Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  14:34

    « Re: DIK

    ... A taky nevím, proč bych se měl stydět za to, že dělám v podniku, kterej dělá deset procent národního exportu a přímo i nepřímo dává vydělat více než 120000 lidem. Myslím, že na to můžu bejt i pyšnej. Kde děláš ty, že mnou tak opovrhuješ ? Víš něco o vývoji a výrobě aut ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  14:31

    « Re: DIK

    Já to neříkal proto, že jsem u Škody, ale proto, že jsi napsal že vím o autech *. Nevim, proč bych měl někam zalézat. Jak už jsem tu několikrát psal, tak pro mě jsou dúležitější ohlasy v zahraničí, protože více než 80%ní prodej produkce za hranice mi vydělává na vejplatu. A tam pokud vím převažujou ohlasy dobrý. Taky jsem nikdy neříkal, že je Škoda to nejlepší, co si můžeš koupit. Každej si z vlastností vozu vybere to, co je pro něj důležitý. Asi maj na západě jiný měřítka než v Čechách....
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  13:34

    « DIK

    Dik, že se mě někdo zastal, už jsem myslel, že geniální jsou jen konstruktéři Škodovky a všichni ostatní jen čtou časáky a v pořádným autě vlastně ani nejeli a tudíž jsou hloupý... já bejt konstrukterem škodovky, tak někde zalezu hluboce se před národem stydím, ale rozhodně bych se s tím vůbec nechlubil. Čau, už jsem sem nechtěl lést...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  12:30

    « fija

    Promin, uz tomu rozumim. Jako kdyby tam ty vety, co souviseji se tim, co je v uvozovkach, nebyly. Nemluvil jsi o Kombi x Combi, ale o Kombi a Octavii
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  12:16

    « Bestiasi

    Cetl jsi muj prispevek 1563 ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  12:15

    « fija

    Tesi mne pochvala, ale myslim si, ze nejsem "poloobjektivni", ale objektivni. Pro svou argumentaci pouzivam objektivni udaje a ne subjektivni pocity, ja takhle chapu objektivnost. Reaguji na prispevky stejnou merou, jakou merou na mne nekdo reaguje. Mam nejradeji normalni diskuse, kdy se clovek neco noveho dozvi, a doufam ze je na tom podobne i druha strana. Jinak jsem porovnal benzinove kombiky, protoze jsi v prispevku nize napsal "zato cenou uz Focus Combi Octavii prevysuje vyrazne (pri stejne nebo horsi vybave). ". Vim, ze jsi vzdy psal o TDi, a proto jsem ve svem prispevku napsal:"ja nevim jak vypada cenove srovnani dieslu, ale troufam si rict, .....". Ja to jen uvadim proto, prototoze mi neladi veta: "Mluvil jsem o Focusu x Octavii. Ne o Focusu Combi x Octavii Combi. To je prvni "drobnost". Druha vec je, ze jsem zamerne mluvil o TDI motorech.". Dobra ja jsem porovnaval podle cen z kvetna 2000, vim, ze u Skody probehla uprava cen. Cena mnou porovnavanych vozu je 470 000 Kc pro Focuse a 519 900 pro Octavii. Octavia ma v zakladu 15'' kola ( 5 ), pal. pocitac, ABS ; Focus ma v zakladu 14'' kola, el. ovladani pr. oken. Kdybych mel auta srovnat dokoupenim chybejici vybavy tak bych u Focuse dospel k castce 500 600 ( + ABS - 20 600, pal. pocitac ? nevim 10 000 ? ), u Octavie k castce 532 500 ( el. ovl. oken - 126000 ). Nepocitam kola. 532 000 a 500 000 - To nejsou pro mne zhruba stejne ceny. Ceny servisu ani ND neznam. U Allianzu je vyse pojistneho pro Octavii 19648, pro Focus 18148 pri stejnych podminkach, takze zadne "focus vychazi mnohem hure". Nezapomen na kazdorocni povinne ruceni, ktere ma Focus o 2500 levnejsi. Takze proto je pro mne Focus vyhodnejsi. Nezapomen ze porovnavam nize uvedene verze obou aut.
    Nevim podle jakych udaju vychazis u spotreby, ale ja mam pro Focuse 10.3/5.9/7.5 a Octavii 11.0/6.2/8.8 - muze se zdat, ze by tam melo byt 8.0 - nevim. Z dalsich doplnku vychazi:airbag spolujezdce + bocni 16900 ku 18700, klima 36100 ku 37500 pro Focuse. Pokud vynecham subjektivni pocity jako vzhled, jizdni vlastnosti, vychazi mi Focus 1.8 Kombi lepe nez Octavie 2.0 Combi
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  11:45

