Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: RSD
Promiň , pokud tě můj předchozí článek nějak rozčílil, ale pouze jsem reagoval na předešlý výrok jiného přispěvovatele, který o tobě řekl, že jsi poloobjektivní. Ty jsi mu za toto "ohodnocení" poděkoval a já jsem pouze osvětlil, že poloobjektivita není zrovna kladná vlastnost. Pokud se vrátíme k tomu Focusu vs Octavia (doufám ,že už naposled) ,tak tu cenu MFA Fiata jsem uvedl pouze jako popíchnutí, ale nevycházel jsem z jeho ceny. Jinak to , že se u MFA nabízí pouze v nejluxusnějším provedení Ghia , a ještě za příplatek svědčí samo o sobě. To že jsi uváděl srovnání Focus 1.8 turnier vs Octavia 2.0 Combi mi také zrovna nepřipadalo objektivní, protože je všeobecně známo, že s objemem roste cena. Navíc pokud jsi porovnával tedy minulé provedení (i když nevím , k čemu by to bylo pro člověka, který se pro svůj nový vůz rozhoduje a tudíž je pro něj směrodatná aktuální nabídka), tak jsi mohl uvést srovnání 1.8 20V Octavia vs 1.8 16V Focus, kde měla navrch zase "papírově" Octavia. -
« Re: Fabia
O tom kombíku se asi těžko něco dozvíš, když se dosud neví, kdy bude mít premiéru. Spolu s tím bude známa i škála motorů, které se do toho budou montovat. Soudě podle posledních příspěvků se s Danulou diskutovat dá. Jenže on si nejprve udělá renomé výroky typu, že škodovkáři jsou zkostnatělí tupci, na škodovky škoda peněz a pak se diví, že na hrubý pytel hrubá záplata. V tomhle audítku už se diskutovalo o ledasčem i na téma TY versus Fabia. Všichni milovat škodovky nemusejí. Je to jako se ženskými, taky se jich nakonec převážná většina udá a ty, do kterých by to člověk nikdy neřekl, obvykle mezi prvýma. -
« kvalita
zeptal bych se RSD. Znas nejaky jiny,lepsi,nezavisly ukazatel kvality znacky,vozu nez je kazdorocne vyhlasovany TUV z Nemecka? Nedavno byl tady na auto.cz nove vyhlaseni..vysledky snad mluvi za vse..skoda,ze v tom clanku nebyly pozice skodovky, v tom minulem tusim obsadila felda 80 a favorit 85 misto..nejak tak.. -
« Re: RSD
S tou objektivitou jsem nemyslel na auta, ale kdo je tady vlastně agresivní - jinak si v podstatě rozumíme. (já taky nesrovnávám Yarise s Octavkou, ale s Feldou - tam je ten rozdíl drsnej, sice je TY lepší, ale protože s ním jezdím tak jsem teplej, kdybych jezdil ve Fabii tak bych zřejmě teplouš nebyl). (U Focuse verzus Octavie musím ustoupit, tam jsem to srovnával před skoro dvěma lety a dnes to může být jinak). -
« fabie vs. yaris
doporucoval bych se nerozcilovat..to nikomu nesvedci..uz jsme zase u srovnavani a tak to ma byt..ale vsiml jsem si take narazek "skodovaku" na yarise, ruzovy,jezdi s nim teplousi atd..fuj fuj..neni to jen slepa zavist?
