Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.08.00  11:06

    « Re: Skúsenosti so servisom

    nemyjí, když jsem s manželčiným novým Unem Logo zajel na běžnou výměnu oleje, filtru atp. tak mi neotřeli ani olejové víko, to samé i v Renaultu. Ve Škodovce jsem měl skoro pokaždé umytý celý motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.08.00  08:21

    « Re: Skúsenosti so servisom

    Ten vyfuk jsem menil v roce 1996 a byla to moje prvni navsteva v servise SKoda. Tehda jsem nevedel o povinnem stanoveni predbezne ceny a o nemoznosti jejiho navyseni o vice jak 10 %. Mam ale pocit, ze to bylo v obcanskem zakoniku az pozdeji nez v roce 96. Kazdopadne jsem to v te dobe nevedel. Kolik lidi treba vi, ze muze na pojistovne, v pripade nezavinene nehody, zadat zaplaceni nahradniho vozu ? Jinak si opravdu myslis, ze v jinych autorizovanych servisech nemyji pri servisnich prohlidkach cele auto ( motor, spodek, karoserii ) ?
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.08.00  19:17

    « Skúsenosti so servisom

    Myslím si, že niečo také, že výsledná cena o 100% vyššia sa ani nemôže stať. Keď som bol v Škodováckom servise, tak som podpísal papier s predpokladanou cenou a bol tam aj bod, v ktorom sa písalo, že ak by bola cena vyššia o 10% (alebo koľko) tak ma musia kontaktovať (udal som mobil) a ja to musim odsúhlasiť (ale to myslím vychádza zo zákona). Inak to nemôžu spraviť. Zdá sa mi to korektné. BTW: kedisi som menil zadnú časť výfuku na Favorite a musel som ju doslova rozpíliť, lebo tiež nešla dole. Na kamošovom favorite stačilo trochu napíliť a dokončil to veľký skrutkovač. A k tým servisákom. Po montáži strešného nosiča fakt mohli piliny zo škáry nad piatymi dverami povysávať. Ale pri bežnej prehliadke na 30.000 km rozhodne nie je obvyklé, že vám auto bezplatne umyjú a vyklepú rohože. Poteší to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  18:30

    « Re: Motor TDI /74 kw

    Nemá VTG turbo. Je to pouze systém čerpadlo-tryska. BTW test je v novým AutoTipu...
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.08.00  18:10

    « Re: Motor TDI /74 kw

    Čítal som článok v AR 8/2000 a dočítal som sa. že motor 1,9 TDI/74 kW ma turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Môže to byť pravda? Mne sa zdá, že nie, nakoľko také turbo má iba motor 1,9/81 a jedo PD varianta s 85 kW. Alebo sa mýlim?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  17:47

    « Motor TDI /74 kw

    V srpnovém čísle automobil revue je speciální příloha, která podrobně popisuje nové motory pro Fabii (1.4 /44, 1.4/55 a 1.9 TDI) včetně křivek.
    Křivka toč. momentu TDI/74: dosahuje hodnot kolem (+-3 N.m) 240 N.m při 1500 - 2500 ot., dále plynule klesá( 220N.m/3000ot., 200N.m/3500ot. - 170 N.m/4200ot. a potom již klesá strmě dolů)
    Oproti motoru 1.9TDI/81 je tedy trochu silnější v rozmezí 1500-3500ot., pak je ale pokles mírně větší než u 81 kw. Křivka výkonu má prakticky stejný průběh jak u 81kw (s výjimkou vrcholu).
    Myslím tedy, že tento motor bude i dobrým kompromisem do Octavie (m. r. 2001), teď bude záležet jen na ceně.
    P.S. Máte někdo zkušenosti s hlučností TDI oproti TDI PD? Třeba i z Passatu nebo Octavie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  16:26

    « Pro Ladao a O.H.