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    Milý Ruprechte, vidím, že tu sypeš perly sviním, když tvrdíš, že všechny motory OHV mají o litr vysší spotřebu než OHC, natož DOHC a on tomu zase nikdo nechce věřit. Ono to totiž není dáno rozvodem, ale asi něčím jiným, třeba tím, v čem je ten motor zabudován a jak je krmenej od tvé pravé nohy. Oni to tu nečtou jen samý blbci a názor na to taky mají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  10:54

    « Re: fija

    hele mfilipe, zname se, ze :-) Proste, tebe beru jako "poloobjektivniho" oponenta, zatimco ruprecht s danulou se projevuji "extremisticky" a "agresivne". Zadna fakta, jen sve vlastni pocity (ovsem za fakta vydavane). Ty jsi sice zaujaty proti skodovce, a tak branis nejen Bravu, ale i cokoliv jineho, ale OK. Protoze s tebou se i presto da rozumne diskutovat (tohle ber jako pochvalu! :-))


    Mluvil jsem o Focusu x Octavii. Ne o Focusu Combi x Octavii Combi. To je prvni "drobnost". Druha vec je, ze jsem zamerne mluvil o TDI motorech, ve kterych ma koncern VW v kategorii nizsi az stredni tridy proti konkurenci (a rypnu si - i proti FIATu :-)) naskok. U benzinovych motoru v Octavii lze brat jako "podarene" pouze 1.6/74kW (jeste lepe novy FSI 77kW, ktery ale jeste v Octavii neni), 2.0 a 1.8T (s tim, ze 2.0 ma spis dobry prubeh toc. momentu, neni ovsem prehnane usporna). Skodovka ma u dieselu bezkonkurencni "rozdil mezi cenou bezninoveho a dieselovaho auta". Tim se stava cenove jasnou vitezkou vsech porovnani (ktera porovnavat lze; tedy u motoru podobnych konstrukci a vykonu/toc. momentu).


    Kdyz tedy vezmu tve porovnani:
    do Focusu musis pribrat ABS, elektricka zrcatka a "plnohodnotne nahradni kolo" (ktere asi zpusobi zmenseni velikosti zavazadl. prostoru), abys mohl srovnavat Octavii a Focus Combiky. V tomto pripade bude mit Focus navic elektricke ovladani prednich oken, Octavie zase bude mit 15" kola (Focus 14"), palubni pocitac (ktery u Focusu neni jako doplnek, montuje se je ve vybave Ghia), CAN-BUS a loketni operku. No, mozna jeste neco, ale uz si to nevybavuju. Cena Focusu je takto 511300,- a Octavie 519900,- Takze velmi podobne ceny. Ovsem u servisu uz to neplati (alespon ne nutne), u havarijniho pojisteni zrovna tak - tady vychazi Focus "mnohem hure".
    K motorickym parametrum - maximalka stejna, vykon motoru taky, zrychleni ma Focus o chloupek lepsi, tocak zase ma lepsi Octavia. Kombinovana spotreba u Octavie je uvedena na webu spatne - ma tam byt 8.0 oproti Focusovym 7.6. Takze opet podobne. Takze u tohoto srovnani vic nez ekonomicke parametry bude rozhodovat osobnost ridice a jeho vkus. Oba kombiky totiz osobne povazuju za velmi pekne (narozdil treba od Laguny Combi, nebo kombiku japonskych...) Proc myslis, ze u tohoto srovnani je Focusu vyhodnejsi ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  10:33

