: Spotřeba určitě závisí na mnoha faktorech a nelze jednoznačně tvrdit, že je to motorem, V tom případě bych ale rád věděl, proč je Škoda ve své třídě jedním z nejrozežranějších aut. To samé platí o ostaních autech s OHV rozvody (Renault, Ford). Není to náhodou tím, že OHV rozvod je těžší a složitější, je v něm více vůlí a z toho důvodu se musejí seřizovat ventily (tím narážím také na údržbu). Nový motor pro Fabii to má vyřešen, ostatní nikoliv. Co se týče životnosti, tak tu již prokázaly Š1xx a Favority. Pokud vím tak motor ve Feldě pobral z Favorita hodně. Z technického hlediska bych problém viděl v uložení klikového hřídele (ono totiž pět ložisek vydrží určitě ví než jen tři). Navíc můžeš hádat, který motor bude mít lépe vyváženou kliku, vydrží vyšší otáčky (to souvisí taky s OHV), atd. A nakonec k ceně, nevím jak se ušetří ve výrobě, když se motor vyrábí sériově, ale nepřipadá mi, že by Škoda prodávala auta nějak podstatně levněji než konkurence, která používá jiné a kvalitnější motory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.00  18:21

    « To Ruprecht

    Abych pravdu řekl, OHC považuju za modernější řešení, ale to, že mám v autě OHV mi nevadí. Myslím, že tenhle motor za svoji cenu rozhodně stojí. Minimální údržba a jede to furt. Za celou dobu jsem měl jediný problém, kdy jsem dojel maximální rychlostí 80 km/h (plný auto a lyže na střeše), závada byla ve svíčkovejch kabelech. Ale vždycky jsem dojel a to na auto týhle ceny za 190 tis. km myslím není špatný.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 11.07.00  17:36

    « Bez nadpisu

    No zaplať pánbůh na našich silnicích nejezdí jen VW, takže kompl vypínat nemusím. Jinak co tvoje reakce na Passat. Jo opět se podle tebe jedná argument proti a argumentu a subjektivitu, viď?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.00  17:00

    « Re:

    ..to je právě Wolffe ta kvalita prodejců, protože Fabia degresivní účinek posilovač má!!. Přičemž každý prodejce asi tvrdí něco jinýho (to nevylučuju) ale ještě jsem neslyšel nikoho, kdo by řekl, že 1,4 44kW jede líp jak 16V. Všichni se shodli na tom, že se musí víc točit, ale ten zátah je hooodně poznat. Pomíjím tvé žalostné nářky o tom jak se vlastně s nikým tady nemůžeš vůbec bavit...to by sis to musel vypnout ,a povídat si před zrcadlem :o)
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 11.07.00  11:16

    « Bez nadpisu

    No nevím o čem se tady bavíte. Jo pro RSD - ptal sem se u dýlera škody - Fabie nemá posilovač řízení s degresívním účinkem (vůbec nevěděli co po nich chci). A další názor prodejce škody je také zajímavý: 1.4 16V je úplně na *, to musíš točit do nekonečna aby to troch jelo. Nejlepší motor je 1.4 44 kW a 1,9 SDi a 1,9 TDi. No nevím, ale to o něčem taky svědčí. Když někomu stačí síla 44 kW a tvrdí, že je to lepší než 74 kW, no nevím. Se škodovkáři a VWgenisty se opravdu nemá cenu bavit, protože ty auta dle mého názoru stojí za nic. Nejedou a kvalita je taky o ničem - viz Jízda a test VW Passat. Lidičky to byl vrak!!!!!!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.07.00  07:23

    « Re: Motory OHV

    To Ruprecht - motorar. S1000 NEmela litinovy motor, ale MELA hlinikovy. Posledni litiny u Skody byly 1089ccm(octavia, 440...) a 1221 ccm(Octavia TS, Felicia, S1200-1203).
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 10.07.00  23:26

    « OHC či OHV, či co má to DKW ...