u me je to jasne,pokud bych se rozhodoval,jasne vitezi yaris.super motor,zarucena kvalita znacky..coz u skodovky bohuzel neplati.. -
« RSD
Tak ja jsem poloobjektivni ? Od zacatku jsem psal, ktera auta porovnavam, uvadim cisla vybavy, rikam, ze porovnani je z kvetna, pred Faceliftem Octavie. Co je prosimte na tom poloobjektivniho ? Co jeste jineho dodavat k prispevkum, abych nebyl nekterymi napdan z polobjektivity ? Ja jsem prece nesrovnaval sedany, kde je porovnani jine. Jedine, u ceho jsem byl poloobjektivni, bylo stahovani oken. Nechtel jsem nikde hledat, jestli nahodou Focus KOMBI nema stahovani zadnich oken v zakladu. Pises (1589) "Promiňte mi tu nestručnost, ale když někdo začne tvrdit, jak je Focus výhodnější, než srovnatelná Octavie..." ja to netvrdim, rikal jsem ze Focus Kombi 1.8 Ambinente mi pripada jako lepsi volba, nez Octavia Combi 2.0 ... V tom je sakra rozdil, ktery si uvedom driv, nez te ja zacnu napadat z tve nepozornosti v dobe, kdyz uz davno pro tebe mam "blbou vlastnost". Proc z ceny palubniho pocitace pro Fiata odvozujes ceny pocitac pro Forda, to nechapu. Fiat uvedl prvni palubni pocitac do Punta II v roce 99, proto je cena za dodatecnou extra montaz do modelu, pro ktere neni seriovy palubni pocitac k mani, tak vysoka, zatimco Ford ho ma v nabidce pro Granadu uz v roce 1982 .... Uz si rozumime ? -
« Re: fija
TO - fija "Zadna fakta, jen sve vlastni pocity" jsi napsal - takže, že má litrovej motor Toyoty 50KW a litrovej motor Škodovky 37KW, to nejsou fakta, ale muj pocit???? A já jsem agresivní??? jak teda hodnotíš lidi, který naznačujou, že každej kdo jezdí Yarisem je teplouš. Hele to auto bylo možná vymyšlený pro baby, ale aspoň mu výrobce dal slušnej motor na kterej by se inženýři ve Škodovce nikdy nezmohli. A pro koho teda vymyslela škodovka auto s motorem 37KW, pro děti na píseček??? Bud alespoń objektivní. Skutečně by se měl konstuktér co se tady tak naparoval stydět... ne za to, že pracuje ve Škodove, ale za to, že právě patří ke konstuktérům. Tím bych se opravdu nechlubil, konstruktéři Fabie by se měli právem stydět protože Fábie, to je teda propadák - vzhled fuj a motor dvakrát fuj. A proč se to prodává... většina lidí nemá peníze na Audi... ale to konstruktéry neopravňuje na sebechválu. Ve srovnání s jinejma autama této třídy a kubatury je to S H I T. (Přečti si Autofokus, když si myslíš, že neuvádím fakta - nebo všude lžou jenom "naši hrdinové od Škodovky" maj jediný pravdu?) -
« Re: ...danulovi a Mfilipovi trochu objektivity k tomu srovná
Brácha kupoval jednoho v prvních seriích, což je asi dva roky - neznám fakta - ptám se tedy tento, motor který tu pro Octavii popisuješ, jak dlouho je v nabídce? Měl brácha možnost tohoto porovnání už tenkrát? Proč si vybral raději Focuse?
Galant je TD a stál přes 800 tisíc proto jsem ho vůbec neporovnával, reagoval jsem jen na něčí narážku, že mám Yarise jako rodinné auto a na to, že s tím jezděj teplouši. Jinak dík, bylo to vyčerpávající a přehledné. K těm otáčkám tam bych nesouhlasil - nejezdím žádný soutěže, nemusím tedy z motoru ždímat poslední kapku síly, nejezdím podle žádnejch motor. křivek, ale podle citu, je jasný že s 16V se jezdí trochu jinak - každý má svoje výhody. Tam kde je ještě i VVT-i výhody převažujou. Proč jezdím raději Yarisem když mám Galanta? - Nenapadlo tě někdy, že "velký" auta maj i nevýhody. Pominu-li čalounění verzus plasty tak je v Yarisu stejně pohodlné svezení jako v Galantu - galant má o něco lepší jizdní vlastnosti, ale to je daný třídou, jinak snese srovnání co do prostoru dokonce s takovýmto "obrem", kdo nevěří, ať tam běží. Někdo tady psal o teplouších a záchodech, ale možná nikdy v tom autě ani neseděl. Já alespoň se škodovkama jezdím služebně a mohu porovnávat. No nic to jsem sem zase vlez přes slib, že sem nepolezu, ale tvůj podrobný výklad zasluhoval alespoň poděkování, takže dík. -
« Re: DIK
Ta nadutost podle mne čiší z tebe a ne z Bestiáše. Ty jsi byl první, kdo tu vulgárně začal napadat lidi, kteří mají na auta odlišný názor než ty. Tvé názory a poznámky, že je Felicia lepší než Fabia totiž dokazují, že si ve Fabii vůbec nejel (...a začínám pochybovat, že jsi jí i viděl :o)Ani se ti nedivím, protože vylízt z toho pekáče konečně do auta, to by asi nasralo každýho , když by se měl za volant toho pekáče vrátit. Jinak barvu tvýho Yarise odhaduji na prudce růžovou ne? -
« ...danulovi a Mfilipovi trochu objektivity k tomu srovnání F
Milý Danulo, s hlubokým zármutkem v srdci , nad tvou ztrátou v tomto audítku bych ti ještě na rozloučenou věnoval pár slov. Nejprve k těm otáčkám a maximálnímu krouťáku. Pokud by jsi se jen trochu v autech vyznal, dávno by jsi věděl, že pokud se u auta uvádí, že má max. krouťák (objektivně zmiňovaný Focus 1,8-16V) až při 4400 1/min, znamená to v praxi, že aby se následná rychlost zařadila optimálně , musí být vyvinuty otáčky min. o 700-1000 1/min více, což mi dává výsledek od 5100 do 5400. To je na mne trochu víc, než tebou zmiňované 3000.
