Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
To Herm: Nevím, jaké Matadory máš Ty, ale můžu místopřísežně prohlásit, že MP11 je neuvěřitelný *. Najel jsem na nich skoro 60 tisíc, takže vím, o čem mluvím. Jinak zimní gumy doporučuju, taky jsem tomu něvěřil, než jsem je koupil. Je to až neuvěřitelný rozdíl a to porovnávám slušné letní (Continental) s nic moc zimníma (Sava). Kdo to zkusil, potvrdí. -
« Re: kde koupím - kryty světel
Nebud naivni, vse potrebuje schvaleni k provozu, fabrika si taky nemuze dat na auto, co se ji zlibi. I pitome zasterky musi mit Atest 8SD. V zivote jsem nevidel na krytce atest 8SD a v zivote jej asi neuvidim. Proste kdyz se srazeny chode bude vymlouvat, ze te nevidel ( vim, ze to je blbost ), soud mu da za pravdu a vinu na nehode budes mit ty. -
« Re: kde koupím - kryty světel
K těm krytům. Když jsem projížděl přes Boleslav tak jsem viděl jet k fabrice černou Fabii s krytama na předních světlech. Vypadalo to jako kdyby tam měla tři hranatý světla. Docela to bylo super a pěkně to vypadalo takže asi žádné samo domo. Možná, že to připravuje fabrika na nějaký sport protože to auto vypadalo i nízký a na elektronech. Takže nakonec to možná půjde ze série a schválení nebude potřeba. -
« Re: Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
Ja som kupil minuly tyzden Fabiu Comfort 1,4l/50kW a tiez mam za sebou prvych 300 km. Do tohoto auta som presiel z Felicie a mozem povedat ze sa to neda porovnavat. Jazdne vlastnosti a komfort su super. Vibracie na volnobeh tam sice su ale zatial mi to nejako neprekaza lebo su zanedbatelne slabucke. Omeskanie reakcie motora na plynovy pedal je tiez zanedbatelne. Co sa tyka zabehu motora, tak v navode na obsluhu pisu ze prvych 1500km by nemali byt prilis nizke otacky ani ziadna divocina a toho sa drzim. Orig. pneu. k tejto vybave su Continental ContiEcoContact EP v rozmere 185/60 R14. Zimne gumy som si kupil toho isteho rozmeru, zn. Nokian HKPL. NRW. Este k zaradovaniu spiatocky mozem povedat ze mam tiez trosku problem a niekedy aj s jednickou. Verim ze to tiez nejako sadne a uz bude dobre. Celkova znamka pre spokojnost: "2" -
« Re: kde koupím - kryty světel
Na trhu se objevují tyto doplňky se schválením TUV ale je na nich, že je to schválení pro EU a nejsou určeny pro provoz na pozem. komunikacích v ČR. Nebo že se jedná o hobby program.
Svítivost tyto díly ve většině případů neovlivňují vůbec a nebo mimnimálně (s výjimkou dvojitých kulatých světel a podobných téměř celozákrytů vyráběných doma na koleně).
Světlomety přesahují svítivostí mnohonásobně požadavky norem a podstatně více omezuje jejich svítivost jakékoliv znečištění, které je v činné ploše. Většina těchto doplňků nezasahuje do činné plochy a když tak minimálně. Třeba mračáky maximálně tak snižují oslňování malého a velkého vozu jedoucího po obloze.:-)
Doplňky prodávané v ČR by měly mít vždy označení ATEST - 8 SD a ostatní schválení se dají použít jen jako podklady pro tuto homologaci. Dle platných zákonů by tyto díly tedy neměly na vozidlech co dělat, z praktického hlediska neomezují svítivost. Zodpovědnost je tedy na každém majiteli vozidla, který svůj vůz tímto doplňkem opatří. Na technické zřejmě vůz neprojde ale ne kvůli svítivosti, ale protože doplněk není schválen. Nevím proč žádná firma tento doplněk dosud neschválila. -
« Re: Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
Vdaka vsetkym za rady!
Zatial som najazdil 280km, otacky sa snazim drzat medzi 2000-3000.
