Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Zpozdeni plynu
Mam Fabku modelovy rok 2001 (zadna zmena - alespon jsem nezaregistroval), zpozdeni plynu je stale ( a citelne - odhad 0.5s). Kdyz jsem se poprve rozjizdel do kopce, pripadal jsem si jako adept na autoskolu. I ted po 1500km, kdyz nemyslim na pridavani plynu dopredu, tak mi to chcipa... -
« COMBI!!!!
Tak jsem ji konečně viděl. Koncept designu přejat z Octavie, ale nějak mi tam nesedí ta zpětná světla, která jsou identická s Fabiíí 5D hatchbackem. Oproti Octavii Combi to má jiný boční okno a vypadá to trošku nesourodě. Pravda je, že jsem to viděl jen ze dvou úhlů, takže ta fotka z Blesku je o dost dynamičtější. Ale docela to ujde. Musím však říct, že ty fotomontáže na auto.cz a autonews.cz jsou daleko designově zdařilejší. -
« Re: SetaDiesel
SETADIESEL je jedním z nejnezávadnějších paliv pro vznětové motory. Mám doma kopie veškerých atestů atp. (jako reklamka jsem dělal propagační letáky...) Jedná se o palivo na bázi Metylesteru, který má v některých hodnotách lepší vlastnosti nežli nafta samotná. Problémy mohou nastat někdy akorát u starších vozů, kde Setadiesel rozpouští všechny nečistoty, které se pak nahromadí do palivového filtru. U nových vozů je to ale zcela bez problému a doporučují ji výrobci mnohých automobilů. Díky své daňové úlevě je pak jedním z nejlevnějších a nejefektivnějších paliv na trhu. -
« Re: Diesel
slova prodejce o NATURdieselu svedci o jeho pripadnem propojeni na Slovnaft :-)
Se SETAdieselem mam ja osobne ty nejlepsi zkusenosti, NATURdiesel ja na 2. miste (mam pocit, ze auto o chloupek hur jede a o chloupek vic zere nez se SETAdieselem) a dal uz jsou ostatni "noname" bionafty. Primovstrikove VW motory maji bionaftu schvalenu, ostatni diesely (treba ve Felicii) ne. Proto bych tam cekal problemy, ale u SDI/TDI ne. Jedinou nevyhodou (diskutabilni) muze byt horsi vykon a vyssi spotreba - dle mych pocitu za 24tkm s novou Octavii neni rozdil mezi std. naftou a SETAdieselem, u NATURdieselu uz jsem psal - spotreba cca +0.1-0.2l/100km a asi do 5% ztrata na vykonu, o "noname" jde spotreba u mne nahoru o 0.3-0.5l/100km a vykon dolu o max. 10%. Jinak ma bionafta vliv na olej - ten se "znehodnocuje driv", ale pri dnesnich kvalitach oleje, olej. filtru a intervalech vymeny bych se toho nebal. -
« Re: Diesel
Zajímá mě v čem je provoz na bionaftu horší (jakým způsobem neprospívá motoru) oproti provozu na mot.naftu. Při koupi Fabie SDI mi v době záběhu nedoporučili bionaftu. Jako nejvhodnější značku udali NaturDiesel s dodatkem "Hlavně tam nedávejte Setu!". Jejich zkušenosti plynou z oprav starších typů naftových motorů. S Octaviemi ani Fabiemi zatím problémy nejsou. -
« Re: Diesel
Comfort SDI – zatím 2tis. km. Jízdní vlastnosti velmi dobré (především na suchu, na vodě nedotáčivost), 185mm pneu u auta této velikosti udělají taky své, brzdy OK (rád bych porovnal brzdy s kotoučema vzadu). Jinak kdo „jde do nafty“, musí se smířit s tím, že pod kapotou bude mít „kadla kadla kadla kadla.....“. Do prostoru pro cestující se hluk příliš nepřenáší, ale benzin to není. Pružnost motoru je nad očekávání dobrá, přisuzuji to však hlavně nízko položenému kroutícímu momentu. Abych jen nechválil, také už mám za sebou první opravu – byla cítit nafta – vadná hadice – oprava zdarma. Nedávno jsem poprvé namíchal naftu s bionaftou (1:1) a necítím žádnou změnu, chystám se přejít plně na bionaftu. Pokud by mohl někdo uvést své zkušenosti, byl bych vděčen. No a na konec spotřeba: Záleží jednoznačně na způsobu jízdy. Mimo město se dá zajet i pod 4l, ale to už se člověk musí hlídat, běžně tak 4,2 a to i při celkem svižné jízdě. Při plném obsazení až 4,7. Ve městě opět záleží na podmínkách jízdy. Dá se zajet za 5, ale také za 7! Jezdím o něco více město, než mimo a doposud mám průměr 4,7l/100km. Měřeno počítačem, ověřeno tankováním – sedí to nachlup. -
« Re: Spotreba 1.4/74kW
Mám na týhle Fabii najeto od března 18 tisíc a podle počítače 6,1. půlka je po městě (Liberec,Praha) a půlka dálkovek Sovensko atd.Musím říci, že se s tím nijak nemažu,vozím kola na střeše, okamžitá se povedla i na 42l.Co se týká výkonu motoru z obsahu jsem spokojen.Dostáva švih až nad 4200 otáček, ale to mi nevadí, motor má konec omezovačem na 7 tis(zkoušeno na brzdě pod plnou zátěží).Protože nemám žádný označení vzadu, tak si každej renolďák s Meganem myslí, že do kopce má nárok a pak se diví.Většina to považuje za tu slabší a tak se přeceňují.Do dlouhýho kopce to ale není, tam jak rychle jdou otáčky dolů, tak prudce klesá výkon.Prostě kdo nerad vytáčí motor na max. tak si neužije.Jako výhodu na semaforu považuji dlouhou jedničku.Nevím, jaké máte zkušenosti s maximálkou s benzinem 95 nebo 98.Zadařilo se i necelých 200 okolo Příšovic na dálnici Praha -Liberec.Ručička ale na dvoustovku nedošplhala tak o její sílu.Používám 98 benzín.Teď je na léčení v Boleslavi-za jízdy vypínala elektrika, jako když vypneš na vteřinu klíček (Praha-Brno tak 2x za jízdu a vždy, když byl minimálně sešlápnutý pedál plynu.V Škoda servisech nejsou schopni zjitit o co jde a vždycky mi řekli"jo pane, tyhle silnější motory moc neznáme.Co mi hrozně vadí je ovládání plynu-nezná někdo návod jak snížit prodlevu?Kufr je tak na jednu hokejovou tašku. Už jsem se vykecal.Čau.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!