Pokud je opravdu tvé druhé auto Mitsubishi Galant, tak proč srovnáváš s „shitama“ škodováckýma bráchovo Focus a ne třeba ten tvůj Galant? Navíc jezdit raději s Yarisem a mít na výběr Galanta …to už budeš asi opravdu jinej. Ale vraťme se k tomu srovnání Focuse a Octavie. Pokud by jsme měli tedy srovnávat tyto vozy vzal bych ale pro srovnání nejprve spodní spodní hranici a pak horní. Vezmu li to ryze konstrukčně , obě jsou 5-D provedení z nihž má co se týče do objemu zavazadelníku výrazně navrch Octavia 350/530, avšak prostor pro cestující má díky lépe obestavěnému prostoru lepší Focus. Co se týče konstrukce náprav, tak Focus využívá „marketingový trik“ v podobě Control Blade, který využívalo ve stejném principu již mnoho automobilek před více jak patnácti lety, akorát to tak nenazvali. Vlivem delšího rozvoru je Focus dle mého názoru stabilnější při příčných nerovnostech, avšak v průjezdech zatáčkou má malinko navrch svým vedením Octavia (možná je to dáno také rozdílem v rozměrech pneumatik a konstrukci desénu, kde porovnávaná Octavia má 15-ti palcové pneu a Ford pouze 14-ti palcové. Ale teď již k motoru a převodům. Oba motory mají shodný objem 1.6 litru, kde Focus udává nejvyšší výkon 74kW, Octavia rovněž zatím 74kW. Rozvod má však Octavia pouze osmiventilový, Focus šestnáctiventilový. Octavia disponuje systémem proměnné délky sacího taktu, čímž získává pružnost v nižších otáčkách, stejně má pak k dispozici výkon a max. toč. Momentu i ve vyšších otáčkách. Obě dvě převodovky jsou na dnešní poměry zpřevodovány poněkud „na dlouho“. U Focusu je menší skok mezi druhým a třetím převodovým stupněm, u Octavie jsou rozloženy převody rovnoměrně. Zřejmě vlivem nutnosti vytáčení Fordova agregátu se jeví Ford výrazně hlučnější, než li Octavia. Dosahované maximální rychlosti jsou u Octavie 187km/h
A u Focusu 185 km/h. Rovněž hodnoty maxima toč. momentu jsou na shodných 145 n.m( u Focusu nezanedbatelně výše při 4000 1/min). Hodnotu akcelerace má o nějakou tu desetinku zase lepší Focus. Souhrnně by se dalo tvrdit, že papírově jsou obě motorové variant shodné. Podíváme li se však na hodnoty pružného zrychlení na čtvrtý a pátý převodový stupeň, tak v této disciplíně má Octavia hodně navrch. Podívejme se na ceny. Srovnáme li nabízenou základní výbavu u obou nabízených automobilů, dočkáme se konečně nějakých rozdílů. Pokud budeme srovnávat obě provedení Ambiente získáme cenovou diferenci v poměru 424.900 vs 440.000 (Focus 1,6) Dorovnáme li pak výbavu Focuse na úroveň Octavie (ABS +20.600,- popř. ABS +TCS za 36.100,- elektricky ovládaná zrcátka +4.600,- plnohodnotné náhradní kolo +2.100,-…Octavie má ale ve standartu 15´kola oproti Fordovým 14“..no nevadí, + 7.800 pryžové ochranné lišty nárazníků) dostaneme se ná částku od 475.100 – 490.600. Ve Výbavě Focuse pak ještě budou oproti Octavii chybět 4ks reproduktorů. Octavii naproti tomu bude chybět přední stahování oken . Stahování oken pro Octavii skutečně stojí 12.600, ale tato částka je pro