Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Papírové hodnoty
Přesně tak, záleží na osobním úsudku. Akorát ten můj je, že to co za něco (kvalita) u VW (Škody) stojí, už opravdu něco (cena) stojí. Jako např. SDi. Co je pak zastaralé sic funkční a postačující, např. Mpi, je pak za stejnou cenu jako kvalitnější zboží u konkurence. -
« Re: Felicia - Fabia - Octavia
Nejdřív byl uvedenej na trh 1,4/74 16V a 1,4/50 "českej", na jaře přibyl 1,4/44 "českej" a v červnu 1,4/55 16V, kterej vychází z toho 74. Ten 55 má být jak s manuální převodovkou, tak s automatickou. V podstatě to píšou i v tý příloze AMR 8/2000. -
« Re: Spotřeba dle výrobce (+ to danula)
to diamant - čteš celkem dost nepozorně a vytrháváš souvislosti. Těch 7.1 udává sám výrobce pro Fabii pro motor 44KW. Takže motor. vlastnosti
odvozuji od Felicie 50KW se kterou někdy jezdím. Psal jsem, že se mi spotřeba jeví tak jak ji výrobce udává. Přesně na desetiny ji změřit nedokážu, ale těm hodnotám udávaným výrobcem to tak zhruba odpovídá. Také jsem pasal, že se mě pro toto auto (a pro Fabii to bude platit asi také) tento motor jeví jako dostačující, ale že svět už pokročil, a v objemu 1.4 už nabízí 71KW. Prosímtě co jsou to za řečí, "komu se to nelíbí ať si koupí Diesel nebo něco jiného". To je právě to zcestné uvažování. Škodovka právě moc alternativ nenabízí - buť drahou alternativu nebo zastaralou alternativu. Francouzi taky dělaj ještě hodně 8ventilů - ale český motoráře by tedy mohli vyučovat....a jiné příklady...
-
Diamant 21.08.00 23:14
« Re: Spotřeba dle výrobce (+ to danula)
Píšeš, že jazdíš s Feliciou. Ale odkedy má Felicia 44 kW? A inak nemám skutočne nič proti tvojej spotrebe 7,1, ale ja mám Feliciu Combi už viac než 2 roky a spotreba za celý život auta (počítaná podľa tankovania) činí zhruba 6,8 l. Ale podotýkam, že som mestský človek, ktorý jazdí autom aj na nákup, do práce a občas aj na dlhšie trasy. A zápchy sú u nás bežnou súčasťou života. Keby som jazdil mimo mesta o niečo viac, aj tá spotreba by bola nižšia a podmienky by sa viac priblížili podmienkam pri stanovovaní priemernej spotreby podľa EÚ. A nemyslím si, že jazda 1100 km (skoro žiadne diaľnice, samé kopce) so štvorčlennou posádkou a ich batožinou v kufri je pri celkovej priemernej spotrebe 5,9 l (rýchlostný priemere samotnej jazdy 89 km/h) nehospodárna. Zabudol som snáď dodať, že je to cesta tam, pobyt a pohyb v inom meste a návrat (vrátane posúvania sa na hranici). Skutočne neviem, čo sa vám na takejto spotrebe pri aute s pohotovostnou hmotnosťou niečo vyše 1000 kg nepáči. Ja viem, nepáči sa vám motor 1,3/50 kW.
