Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Bez nadpisu
Pokud ti Fabie pripada jako solidni vuz ( mne taky pripadal ) a nevadi ti treba riziko poruchy jak u Fabie v testu MFDnes ( vymena sedadel, ridici jednotky, vsech kotoucu, nefung. zavirani str. okna, unik chl. kapaliny z klimatizace, uvolnena rucni brzda, spatna signalizace funkce airbagu ), dale u benzinu vyssi spotreba a drazsi ND ( podlozeny mam jen u 1.9 D ) tak se Fabie zda byt, pro tvoji potrebu po 3 letech prodeje, dobrym vozem, protoze na hodnote ztrati nejmene na hodnote. Podle prognozy. Uvadim priklady aut a v zavorce je p.c. a predpokladana po 5 letech provozu. Fabia 1.9 SDI Classic (339 900/185 000), Felicia 1.9 D (289 000/165 000), Punto 1.9D (329 900/152 000 ), P206 1.9D 349 900/176 000), Polo (371 000/198 000). Toliko prognoza odhadce ztraty ceny po 5 letech -
« To Hudy
Z mych zkusenosti s novym autem to trva tak 20.000 km, nez se vychytaji pocatecni problemy. Je to v ramci zaruky, ale dost casto o nervy v servisu, kde se Ti snazi namluvit, ze je vsechno normalni. Potom je tak do 100.000 km celkem klid. To uz ovsem bude Tve auto nekde jinde. Potom uz zacne leccos byt opotrebovane a je to cim dal horsi. To je moje zkusenost, ale ja najezdim skoro 50.000 km za rok, takze prilis nehrozi, ze by mi auto seslo vekem. -
« Re: ruprechte
Prave se rozhoduji o koupi vozu a moznosti jsou
Felicie, Fabie, Fiat Punto.Z techto vybiram. Budu to brat na leasing. Za tri roky ujedu cca 60 000 km. Potom auto budu asi prodavat a kupovat dalsi nove. Takze srovnavam.
1. Pri porizeni je najvyhodnejsi co do ceny
Felicie, Fabie, Punto(5dverove provedeni)
nejvyhodnejsi dle kvality svezeni, bezpecnosti, mista atd.
podle me asi Fabie a Punto(docela srovnatelne), Felicie
2. Provozni naklady
spotreba - skoro stejna
ostatni - nevim, nikdy jsem nemel nove auto, ale predpokladam, ze 3 roky by mohlo vydrzet bez vetsich zasahu
3. Po trech letech prodej auta. Tady je otazka, co se nejlepe proda, ale myslim, ze to dle soucasneho trendu bude
Fabie - bez problemu za nejvyssi cenu
Punto a Felicie - priblizne za stejnou cenu a myslim ze dost vyrazne nizsi
Z toho me osobne vyplyva, ze jedinou rozumnou volbou v mem pripade je Fabie. A at si kazdy rika co chce, na me to auto pusobi solidnim dojmem.
Do ted jsem jezdil ve Fiatech a jsem na ne zatizeny, ale ....
tak zatim cau -
« Re: ruprechte
RSD: No jestli tě to nebude obtěžovat, tak sem to souhrnné hodnocení napiš. Rád si přečtu zase nějakou propagaci Fabie.
Ladao: Díky za typy na Erka a nejen na ně. Opravdu nádhera (včetně tvého), je na co koukat, ty nablejskaný motory (ani by mi OHV v tomhle případě nevadilo). Musí to bejt dřina. Fakt škoda už nedělaj nějakej třídvéřák, aby bylo za 30let co pucovat. -
« Re: ruprechte
Kdyby jsi měl zájem o Erka mrkni na [odkaz] -článek z Mělníka nebo Fotogalerie a tam uvidíš co ze z Erka dá všechno udělat(nejen z Erka)moje maličkost je tam zastoupena v sekci Spanilá jízda,vyhlašování výsledků-foto č.197,200,203-v sekci Felicie,Erka ,Rapidy-foto 90,96,123,156.Další typ na Erka klubový server www.mujveb.cz.www/Felicia_klub/-tam jsou i inzeráty na prodej. Ahoj. -
« Re: ruprechte
no ono je tu víc lidí, kteří mají červené vidění, když je řeč o Škodovce. Jinak jsem si přátelé byl vzít minulý týden do ruky jak Fabii, tak Punto. Nemyslím, že by byli z mého hodnocení Fiat-Fans nadšení, protože ať jsem porovnával(a to jsem se snažil být co nejobjektivnější), jak jsem porovnával, Fabia mě vyšla pořád nejlépe. Jestli budete mít zájem, tak to souhrnné hodnocení sem napíšu. S jediným s tebou Ruprechte souhlasím. Že Punto I bylo v malých vozech této třídy opravdu jedno z nejlevnějších, a kvalita interiéru dalece převyšovala současnou nabídku. Punto II bych přirovnal k druhému dílu bescelleru, který pouze těží z prodejních úspěchů dílu prvního a nenese ssebou žádný náboj a nápad, kterým ohromoval díl první. -
« Re: skoda
