Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Taková diskuse nemá smysl
Aby tedy měla smysl,občane ruprechte,zkus to zpočítat.Buď si koupíš Fabii 1,4-44kw nebo Punto 1,2-44kw. Pojistíš je na spoluůčast 1000,-Kč+povinné ručení.Máš ty auta 5 let,ujedeš 120000 km a chceš je mít dál.Tzn.uděláš všechny servisní prohlídky + vyměníš brzdové kotouče,troje destičky ,2krát tlumiče pérování.Kolik by to tedy stálo občana, když předpokládám že mu ty užitné vlastnosti každého auta vyhovují.Já jsem to nezkoušel, takže to není žádný rýpanec,jen to prostě nechám na tobě. -
« Re: Taková diskuse nemá smysl
Přesně tak, jsem pro. Akorát snad jen už že já jsem jen ten občan a to porovnání, co za přibližně stejnou cenu dostanu mě dost zajímá. Opravdu to nemá smysl, dál tu rozpitvávat, který motor nebo podvozek je lepší, nebo jaký je jeho poměr ve výsledné ceně auta. Pro mě je rozhodující (jak správně podotkl Bee), kolik do toho auta nacpu za x let peněz (tzn. spotřeba, cena náhr. dílů, servis, pojištění a ručení, atd atd) a co za to dostanu (výkon, spolehlivost, kufr, užitné vlastnosti, ...). Obrázek si musí udělat každý sám. -
« srovnani,testy
trochu souhlasim..nekdy se auta "stejne" kategorie nedaji porovnavat..treba corsa je proti puntu a fabii opravdu prcek..proto se v testech potom schazeji auta priblizne stejne ceny..protoze cena je potom tim universalnim srovnavacim udajem..a ruku na srdce,vetsinu lidi zajima prave tento udaj,kolik auto stoji a hlavne,bude me stat v budoucnu.. -
« Taková diskuse nemá smysl
Hele ruprechte-necháme toho.Myslím si ,že diskuse o tom ,že někdo někdy vzal do testu auta přibližné ceny-Fiat Punto ,Fabie Opel Corsa a Peugeot 206 (jako televize Prima nebo jiná média) a začal porovnávat co si za tu cenu může občan koupit je tak dobrá akorát pro toho občana.Co budeme dělat,až do Fabky začnou montovat motor 2,0 VW.Budeme ji srovnávat tř.s BMW s motorem 2,0 ??.Je to porovnávání opravdu hrušek s jablkama.Toto naše dohadování nemá žádný význam, protože ty auta, které jsem jako př.uvedl jsou každé někde jinde a mají společnou akorát tak cenu.A takové srovnání pro mě není relevantní. -
« Re: To ruprecht
To Ladao: Porovnávat užitné vlastnosti aut je dost subjektivní záložitost (někdo radši tvrdší podvozek, někdo zase jedovatější brzdy), čili tady se jedná opravdu o porovnávání hrušek s jablkama. Já jsem porovnával FAKTA (viz. níže). Nikdy jsem neporovnával motor Škoda OHV s VW OHC. Je naprosto logické, že VW motor bude dražší, když je lepší, má úplně jiné parametry a navíc jej prodává stejný výrobce (těžko ho prodá za stejnou cenu). Otázka je o kolik je dražší ve výrobních cenách (taky o 60tis?). Proto nechápu, proč je furt srovnáváš. Porovnej motory podobných parametrů od různých výrobců s výslednou cenou auta. -
« Re: To ruprecht
To RSD: Netvrdil jsem, že je Fabia dražší, ale za SROVNATELNÉ ceny jako konkurence, která nabízí za tyto ceny nabízí modernější motory. Dále jsem schválně porovnával ceny 5dv, aby bylo co srovnávat, když Škoda 3dv vůbec nenabízí. Samotné motory nemá cenu porovnávat, maximálně co se týká technické vyspělosti. Cenu lze porovnávat pouze u celého auta. K porovnání Fabie a Punta: 1.2OHC, 44kW, 102Nm, 0-100/14.3s, 155km/h max, spotřeba 5.7l, kufr 297l nebo 1.4OHV, 44kw, 118Nm, 0-100/16.5s, 157km/h max, spotřeba 6.9l, kufr 248l. Toto jsou podložená FAKTA a ne subjektivní názory jako tvrzení "nekvalitní plasty, nejlepší a nejlevnější auto, lepší podvozek, atd. Mimochodem kolikrát si za život píchnul, když ti tak vadí dojezdové kolo, navíc VW Golf III ho tam má taky. -
« Re: To ruprecht
Někde se mi ztratil příspěvek o mtorech,tak ještě jednou.Ruprechte pořád meleš dokola že není rozdíl v cenách motorů a já jsem ti už dvakrát psal,že rozdíl je a velký.Mezi Škoda OHV a VW OHC o objemu 1,4 je 60 000,-Kč.Jestli tedy toto není pro tebe srovnání světových cen motorů,tak už nevím čím bych tě přesvědčil.Jedině,že by to byl od tebe pokus jak se zbavit mých příspěvků,když ti docházejí argumenty. -
« TO: MACHR
Mezi prvky aktivní bezpečnosti patří brzdový systém ABS,který zabraňuje zablokování kol při brždění. Systém ABS dovoluje současně brzdit i zatáčet,což bez ABS vede k nekontrolovatelnému smyku. U Fabie je ABS kombinováno s nejžhavějšími novinkami EBV a MSR. Systém EBV zajišťuje ,aby v případě brždění byla brzdná síla optimálně rozdělena mezi přední a zadní nápravu.MSR je regulace tažného momentu motoru a zamezuje na vozovce se sníženou adhezí (mokro,sníh,led) při intenzivní brždění motorem prokluzu zadních kol. Elektronika zaznamená prostřednictvím senzorů ABS,že se při ubrání plynu hnací kola otáčejí pomaleji než kola,která nejsou poháněna. Poté přidá tolik plynu ,aby kola přestla prokluzovat. Jo doufám,že už se sem konečně přihlásíš.Čau -
« Re: To ruprecht
A čím je prosímtě Fabia dražší než konkurence? Vždyť ceny mají téměř všechny automobily této dané třídy obdobné. Máš pravdu, že někdo preferuje 5 dveří, někdo zase ne, ale každopádně je 5 dveří nejen bezpečnostní výhoda! U nás je podíl poptávky 5-ti dveřových automobilů mnohonásobně vyšší, v Itálii nebo Španělsku zase preferují 3-D. Bavíme se ale o českém trhu, takže zde je pro většinu 5-d rozhodně výhoda! Navíc 1,2motor 44kW rozhodně nejede stejně jak 1,4 44kW, protože jak tvrdí američané "objem ničím nenahradíš". Už mne nebaví tato bezvýsledná polemika a srovnávání, ale zatím nevidím žádné lepší a levnější auto v této třídě, než je Fabia.