Ja považujem Fabiu za veľmi vydarené auto. A čo motory? Komu sa 8V motory nepáčia, tak nech si kúpi tie dva modernejšie, alebo nech si kúpi špičkový diesel so 74 kW. Ten skutočne stojí za to. -
« Felicia - Fabia - Octavia
Ahoj lidi, uz delsi dobu tady sleduju vase diskuse o fabiich a jejich motorech. Konecne jsem se odhodlal prispet i vlastnimi zkusenostmi, protoze tenhle patek jsem si koupil Fabku 1.4 16V/74KW, predtim jsem mel Feldu 1.3 50KW( udajne upravenou na 54 KW - jezdila fakt slusne) a muj otec ma oktavku 1.6/74 KW. S feldou i oktavkou jsem najel v radech desetitisicu km, s fabkou zatim 500 :-) . Pokud mohu SUBJEKTIVNE hodnotit, oktavkovy motor 1.6/74 nema co do pruznosti chybu. Fabku zatim moc netrapim, ale vypada to, ze je celkem ziva ... Budu vas informovat o zkusenostech. Uz jsem ale narazil na 1. problem - dnes jsem nemohl zavrit sibr. Vzdycky se temer zavrel a pak zase uplne otevrel. Napadne to pripomina problem, o kterem psali v MF Dnes - meli v Chorvatsku ten samy problem v teple, normalne se neprojevil (dnes bylo v Praze dost pres 30). Mate nekdo podobnou zkusenost ? Venca -
« Re: Spotřeba dle výrobce
Ještě dotaz - V ČEM JE FABIE KOMFORTNĚJŠÍ než například zmińovanej Yaris. Je vidět, že tomu vůbe, ale vůbec nerozumíš - ono je to právě naopak. Yaris je daleko konfortnější auto než Fabie. (jestliže nepočítáš konfort podle váhy)
Kdyby tomu tak nebylo asi bych dal přednost Fabii a neměl bych v garáži Yarise. -
« Re: Spotřeba dle výrobce
Proč bych se měl probrat? Já s těma autama jezdím, ty hodnoty udávané výrobcem zhruba odpovídají průměru se kterým já jezdím. Sice nemám Fabii, ale Felicii, ale to neni zas tak rozdíl. Je jisté, že vývojově novější motor Toyoty bude lepší - ovšem to je právě to co se mi na škodovce nelíbí - na Fábii si dala záležet, ale motor ten pro ni ani nevylepšila natož aby uvažovala o vývoji nového - prostě češi to zase koupěj. tak co se s tím mazat.... a pak v příloze Automobil 8/2000 ten motor opěvujou jako kdyby to byl poslední výkřik techniky. -
« Re: Spotřeba dle výrobce
..aha, takže když třeba automobilka formátu GM-Opel předvede svoji motorovou novinku 1,2-16V(Agila) s dokonce vyšším výkonem 55kW ale spotřebou 8,1 l/100km (i když papírové hodnoty jsou "pouhých" 7.4l/100km) tak je všechno o.k., ale jenom Škodovka je *? Prober se!!! Nikdo tu neupírá příjemnou spotřebu Yarise oproti velmi těžší, o to však komfortnější Fabii, ale udávat to že je Škodovka se svými motory v extrémních hodnotách spotřeby je přinejmenším nadsazené. -
« Spotřeba dle výrobce
Fabia 7.1 - 44KW .....
Yaris 5.2 - 50Kw .....
Jestli tohle je zanedbatelný tak teda už nevím.
Je mi lhostejný při jakejch otáčkách se co děja.
S oběma auty jezdím (Fabie = Felicie) a obě auta
"jdou dobře za plynem" a jezděj prostě pohodově.
Dnes nemůžu ještě posoudit kolik kterej motor vydrží, ale spotřeba, ta je jasná a ověřená a v dnešní době dost aktualní. Myslím, že není kolem
těchto dvou motorů porovnávaných jako příklad z důvodů srovnatelného výkonu, co dodat. -
« Re: Papírové hodnoty
nemyslím, že by bylo posunutí maxima kroutícího momentu a výkonu do nižších otáček řešením z nutnosti. Ale pokud někomu vadí spotřeba (která podle mého pocitu nějak nevybočuje z průměru) tak ať si koupí třeba SDI, popřípadě automobil konkurence, která nabízí o ten litr nižší spotřebu. Otázkou je pak návratnost investice do mnohdy dražšího automobilu v závislosti na počtu ujetých kilometrů. Vše je jen na osobním úsudku a proto si ne každý u nás koupí Škodu. -
« Re: Papírové hodnoty
