Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Mfilip
Můžeš si být jistý, že cena Favorita v r. 1994 byla 181.000 (doložím nabídku z tohoto roku, kdy jsem kupoval Favorita) Felicia začínala na ceně 219.000 za model LX. Je jasné ,že o něco nižší nárůst ceny nového modelu je spíše důsledkem toho, že v případě Felicie šlo pouze o velmi důkladný facelift favorita, kdežto Fabia je oproti Felicii koncepčně, konstrukčně i ideově zcela nový a jiný vůz. Nevím o co jde? Mne se zdá na svoji koncepci Fabia v základním provedení, které nabízí docela slušnou výbavu oproti Felicii výhodná. Právě z důvodu prodejnosti si myslím také, že menší obsah , než 1350 ccm příjde až po skončení, evt. těsně před skončením výroby Felicie. A poslední novinka na konec...Fabia už se od podzimu tj. někdy začátkem září představí v provedení Combi (už škodovka rozesílala pozvánky na představení). Vzhledem k tomu, že je to jeden z nejlépe utajených projektů jsem docela zvědavý, ale prý nemáme čekat konvenční škodovácké prodloužení, nýbrž originální design. -
« Re: prognózy....:o)
Zapomnel jsem, ze se Felicie bude vyrabet dalsim rokem. Driv jsme uz o toto zavadili. Vychazel jsem z toho, ze po ukonceni vyroby Felicii si nekoupi vsichni puvodni zajemci o Felicie najednou Fabii a tudiz jsem ocekaval castecny pokles prodeje. Bude taky zajimavy prodej Felicie Combi s Fabii Combi, jestli bude rovnez pul na pul po pul roce, podobne jako kratke verze. Vysledky za 6 mesic muzou byt pro Skodu povzbudive, ale v globale dopadlo 1. pololeti 2000, tak jak jsem psal. -
« Re: Moje prognoza.
Podle mé prognozy by Škoda neměla vyklízet skupinu do 1350 ccm, protože již nyní ji řada zájemců tuto skutečnost vyčítá. Dosud je možné doporučit jim koupi Felicie, ale ta koncem příštího roku v Čechách končí s výrobou. Litrový motor je mrtvý, takže základem výbavy "fabia" by se mohla stát 40 kW třináctistovka MPI. Tuto skutečnost prý požaduje řada potencionálních zákazníků. -
« prognózy....:o)
To , že se Felicia nabízela v provedení X-Line nemá s prodejem Fabíí pramálo společného. Felicia totiž konstrukčně vychází z Favoritu, který se původně nabízel před uvedením Felicie na trh za cenu 181.000,- Kč. Rovněž s očekávaným představením Fabie na trh přišla Škoda s marketingovým tahem, který vedl ke snížení výbavy Felicie a následnou sníženou základní cenou.Je všeobecně známo, že pokud automobilka chystá modelovou změnu, tak stávající modely prodává buď se zvýhodňujícími pakety výbav, nebo za sníženou cenu. To si však dovolila škoda již po několikaletém působení Felicie na trhu. Fabie je ta trhu necelý rok, a ještě min. další rok nebude nabízet ani ediční modely, jako je tomu u Felicie.Jaký by mělo marketingový cíl a vůbec smysl snižovat cenu automobilu, který je přímým konkurentem dosud prodávané modelové řady? Moje poznatky o prodejích v ČR pocházejí z posledního čísla Auto motor a Sport, kde je již zveřejněna statistika za šestý měsíc. -
« Re: Moje prognoza.
Jak to je s tim, ze procentualni podil Skody na trhu roste. Loni se poprve prodalo vice zahranicnich automobilu nez domacich a situace za letosniho pul roku je v tomto ohledu pro zahranicni vozy jeste priznivejsi. Co mas na mysli ? Situaci ve 3. kvartalu 2000 ? Mas uz nejake podrobnejsi informace ? -
« Re: Moje prognoza.
