Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Pro bestiase:
Ja se vam nechcu plest do zabavy, ale bestiasi chci jen trosku reagovat na tve veci, ktere delaji auto autem: CRASHTEST - Punto II ziskalo nejvyssi hodnoceni z tridy malych vozu, crashtest Fabie jsem nikdy nevidel. VYBAVA - tam bych Fabii zaradil relativne na prvni misto, ma udajne nejlepsi podvozek, konkurence to vyvazuje motorickymi vlastnostmi CENA POJISTENI - tak to uz neni to, co byvalo. Fabie 1.9 SDI Classic ma nejlevnejsi za 10218 a Punto 1.9 D za 13298. Spoluucast 5%, min. 2000, odcizeni + havarka. Stejna porizovaci cena auta. Myslim, ze podobny rozdil bude i u benzinovych zastupcu Fiatu a Skody. Nezapomen u Fiatu na o 1100 Kc levnejsi povinne ruceni. SERVISNI SLUZBY: no, o tom mame kazdy jine zkusenosti. Jinak je ale cena servisni prace stejna. MYslim si dokonce, ze na Punto II bude levnejsi, nez na Fabii. Ale jen o par desetikorun. Nemam to zjistene. DOSTUPNOST SERVISU: no, to taky zalezi na miste bydliste. Nejbliszi servis Fiatu mam osobne 13 km a Skody 10 km. Zapomnel jsi uvest CENU ND: a v tom je ten orisek. O Fabii uz vubec neplati, ze ma skoda nejlevnejsi ND, jako priklad jsem uvadel srovnani jednotlivych dilu mezi Fabii, P206, Punto II, kde soucet vybranych dilu byl cca 26 000, 19 000, 21 000 Kc. Tot vse. Muzem debatovat. Pro mne zkratka na zaklade techto veci neni Fabie na 1. miste.
servisní služby, dostupnost servisu a všechny věci, které dělají auto autem -
« Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee
Mužeš začít jmenovat auta, které mají všechny tyto parametry lepší a stojí méně. Ještě ke každému vyjmenovanému autu přidej výsledky z crashtestu, výbavu, cenu pojištění, servisní služby, dostupnost servisu a všechny věci,
které dělají auto autem. To, že se ti líbí
mrdka pro paní co jezděj na nákup, ještě neznamená, že každej kdo si koupí Škodu je trotl. A jinak - zrovna vod tebe sedí, když říkaš RSD, že nerozumí autům. On se autama živí a nezná je narozdíl od někoho jenom z časopisů. Ještě můj osobní pocit - já bych si v Yarisu připadal jak teplouš... (Holky prominou...) -
« Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee
Jinak nevím, proč považujete rozvod OHV za zastaralý. Je to jen jiný typ rozvodu, jehož negativní vlasnosti (větší setrvačné hmoty se projeví) jen ve vysokých otáčkách, kterými v 99% stejně nikdo trvale nejezdí. Ze známých značek jej stále používají Rolls Royce, Ford u Fiesty včetně tříložiskového uchycení kliky) a jiní a přitom se tomu nikdo nediví ani tomu nepřikládá žádný význam. Jen Fabia má zastaralé motory. -
« Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee
Víš co, Danulo, hýčkej si svého Yarise a nech nás se tady pobavit o věcech, které nás zajímají. Proč se tu bavíme o škodovkách je naše věc. Ty sem vnášíš jen přiblblosti na téma škoda peněz apod. Proč si nepokecáš o tom, co zajímá tebe, namísto provokativních blábolů. Dosáhneš jen toho, že tě budeme ignorovat a budeš se nudit jako dosud. -
"-- skrytý --" 24.08.00 13:58
« Re: Krivky motorov
to plancius: Vztah P=M*omega plati vzdy, je to zakladni fyz. poucka. Proste pokud motor pri otackach n pusobi na zatez momentem M, pak vykon do zateze odevzdany se vypocte podle vyse uvedeneho vztahu, samozrejme: omega=2*3,1415..*n/60 [rad/s;ot/min]. Koukal jsem na ten motor 1,6/74 kW a v celku mi to sedi - pocital jsem to asi v 5 bodech (odchylka byla max. +-2 kW - coz muze byt chyba graficke prezentace). Jinak z tech motoru 1,4 se zda, ze nesedi v tom bode 3500ot. ta 55tka. melo by tam byt cca 47kW. Myslim, ze mas pravdu, k popisu motoru ti staci bud jen zavislost vykon vs. otacky nebo moment vs. otacky - tu druhou velicinu si muzes dopocist. -
« Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee
Pomylene hodnoty mas mazna leda ty - když utíkáš pro porovnání k takovým extrémům - oni jsou už totiž dnes srovnatelná auta se škodovkou v její kat. i cenově a mají podstatně lepší parametry. (životnost, spotřeba, kvalita, záruky, výkon, vzhled a td...). Takže přestaň srovnávat nesrovnatelné. To že Škodovka vyvine úplně nové auto a dá jí úplně starej motor, to je pěknej "přešlap". Vaše rodina zřejmě patří právě k těm, co si jiné auto neumějí ani představit. Na jedné straně vidí levnou škodovku a na té druhé straně drahé Porsche a nic jinýho je ani nenapadne. Ono i levná věc může být v konečném důsledku dost předražená, zamysli se trochu nad tím. -
« Re: Krivky motorov
Super stránka - má to však dost otazníků...
