Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Ruprechtovi k příspěvku č. 1405, Fabia versus Brava
To mfilip a ruprecht.Přemýšleli jste ,proč si takoví důchodci nebo ženy radši koupí Škodu ? Možná to bude tím, že je v dosahu prodejce (který obvykle bývá obrazně řečeno za každým rohem).Možná je taky dojme větší kufr(Octavia),který ocení hlavně když jedou za dětmi a něco vezou jim a nebo na chatu.Místo na zadních sedadlech jim taky neschází ,jelikož jezdí většinou sami a vnoučata se tam pohodlně vlezou.A o Fiatu( a možná i dalších autech) třeba ani neví co je to zač ,co to stojí a kolik to žere a kde to koupí.Takže jde taky o to ,aby potenciální kupce auta měl jistotu,že mu to auto budou servisovat za každým rohem.A možná tomu servisu i odpustí nezapojenou Lambda sondu po havárii( na ktreou se mimochodem přijde při každé návštěvě servisu),ale asi by neodpustili rozbitý kryt čidla ABS,který může mít hrozné následky v případě,že by bylo nutné použít ABS a ono nebude fungovat tak jak by mělo !! -
Diamant 01.08.00 23:15
« Otázka do pléna
Nemáte niekto informácie, kedy by sa mohla objaviť žltá farba? Podľa katalógu vraj súčasne s čiernou (tá sa už bežne predáva) a s červenou Hot-Chili (tú som videl len jedinú, aj to českú - a neverím, že by o ňu nebol záujem). Prípadne kedy by sa mohol objaviť motor 2,0? -
« Re: Fabia TDI
jo prej se měla objevit v prodeji od sedmýho měsíce, ale doposud ji k velkým dealerům u nás zatím nedostali. Cena 414.000 se mi také zdá za "malé" auto víc než dost, ale podívám li se na ceny ostatních "malých" vozů, tak ta cena je adekvátní. Otázkou je volba preferencí, když téměř za obdobnou cenu pořídí člověk Octavii TDI 66kW/GLX, která nabízí rovněž slušnou základní výbavu a je navíc hlavně na šířku větší(na délku bych vnímal prostor interiéru stejný) s větším zavazadlovým prostorem. Osobně si myslím, že těch 8kW navíc s Fabií žádné nevídané věci provádět nebude. -
« Re: Fabia TDI
Ta se asi neprodava tak dlouho, testy se objevej asi pozdeji. Vcera jsem si ale koupil Automobil Revue cislo 8, kde je uprostred priloha o novych motorech pro Fabii. Novych je mysleno, ze pribejvaj k tem co se montujou od zacatku prodeje Fabii. Je tam strucne popis motoru 1,4 44, 1,4 16V/55 a 1,9 TDI 74. Ten diesel vypada dost dobre (čerpadlotryska), ale taky je asi drahej. Mam pocit, ze jsem videl na skoda-auto cenu za Comfort 414tis Kc ? -
« Ruprechtovi k příspěvku č. 1405, Fabia versus Brava
Zrychlení a maximálka není pro Bravu 1.2 ani pro Octavii 1.4/44kW ztěžejním údajem, protože si je asi těžko koupí sportovně založení řidiči, ale spíše důchodci a méně dravé ženy(většina).
Pro ty je pak důležitější je, že Octavia dosahuje nejvyššího výkonu už ve 4500 otáčkách (Brava v 5500) a nejvyššího točivého momentu 120 Nm už od 2500 ot. (Brava až při 4250).
Závěr: Ten kdo si vybírá Octavii v této variantě dostane oproti Bravě motor, který nebude muset tolik vytáčet,bude mít lepší zátah odspodu, a také při větším obsazení bude lépe táhnout. Naopak u Bravy bude neustále závodit, ale jen podle otáčkoměru.
Když tedy mluvíš o FAKTECH, tak bys měl udávat a porovnávat ta podstatná.
A teď k tématu: Měl jsem možnost jet v Bravě i ve Fabii. V jízdních vlastnostech se však Brava nemůže Fabii rovnat. Fabia je mnohem pohodlnější (přejezd přes dlažební kostky není ve voze prakticky poznat, naopak Brava vám dá pořádně vychutnat každou nerovnost - což by samozřejmě bylo v pořádku, kdyby byl její podvozek naladěný pro sportovní jízdu, ale OUHA - při prudších průjezdech zatáček se Brava výrazně nakláni, zatímco Fabia drží jak přibitá.