Máš trochu zkreslené představy. Škoda ztratila sic na našem trhu nějaké to procento, ael ne vlivem zavedení nových modelů popřípadě vlivem vycházejícím z výroby , ale vlivem celorepublikové obchodní stagnace zajména v minulém roce. Ztráty zaznamenaly téměř všechny automobilky nabízející automobily stejného segmentu. I tak je Škoda stále nejvýznamnějším prodejcem automobilů u nás a její podíl na trhu roste, což dokazují výsledky. K tvé prognóze o zavedení laciného modelu musím zase oponovat, protože Fabia se prodává už nyní lépe, než levnější "dojezdový" model Felicie, který je nyní všemožně zvýhodňován edičními modely. Dle mých zpráv bych se dokonce i vsadil, že takto levnou Fabii nikdy nabízet nebude, jelikož si chce Škoda udržet svůj standart - tj. kvalitní a vybavené auto za sic nepodbízející se, avšak stále zajímavou cenu. Hodně lidí taktéž vyčkává s koupí Fabie , kvuli uvedení modelů Combi a Sedan. -
« Moje prognoza.
Myslim si, ze v horizontu nejpozdeji pul roku slevni Fabie pridanim vybavy a zavedenim nejake "chudsi" verze s minimalni vybavou na cenu cca 239 900. Skoda neco ztratila na domacim trhu, z cehoz ji mozna vyveze facelift Octavie. Celkovy prodej Skody diky zvysenemu exportu, i pres pokles v nekterych zemich, stoupl. Pokud se SKoda bude chtit ve tride A vratit na pozice vybudovane Favority a Feliciemi, bude muset neco delat. I kdyz nemusi, tuzemsky th uz davno neni prioritou, jak jeste nedavno pred par lety. -
« Re: fija to danula
to RSD - dík, vzal jsi mi to z pusy. Danula ve Fabii evidentně nesvezl a ani v ní neseděl. To, že v ní neseděl mu nedává právo odsuzovat celou Škodovku. O těch teplouších - já jsem psal, že JÁ OSOBNĚ BYCH SI V YARISU PŘIPADAL... a né, že každej kdo v něm jezdí je ... No, ale tak nějak na závěr - vzhledem k tomu, že Danula má pocit, že je fundovanější a jeho názor je pro Škodu důležitější než průzkumy v Západní Evropě, nemá zřejmě cenu se s ním hádat. To, že si auto v Německu kupuje mládež a ty co nemaj na Audi, je naprosto přirozený. Fabia je jako vůz nižší třídy pro takovou cílovou skupinu zákazníků vyráběn a nevím, co se komu na tom nezdá. -
« Re: BTW
Ty jeden ulicniku ! Sledujes me kroky ... Ja jsem se na to tehda nedival kvuli Octavie 2.0 GLX, ale dival jsem se tusim na TP 1.4 MPI. Pro porovnani jsem vychazel z papirovych cen z 15.3.2000. Klidne mne pouc, v cem se po faceliftu zmenila/zlevnila/zdrazila vybava Combi 2.0 GLX. Ja to nevim. V ramci objektivity jsem ale vsude uvadel, ze porovnavam ceny pred faceliftem stejne jako jsem uvedl, ze porovnani muze nyni vyznit jinak. To nechavam na tobe. -
« Re: Fabia vs Yaris to Danula
