Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Papírové hodnoty
Ale, ale.. řek bych že trochu přeháníš. Na 6500 otáček při běžným provozu to točí málokdo. To je nesmysl. Brácha má Fokuse 1.6 - parkrát sem s ním už taky jel. Já mám Toyotu a běžně ji točím do 3000 a do 4000 tak při předjíždění. A můžu tí říct, že od těch 3 tisíc má už perfektní zátah, ale dobře jede i ve dvouapůl tisících. Motor ve Fokusu je taktéž velice vynikajíci mašinka o 100 koních. Jestli se někomu zdá slabej tak by mě zajímalo jakej jinej motor ve stejném objemu by si vybral.
V zaměstnání jezdím se služební felícií a můžu to porovnat. Ta má taky těch 50Kw jako moje auto doma. Řekl bych, že jsou ty motory na stejno. Ze zvyku dokonce řadím při stejnejch otáčkách a nemůžu říct, že by byl ten 16v línější... Možná že je to proto, že je Toyota lehčí, ale mě se zdaj stejný. Takže ten příklad co tu uvádíš ty mě příjde dost nadsazenej. Rozdíl je hlavně ale ve spotřebě a to podstatnej. Já jsem tady psal, že těch 50KW pro felicii bohatě stačí, ale že jiný motory s tímto objemem maj už dnes větší výkon a menší spotřebu, takže by pisálkové od škodovky měli spíš taktně mlčet a ne se s tím motorem nechutně chlubit. 6500 otáček na to zapomeň, to je skoro horní použitelná hranice otáček, která se "normálně" vůbec nepoužívá. Nevím jakým stylem jízdy jezdíš ty, ale já sto na dvojku nejezdím.
-
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...to placinus
Jó.... takže ty seš zřejmě ta "široká" veřejnost, s debilama tvého formátu se tady vůbec bavit nebudu. Právě jsi se odhalil jak vlastně uvažuješ - ty - s vlastencema, kterejma se tady zaštituješ nemáš ale naprosto nic společného... možná tak leda s bejvalejma nebo současnejma komančema. Já ti řeknu jenom jedno "chvála bohu" že už jsme v Natu a že nás už neochraňuje velkej rudej "bratr". IDIOTE VYlÍZANEJ. -
« Re: TO DANULA
Lukas 99 má pravdu, t.j. motor 44 kW je v zásadě skoro téměř stejně výkonný jako 50kW a to proto, že je proti 50kW provedení pouze jinak naladěn. Podstatné je, že dosahuje max. výkonu již při 4500 ot/min, kdežto 50 kW verze dosahuje max. výkon až při 5000 ot/min. T.j. 44+zhruba 10% pro vyšší otáčky max. výkonu je téměř 49. Rozdíl 2Nm v krouticím momentu považuji vzhledem k výkonovým tolerancím za zanedbatelný, navíc slabší motor ho dosahuje o něco dříve. Ve svém výsledku se ani nedivím, že s tím slabším motorem (je vzhledem k lehčímu zpřevodování)lepší a pružnější svezení. Pokud jde o spotřebu paliva tak jsem přesvědčen, že vyšší spotřeba Fabie je způsobena především tím, že je o dost těžší než třeba Felicie nebo jiné vozy této třídy. Jinak si rozhodně nemyslím, že by nabídka motorů pro Fábii byla zrovna optimální. A ještě bych si dovolil jeden malý postřeh na závěr: Hodně lidí se tady pozastavuje nad tím, jak je hrozné, že škodovka vyrábí motor s obsahem 1,4 s pouhými 6Ok a jaká je to hrůza. Ale nějak jste zapoměli na to, že slavný VW a SEAT (např. Polo i III. Polo Clasicc, Ibiza, Cordoba i nová gen.)montuje motor VW 1,4 také s "pouhopohými" 6Ok, který má sice stejný objem a výkon, ale menší krotící moment a horší parametry než haněná 1,4(60k) ala Škoda. Přitom právě tyto vozy VW a SEAT s motorem VW 1,4(60k) vycházejí řádově o několik desítek tisíc dráže než Fabia a to ještě při provedení 3D. -