    To je jednoznačně pravda, škoda je zvýhodňována, kde může být. Jestli je to dobře nebo špatně by bylo na další diskuzi, prostě je to tak. Když dá někdo na dogmata jako dostupné díly, počet servisů a nezjistí si jiné možnosti, pak je to jeho problém. Neinformovanost je obecný jev v čechách. Co se týče cen náhradních dílů, tak od Oktávie už jsou levnější ND na škodu fakt jen utopií (pokud nebudu srovnávat s Mercedesem, BMW a japonci). Už i na svýho bejvalýho Opla jsem měl levnější díly než na stejně starýho Favorita. Jedinej rozdíl je v tom, že jsem neměl prodejnu za rohem, ale problém sehnat je nebyl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  15:17

    « Re: ladao

    Nevim co by ti rek ladao, ale ja ti reknu ze jsou to cesti automechanici, kteri mohou kdykoliv prejit do FIATackyho autoservisu. Je to ostuda, jaky jsou u nas servisy (vetsina, existuji samozrejme i vyjimky). Ja jsem se take s jednim takovym (autorizovany FIATem) setkal - jiz nikdy tam (snad) nepachnu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  14:17

    « ladao

    Vim, kam miris se spekulacemi o Fiat servisu, ale ja jsem se s tebou popisovanou cinnosti ( mohli neco vymenit ) setkal zase zatim jen u Skody. Treba jsem po 15 000 km na Formanu musel menit konc. dil vyfuku s predb. cenou kolem 1600 Kc a ja jsem si na druhy den musel prevzit auto po zaplaceni 3300 Kc, protoze udajne nesel oddelit stredovy dil od koncoveho a museli jej odvarit. Kdyby ten den zavolali: "Podivejte se pane ..., budemem muset udelat to a to, protoze to je v takovem stavu a bude vas to stat tolik a tolik ". Prave s timto popisovanym pristupem jsem se setkal az u Fiatu. Jinak krom lambdy jsem mel pri te oprave jeste par malickosti: na prednim narazniku byly vymeneny ostrikovace levy za pravy, takze misto aby byly vodorovne ve smeru jizdy, vychylovaly se o 20 %, dale mi od opravy nefungovalo serizovani sklonu svetel, nebyl namontovany klakson a opryskanem laku po ranach kladivem, kdy se snazili rovnat nosniky, aby tam narvali pr. naraznik ani nemluve. Mozna se s necim podobnym taky setkam u Fiatu, ale ja si myslim, ze spise ne. Jeste si vzpominam, ze kdyz jsem tu opravu reklamoval a upozornoval na nestejnomerne mezery mezi prednimi svetlomety a naraznikem ( 0,5 a 2 cm, stejne mezery byly i mezi pr. kapotou a maskou ), tak jsem je pozdeji videl, jak mi horkovzdusnou pistoli nahrivaji naraznik pod svetly aby ho trosku prihnuli ke svetlum. Samozrejme ty mezery zustalu stejne po bocich mezi naraznikem a blatnikem. Co bys jim na to rekl ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  13:57

    « Čidlo ABS

    Ja vim, ze bychom se tady o tom nemeli bavit, ale snad mi to jeste 1x prominete. Kdyz ridici jednotka pozna, ze je preruseny obvod ABS ( treba cidlo ) sama cele ABS odpoji a auto se pak chova jako uplne normalni auto bez ABS, normalne brzdi. Zkratka pri normalnim jezdeni ti to vubec nechybi.
    Kdyz jsem to auto kupoval, uz ABS nefungovalo. Dokonce jsem si myslel, ze kdyz sviti kontrolka ABS na pristrojove desce, je to O.K. V mem servise Fiat rekli, ze to O.K. neni, napojili na pocitac a rekli:"Preruseny obvod cidla ABS LP kola". Za 2 000 bylo nove. Tim chci rict, ze za me doby, kdy prokazatelne jsem auto opravoval ve Fiat servisu se to nestalo. Myslim si, ze do plastoveho obalu cidla nekdo klepl kladivem, kryt naprasknul, dostavala se do nej voda a prestal fungovat. Podle mne se to stalo pri odvrtani sroubu z kotouce, mozna potrebovali kotouc pro snadnejsi manipulaci odmontovat a kdyz jim ten kotouc nesel po odsroubovani sundat, trosku jej zezadu poklepali kladivem a do cesty se jim pripletlo cidlo. Ten ucet na to odvrtani ale neni z autorizovaneho servisu Fiat ( SM - Pronto FM, Nordex Havirov, Fiat v Ostrave ), ale z nejake mistni dilny u Jablunkova. Stalo to kolem 550 Kc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  13:08

    « Sonda a čidlo.