Nevím, nevím ale jak tady sleduju plamenné diskuse, nezbývá mi než konstatovat toto: Označování Fabie za * a propadák mi připadá jako poněkud přehnané - co se týče prostoru uvnitř se s ní nemůže Yaris měřit, přístrojová deska Yarisu mi materiálem připomíná výlisky od Mattela, Fabia má komfortní světla s H7 na potkávky a H2 na dálky, a ta dálková světla se po rozsvícení přidají, takže je silnice osvětlená i před vozem i do dálky (měl jsem Káčko, které mělo stejnou soustavu, bylo to skvělé, teď mám Focuse, kde je klasika s H4 a je to krok zpátky) - to Yaris nemá. Měl jsem možnost řídit Fabii se 100 koňovým motorem a bylo to pošušňáníčko, řídil jsem i Yarise s tolik opěvovaným úsoporným motorem (nic proti úsporám) a přišlo mi to líné až běda.... ale přesto je Yaris auto a jezdí vcelku dobře a netroufl bych si o něm prohlásit, že je to propadák. Proč kolem sebe danula tak kope? Nikdo mu přece Yarise nebere... -
« Re: Fabia vs Yaris to Danula
Dovol mi Danulo ale nyní zase jedno trochu obsáhlejší srovnání Yarise s Fabií. Konkrétněji teda Yarise 1.0 16V VVT-i v provedení Terra Power a střed nabídky Škody – Fabii 1.4 16V 55kW – podle mne nejvyváženější motorová volba Fabie. Podíváme li se nejprve na konstrukční stránku modelů tak oba mají 5-ti dveřovou karoserii, oba mají přední nápravu Typu McPherson a zadní vlečnou nápravou u Toyoty a klikovou nápravou u Fabie. Ta nabízí oproti Yarisu lepší vedení v zatáčkách a lepší komfort při příčných nerovnostech. Podíváme li se na motor , tak mnozí , vzplanuti údivem nad nízkým obsahem a vysokým výkonem brzy vychladnou, když zjistí, že maximum kroutícího momentu Toyoty je za hranicí 4000 ot/min, a to pouhých 90 n.m!!!(Fabia má v tomto případě o 35 n.m vyšší toč. moment , který je přičten samozřejmě vyššímu objemu). Maximální výkon 50kW je pak posunut o dalších 2000 ot/min nahoru !!!. Oproti tomu Fabia nabízí maximum toč. momentu rovněž výše a to při 3800 1/min, avšak max. výkon nabízí i přes svůj 16V rozvod na solidních 5000 1/min. Tyto hodnoty však nic nezmění na faktu, že Yaris se oproti Fabii spokojí přesně o 1l/100km(mimo město je však rozdíl pouhých 0.1l/100km!!!) s nižší spotřebou, zrychlí o 1.8s rychleji na 100km, než tato Fabia, která má však o 12km/h vyšší maximální rychlost (167 km/h oproti 155km/h Yarise)…zase volba peferencí – buď zrychlení , nebo maximálka.
Podíváme li se na interiér Yarise, tak ten nabízí design s ovladači typu „My First Sony“ v tolik kritizované šedé barvě (která sic opticky zvětšuje ale každopádně snižuje punc exkluzivity) , kterou škoda svými posledními modelovými provedeními zcela opouští. Díky tomu má přístrojová deska image daleko dražšího vozu, než ve skutečnosti je. Díky posuvnému systému zadní lavice má Yaris variabilnější interiér, který je určen pro čtyři osoby. Velmi nekomfortní jsou především Yarisova zadní sedadla , která asi spíš plní nouzovou funkci. Přední sedadla postrádají výraznější boční vedení a mají příliš krátké sedáky. Fabia díky nešťastnému tvarování odkládací schránky spolujezdce ztrácí opravdu pár cenných centimetrů pro cestující, avšak na vůz své velikosti skýtá rovněž nadprůměrný fond místa pro cestující. Podíváme li se na ceny a výbavy tak Yarise v tomto provedení pořídíte za 341.500,- a dodatečná výbava skýtá dle stránek www.toyota.cz pouze tři položky (!) 1) litá kola 14“ za bezmála 20.000,-Kč, 2) klimatizaci za 33.500,- 3) metalickou barvu za 8.000.
