Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Novinky...
To Placinus: Věř, že provedení bez nápisu , s čeveným I bylo a je 74kW PD-TDI 1,9. Jinak nevím , co máš proti 1,7 TDI? . Já jsem naopak o 1,4 TDI slyšel, že z důvodu vyšší ceny tohoto motoru oproti většímu 1,9 TDI se k nám nebude dovážet Polo s tímto motorem. Znamená to , že by se 1,4 TDI montoval do Fabie? (zatím jsem nic v souvislosti s Fabií o tomto motoru neslyšel ). -
« Novinky...
Nevím zda-li to tady už nebylo, takže sorry...
Na www.skoda-auto.cz jsou rozšířeny nabídky modelů classic, comfort a elegance. Např 1,4 44 kW je možné koupit ve výbavě classic i comfort a pod.
Konečně... Po vzoru jiných koncernových značek bych ale uvítal např. 1,9 Tdi ve výbavě classic.
A z jiného soudku.
Jaké přesné označení má 1,9 Tdi na zadním kufru. Viděl jsem to jen zběžně za jízdy a připadalo mi, že vidím jen TDI - tedy bez objemu a co je nejdůležitější - to "I" bylo červeně. Potvrdilo by to částečně nedávná sdělení o testování TDI motoru menšího objemu. Jen zbožně doufám, že nakonec budou montovat 1,4 Tdi a ne avízovanou "jednasedmičku". -
« to RSD
Aky je tvoj nazor na to, ze do 1.9TDI nedavaju kotucove brzdy?
Zmieril som sa uz s tym, ze budem mat bubnove, nebojim sa, ze by som s nimi nezabrzdil, ale... Ale. Kotucove brzdy su kotucove brzdy. A nakoniec aj lepsie vyzeraju. Naco bolo potom to zavadzanie ludi? Sledujem dianie okolo Fabie od jej vzniku, od zaciatku som vedel, ze si ju kupim, prave kvoli technike, a aj kvoli designu. Velmi som sa na nu tesil, aby som ju dostal cim skor som si ju objednal, a nakoniec az teraz sa dozvedam taketo nemile novinky. V Cechach nie su taketo problemy pri objednavani? -
« Re: Tak jak ? To: igicom
Subjektivně i objektivně brzdí Octavia mnohem lépa s kotoučema. Já mám provedení vzadu s bubnama, a vždycky, když přesednu do porvedení s kotoučema, tak se na první křižovatce div nepraštím do čela. Ve švédsku prý dělali brzdné testy, a octavia s kotoučema dopadla mezi šestnácti porovnávanými vozy hnedle za PORSCHE 911! S bubnama to nebrzdí špatně, ale podle mne nástub brzd je o mnoho pozvolnější(měkčí). -
« Re: Kotucove brzdy
Mozna je to s podivem, ale na webu skodovky je uvedeno:
1.4MPI/74kW - kotouce vpredu i vzadu
1.9TDI PD/74kW - kotouce vpredu i vzadu
2.0MPI/85kW - kotouce vpredu, BUBNY!!! vzadu.
Doposud jsem byl presvedcen, ze kotouce se davaji do kombinaci se "silnejsimi" motory, aby byla zachovana schopnost decelerace vzhledem k dynamickym vlastnostem vozidla. Ale toto mne teda prekvapuje. Nevite nekdo skutecny stav ? -
« Re: Kotucove brzdy
Nejspíš bude asi Fabia 1,9TDI/PD 74kW slabší provedení , a bude následovat silnější - 1,9TDI/PD/VTG 95kW ale je to asi jen utopie. Mluvil jsem s některými lidmi a ti mi řekli, že se do Fabie nebude montovat ani 1,8T, protože by se tam ten motor nevešel. 2,0 je prý bez turba menší, a měl by to být nejvýkonnější typ pro Fabii se vstřikováním FSI. -
Diamant 09.08.00 19:25
« Kotucove brzdy
Co je to za nezmysel, ze sa tam kotuce namontovat NEDAJU? Ved zadna naprava nema nic spolocneho s motorom. Alebo zeby mala Fabia 1,9 TDI zadny nahon? Snad mozno maju tie brzdy nieco spolocne s vybavou. Ale aj to je hlupost. Pokial maju disky mensi vnutorny priemer, tak by sa tam nemuseli vojst. Ale aj to plati pre predne kotuce. Zadne sa tam musia zmestit v kazdom pripade! Inak pre bubny plati, ze su menej narocne na servis, ale aj menej ucinne. -
Diamant 09.08.00 19:18
« Farby Fabie
Pozeral som sa na stranku Skodovky a bol som velmi prijemne prekvapeny, ze pribudli dve nove farby. Takze v sucasnosti si mozete vybrat svoju Fabiu az v 13-tich farbach. Akurat zltu som este nevidel. Aj u Felicie doslo k oziveniu farieb. Octavia je na tom pomerne zle, lebo ponuka iba 8 farieb. -
« Re: Tak jak ? To: igicom