To RSD: super výpočet, pochybuju že spotřební materiál jako filtry apod. budou mít delší životnost u Fabie než u Punta. Navíc ostatní díly jako plechy, nárazníky, světla, byly u starého Punta podstatně levnější než u Feldy, nevím jak je to teď s Fábií. Každopádně 26tis oproti 19tis je už opravdu dost. Když přidáme ještě to ručení, spotřebu, začne to nakonec být ještě zajímavé. Jinak ještě k tý spotřebě i sám božský Autobild byl šokován spotřebou Fabie ([odkaz] To Ladao: Jo Erko, to jsem vždycky chtěl (asi se budu muset kouknout do jeho rubriky). Jenže nejsem zase tak starej, takže jeho nejlepší léta nepamatuju a solidní zachovalý exemplář dnes těžko seženu. Kéž by ho byť v modifikované verzi (motor dopředu, stříkačku, pozink, ...) Škoda vyráběla dnes. Design by mohli nechat a byl by to trhák. Škodě prostě třídvéř CHYBÍ, i kdyby měli vyráběli nějakej prd jako Lupo. Ne ty jejich plány s limuzínama. Zrovna tak dobrej byl klasickej brouk 1303, nebo Fiat 600, 131 a 127. -
« Re: skoda
Ruprechte.Považuji se dnes spíše za zarytého fandu Erka(Š 110 R) a k tomu všech Škodovek pro závody.S typem 100 a 120 mé zaryté fandovství opadlo.A ny stará kolena se asi stanu fandou i nových typů.Tebe jsem nikdy netipoval na Fiat.Psal by jsi i jinde,ale nějak jsem tě nemohl nikam zřadit. -
« Ruprechte:
s tou nemeckou kvalitou bych to videl spise jako s prislovim "Co cech, to muzykant". Ruku na srdce, kdo z nas umi hrat na nejaky hud. nastroj. Jinak jsem si dal tu praci a spocital sum nahr. dilu. K nize uvedenym je treba jeste pridat:olej. filtr, lamelu spojky. Suma 1.9 D pro Fabia/P206/Punto je 26 260/20 638/ 19 616. Fabie skutecne v cenach predstihla vyrazne konkurenci. Je ale treba rict, ze starter na Punto stoji 8037 Kc, jinak je Punto v cenach ostatnich ND srovnatelne s Fabii. -
« Re: skoda
To mfilip: škodováci ti řeknou, to víš lepší německá kvalita -> vyšší ceny, díky, alespoň jsem to nemusel hledat. V porovnání s Fiatem by to bylo ještě horší. To Ladao: Asi tě zklamu, nejsem skalním zastáncem ani Fiata, ani žádné jiné značky. Každý výrobce dělá něco dobře a něco hůř. Jen mě nebavila ta propagace škodovánků RSD, Bestiáše apod., že Škoda je lepší než Fiat. Třeba VW TDi a SDi motory považuju za naprostou špičku. Nemohu tady ale přizvukovat Fabii s 3xOHV. -
« Re: skoda
To je teda FAKT. Kdyz porovnavam ceny ND pro Fabii 1.9 D a Peugeot 206 1,9 D, nestacim se divit. Namatkou (Fabia/P206): pal. filtr (1299/377), vzd. filtr (601/377), zh. svicka (533/576), brzd. dest. (1912/1561), lam. spojky (3309/3512), tlumic predni(2169/1531), starter (16124/12372 ). Obrazek at si udela kazdy sam ... -
« Re: Taková diskuse nemá smysl
Pro davidz-Když bydlí někdo na vysočině-tak si myslím,že měnit tlumiče po 60 tis.není od věci.U nás jsou cesty samá díra,a k tomu ty brzdy taky patří.U vás na rovinách je to jinačí.Taky jsem slyšel o chlápkovi z Favoritem ,jak ho v servisu nutili v 90 tis.vyměnit destičky,přesto že, jsou poloviční a znám člověka ,který ve 110 tis.měl na Felicii TŘETÍ kotouče a čtvrté destičky.Takže ty počty náhr,dílů,to byl jen takový příklad pro srovnání nákladů. Pro ruprechta-když já jsem podle tebe Škodovák ,tak co jsi ty-jaká značka je tvoje ? -
« Re: Taková diskuse nemá smysl
Bohužel to škodováku Ladao spočítat jen tak nemůžu, nemám zas tolik času brouzdat po internetu. Psal jsem ať každý posoudí sám, nebudu to tedy za někoho řešit. Když si koupí někdo Fabii nebo Punto a bude nebo nebude spokojen, jeho problém. Jen bych upozornil, že ceny servisů, náhradních dílů a pojištění na škodu nejsou již dávno tím, čím byly. Dokonce si myslím, že ND na Fabii jsou dražší než na Punto. Co se týče toho srovnání, tak podobný test provádí Mladá Fronta s Felicií, Oktávií a OJETÝM Mondeem. Jak to s nima vypadá ví každý. -
« Re: Taková diskuse nemá smysl
Nějak mě pořád překvapuje frekvence měnění dílů v autě. Mám blbou Felicii, najeto přes 190 tisíc. Tlumiče jsem měnil jednou a to byly ještě dobrý (potvrzeno testem), jenomže jsem získal lacino sportovní HP. Kotouče jsou taky původní a destičky jsem měnil myslím dvakrát (maximálně třikrát), vydržej tak asi 60 tisíc. Skoro to vypadá, že čím modernější auto, tím míň to vydrží.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!