    Pripájam sa k názoru, že 8V motory majú v nižších otáčkah o niečo lepšie jazdné vlastnosti. Je totiž známe, že 16V motory sú navrhované tak, aby boli optimálne vyplachované hlavne vo vyšších otáčkach. V nižších je to však o niečo horšie. Presne z toho dôvodu niektorý z japonských výrobcov (neviem bohužiaľ ktorý) vyvíjal 16V motor, ktorý by však v nižších otáčkach pracoval iba ako 8V motor. Ale neviem, ako to napokon dopadlo. Ale asi nijako. Čo sa spotreby týka, tak si myslím, že v bežných otáčkach je to 1:1. Čo sa týka OHV, neviem si fakt predstaviť, čo bolo myslené pod menšou životnosťou? Navyše si myslím, že OHV si vyžaduje rovnakú starostlivosť ako OHC. To znamená pravidelné výmeny oleja, filtrov a po dlhšom čase aj rozvodu. A inak mňa ako vodiča zaujíma hlavne priebeh výkonu a točivého momentu v rozmedzí 2000 až 3500 otáčok, ktoré najčastejšie využívam (myslím u benzínového motora). A taktiež sa pozriem na odstupňovanie prevodovky či stály prevod. Fabia 16V má v konečnom dôsledku ťažší celkový prevod (napr. na V. alebo IV. prev. stupni) než MPI 50 kW. Takže je jasné, že je v nižších otáčkach lenivšia, keďže 16V má do 3200 ot. zhruba rovnaký výkon, nižší točivý moment a zároveň ťažší prevod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.00  17:53

    « Re: Motory OHV

    nevím jak závisí spotřeba na rozvodu OHV nebo OHC?
    Navíc nevím, v čem je současné OHV náročnější na údržbu než je tomu u OHC, a do třetice existuje nějaká přímá úměra životnosti mezi OHV a OHC?. Možná ještě něco....já bych ty 16V motory nějak nepřeceňoval, protože papírový výkon motorů16V nemusí být právě u 16V oproti 8V znát, navíc pokud zrovna nejsi "pilot" pohybující se pořád někde u červeného políčka otáčkoměru....tak vespod vesměs 16V motory malých objemů nejedou!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.07.00  15:33

    « Re: Motory OHV

    To Davidz: Netvrdím, že je ten motor blbej, ale zastaralej. Nevím kde a jak jezdíš a jak motor ošetřuješ, takže je to samozřejmě možné. V tom případě buď rád, ale lituj, že nemáš OHC, které by ti určitě vydrželo dýl a žralo ještě míň.
    To RSD: Bylo by dost smutný, kdyby na těch motorech byly nějaké stejné díly jako na litinové Š1000. Časem se přešlo na hliníkový motor (Favorit), dalo se tam MPI atd. Blok motoru, uložení kliky, rozvody jsou však furt stejné. K těm konkurenčním OHV bych řekl asi to samé. Jen bych upřesnil jejich použití. Strkají je do malých a lehkých aut jako je Twingo, Ka, možná Fiesta (zapoměl jsi na váš oblíbený Fiat, ten má taky OHV v Seicentu) a dělají zpravidla jen jednu verzi. Od těchto aut těžko lze očekávat nějaké sportovní výkony a nekonečnou životnost. Ale dávat to do větších a těžších aut jako Fabia nebo Octavia a ještě to vychvalovat, to je zvěrstvo nebo východisko z nouze. O úspornosti, ceně, výkonu a nenáročnosti na údržbu bych radši pomlčel. Osobně nejsem rád, že je Škoda vyrábí a ocenil bych spíš nový malý úsporný motor, než vývoj těchle mutací. Že ostatní koncernové 1.4 mají 16 ventulů a že s tím nemají nic společného vím taky a taky je za to nehaním (zarazila mě spíš ta nabídka - uvidíme).
    To Bestiáš: Automatické seřizování ventilů je určitě dobrá věc, ale lepší by byla 4 ventilová technika, která do budoucna půjde na OHV nabastlit asi těžko.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.07.00  23:09