Závěr: Fiatu se v Bravě podařilo zároveň zkloubit dvě pro řidiče nejhorší vlastnosti - nepohodlí a nestabilitu. Ale co se nepovedlo v Bravě, povedlo se naopak perfektně ve Fabii.
-
« Fija
Napsal jsem prispevek nejen pro fija, kde srovnavam vybavy Octavie 66 kW GLX a Bravy 1.9 TD 100 a 1.9 JTD 105. Jako odpoved na tvrzeni, ze octavie vychazi krome spotreby i cenove lepe. Vim, ze tady by se tento prispevek nehodil. Je v rubrice Wollf ..... cislo prispevku je 452. Zkuste si jej precist. -
« Re: RSD to ruprecht & Jarous
RSD: je mi líto, ale já jsem nezačal polemizovat o tom, že je lepší si koupit Oktávku než Bravu za 335tis. Navíc jsem psal, že se tato debata bude opět pohybovat mezi hruškama a jablkama. Vyzdihovat, že ta Oktávka předjela Berlingo je zase o ničem, protože je to úplně jiný auto (pokud to byl pickup, kterej je zpřevodovanej na težký náklad, tak se není čemu divit). Dále jsem nikdy nehanil TDI motory od VW, naopak jsem několikrát prohlašoval, že je považuju za naprostou špičku. Jen jsem musel uvést na pravou míru dezinformace, že Octavia1.4 je lepší než Brava1.2. Takže zkus se zamyslet ty nad tím, než něco vypustíš do éteru. -
« Re: central, alarm
Pokud mohu doporučit,tak vždycky od výrobce auta.Ale pokud myslíš Fabii,tam se montuje centrál normálně a dálkové s alarmem je taky lepší od výrobce.Má to jednu výhodu.Máš veškeré ovládání v jednomm klíčí, i s dálkovým.A navíc,při případné poruše se opravuje všechno jedním vrzem a nejsou problémy s kompaktibilitou systémů. -
JTF 28.07.00 11:17
« Re: RSD to ruprecht & Jarous
V Almeře jsem nikdy nejel, prezentuji jen fakta uveřejněná v časopise AMS. Mimochodem nejednalo se o test prováděný novináři, ale o vylosované čtenáře. Octavii již několik měsíců používám jako služební auto. Oproti Bravé bych vyzdvihl kufr a menší náklon v zatáčkách při "sportovnější" jízdě. -
« Re: RSD to ruprecht & Jarous
panove, opravdu nechci reagovat do teto rubriky, ale bohuzel musim. Nevim Jarousi , jakou Almeru meli v testu, ale ja najel par tisic km v Almere predchozi (teda ve dvou, obe 1.4 64kW, jeden hatchback California, jeden sedan Invitation+. Obe si podle mne nemuzou k Octavii ani cuchnout. Nejen ze maji maly kufr (u sedanu navic s malinkym otvorem), ale ani interier nestoji za nic (tak lacine plasty a gumove jdouci radici paku jsem naposledy poznal ve Skodovce 120). O mistu na zadnich sedadlech lze rict - stejne malo (i kdyz jak pro koho) jako v Octavii.
To ruprecht: mas pravdu, dynamicke vlastnosti Octavie 1.4 nejsou kdovijake. Ale zrovna dnes jsem na dalnici s Berlingem 1.9D od teto Octavie dostal na * celkem lehce (samosebou do kopce, protoze nezavodim na max. rychlost). Ale URCITE jela ta Octavie pres 153 km/h ... A to bylo to Berlingo prazdny (jen ja sam).
No nic - porovnejme treba Octavii 1.9TDI/66kW/210Nm GLX a Bravu 1.9 JTD/77kW/200Nm. Spotreba - lepsi u Octavie. Zrychleni - lepsi u Bravy. Max. rychlost skoro stejna (O 181/B 185). Proto taky neporovnavam s Octavii 1.9TDI/81kW/235Nm SLX. Ale cena - ta je jasne ve prospech Octavie (444900 oproti 479900). Tak vidis - taky najdu priklad, kdy je na tom Octavie lepe (i cenove). Myslis, ze proto lze prohlasit "Octavie je lepsi (volba ) nez Brava" ? Je bych to takhle nikdy rict nemohl, protoze to neni fer. No a ty se zamysli - jse TVE argumenty a prispevky fer ? Nedokazes se povznest nas neobjektivnost ostatnich ? Tim sam sebe dost shazujes; k tomu se ja snizim jen velmi zridka ... Zkus se nad tim zamyslet.