« Papírové hodnoty
Bohužel tu všichni máváte hodnotama, jak je Fabia málo výkonná, jakou má spotřebu atp, ale vy jezdíte pořád na hranici max. otáček, kde se teprv začínají projevovat ty papírově supervýkonné šestnáctiventily? Já jezdím běžně od 1700 do 4000 1/min a tam se na mne nezlobte , ale ty osmiventily mají na vrch, i když má konkurence proměnné časování (Yaris atp...) Ono totiž se chce v těch autech projet, a porovnat je v běžném provozu než někdo začne plácat něco o zastaralých motorech. Apropo známý měl v servisu manželčino Ka a tak mu půjčili Focuse 1,8 16V.(což se opravdu jen tak nevídá , ale na vysvětlenou - známý dělá v headquarters of Ford Motor Company) no a přijel celý vylítaný, jak to jede. Sednul jsem do toho a ze zvyku z dlouhozdvihové Octávky jsem s autem jezdil ve výše zmiňovaných otáčkách a řekl jsem, že to je hrůza, že to vůbec nejede. Vyměnili jsme si místa a známý točil auto na každý kvalt 6.500 a pak to skutečně trochu jelo, ale připadal jsem si , že jedu s magorem, který se snaží závodit a nemá na to. Řekl jsem mu, když je tak plný dojmů , ať si hned prubne moji Octavku a mohu Vám bez jakéhokoliv přibarvení říct, že odjížděl po té jízdě nasr... -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...to placinus
...no asi v tom máš hokej poněkud ty, protože 1,7TDI zatím nejde ani do výroby v německu, a ty tříválce 1,4TDI a 1,2TDI už jsem okomentoval. Jestli udělám státu "medvědí službu" tím, že si koupím Škodovku, která motá hlavy u sousedů s prodejema, tak to teda sorry. Jo a ještě něco...vlastenci tuhle republiku nedostali dopr.... , ale dostali ji tam lezprdelkové , který se snaží být hezcí u Anglánů, Amíků , Skopčáků atp, bez ohledu na mínění široké veřejnosti.Ti z nás paku udělaj pouze živej štít NATA, aby třeba zskopčákům nehodil někdo na záhonek nějakou tu rachejtli. -
« Re: Diamant - ucinnost motoru
Když už, tak "pořád", negramote. Tvrdil jsem, že je to kravina, Ty jsi mě vypeskoval za nepozorné čtení a vzápětí mi sdělil irelevantní fakt, že účinnost je u motorů různá. To je sice pravda, ale obecně (ne u jednoho konkrétního motoru, čti pozorně) je nejvyšší okolo otáček maximálního kroutícího momentu. -
« Dnes
jsem si na škodovku nepatrně poopravil úsudek, jel jsem s ní služebně. Sice ne Fabií., ale Felicií a můžu tedy skonstatovat, že ten 50KW motor na tohle auto bohatě stačí a dokáže ho i důkladně prohnat. Ovšem ta spotřeba, ta je teda hrozná.... už to není motor do této doby. Je zastaralej, v novejch moderních autech jako je Fabie nmá co dělat.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
5000 otáčkách a Toyota při 6000 otáčkách. Takže když se budou oba motory točit na 5 tisíc, bude mít Toyota o pár KW míń než Škodovka. To je asi tak všechno. Jenže ta Toyota má objem jeden litr a nízkou spotřebu, takže se vlastně nemá za co stydět. Zatímco Škodovka má těch 50kw už v 5tisíci, ale je to objem 1.4 litru a žrout. Takže jsem se pro srovnání šel ještě podívat na motor od Toyoty s objemem 1.4 litru montovanej do Corolly. Tak ten má 71KW taky při 6tisícich a přitom spotřebu stále nižší než Fabie. To je nepoměr co? kroutící moment 130N při 4200 ot./min je taky slušná hodnota. Škodovce v oblasti motoru už chvála prostě nepřísluší a když něco takového píšou tak je to jen nadutost.