Mohu poslouzit informacemi "z druhe ruky" - porovnani Octavie TDI/66kW a Octavie TDI/81kW. Slabsi ma vzadu bubny, silnejsi kotouce. Pry ta silnejsi brzdi mnohem lepe - ale rikam, sam jsem to nezkousel. Subjektivne mi auto brzdi dobre i bez zadnich kotoucu - ale treba bych po vyzkouseni mluvil jinak ? -
« Re: Tak jak ? To: igicom
Mne by se to zdalo jako podraz. Podle mne by meli minimalne snizit cenu. Uvedli totiz zakaznika v omyl. Rozhodne bych chtel slevu. Bez diskuse. Sice to az tak prakticky efekt nema, ale znam cloveka ktery si auto vybral mj. proto, ze ma i v zadu kotouce. Mne se to taky strasne libi. -
« Re: Tak jak ? To: igicom
Prave vcera som bol vyskusat Fabiu 1.9TDI. Ten motor podla mna nema chybu. Dokonca ho v kabine nepocut viac ako benzinovy. Co ma prekvapilo (a uz som si to aj overoval), ze nema vzadu kotucove brzdy. Vsade je totiz uvedene, ze pre 1.9 TDI su kotucove brzdy aj vzadu. Dostal som info, ze po vytlaceni prospektov prisli na to, ze k motoru 1.9 TDI sa tie brzdy nedaju montovat, davaju teda bubnove. Vraj splnili vsetky parametre. No neviem. Ale cenu stanovovali podla mna s kotucovymi, a teraz s bubnovymi ju urcite neznizia. Je to trochu podraz. Dokonca som si to auto predtym objednal. S brzdami som sa vyrovnal, ale cela objednavka stoji na tom, ze je problem doobjednat el. zrkadla. No kup auto za pol miliona bez el. zrkadiel! Dostal som dnes priamo od Skody MB prislub, ze s tym nieco spravia. -
« Re: Skúsenosti so servisom
Ja mam teda se servisem (jezdim jen tam, kde jsem feldu koupil) zkusenost pokazdy jinou. V hodne pripadech co nereknu, to neudelaji. Treba jsem vzdycky vyvedenej z miry, kdyz se me zeptaji jestli chci vymenit neco (treba brzdovku), kdyz v serv. knizce je jasne napsano, ze se to zrovna po tech a tech km nebo letech MUSI vymenit. Motor me umyli sami od sebe akorat jednou, kdyz jsem ho mel "jak jetel". Treba u starickyho UNA, ktery jsem mel predtim, mi motor myli pokazdy, kdyz jsem tam s necim byl (bejvalej NAP u Budejarny). Zalezi asi fakt jak kde. -
« TO Machr
Mezi další elektronické vymoženosti fabie patří systém ASR.Je to vyšší vývojový stupeň protikluzového systému hnacích kol.Ten je shopen podle vyšších otáček hnacích kol v poměru k otáčkám kol,která nejsou poháněna,poznat,že hnaná kola prokluzují.V tu chvíli systém ASR aktivuje na protáčejícím se kole automaticky brzdu a současně ubere plyn,čímž zabráni smyku.ASR dokáže brzdit i obě hnaná kola současně a přímo spolupracuje s řídící jednotkou motoru,díky tomu je fabia s tímto systémem dobře ovladatelná i na kluzkém povrchu.Dále je tu systém ESP,což je elektronický stabilizační program (v součastnosti je nejvyšším stupněm elektroniky podvozku).Dokáže stabilizovat vozidlo i při projíždění zatáček.Podle polohy řízení a rychlosti jízdy vypočítá elektronika oblouk,který má vůz projet.Senzor kontroluje podle úhlu zatáčení,jestli vozidlo touto zatáčkou opravdu projíždí ,a v případě odchylek aktivuje brzdy jednotlivých kol.Čau -
Diamant 04.08.00 22:29
« Re: Skúsenosti so servisom
Ale ja som si auto nekúpil tam, kam chodím do servisu. Takže tým to asi nebude. Navyše ako iste viete, tak jazdím aj s Golfom IV. A tam sa platia iné peniaze za prehliadky. Ale umytie ani náhodou. A keď som požiadal o dezinfekciu klimatizácie, lebo pri teple zapáchala, tak technik machroval, že to je peľovým filtrom. Že ho vymenia. Možno vymenili, neviem (prehliadka na 60 kkm stála 15.000,- Sk) ale zapácha to ďalej. Uvidíme, čo na to povedia. -
« Re: Skúsenosti so servisom
No vis, ono to muze byt i tim, ze sis auto u nich nekoupil. Nebo mozna, kdybych zajel se svym byvalym Erkem do diamantova Skoda servisu, mozna by mi jej umyli pri vymene oleje, ale ja jsem na 100 % presvedcen, ze ne. Mne taky nikdy neumyli auto ve Skode a ani Brava jeste nebyla myta. Ja vim od kolegy s Corsou, ze mu umyli auto pri prohlidce, na Fiat bych se musel zeptat sestrenice, ktera Punto I vlastni. Ale fakt na tom, zalezi ?