všechna čtyři okna! Přičtu li ji k ceně Octavie, musím přičíst i Focusu zadní stahování oken , které lze pouze ve výbavě Ghia, a tak raději přičtu Octavii polovinu, tj 6.300,- Zato Focusu chybí palubní počítač (MFA), který je nezanedbatelnou sočástí výbavy. Pochybuji o hodnotě 10.000, kterou tu nadnesl Mfilip, protože jak známo , tak třeba u Fiata Marea cena šplhá k hranici 200.000 za dodatečnou montáž. Já bych spíš tipnul něco okolo 15.000 za MFA pro Forda…. Vezmu li toto výše uvedené v úvahu, nezbývá než pevně tvrdit , že s mankem Focusu , které se pohybuje v rozmezí 58.900,- – 74400,- což už je dost značná částka! Promiňte mi tu nestručnost, ale když někdo začne tvrdit, jak je Focus výhodnější, než srovnatelná Octavie, měl by si projít Weby a aktuální cenníky spolu s výbavami a pak zde něco výmluvně a širokosáhle „vyprávět“. Já vím, že cenová a modelová politika Fordu nedělá rozdíly mezi Combi a HB , což si myslím že je správné… ale pak musí člověk srovnávat základy, protože né každému se líbí Combi. Víš Mfilipe , ta poloobjektivita spíš není poklonou, ale docela blbou valstností. Alespoň se ale neuchyluješ k „svalnatým“ a vulgárním výrazům, které tu předvádí jedinci , jimž došli argumenty.
-
« A proč se stydět?
To ti vysvětlím. Dlouho jsem čekal na Fábii,
moc jsem se na ni těšil, že už konečně češí budou mít pořádný auto, že už konečně si já taky koupím
naše český auto. ...BÁC... a zase h o v n o.
jsem totálně nasranej, kde kdo vám řekne, nejen já, že Felicie je hezčí, že jste to posrali a s tím staronovým motorem to už je úplně výsměch všem. Zahraničím - tím se tak vytahujte - když tam někdo řeší s tej mládeže, který jezděj i do škly autama problém, jestli si koupit motorku nebo český auto. Zahraničí je rozsáhlej trh a v mnoha zemích je i takovejhle * luxus, tím se tu nevoháněj. Vysvětli to tady u nás. Já jsem si za úšetřený peníze připravený na nižší třidu českého vyrbce, šel nakonec koupit Toyotu. Vy neumíte udělat ani tu střední třídu. Vždyť Toyota v malém Yarisu dokázala vytvořit větší prostor pro cestující než škodovka ve střední třídě (to je ubohost). Tak nebuť tak nafoukanej a podívej se někdy přes plot. A už se mě pořát na něco neptej - nechtěli jste abych tady otravoval, tak mi dejte pokoj. U mě už škodovka vzbuzuje pouze hořkej úsměv. A protože nežiju ve vzduchoprázdnu tak vím, že jste podobně nasrali hodně čechů, jestli to nevíte, je to váš problém a vaše nadutos. Účelové články, které přehánějí o špičkových kvalitách 44 a 50KW motoru to jenom dokazujou. -
« TDI
Všem případným zájemcům o Fabii bych vřele doporučil koupit turbodiesel (PD 74 kW). Skvělá dynamika a malá spotřeba (5 l/100 km) 0-100 km/h za 11,5 vt, max. krouťák 240 Nm. Jestli se někdo rozhoduje mezi naftou a benzinem, tak vede jednoznačně nafta, i když si za TDIcko si musite zpočátku připlatit, rozhodně pak nebudete litovat. Momentalne jezdim v Octavce TDI a do benzinu bych už nešel!!!!!!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!