    « Bez nadpisu

    Jsem velmi sklamán Fabiemi jelikož jsem ještě na žádnou co by jela svižně nepotkal Buď to řídí ženská a nebo jede rodina vlkídku 100 km/h. Za takovou dobu a nic, jo Octavií jezdí svižně vcelku dost a je sranda je předjíždět ne že by to bylo tím že mám lepší auto ba naopak stejné ale jen s 1.6 a ta to umí vcelku nandat i takto rozšířeným Tdi !!66kw a 20v bez turba a 1.6SR.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 08.07.00  22:33

    « Žltá Fabia

    A ešte otázočka. Neviete, kedy by sa mala objaviť na Fabiách aj žltá farba?
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 07.07.00  23:43

    « Fabia Combi

    Ja, ako veľký priaznivec kombíkov a zároveň možno aj čakateľ na combi by som sa chcel opýtať, či náhodou niekto nespáchal obrázok Fabie vo verzii Combi? Som zvedavý, ako to bude vyzerať.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.07.00  12:25

    « to Ruprecht

    Technická poznámka : OHV motory Škoda, které se montují do Fabií mají automatické hydraulické seřizování ventilů... Mimochodem - v současné době probíhá ve vývoji Škoda testování a (doufám) i optimalizace motorů OHV pro RolsRoyce. Takže tvrdit, že Škoda neumí OHV motory a že jsou všeobecně špatné je trochu mimo mísu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.07.00  21:22

    « RE: MFilip

    Já už tady ty testy dál rozvádět nehodlám, ale nezlob se na mě, když mi připadá hodnotnější test Autobildu popř časopisu Auto-Strassen und Verkehr než test MF. Upozorňuji však na skutečnost v tom, že máš hodně mylné informace o dalším prodeji a výrobě Felicií současně s Fabií. Dokonce to bylo napsáno i zde na auto.cz v rozhovoru s jedním dobře známým pánem ze Škody-Auto. S těma motorama , vývoji a politickému nátlaku mi připadáš ruprechte ,jako kdyby jsi vystudoval až po "revoluci". Motory OHV vznikaly jako litinové skutečně v šedesátých letech, ale dnes nevyužívají možná ani jediný díl shodný (o tom už tady několikrát psal Bestiáš). Současné motory OHV ale nejsou v automobilové produkci nějakou vyjímkou. Motor 1,3 OHV má v programu i Ford, 1,2 OHV Renault a neřekl bych, že by byly "vytrvalejší" než je tomu u Felicie. Samozřejmě že záleží na tom , jak se s motorem zachází , ale tvrdit, že OHV-Škodovky vydrží prd je ve srovnání s jinými motory docela out. Současné OHV motory 1,4 mají s koncernovými motory 1,4 pramálo společného, zvláště když koncernové jsou 16-ti ventilové. To že je v nabídce 1,4-ka která má pouze o 5kW více než-li OHV je při průběhu toč. momentu tohoto šestnáctiventilu úplně v pořádku, a bude se hodit zejména pro Combi a Sedan u kterých lze očekávat další nárůst váhy. Netvrdím( ...a pokud vím tak ani Škoda), že je v současné době nabídka motorů vyvážená a optimální, ale v prvním roce výroby nemůžeš očekávat motorovou škálu jako u Octavie (nebo máš něco i proti ní?) Shrnu-li to, tak jsem rád, že motory OHV vyrábí a bude vyrábět škoda i nadále, protože jsou lehké,levné, nenáročné, úsporné a podávají na svůj obsah i když nejsou šestnáctiventilové velmi solidní výkony. ...teď mne klidně ukamenujte.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.00  12:52

    « Re: Motory OHV

    Drahej Ruprechte, na tom blbým motoru mám najeto 190 tisíc, spotřeba (Felicia Kombi 50kW) okolo 6 litrů a rozhodně se na žádnou generálku nechystám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.00  10:19

    « Re: Motory OHV

    Nevím kolik máte s otcem najeto km, ale až budete muset každých 30tis na seřízení ventilů, až bude váš motor po cca 100-150tis podle způsobu jízdy vydávat chrastivé a mečivé zvuky a bude zralý na kompletní generálku nebo bude žrát 8l a víc, tak vězte, že máte 3x uložené OHV.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.00  10:05

    « Re: milý ruprechte...

