Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.07.00  12:42

    « Re: pro mfilip

    Když nerozumíš motorům,můj príspěvek nálepkuješ "vulgárnostmi a pak mě nazveš hlídačem aut-asi" tak si alespoň přečti tohle.Samozřejmě,že je Škodovácký motor komcepčně zastaralý.Ale to není vina Škodovky ,ale jiných vlivů o kterých asi nemůžeš nic vědět.Ten vliv se jmenoval RVHP.A dnes je to koncern.V době ,kdy ten motor vznikl(1960-1961) to byl unikát-hliníkový tlakem litý blok se třemi ložisky.Později k němu udělali hliníkovou osmikanálovou hlavu,která se ovšem do výroby nikdy nedostala a patent prodali Japoncům.Ta hlava se dostala do výroby až s Favoritem.Rovněž v šedesátých letech Škoda sestrojila celohliníkové motory s pěti ložisky a rozvdem OHC o objemu 1500-1600.Ale rovněž tyto motory a ani nová auta se vlivem RVHP nikdy nedostaly do výroby.Ten vliv byl Žiguli a Fiat 125 P.Takže,prosím tě,nepiš tady ,že Škodovka nikdy nic neuměla.A zastaralá koncepce motoru je pro tebe argument velmi chabý.Jak jsem psal níže ruprechtovi,pro ten motor dovedený k technickému maximu hovoří jasně CENA.Možná ,že někdo oželí proti motoru VW 1,4-74 kw 4 vteřiny při zrychlení a trochu větší spotřebu.A proto Škodovka tento motor vyrábí a prodává.Osobně se domnívám,že tyto motory zmizí z aut,až se vyrovná kupní síla našich lidí a budou kupovat motory VW.Koncern je schopný pokrýt celou šíři motorů od 1,0 až ... a to je další vliv ,který Škodovce jako výrobci aut znovu teoreticky ublíží.Chtěl jsi argumenty a rovnou diskusi ,tak tady ji máš.Jestli někde zjistíš,od kdy taliáni dělali kliníkové bloky motorů ,tak to sem napiš.Měj se a nerozčiluj se,to škodí zdraví.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.00  12:15

    « To ruprecht

    Když mluvíš o ceně motorů,tak se prosím tě podívej,jaký je cenový rozdíl u Fabie s motorem Škoda 1,4-50 kw a VW 1,4-74 kW a zjistíš ,že je to rovných 60 000,-kč .A jestli to není pro někoho argument aby si ho koupil,tak mi prosím tě vysvětli ,proč ho Škodovka tedy vyrábí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.00  12:05

    « To Jarous

    Jestli vlastníš Fiata a nepochopil jsi můj příspěvek,tak se ti tímto omlouvám.Ale můj zájem o tyto auta skončil typem 131,jak jsem napsal níže.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.00  08:49

    « Diamante:

    "a pri páre dverí na streche". Lyzim se na Slovensku rika "dvere" ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.07.00  08:46

    « Re: Spotreba

    Diamante, s tim zvysenim spotreby pri zatizeni mas pravdu. Podobne dopadl i test Fabie, zatimco pri 2 lidech mela na 156 km prumer 6.9 l/100 km, pri plnem zatizeni - 350 kg zateze + stresni box s 25 kg se zvedla spotreba 0,5 l. Proto si myslim, ze i kdyz je Fabie o 100 kg tezsi nez konkurence ( nehledal jsem hmotnosti konkurence), nema ta zvysena hmotnost az takovy vliv na samotnou spotrebu. RSD: ja se v motorech nevyznam, tu spotrebu jsem neuvadel z duvodu zastaralosti koncepce motoru Skoda, ale jen jsem chtel konstatovat, ze vzdy kdyz porovnavaji spotrebu Skody s ceskymi motory s konkurenci, vzdy kritizuji zvysenou spotrebu skodovek. Kolega, ktery uz u nas nepracuje mel taky Twinga a vzdy mne sral tim, ze s nim jezdil s celorocnim prumerem kolem 5.0 l/100 km
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 13.07.00  23:06