    « to Ruprecht

    V Octávii si rozhodně jako king nepřipadám a s pérem problémy taky nemám. Ale jestli to bereš jako pravidlo, tak jsou všichni co jezděj v nákupních taškách typu Yaris, Twingo, Matiz a spol. , všichni drsnˇáci s kládou až po kolena.
    Asi ti docházej argumenty, když začínáš urážet někoho, kdo ti oponuje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  10:26

    « to Danula

    Vzhledem k tomu, že pracuju jako konstruktér ve vývoji Škoda, si troufám říct, že o autech toho vím podstatně víc než ty. Ve mé práci mi prošlo rukama spoustu konkurenčních aut ve srovnávacch testech, takže mám i s čím porovnávat jak teoreticky tak prakticky. Hlavně abys pak nezapoměl připomenout, že čí chleba jím toho písenˇ zpívám. Jak už jsem tu psal - nejsem narozdíl od někoho odkázanej jen na to, co se dočtu v AutoBildu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  09:09

    « to bestiáš

    V Yarisu by jsi si připadal jako teplouš? Jak si připadáš ve Fabii nebo Oktávce, jako king? Potřebuješ na někoho zapůsobit nebo očekáváš od auta neco jinýho. Ne nadarmo se říká "malý péro - velký auto".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  09:07

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    Yaris nemá nápad, ty mě bavíš. Co má pak tedy škoda? Ne že by se mi ta auta designově nelíbila. Podle mě nelze říct o žádném autě, že je ošklivé, každé má něco. Ale že Yaris nemá nápad, to bych si říct netroufl. Zadek Oktávky je skoro stejný jako u Vektry, Passata. Fabie je useknutý Polo. Co je na nich originálního, palubky koncernový, nápaditost nula, strohé interiéry, odkládací plochy nula, .... :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  08:43

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    K tomu rozvodu OHV už není fakt co dodat, nemá smysl tu furt opakovat, že VŠECHNA auta včetně Škody s tímto rozvodem mají vyšší spotřebu než ostatní konkurence se stejným objemem a OHC. Jestli někomu o litr vyšší spotřeba nevadí, ať si to klidně koupí. Navíc jak jsem psal, tak ty ostatní automobilky vyrábějí motor tohoto typu pouze jeden a ne hned několik hybridů najednou a montují je do lehčích a menších vozů něž je např. Fabie nebo dokonce Oktavie. Rolls Royce bych se Škodou moc nesrovnával, určitě ten motor nemá objem 1.0-1.4.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  08:19

    « fija

    ja nevim jak vypada cenove srovnani dieslu, ale troufam si rict, ze kdyz mam porovnat Ford Focus Kombi 1.8 Ambiente s Skoda Octavia Combi 2.0 GLX tak co se tyce vysledne ceny, ceny doplnku, motorickych parametru ( zrychleni, max, spotreba ), tak mi vychazi jako jasna volba Focus. Pokud chses rict, ze ma Skoda vetsi kufr, uvadim parametry pro objem kufru a objem pri sklopenych sedadlech: Skoda - 548/1512 a Focus 520/1580 == > vidim v tom o trosku lepe Focuse.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  06:52

    « Ještě mi promiňte

    Že si neodpustím poslední vstup:
    Napsal jsem tu pár postřehů a možná to není nic hodnotného, zatímco jsou vaše názory hodnota sama. Chci ještě napsat k tomu vzhledu. Každému se líbí něco jiného. Mě Yaris nepřipadá ani krásnej ani fádní. Zatímco vzhled Fabie mě příjde dost odpudivej. Ve předu maska chladiče jak od velkého mercedesu; k malému autu vůbec nepasuje, hranatý useknutý boky, dlouhý spáry kolem nárazníku o zádi ani nemluvě, interiér bez jakéhokoliv nápadu. Když se ke vzhledu ještě přidá zastaralej motor tak se to rovná *. Takže čau a jezděte si těma "shitama" co maj pořádnej krouťák div ne na volnoběh, já si budu jezdit tim svojim * kde se musí řadit až okol 3tisíc, což považuju za normální. Mě při tomhle stylu jízdy vychází spotřeba 4.5 - 5 litrů, kolik vám s těma super krouťákama v nízkejch otáčkách. Hahaha
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  05:23