Ale je to parada...
Zimne gumy dam 165/70, ale myslim, ze este je skoro. Uvidim ake bude dalej pocasie, ale tak mesiac este auto zostane na letnych.
Rodicom sa auto lubi tiez, akurat si nevedia zvyknut na spiatocku a Construct. Po prvom sadnuti za volant otec povedal "Ved to je ako Golf". No, nie je to celkom Golf ale je mu velmi velmi blizke (seternica z prveho kolena?).
Ozaj, oneskorenie plynu: Zatial som ziadne nezbadal.
Co tankujete? Teraz tam je Shell Nat95, ma vyznam tam dat Nat98/VPower/OMV 3+? Knizka pise "benzin s vyssim oktanovym cislom nebude mat ziaden vplyv na zlepsenie jazdnych vlastnosti ani na znizenie spotreby"...
Vdaka, A' -
« Re: Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
Na otazku či vytáčet motor v záběhu či ne,musis s citem ale zese ne moc setrit,je sice pravda že motor vytáčený v záběhu vydrží méně km ale ne zese tak markantně-ten motor vydrží tak jako tak 250tisíc km a to už to auto stejně mít nebudeš-tak mu dávej pořádně zabrat ať ví kde bydlí!!! :-) -
« Re: Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
Neřekl bych, že Matadory dávají jenom na Slovensko. Já je mám na Felicii taky a nic proti nim nemuzu rict, snad proto, ze jsem je mel i na predchozim aute (Uno) a byly v pohodě. Samozřejmě asi kdo jezdí jako "soutěžáci" by se s nimi nespokojil, ale * to není.
Zimní gumy jsou určitě dobrý (i když je nemám), ale s těma univerzálníma, co se auta prodávaj, se dá taky jezdit celoročně (samozřejmě, kdo je třeba z hor nebo tam často jezdí, tak by je měl mít). Ale pokud je někdo prase (nemyslím nikoho konrétního), ani zimní gumy mu nepomůžou. -
« Re: Fabia
Už viackrát sa mi stalo, že ako tak idem po ulici, blskne mi oko, aha ťuknutá Fabia. Pozriem a to iba pod určitým uhlom sa tak čudne láme svetlo medzi prednou hranou blatníka a výlisom okolo výrezu blatníka. Tá ostrá hrana vrchom blatníka je ozaj výmysel, najmenej vedeckého pracovníka. Ináč by to bolo možno auto k svetu. -
Diamant 13.10.00 19:54
« Re: Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
K tým gumám. Vrele odporúčam na zimu použiť skôr užší rozmer. V tvojom prípade zachovať ten pôvodný z letných. Stačí sa pozrieť, na akých gumách jazdia jazdci rally na snehu. A mám to aj overené z vlastnej praxe. A k tým zrkadlám. Už dva roky jazdím na Golfe IV a mám presne tie isté poznatky. Pri zajde to menšie zrkadlo nevadí, ale zvon je to predsa len akési čudné. A ešte k zábehu. Všetky pohiblivé diely (motor, prevodovka, spojka, brzdy, gumy, ložiská ...) sa musia zabehnúť. Najdôležitejší je zábeh pre motor (piesty). Ide o to, že diely, ktoré sa vzájomne o seba trú nie sú dokonale hladké. Vzájomne sa vyhladia práve počas zábehu. Na druhej strane je známe, že pri vysokom výkone (ten je pri vysokých otáčkach) je motor omnoho viacej namáhaný (mechanicky aj tepelne, mechanicky aj pri veľmi nízkych otáčkach) a tak dochádza k zväčšenému treniu. No a iste dobre vieš, že do nateriálu (napr. plexisklo) s drsným povrchom sa urobí rýha oveľa ľahšie, než do materiálu s perfektne hladkým povrchom. Takže počas zábehu je vhodné auto nevytáčať, zbytočne nezaťažovať a dávať pozor na studené štarty. Po zábehu sa už s autom môže jazdiť normálne. Taktiež by som chcel napísať