Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: to. Diamant, samozrejme
Rekl bych, ze by u vas taky mel bejt k dostani. Je to AUTO MOBIL Revue, jehoz sefredaktorem je Milan Jozif (rekl bych, ze popularizator skodovek :-)). Co se tyce popisu tech motoru, tak jde o uprostred vlozenou prilohu na papiru jako je obalka a je to tzv. Specialni priloha. Tyhle prilohy, zamereny na vyrobky SKODA-Auto jsou k nalezeni i mezi tistenejma materialama u prodejcu Skoda(alespon kde jsem byl, tam je vzdycky videl). -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
Vubec se divim, ze Skoda Fabii dela s motory > nez 1.4 . Myslel jsem, ze pujde treba cestou jako Fiat u Bravy, ktera ma 1.2 ( 60 kW ). Vyhoda povinneho ruceni a spotreby. Ona se Skoda u Fabie netajila tim, ze je to auto pro zapadni trhy. U nas se prodal Fabii za pulrok 2000 pres 8 000, coz hrave prevysuje zahranicni prodej. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
Posliš, mě zase SERE když někdo kupuje za každou cenu českej výrobek i kdyby to byl * sebevětší jenom protože je napomádovanej vlastenec. Dělá však vlasti medvědí službu. Škodovka právě na tradiční zvyk čechu hřeší, jinak by sebou dávno musela mrsknout. Motor s 44Kw bych typoval na nějakej litr a i ty maji 50 az 55 Kw, buť si znás dělaj * nebo hřešej na to že češi budou furt kupovat škodovky. Trochu se rozhlídní kolem než si začneš hrát na vlastence. Do sraček tenhle národ přivedli hlavně vlastenci. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
To taky nemusí bejt tím, že jsou nemehla, ale může se jednat o záměr. Monitor Samtron je taky vyráběn Samsungem
a má (zřejmě záměrně) nepatrně zhoršenou ostrost, přestože jeho osazení i zapojení i obrazovka jsou naprosto totožné. Jiná je jen bedna a cena. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
To Plancius: Nechci dělat radost RSD a zastávat se tu škody (o té si myslím své), ale 1.4 55kW je 16ti ventil a ty se jak známo musej točit. V nízkých otáčkám má tedy logicky nižší výkon než MPI. To že si Němci motor lépe očipují a vyladí je taky logické, kdo by pak kupoval jejich VW. Jinak 1.4MPI je skutečně zastaralý * a nemá cenu se tady o něm bavit, Škoda jej vyrábí pouze proto, protože je levnej a aby se tedy mohla chlubit, jaký dělá auto za lidovou cenu, že je to za tu cenu krám už se nechlubí.
To RSD: 1.4TDI 55kW je tříválec, není sice superúsporný, ale úspornější je už jen snad 1.2TDI z Lupa a Arosy. Akorát jsou tyto motory silně drahé, ostatně jako vše, co má u VW nějakou kvalitu. Jako příznivec VW bys to měl vědět. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
no a když Škodovka udělala 1,6 o 10n.m vyšším točivým momentem (OCTAVIA) a s vrcholem při nižších otáčkách...oproti VW a Seatu, tak nikdo nic proti VW a Seatu nenamítal....ono jenom když to vyrobí škodovka, tak je to ostuda, * a já nevím co ještě. Opravdu vlastenecký názory. Jinak 1.4TDI opravdu existuje, ale jako 4-válec a né superúsporný tříválec, který montujou v německu. Cena vozu tohoto provedení je opravdu velmi "neaxceptovatelná" pro českého zákazníka , stejně jako Lupo 3L, s motorem 1,2TDI (také 3-válec) -
« 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
Teď jsem se dopálil... Někdo tady zmiňoval, že v automobil revue č. 8/2000 je článek o nových motorech pro Fábii. OK, ale hlavně jsou tam grafy průběhů. Z nich vyplývá, že motor 1,4 55kW má do 2500 otáček menší výkon než 1,4 44 kW - ať žije moderní technika!!! Ale dopálilo mě něco jiného. Němci (VW) používají motor 1,4 16V 55kW s jinými čipy a dosahují vrchol toč. momentu o 500 otáček níže a dokonce s mírně vyšší hodnotou. Teď jsem se díval na seat.cz a i ta zastaralá ibiza má zmoňovaný motor lépe odladěn s vrcholem v 3300 otáčkách. (Fábie 3800 ot/min) Co si ta škodovka vlastně myslí? Nemehla... -
« Dnes
Jsem si koupil časopis automobil 8/200 ve kterém je speciál stránka o Fabii. Toto 4stránkové story je především podrobně zaměřené na její motory a jejich popis. Přečetl jsem si pozorně. Škoda jen, že tento popis nenese žádné srovnání s podobným jiným motorem. Je to až neskutečné jak se dá mizerná věc vychválit, jen aby zákazník slepě koupil. Zde se jedná o jakousi "opičí" chválu nebo rovnou o placenou reklamu formou recenze.
Skutečně si myslím, že motoru o objemu 1.4 litru a výkonu 44Kw s kombinovanou spotřebou 7.1 litru, nepřísluší ta nejmenší chvála. Zřejmě tady "někdo" dávno usnul na vavřínech a snaží se to dohnat reklamou. Ani jeho modernější bráška s 16V a 55 Kw není žádný zázrak. Vždyť například Toyta s litrovým motorem dokáže větší výkon a dynamiku než Škodovka v 1.4litru. Což je docela hamba a nepřísluší tomuto motoru žádný obdiv. Jinak dobré auto docela úspěšně degraduje technologicky velmi zastaralá a na benzín hladová pohonná jednotka.
Jedníčku by zasloužil pouze diesel, ale zde je to zase samozřejmě o jiné ceně.
-
« kotouce
osobne si myslim ze kotouce se daj dat vsude a au vubec neni problem stim jakej ma outo motor. neniproblem dat kotouce do zadu na rapida a jakoukoliv 120 (pak to brzdi fakt hutne)tak proc by to mel bejt problem u fabie ?
ja sem si myslel ze se to proste ojedna a oni to vautomobilce namontujou k jakymukoliv motoru, proste jen proto ze to zakaznik chce a zaplati si za to. mozna ze se ale pletu.
Jinak pro beznej provoz urcite staci v zadu bubny a urcite se tim dodrzi vsechny bezpecnostni predpisy.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!