Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Motory pre Fabiu
Blbost jestliže má 44KW motor 1.4 a 44KW litrovej, tak ten 1.4 potom víc "žere". To, že výkon kubaturou nenahradíš to je už vůbec kravina.
Právě ta 1.4 se 44Kw je toho důkazem, že to tak nemusí být. Motor má výkon a spotřebu na určitej objem podle toho jakou účinnost se vývojářům podaří motoru vtělit, jaké moderní prvky dokážou motoru výkon udělit. Kdysi v dávných dobách se to dělalo pouze zvětšením objemu. V těchto dobách asi ještě žiješ.
A to že se musej 16V víc točit to už taky není pravda. Možná si ještě neslyšel, ale začínají se dělat 16v s časováním ventilů a to posunuje zátah motoru k nižším otáčkám.
Jezdil jsem s Fokusem 1.6 - špičkovej zátah už od 3000 výkon 100K, jezdil jsem s Nissanem motor 1.5 a to samé. Spotřeba do 6litrů. Najdi mě takovej motor s takovejma parametrama v 8V a přesvědšíš mě. Kdyby jsi chtěl všechno řešit kubaturou nestačila by ti peněženka. -
Diamant 17.08.00 19:08
« Motory pre Fabiu
S tým väčším zdvihom a rovnakým vŕtaním je to pravda. Čo sa týka vlastností, tak motory s dlhším zdvihom majú lepší záťah odspodu ale privysoké otáčky im už nevoňajú. Čo sa týka verzie 1,4/44, tak tú zaradili do ponuky tuším kvoli tomu, že na západ od českej hranice majú sadzby zákonného poistenia podľa výkonu a nie podľa kubatúry. A keďže motor so 44 kW už existoval, nebolo nič jednoduchšie, než ho zaradiť do ponuky. Zdá sa však, že sa tým stal motor 1,4/50 prebytočný. Ale v praxi stretávam Fabie väčšinou práve s týmto motorom. Ale rozhodne by neuškodilo ubarť z ponuky jednu 1,4-ku a pridať 1,6-ku. Fabiu považujem za vydarené auto, až na tie motory ... Ale ja verím, že s nástupm verzie Combi sa ponuka motorov pre Fabiu trochu ujasní. Aj u Octavie to tak bolo. Veď Octaviácka ponuka benzínových motorov je celkom priaznivá. Sú to výkony 44, 55, 74, 85, (92), 110. A ešte maličkosť. Keby mala Fabia v ponuke motor 1,0 so 44 kW a povedzme 16V, tak by ste sa všetci tešili, aký je to skvelý a moderný motor. Ale mne je to tak jedno, koľko V to má. Podstatné je, že to netreba extrémne vytáčať (a motory 16V treba) a navyše stále platí pomerne "otrepaná" veta, že objem ničím nenahradíš (iba turbom - moja poznámka). -
Diamant 17.08.00 18:38
« Re: TO DANULA
Mám prekreslené všetky doposiaľ dostupné krivky motorov Fabia, Felicia, Octavia. Ale moja stránka na home.sk akosi odmieta spolupracovať (neviete ako sa teraz po novom spravuje stránka na home.sk). Ak mi poradíte, kde sa dá zdarma umiestniť stránka, dám to všetko zase na net. -
« Re: TO DANULA
Máš recht, technicky a papírově nic moc, o tom se tu nehádáme. Je to zhovadilast nabizet takovou "škálu" motorů... Když už vyroběj auto na úrovni, tak ho motoricky podělaj, aby to nepřeválcovalo Polo, Seaty a Golfa... VW strategie, Škoda na chvostě, to je fakt. -
« Re: TO DANULA
Tak takle to možná asi nějak bude - prostě kličkování namísto pořádného vývoje. Pozor jenom je tam nepřesnost. Motory 1.3 nejsou převrtaný na 1.4 . Průměr zůstal stejný, jenom mají prodlouženej zdvih. Nevím jestli je to šťastný řešení nejsem specialista motorář. Jenom tuším, že to nebude asi to pravý ořechový protože takový motor dostane kromě zvětšeného objemu i jiné vlastnosti. -
« Re: TO DANULA
Aha... ten motor nemá nižší výkon... má ho jenom sníženej...vlastně je úmyslně přiškrcenej....a co je to asi tak zákazníkoj platný... ten motor má prostě 44KW ať už to výrobce zařídil jakkoliv. Jiný výrobci se snaží při stejným obsahu dostat lepší výkon. Škodovka to dělá naopak a sleduje tím nějaké marketingové záměry. To nic nemění na tom, že vůči zákazníkoj je to "zhovadilost" a taktizování. Normální je - techniku zlepšovat a současně zlevňovat (řiká se tomu také konkurovat).... teda jinde. Ve Škodovce jsou normální asi jiné postupy. Takže jsi jen potvrdil co jsem tady vlastně psal. To jest, že motoru s objeme 1.4l, výkonem 44KW a spotřebou 7.1l nepřísluší žádný obdiv. Potom si člověk přečte recenzi, která o tomto motoru hovoří v samejch superlativech. Buťto to psal člověk podplacenej, nebo úchyl a nebo někdo kdo jinej motor ještě neviděl. Čtvrtá možnost mě nenapadá. -
« Re: TO DANULA
Napsal bych to spíš takhle: Všechny tyto motory včetně 37 kW jsou převrtaný 1.3 z Feldy. Všechny stojej za stejný ... Motor 1.0 37kW se podle očekávání v tunové Fabii jaksi nepovedl, tak to necháme trochu vyšumět a pak tam radši dáme jinou 1.4 44kW z Oktávky, on to zákazník nepozná, navíc mu dáme vybrat. Nakonec lidi a testy (MF, UVMZ) zjisili, že motor 44kW má lepší jízdní a provozní vlastnosti než 50kW, tak ho budeme dělat ve všech výbavách, aby to auto vůbec někdo koupil. -