    Ale samozřejmě je pravda, že Fabie používá 1.4 OHV "pouze" dvě. Akorát se do jiných modelů montují další tři, prakticky stejné. Jestli je pro zákazníka dobře, že si koupí prakticky stejný motor za různé peníze (+/- 20tis, navíc jsou to obě stejné šunky), to ať si posoudí každý sám. Pro mě to působí spíš spekulativně, jak víc vydělat, nebo neschopností vyvinout vlastní NOVÝ motor. Motor do Favorita (v podstatě dnešní 1.4 akorát s MPI) byl vyvinut jak už jsem psal v 60tých letech. Že ho tenkrát Škoda nemohla z politických důvodů vyrábět je věc druhá. Nespokojení si určitě můžou koupit kocernový motor (shodou okolností taky 1.4), ale za ty peníze už můžou koupit kterékoliv jiné auto stejné třídy. Prostě nabídka motorů pro Fabii má do ideální hodně daleko.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.00  09:20

    « RSD,

    Ja rozhodne nechci vypadat jako odpurce Fabie. Jsem vlastenec. Ale kdyz nekdo porad utoci do poruchovosti italskych aut, musim reagovat fakty z testu. Ze te testy MF v nicem nepresvedcily ? Ony jen oznamuji, ze jejich Skoda Fabia ma ty a ty problemy. To je podlozeny fakt. A tudy vlak nejede ( prv. Autokomplex sro ).Ty ale porad uvadis nemecky Autobild a tam te ty testy presvedcily ? Vite o nejakych jinych testech, ktere neprobihaji na letistich nebo na okruhu, ale primo v praktickych podminkach ? Je to nebe a dudy. Z poruchovosti 1 Fabie se neda odvodit poruchovost vsech ostatnich Fabii, i kdyz je tu pravdepodobnost, ze podobne problemy muzou potkat po vicemene ujetych km i ostatni Fabie ze stejne serie, nez se problemy vychytaji. Ze si mel nekdy z 80 % jiny nazor nez MFDnes ? Mozna mas na mysli jejich recenze novych nebo ojetych aut, ale ja mam na mysli ty prakticke testy Fabie, Octavii, Felicie a Mondea. Jak muzes mit jiny nazor na fakt, ze se vyskytly nejake poruchy na Skodovkach, nez ten, ze to fakt skutecne je ? Muzeme polemizovat o tom, ze to je zavada jednoho konkretniho auta a doufat, ze problemy nemaji ostatni Skody anebo o tom, ze to je vyrobni vada. Nebo mas na to z 80% jiny nazor ?
    Obracim list. Fabie je oficialnim nastupcem Felicie a vyroba Felicii mela tusim v roce 2000 skoncit. Samozrejme kazda automobilka vyrabi soubezne po nejakou dobu predchudce a nastupce, ale ta doba se prave u Skody s ohledem na malou prodejnost Fabii v tuzemsku prodlouzila.To, ze se bude Felicie vyrabet bylo rozhodnuto az letos a bohuzel to nemuzu nijak dolozit. Aby se mohly Felicie jeste dalsi rok vyrabet, musi se upravit, aby vyhovovala nejakym normam, ktere maji platit od roku 2001. Nevzpominam si, ceho se ty upravy mely tykat, ale nejsou to jen emise. Netvrdim, ze Matiz je lepsi nez P206,..., ale Felicie nemela byt nikdy konkurentem Fabie. Fabia ziskala titul v ankete Polsku, ktere ale neni domovem Punt, ale Fiatu Seicento(mozna jsem to zkomolil ), pokud domov beres jako misto vyroby. Kdyz si ale uvedomime, podle jakych kriterii se oceneni ziskava, nehovori to oceneni o nicem jinem, nez o designu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…