    « Spotreba

    U mojej Felicie Combi 1,3/50 sa zvýši spotreba pri plnej záťaži (cca 400 kg) a pri páre dverí na streche z bežných 5,9-6,0 na 6,3-6,4. Dnes som tak absolvoval 300 km so spotrebou 6,36. Pokiaľ dobre počítam, tak je to nárast zhruba 0,4 l. A to sa mi zdá primerané. Zodpovedá to nárastu hmotnosti zhruba o 200 kg (no a tie dvere, neviem ...). Inak som s touto záťažou (a dverami) skúšal akceleráciu 0-100 a stihol som to za cca 21 sek. Naprázdno som neskúšal. Možno nabudúce. A ešte k tej spotrebe. Moja Felicia má v prospekte uvedenú spotrebu 9,3/5,1/6,7. Realita je taká, že kombinovaná spotreba za celý život auta (2 roky) je 6,8. Ale väčšinou som v meste. Trasu KE-BA-KE zvládam so spotrebou 5,9 (obyčajne mimo mesta 110 km/h, v obciach tak do 70, priemerná rýchlosť 89 a 2 až 3 ľudia + batožina), po meste sa niekedy zmestím do 7,5. Pri úspornej jazde na dlhšiu trasu sa viem hýbať okolo 5 l/100 km. Minimálnu spotrebu 4,4 viem dosiahnuť pri ustálenej jazde 70 km/h. Takže nechápem, akým zázrakom môže mať Fabia (zhruba o 100 kg ťažšia než F.Combi) takú vysokú spotrebu (9,6/5,6/7,1). A ešte k tej údržbe. Tak či tak chodím na výmenu oleja každých 15.000 km. Takže ma nastavovanie vôle ventilov pri mojom zastaralom motore OHV vôbec nezaujíma. Navyšie ak je tá prehliadka lacnejšia než pri iných moderných motoroch OHC, ktoré majú hydraulické vymedzovanie vôle ventilov. Ja teda žiadnu zvýšenú náročnosť na údržbu nepociťujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  19:57

    « Re: Motory OHV

    nejprve To mfilip: a co má společného spotřeba Fabie s konstrukční spotřebou motoru? Manželka měla R-Twingo, které s přehledem žralo 7litrů a víc a to bylo bratru o 300kg lehčí auto než Fabie. Myslíš, že kdyby Corsa 1.4, Twingo 1.2(!), P206(1.4) sdíleli stejnou váhu, že by vyšla Fabia nejhůře? Já myslím, a mám to i potvrzené že u takto slabých aut je znát opravdu téměř každý kilogram navíc. a teď k ruprechtovi: z tématu Felicia-total * a dalších se můžeš dočíst, že má Felicia (bez hydraulického vymezovače vůle ventilů) dlouhodobě spotřebu i pod šest litrů, což se mi nezdá při 50kW nějak moc. Co se týká tvé poznámky ,že Trabant dělal svého času nejlepší dvoutakty své třídy musím potvrdit, že dělal, jelikož v osmdesátých letech neměl již žádnou konkurenci, narozdíl od motorů Škoda-OHV které svou konkurenci ještě mají. Netvrdím, že jsou motory ŠKODA OHV nějakou revoluční novinkou, ale dá se říct, že vycházejí z osvědčené koncepce a těží z vývoje a evoluce motoru až do dnešních dní. S tím se pak snižuje riziko nečekaných konstrukčních, materiálových i výrobních závad, které mohou vést k poruchovosti, a tím i k odrazení spousty zákazníků. Osobně jsem v konstrukci automobilů zastáncem osvědčeých prvků, které pak mohou být v důsledku změn dostupnosti materiálů a technologií nahrazovány dalšími, ale již osvědčenými prvky, oproti unáhlenému zavádění světových novinek a patentů, které mnohdy nejsou zdaleka tak dlouhodobě sledovány a ozkoušeny. Pravdou je , že současný software využívající metody konečných prvků urychluje vývoj některých patentů, ale praxi ničím nelze nahradit!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  17:07

    « Re: Motory OHV

    Milí škodováci: Mě se Fabie taky líbí, ale za ty prachy bych jí s tímto motorem nekoupil i kdybych na něj měl, protože to není naštěstí jediné auto, které se mi v dané třídě a cenové relaci líbí. To že mají škodovácké motory 3x uloženou kliku je fakt sice známý, ale dost podstatný. Jinak ty motory jsou jednodušší a levnější tak akorát pro výrobce. Zákazník za něj zaplatí stejně. Jenže většina lidí se v autech vůbec nevyzná a kupují -> jejich problém. Souhlasím, že z toho OHV vyždímali nemožné, ale bude to furt zastaralý motor. To bych taky mohl v roce 1980 tvrdit, že Trabanti dělali nejlepší dvoutakt, ačkoliv ostatní automobilky byly jinde. Co se spotřeby týče, tak fakta jsou úpně jinde, tzv. "mimo mísu" a to: Fiat Punto II - 1.2, 44kW, 7.3/4.8/5.7, Opel Corsa - 1.2, 48kW, 6.5komb, Peugeot 206 - 1.1, 44kW, 8.3/5.2/6.2, Škoda Felicia - 1.3 50kW, 9.3/5.1/6.7, Škoda Fabia - 1.4 44/50kW, 9.4/5.5/6.9. Toliko fakta, jasně zde vyplývá, co je tady nejvíc nenažrané, v reaálném provozu to bývá daleko horší, v porovnání s dalšími značkami je na tom Škoda obdobně. K té bezpečnosti: nevím jestli nějakej kus těžšího železa dělá aut bezpečnější, ale až Fábie dostane pět hvězdiček od NCAP, tak si může tykat s auty jako P206.
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 13.07.00  16:09