V auditoriu týkajícím se 16V motorů se probíraly vztahy mezi toč. momentem a výkonem motoru. Základní vztah zní: toč. moment x úhlová rychlost klikového hřídele = výkon motoru. Teď jde o to, zda-li jde o vztah, který neovlivňují (výrazně) další veličiny. Pokud by vztah platil bez ohledu na další vlivy, tak ty tvoje grafy místy šeredně nesedí. (nejen ty tvoje, ale i ty oficiálně zvěřejněné v časopisech) Znamenalo by to, že výkon je veličina odvozená a nepodstatná a přímo z průběhu toč. momentu by šlo říci, který motor bude v daných otáčkách silnější. Vezmu-li např. 1,4 50 kW kontra 1,4 16V 55kW při 3500 otáčkách/min, pak musí mít motor 1,4 55kW výrazně vyšší výkon než 1,4 50 kW vzhledem k svému nárustu toč. momentu. A ono to tak dle grafů úplně nefunguje. Některé motory vykazují v daných otáčkách vyšší výkon, než by měly mít. (Zejména 1,4 16V 74kW ) Tak nevím... (pozn. pro zjednodušení byste si mohli dělat výpočty typu: toč. moment x otáčky motoru (za min.)x 0,1 = výkon motoru v kW ...) -
« 2 Danula: Re: bla bla bla to bee
Danula, danula, mas pomylene hodnotovy rebricek. Ked ta presvedcia jedine parametre tak si kup Mercedes CL55 AMG alebo Ferrari F550 Maranello a ked ti je to malo, tak si kup Scaniu R164 s 16.8 litrovym motorom V8 s vykonom 630 koni... A co mas proti Favoritom? V casoch, ked vysli to boli najlepsie auta z vychodneho bloku. Mam doma jedneho aj ja, aj rodicia. Obidva sa kupovali na vianoce 90. Moj ma najazdenych 80000 km, rodicov
170000 km. A urcite s nimi bolo menej problemov, ako s hocijakou tuzexovou sunkou. A preco si ludia kupuju nove auta? Blba otazka, skoro ako keby si sa pytal vyrobcov, ze naco vyrabaju nove auta... Inak zaujimalo by ma, ze na com jazdis ty. Nejaky Fiat, alebo Opel? -
« Re: bla bla bla to bee
Prodej škodovek neříká zhola nic o tom zda je to dobré auto, znám hodně lidí, kteří si ani jiné auto než škodovku nedovedou představit a koupili by ji i kdyby byla "šlapací". U nás prodej s kvalitou nemá to nejmenší.... mne přesvědší pouze její parametry a kvalitu můžu posoudit pouze podle starších modelů....a tam nás už jednou tvrdě obelhali. O Favoritu se přeci v reklamách taky tvrdilo, že je to superauto se 101 zlepšeníma.
Taky se jich prodalo hodně, a opět se toho lidi zbavujou a opět jdou koupit škodovku....dobře jim tak.... blbost musí být potrestána....jinak by kvetla věčně....takže trpte škodovkáři a rozmazlujte výrobce.....proč by něco vylepšoval....vždyť škodovku vždycky nějakej trouba koupí. -
« Re: bla bla bla to bee
..no máš pravdu ,že v prvním čtvrtletí to bylo v prodejích ve prospěch Felicie, v druhém čtvrtletí sesadila Fabia z "trůnu" felicii (za 6-tý měsíc poměr prodaných vozů 2355/2147(Felicia)), takže si můžeš poopravit bee údaje. V současnosti je Fabia nejprodávanějším vozidlem na našem trhu - to jen abychom tu byli aktuální. -
« bla bla bla
porad dokola..radoby patrioti se porad ohaneji nicim nepodlozenymi kecy jako KOMFORT,BEZPECNEJSI MUSI BYT I TEZSI,MOTOR 44 KW JE PRO NOVINKU V R.99 VHODNY..nahodou jsem narazil na test fabky v casaku kvety..zase ty stejny kecy z propag.materialu skodovky..vyssi trida,super komfort,motor super..bla bla..
podivejte se na prodeje za 1.pololeti v CR..felicie vs fabie - priblizne 20.000-9.000. Co vy na to, patrioti? x let stary model vs. super,cool novinka..
Mel bych se krotit,at tady nekdo nevytahne tomahawk a nesejme mi skalp?:-)))
asi jeden příklad za všechny - nemá ani cenu dál komentovat. Proč bych ti je vyjmenovával jedním slovem "všechny". Ale jeden příklad uvedu. Focus - Octavie. Stejná cena, ale ve všem ostatním je škodovka jen chudá příbuzná, že.