Fabii ve výše jmenovaném provedení pořídíte za 339.900,- Rozdíly v základní výbavě jsou v mlhových světlometech (+Fabia), výškově nastavitelné sedadlo řidiče (+Fabia), rovněž malá odlišnost v možnosti nastavení volantu a to ve dvou osách (+Fabia) Otvírání víka paliv. Nádrže z místa řidiče (+Fabia) , Zpožďovač vnitřního osvětlení (+Fabia) . Naproti tomu má Yaris navíc oproti Fabii kazetový přehrávač (+5300 pro Yarise), a zásuvku pod sedadlem řidiče, která je řešena Funkčním paketem Škody za cenu (+1500 pro Yarise) Zdá se, že tento cenový souboj je zcela vyrovnaný . Souhrně lze říci, že oba automobily pořídíte za shodnou cenu se stejnou úrovní vybavení. Rozdíly jsou pouze v nabízené dopľňkové výbavě, která mluví jasně ve prospěch Fabie jak cenově (třeba rozdíl litých kol je téměř 10.000 ve prospěch Fabie), tak množstvím doplňků . Kdo preferuje komfort a nehledí na nějakou tu desetinku spotřeby navíc , přitom si bude ještě o nějaký ten zjímavý doplněk svůj vůz dovybavit, bude asi volit Fabii. Naproti tomu variabilitu interiéru, nižší spotřebu, nižší povinné ručení a o zlomek dynamičtější hodnotu zrychlení také nelze brát na lehkou váhu.a tak tuto naši polemiku necháme na zákaznících co říkáš? Tvrdit však, že je to či ono auto „*“ , aniž bychom si udělali obdobné srovnání do budoucna asi nebudeme viď? Tvrdit o motoru 1.0 VVT-i , že je oproti ostatním motorům vyjmečný je také nadsazené, protože spočteš li si měrný výkon kW/l tak u motoru Fabie 1.4-16V/74 kW dostaneš hodnou o 2.8kW na litr vyšší.
Je sice pravda, že Fabia s tímto motorem a výbavou Comfort stojí až neuvěřitelných 379.000, avšak nutno odečíst ABS+EDS/ASR a kotoučové brzdy v zádu což dělá minimálně rozdíl vozu 55kW a 74kW. Prostě a jasně , není vítěze a konečné rozhodnutí udělá vždy zákazník sám na základě svého úsudku, ať mu to tady vymlouváš nebo ne.
-
« Re: fija to danula
Tak ti nevím. Nikdo tu netvrdí, že by byl Yaris v nějakém směru špatné auto, tak proč to rozčílení?
Narážíš na konstruktéry Škodovky a na Škodovku samotnou, ale vezmi si ten skok od r. 1992, kdy se začal dělat inovovaný Favorit až po dnešek, kdy místo jednoho automobilu o dvou provedeních stejného motoru dnes nabízí stejná automobilka již automobily tři (a bude jich více) s více jak 15-ti motory na výběr. Já pořád nechápu, za co se mají uvedením Fabie konstruktéři Škodovky stydět?
Navíc proč narážíš na motor Fabie 1.0, když se všeobecně ví, že s Fabií již do výroby nepůjde? Chápal bych, kdyby měl Yaris alespoň půlku motorů nabízených ve Fabii, nebo alespoň možnost takové výbavy, jakou skýtá Fabia, ale to bohužel Yaris nemá. Chápal bych , kdyby měl Yaris třeba lepší podvozek, nebo lepší zrychlení , nebo bezkonkurenční cenu, ale ani jedno z toho nemá a tak jediná pasiva tvého vozu jsou v motoru, který je úsporný, sic má jen jedno(možná zatím) provedení a prostor, kterýžto systém plně převzalo z Renaultu Twingo. Někdo na těcto dvou věcech lpí více, někdo dá zase přednost něčemu jinému ale tvrdit něco ve smyslu, že je Fabia v porovnání s Yarisem totální * a propadák, když je konkrétně o toto auto téměř větší zájem, než o Yarise i ve světě západní evropy je ubohost.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!