P.S. Užitné vlastnosti mohou být krom kufru, jehož objem získávají italští výrobci "dojezdovými" rezervními koly a né plnohodnotnými, jako je tomu u Fabie znamenat také přístup zavazadelníku, využitelnost a dále také prostor na sedadlech, třeba i ty páté dveře a hlavně použité materiály interiéru, a ty tvůrci nového Punta jaksi "nedotáhli". -
« Re: To ruprecht
Nemám bohužel informace o tom, kolik je výrobní cena kteréhokoliv motoru, jako zákazníkovi mi to může být jedno, když kupuju celý vůz. Jestli ty máš informace o tom, kolik je cena sériové vyráběného motoru do Fabie nebo do Punta, tak je sem hoď ty. Jak jsem již několikrát psal, tak pokud se něco vyrábí sériově po desetitisících kusech, tak už je podle mého názoru jedno jestli je to OHV nebo OHC, výrobní cena bude stejná. Na ceně celého auta se to u Škody oproti konkurenci pak neprojevuje. Podvozek u Fabie je beze sporu vynikající, z toho však nevyplývá, že je u Punta horší. Co si pak myslím o motoru jsem již napsal. Co se týká užitných vlastností, tak bysme se tady mohli do nekonečna bavit o spotřebě, velikosti kufru, nebo co si pod užitností představuješ. -
« Re: To ruprecht
Hele ruprechte.Bavili jsme se o cenách motorů.Takže tady nemíchej jabka s hruškama.A jestli jsi chtěl např, srovnávat Fiat Punto 1,2 s Fábií 1,4(náš motor)tak nevím-nevím.Protože pak logicky musíš dojít k závěru,že Fabka(podvozek) je bez motoru dražší.A co z toho může vyplývat -tř.že,je to lepší auto jako takové,s lepšími užitnými vlasnosmi.Nemyslíš? -
« Re: To ruprecht
Takže nějaké ty ceny bez akčních nabídek a slev: Fiat Punto 5dv. (1.2 - 44kW - 279tis., 1.9D - 44kW - 339tis., 1.9JTD - 59kW - 409tis.), Daewoo Lanos 5dv. (1.5MPI - 63kW - 294tis.), Ford Fiesta 5dv. (1.3i - 44kW 279tis.), Hyundai Accent 5dv. (1.3SOHC - 62kW - 299tis.), Mazda 121 5dv. (1.3i - 44kW - 293tis.), P 206 5dv. (1.1 - 44kW - 284tis.), Renault Clio 5dv. (1.2 - 40kw - 279tis.), Suzuki Swift 5dv. (1.3i - 50kW - 249tis.), Opel Corsa (1.0 12V - 40kW - 234tis. 1.2 16V - 295tis., 1.7D - 44kW - 274tis.), Opel Astra Classic 5dv. (1.4 - 44kW - 279tis.), Skoda Fabia (1.4 - 44kW - 259tis., 1.9SDi - 47kW - 339tis.). Když vezmu v úvahu akční nabídky a slevy, to že ne každý touží po 5ti dveřích a po velkém objemu motoru, když konkurence nabízí stejný výkon s menším motorem, to že některé uvedené vozy jsou v nižší střední třídě, na kterou si Fabie jen hraje, to že +-10tis. při koupi nového auta nehraje roli, tak je mi líto.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
a cena opravy se třeba vyšplhá tak vysoko,že si bude lepší koupit nové auto.Anebo je to tak skvělé auto , že poněkolika letech nebudeš muset na něj sáhnout.Kdo to může vědět.Né nadarmo se říká risk je zisk.Ale myslím si ,že Fabia vydrží.Jo nedivte se jsem velký optimista.České auto byli vždy dobré a myslím,že jsou pořád. My jim to ještě ukážem.