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    To je ten největší blábol co si zatím napsal, že Focus 1.8 jede jako Octavia 1.4 - člověče uvědomuješ si vůbec co jsi napsal. Já nejezdím podle ždnejch křivek. Proč bych měl Focuse točit pod 3000 to vůbec nechápu a tou spotřebou, to mluvíš z vlastní zkušenosti, nebo si to jen tak plác - spotřebu má podstatně nižší Focus. Tady je vidět - že jste prostě banda zamilovaná do českejch * aniž by jste vůbec dokázali reálně uvažovat, když něco vyrobí lepšího konkurence tak je to podle tebe záchod, s takovejma lidma se skutečně nemá co bavit, ještě by jsi mohl taky vyblít, že Yaris má spotřebu 10litrů. Apropo Yarise jsem nekupoval jako rodinné auto, jak jsi na to přišel, jako rodinné auto mám Mitshubishi Galant - ovšem Yarisem jezdí raději. Odcházím jinam - mezi normální lidi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.00  02:33

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    Danula - ja jsem osobne vybiral mezi Octavii a Focusem. Chtel jsem TDI a i s lidma z fora FORD Focus jsem se shodl, ze je to prinejmensim vyrovnana volba, ktera prijde levneji u Octavie. Focus ma o chloupek lepsi podvozek (diky zadni naprave), ale zase horsi motor. A zavazadlovy prostor lze "srovnavat" jen u Focusu Combi (ktery je i tak mensi nez Octavia), zato cenou uz Focus Combi Octavii prevysuje vyrazne (pri stejne nebo horsi vybave). Takze zkus jine srovnani - tohle nesedi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.00  19:47

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    ...jo oni mají Focuse už za 336.000? Tak to mi řekni kde?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.00  19:46

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    Tak ti asi nerozumím. Nepohrdáš Škodovkou? Tak co nám tu už tady pár dní cpeš do hlavy? Zatím nic hodnotného... Apropo Ford Focus 1.8 -16V se musí točit vždy nad 3000 , jinak jede (a to i dle křivky výkonu + toč. momentu ) jako motor Octavie 1.4. Vrchol toč. momentu (160 n.m) má k dispozici až po překročení 4.400 1/min.spotřeba paliva(10,3/5,9/7,5)..já jen když jseš u toho srovnání kvalit. Když se dnes podívám na přístrojovky současných provedení, tak se mi chce z té "Fordovské" šedé blejt. Pokud bych tu měl ohodnotit Yarise, a použít tvého "originálního" náhledu na automobily, tak bych řekl, že je to auto zcela bez vlastního nápadu. Vnější linie včetně tvaru bočních oken a silnějšího tvaru C sloupku silně připomínají VW Polo, vnitřek zase zcela pojal patenty a ost. prvky Renault Twingo - posuvná zadní lavice (o sedačkách se nedá mluvit) a digitální tachometr ve střední horní části panelu, který je oproti Twingu navíc obohacen otáčkoměrejm. Neříkám, že se mi v Yarisu ve předu sedělo špatně , ale srovnám li to s Fabií , tak je to úplně o něčem jiným. Osobně mi na delší cesty posaz ala "záchod" působí potíže se zádama. Vezmu li v úvahu tvou filozofii, koupit Yarise jako hlavní auto do rodiny, tak se vůbec nedivím , co to tu píšeš. Ono to totiž dlouhodobým působením může opravdu asi deformovat přinejlepším tvůj chrakter. Jinak díky Diamantovi za všechny křivky ( z brzdy je to někdy kapánek jinak, ale je to v toleranci +-5%)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.00  19:16

    « Re: 2 Danula: Re: bla bla bla to bee

    to - bestiáš možná, že seš teplouš - možná že si jako "CHLAP" připadáš až když řídíš "Porsche", ale autům rozumíš úplně *. Jo a ne každej kdo nedělá o autech, musí bejt magor - frajere.
    Promiň, ale jestli se někdo holedbá, že rozumí autů a v některým by si připadal jako teplouš, tak by měl měl možná prodávat párky v rohlíku a kšeft s auta nechat lidem, který některejma autama neopovrhujou, já bych si Škodovku nikdy nekoupil, ale to neznamená, že jí budu opovrhovat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…