    « Re: Ladao

    Mimochodem, taky vlastním jeden italský sráč.
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 13.07.00  16:09

    « Re: Ladao

    Tebe živý auta 27 let??? Tak to by Ti muselo být tak kolem 45 let. Dle Tvého příspěvku usuzuji tak na 14 - 15 let! A to jsem Ti asi přidal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  13:55

    « Re: pro mfilip

    Proc najednou tolik vulgarnosti misto oponentury ? Ze skodovky se svymi motory papaji vice nez konkurence je pro tebe zvast a vsichni, co mame italy mame srace. Za dobu, co te zivi auta, pokud ovsem nedelas hlidace na parkovisti, si to prece musel zjistit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  12:04

    « Re: pro mfilip

    Od tebe to sedí.Mě auta živí 27 let a ten obzor mi Ty určitě svými patrně internetovými poznatky asi nerozšíříš.A nevím jestli jsi mě někde viděl pět ódy na Fabii i když musím přiznat ,že je to podle mě lepší auto než Punto.Za to Já tebe na Taliány se svejma sráčema vidím pořád pět ódy(abych neurazil-některé Lancie a Alfy byly a možná budou,i dokonce Ferrari jsou dobrý auta a z těch Fiatů tak akorát některý 127,128 a 131).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  09:10

    « Re: To Mfilip

    Bestiasi, ja jsem jen konstatoval fakt, ze Fabie mela pri testu vyssi spotrebu nez konkurencni auta. Pri testech vzdy chvali vyborny podvozek, ale nemyslim si, ze by se o 100 kg zvetsena hmotnost projevila tak vyrazne na spotrebe. Zvysena hmotnost muze mit vetsi vliv pri akceleraci, ale pri normalni jizde 100 kg nema az takovy vliv na spotrebu. Zapomnel jsem ale rict, ze mluvim o Fabii 1.4 50 kW
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  08:56

    « Re: pro mfilip

    Dobra, tak si tady pej ody na perfektnost Fabie. Pokud povazujes za zvast neco, co se rika pri testech Fabie, tak asi tezce snasis jine nazory.
    Smir se s tim, ze existuji jine nazory a bud rad, ze mas moznost se s nimi setkat. Rozsiri ti to tvuj omezeny obzor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  08:41

    « To Mfilip

    To, že má Fabie větší spotřebu než 206 je snad naprosto logický - Fabie svou koncepcí a pasivní bezpečností patří už do střední třídy. Rozměrově je to sice nižší střední (nebo spíš mezi), ale použité prvky mají svojí váhu. 206 je koncepčně úplně někde jinde. Kdo jí viděl zespoda a ještě lépe rozebranou, tak pochopí... Ale to už se tady rozebíralo několikrát.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.00  07:10

    « pro mfilip

    Plácej si své žvásty v jiné rubrice tř.RSD a Wolf.Jestli dobře vidíš ,tak tohle je o Fabiích.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.00  15:08

    « Re: Motory OHV

    Nemyslím si, že by Felicie byly nějaký abnormální žrouti. Šest litrů průměr není na auto s pohotovostní hmotností zhruba tuna zas tak moc. To, že je motor jednoduchý, není podle mne minus. Čím je věc jednodušší, tím je také obvykle spolehlivější. Ne vždycky jsou "technicky vyspělé" věci taky vhodné pro každodenní provoz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.00  15:02

    « Re: Motory OHV

    RSD: podle papiru byly vzdy Felicie vetsi zrouti nez ostatni konkurence Corsa, Punto, Twingo pri srovnatelnem vykonu. Felicie ma sice nejvetsi obsah. Pri testovani Fabie s novym Puntem, P 206,... vzdy uvadeli,ze Fabie ma az o 1.5 l vetsi spotrebu nez konkurence.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.07.00  14:32

    « posilovač s degresivním účinkem..

    Včera jsem to našel milý Wolffe dokonce černé na bílém v technické příručce vozu Škoda Fabia. Dokonce je elektrohydraulický posilovač vybaven vlastní elektronikou, která přes CAN-BUS snímá okamžitou rychlost a tím mění tlak v elektrickém čerpadle. Pokud to chceš zaslat, dej mi sem mail a já ti to oscanuju :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.07.00  14:28

    « Re: Motory OHV

    Milý ruprechte. To že mají škodovácké motory uložení klikové hřídele jen na třikrát je už dávno známý, a jediný proti-fakt. Jinak motory Škoda jsou světe div-se jedny z nejlehčích, a rozhodně nepatří při svém objemu a výkonu ke žroutům ale k hodně lepšímu průměru. Navíc svou jednoduší konstrukcí mohou být opravdu levnější než konkurence. Sám jsi uvedl, že Fabia má "ventilové vůle" vychytané a ostatní nikoliv....to znamená, že je škoda se svými OHVéčky přeci jen vepředu před ostatními nemyslíš?(jen co se konstrukce OHV motorů týče...)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…