« TO DANULA
Ale ale... Abych Ti to objasnil, 50KW je původní převrtaná 1.3ka z Felicie. V nabídce měl být i 1.0 s nějakými 37KW tuším, s cenou pod 250000,- aby to lidi nalákalo. Potíž ale nastala s vývojem toho motoru a tak přišli na trh s identickou 1.4kou, ale se sníženým výkonem (tedy úprava softu v řídící jednotce) + kratší zpřevodování, aby to lépe akcelerovalo. Takže v nabídce jsou oba motory, 44KW a 50KW ale je to jen marketingovej tah. Ten model 44KW byl nabízenej holej a mimo ostatní stupně výbavy. Od mr 2001 je nabízen i ve verzích Classic a Comfort jestli se nepletu, páč si o něj lidé říkali. Toliko na vysvětlenou, ten motor NEMÁ nižší výkon!!! -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
Ok cimrmane. Je to samozřejmě pravda. Ta cena by dokonce mohla být nižší, neboť skutečný rozdíl ceny mezi 1,4 55kW a 1,4 74 kW je cca. 20 tisíc. Ta stokoňová verze má totiž standartně ABS o tom se tady moc nemluvilo.(Nižší by nakonec samozřejmě nebyla, ale to je jedno...) Problém vidím v možnosti vyřazení nějakého stávajícího motoru z nabídky. Kvůli "pár" vyrobeným kusům by museli zajišťovat servis/nahr. díly/školení po mnoho let a to asi není sranda. Proto budou nadále tvrdit svoje a ty hrůzné motory dodávat po celých osm let existence modelu.
To RSD: V těch maloobjemových TDi - čkách máš hokej. Chápu že můžeš mít rád čtyři válce, ale světu tři stačí. Cena modelu ať už s 1,7 Tdi nebo 1,4 Tdi je asi dopředu jasná (+ - 5 tis. Kč) = 395 000,- Kč ve střední výbavě. Protože mezi stávajícím SDI a TDi 1,9 74 kW je pouze čtyřicetitisícová díra.(skulinka...) Sdi by se tím stalo neprodejným, takže budeme opět svědky geniálního řešení ala´ ŠKODA - tj. stažení SDI pouze do základní výbavy? Taky se bráním oné čtyřválcové verzi o objemu 1,7l neboť se domnívám, že půjde o verzi spadající do I. generace - tj. bez PD systému s výkonem na hranici 60 kW - což se škodovce (výkonově) velice hodí do krámu... -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
Nevím kam na ty bludy chodíš, ale sám výrobce udává 44Kw - to jenom na okraj - o 1.6 jsem mluvil jako o motoru a neříkal jsem, že ho montujou do Fabie. Je řeč o motoru 44Kw, kterej je levnější a se kterým se výrobce dost "trapně" ještě chlubí. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
Ta 1.6 ka by urcite nebyla drazsi nez 1.4 16v 74kW a rozhodne by svym tocivym momentem tezsi Fabii sedela vice. Asi by ani moc nevzrostla spotreba.
To tvrdim uz od uvedeni Fabie na trh a urcite by
se mnou souhlasilo mnoho lidi krome managmentu
Skoda auto, kterym se pry podle jejich marketingoveho pruzkumu zda nabidka motoru
dostatecna. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
Milý chlapče... Jen tak naokraj Tě musím upozornit, že 1,6 motor v nabídce Fabie není. Pouze benzíny 1,4 a nafťáky 1,9... To jse sice hezký že jsi si všiml že 1,4 50KW je převrtaná 1,3 z Feldy, ale k poklesu výkonu nedošlo!!! Obě mají 50KW. To je ale zjištěnáí co??? Jo ten motor není žádnej zázrak, ale stačí ne běžný provoz. Pro mě je volba jasná TDI 74KW Pumpe Dusse. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...
1.6ka v nabídce také je - jenže je to už potom v takovejch cenách - že se pak vyplatí koupit auto jiné. např. něco málo si přidat a koupit Focuse. Ten má v 1.6ce už 100koní při lepší spotřebě. Takže je to zase o kus jinde. Škodovka dodává benzinový motory mizerný ať jsou malé nebo velké. Motor 1.4 vzniknul zvětšením zdvihu motoru 1.3 z Feldy. Takže vůbec žádná modernizace - ba naopak. Snížil se výkon a vzrostla spotřeba. To je jenom "flekování" a snaha o rozšíření sortinentu, z technického pohledu je to však ubohost. Tato ubohost tu byla známá za "totáče", jenže tehdy to nebylo nic divného - stejně jsme neměli jinou volbu. Najdou-li se však dnes články - které takovejto "krám" opěvují, je to už dost drzost a lživá reklama. Dnešním kupujícím se tedy dost divím.
-
« Re: to. Diamant, samozrejme
Ako spravne pises: mal by byt k dostani. Ale bohuzial nie je. Ked Diamant pisal o tom cisle 8, rychlo som isiel do stanku, ale mali este len c. 7, to uz bolo pripravene na vratenie. Su tomu uz aspon 2 tyzdne. Nove cislo doteraz nedostali. Mozno ani nedostanu...