svoj názor na tzv. lenivé auto. Je jasné, že motor sa časom opotreováva. A je tiež známe, že motor dosiahne svoj plný výkon nie po skončení zábehu, ale až po niekoľkých tisíckach kilometrov (7-12, podľa tolerancií použitých dielov). Takže po skončení zábehu sú hodnoty trenia stále vyššie. Ak sa s autom aj v zábehu jazdí vo vysokých otáčkach, motor je živší (skôr sa zväčšia vôle), ale na druhej strane aj skôr skončí. Je tu síce aj teória o dynamickom vyvážení motora, ku ktorej však toho veľa neviem povedať. Snáď by som povedal, je je dobré motor občas prevetrať, aby sa odvšadial (napr. výfuk) odstránili usadeniny. -
« Re: Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
K tem gumam, nic proti vam Slovakum, ale Matadory ktery jsem mel jako prvni na Felicii (tusim MP11) staly fakt za h...o. Nevím, co davaj na Fabii, ale ja jsem hodne spokojenej s Continentalama. Zimni gumy kazdopadne porid, ja mam obycejny Savy a je to fakt maximalni rozdil, na snehu tak polovicni brzdna draha. Vybiral bych asi podle financi, kazdopadne i ty nejobycejnejsi zimni gumy jsou daleko lepsi nez jezdit v zime na letnich. Co se tyce sirky, je nesmysl davat zimni gumy sirsi, naopak se casto davaj uzsi. Zimni gumy nejsou moc delany na zavodeni a tudiz jsou lepsi uzsi, protoze na snehu a vode je vyssi plosne zatizeni. Zajizdeni - netocit jako blazen, ani prilis nesetrit. Hlavne motor nedrit na nizkych otackach. -
« Fabia 1.4 Classic 44kw - prve postrehy
No, dnes od obeda sa vozim na vianocnom darceku svojich rodicov a tu su moje prve postrehy.
1.) 44kw nie je nic moc (ale pre rodicov dochodcov to staci)
2.) Spiatocka sa sprava trocha divne - su problemy s jej zaradovanim. Niekto mi vravel, ze za to moze nejaky plech ktory robi vodiace drahy pre rychlosti a ten je krivy (pocujem to prvy raz, ale nech.) Ze by sa to casom zabehalo?
3.) Radio MS202 ma prekvapivo dobry prijem aj zvuk
4.) Gumy obute su Matador Stella 165/70, mate niekto ine od vyroby? Mam taky pocit, ze vsetky Skodovky dodavane na Slovensko maju montovane Matadory. Otazka je, ci je to dobre, alebo zle.
5.) Co obut na zimu? Aky rozmer - 165 alebo nieco sirsie? Poradte, zimne gumy som este nekupoval.
Celkovy vysledok: Prijemne prekvapenie. Skusal som vselico a zo stvorlistka Fabia/Clio/Punto 2/206 som vybral naozaj dobre.
A'
P.S.
Ako zo zabehavanim? Vytacat (neposkodi sa nieco?) / nevytacat (nebude to potom lenive?)
-
« pneu
Ahojte,
tak by ma zaujimalo s bliziacou zimou, co obut na moju novu :-)) fabiu. Kedze je to prva zimna sezona, tak neviem. Vie mi niekto poradit.
Jedna pneu by mala byt tak do 2500 SK. Ponukaju mi Barum or60. Viete nieco o nich, alebo mate nejake referencie ?
Diky -
« Re: kde koupím
Pokud ma jakykoliv vyrobek nekterou z nasledujicich znacek: ATEST 8 SD ( cesky atest ), e 1 (homologace EU ), E4 ( homologace Evropske hospodarske komise ), KBA ( celoevropsky uznana nemecka homologace ) je schvalen k provozu na uzemi CR. Obavam se, ze nic z toho nemaji prekryty svitilen ani mracitka, kvuli snizeni ucinnosti svetel. Zkusim se dnes podivat do nejakeho shopu. Nehadam se. Jinak jsem tam sice na www byl, ale nevycetl jsem tam nic o atestaci.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