    Sonda určitě nemá vliv na bezpečnost,Ale to čidlo určitě ano.Čert ví jak by se ten ABS zachoval kdyby jedno čidlo bylo nefunkční ?? Vím ,že to udělali mech nici v servisu(čtu hodně tvých příspěvků i jinde)a právě o to je to horší ,že to udělali ve značkovém servisu o kterých jsi psal ,že mají jiný přístup než u Škody.Klidně ten kryt mohli vyměnit a říci majiteli,že byl poškozený a on ho zaplatil aniž by vůbec věděl jak to bylo ?? Jestli se tomuto dá říci dobrý přístup servisu tak nevím,nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  12:31

    « O.H.

    S vyhodou pojisteni ceskych aut nezbyva nez souhlasit. Mam pred sebou jednotlive pojistky pro vozy 1.9 D a vybiram nejlevnejsi pojistky ( vsechny jsou stejne: 5% spoluucast, kradez u nas a v Evrope ) Fabia SDI Classic (10 214), Felicie LX (8 712 ), Punto II (13 298 ), P 206 XR ( 15 871, Polo SDI (16 783 ). Rozdil v cene pojisteni nemusi byt az tak dramaticky. Nekdo nepotrebuje pojisteni v cizine a pojistka se snizi. Nemuzu vsak souhlasit s cenami ND, ktere mam rovnez pred sebou. Na Fabii jsou skutecne drahe ND. Jako priklad jsem uvadel prispevek 1370 a 1372. Drive byly skodovacke ND skutecne levnejsi, protoze byly na Felicii pouzivany ND tuzemskych vyrobcu, ale u Fabie je podil zahranicnich dodavatelu vuci tuzemskym 70 : 30 a musi se to v cenach projevit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  11:43

    « to mfilip

    dakujem, budem to sledovat. Zajtra ju vsak aj tak idem vyskusat. Maju uz predvadzacie vozidlo. Som teda zvedavy!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  11:26

    « Re: Ladao

    Je ale dobré si uvědomit, že pokud si pořídím nové auto a havarijně pojistím, tak pojištění Škodovky je nepoměrně levnější oproti jakémukoli zahraničnímu vozidlu. No a když si jej nepojistím, tak náhradní díly a již jen běžný spotřebák na Škodu je a bude vždy levnější. A pro toho, kdo je nepodnikatel je to významný činitel. Jo a ještě maličkost. Zkuste zajít do ČP a pojistit individuální dovoz ze zahraničí. Okamžitě vám přihodní na havarijní pojištění dalších 5% a vůbec je nezajímá, že přesně stejné vozidlo je prodáváno i na českém trhu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  10:46

    « Bez nadpisu

    ono to vyslo v novinach teprve vcera. Na inet tyhlety prilohy davaji pozdeji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  10:45

    « Bez nadpisu

    [odkaz]
    Na spodku jsou "dalsi aktualni clanky" a v nich "Skoda Fabia 1.9 TDi rychla, ale draha novinka".
    Zatim jim tam nefunguje odkaz ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  10:38

    « Re: Re:

    ja to zjistim a dam vedet
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  10:24

    « Re:

    dik, ale ten test Fabie 1.9 TDI tam neviem najst.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  09:59

    « Ladao

    V tom mas absolutni pravdu. To jsou prave ty veci, ktere tady u nas v Cechach hodne zvyhodnuji Skodu. Vzdyt se tu traduje dogma jako pocet servisu, dostupnost ND. Ale az na ty servisy to u Fabie ( k Octavii neznam ceny ND ) prestava platit. Muj 62-lety tata, kdyz jsem mu rekl, ze si chci koupit ojete zahranicni auto vubec nechapal, ze ani s dostupnosti a cenami konkretnich zahr. ND to neni tak zle, jak se tradovalo za jeho dob, kdy se jezdilo za ND do DDR a na SLovensko. Kdyz uz tak, proc si nechci koupit noveho Matize ... . No, vybral jsem si Bravu. Lambda nema vliv na bezpecnost a cidlo ABS ? Oni stejne ti duchodci ABS nikdy predtim nemeli pokud presedlaji ze starsich Skod, Zigulu ... Jinak uz jsem tu nekolikrat zminoval, ze to cidlo bylo rozbito mechanicky, pravdepodobne kladivem ( na krytce cidla z um. hmoty je jemne zebrovani a nejaky napis, ktere byly zplostele ).
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.08.00  09:42

    « Bez nadpisu

    www.idnes.cz priloha auto-moto ( technika )
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…