To je furt dokola, každý ví, že 16ti ventilové motory dosahují max výkonu ve vyšších otáčkách než 8mi ventil. Že má motor škoda nízko položený max. kroutící moment i výkon? K čemu to ksakru je, když prostě za všech okolností víc žere. Že je težší než Felicie? Ta žere o nějaký deci míň (to jsou ty kila navíc), ale konkurenec žere i o litr míň. Spíš bych řekl, že je to proto, že by ten motor vzhledem ke své koncepci nevydržel vyšší otáčky a rychleji by šel do kopru, jako se to projevilo dříve u Favoritů, kdy byl krouťák i výkon výše, tak to museli snížit. Ještě bych upřesnil to porovnání motorů OHV4vent > OHC4vent >OHC16vent. Přeskakuješ tady furt jednu generaci motorů, které se škoda bohužel zatím vyhnula. Je to jako kdyby jsi porovnával 8bitové počítače s 32bitovými, ale přeskočil by jsi 16ti bitové. -
« Re: 1,4 16V - 55 kW fatamorgána...to ruprecht
Sorry ale v příspěvku č.1476 jsi to uvedl takhle, možná jsi to myslel jinak, ale je to tříválec (jako fanda VW jsem myslel, že to víš). (((Jinak 1.4TDI opravdu existuje, ale jako 4-válec a né superúsporný tříválec, který montujou v německu. Cena vozu tohoto provedení je opravdu velmi "neaxceptovatelná" pro českého zákazníka , stejně jako Lupo 3L, s motorem 1,2TDI (také 3-válec))))
-
« Re: Danula o vylízancích :o)
Omlouvám se za hrubost - hrozně jsem se vytočil - lidi, kteří rádi mluvěj jménem "široké veřejnosti" mě vždycky totálně vytočej. Referendum vždy odmítám - jednak veřejné mínění lze snadno manipulovat - otázky lze postavit systémem "ono nebo jo" a navíc já si myslím, že jsou věci kterým nerozumím a neúmím je dobře posoudit, tak jak bych o nich mohl hlasovat? Proč si nebojoval tak horlivě za referendum když nás šoupli do Varšavského paktu??? Co že až dnes tak najednou??? To celé sem však vůbec napatří... -
« Re: Danula o vylízancích :o)
do * a vylízanejch idiotů tě častovat nebudu, ale přečti si po sobě občas , jakou kravinu napíšeš. Víš mne nevadí ,že jsme třeba v NATU, ale vadí mi, že všude o tom udělali referendum jenom u nás to bylo bez nás. Ale zpět k autům. Já nevím, ale zatím jsem neslyšel novináře , který vyzdvihuje motory škodovky nadevše (pokud takový existuje, dej prosím vědět nějakým linkem, popř. odkazem na časopis). Pokud jsem četl, tak jsou s testovanými potory vesměs spokojeni, protože pro Fabii stačí. Až se bude montovat dvoulitr, tak ale zase budeš namítat, jak je to drahý a jak má Toyota zase motoricky navrch atp. Pro mne je Toyota jedním z podniků. které jsou třeba v logistice a designu výrobních procesů absolutní bozi. Dokonce VW využívá v tomto ohledu jejich mozky při systémech skladování ve výrobních procesech, a díky nim se časy montáží jednotlivých automobilů výrazně snížily. Jenže srovnám li jejich auta s japonskou konkurencí, tak nesahají Hondě, Mitsubishi ba ani Nissanu po kotníky. Chtěl jsem jen podotknout, že Škodovky (a Diamant má opravdu všechny křivky ) jsou sladěné pro běžný provoz v nižších otáčkách. Jestli ti připadá, že rozdíl 1000 1/min je nepodstatný ( i když pokud by jsi se trochu v motorech vyznal, tak je daleko důležitější vrchol toč. momentu),tak to je mi tě líto a nevíš o čem plácáš. -
Diamant 20.08.00 12:49
« Krivky motorov
Motory 1,4/50 a 44 kW sa vzájomne líšia nie len riadiacou jednotkou, ale aj časovaním vačkového hriadeľa a prierezom sacích a výfukových kanálov.
A ešte k tým krivkám motorov. Včera som celý deň pracoval na modernizácii svojej stránky. Ale nakoľko sa mi ju zatiaľ nepodarilo nikam umiestniť, tak vám môžem tie krivky aspoň poslať mailom. Mám tieto: 1,0MPI/37; 1,3BMM/40; 1,3MPI/40; 1,3MPI/50; 1,4MPI/44; 1,4MPI/50; 1,4_16V/55; 1,4_16V/74; 1,6MPI/55; 1,6MPI/74; 1,8_20V/92; 1,8T/110; 1,9SDI/50; 1,9TDI/66; 1,9TDI/74; 1,9TDI/81. Tak píšte a ja vám to pošlem (diamant@ke.telecom.sk). Mám aj vzájomné porovnanie motorov: 1,3 a 1,0; 1,4; 1,6; 1,8; 1,9 a súčasné motory Fabie. Ale 1,9D/47 nemám. Len napíšte, čo presne chcete.
P.S.: Nemýlite si ma s niekým? Ja som Diamant.
Pružnost motoru je samozřejmě jiná věc a v ní jsou obě verze srovnatelné.
cbd.