Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re:
Jsem moc rád, že se i někdo jiný zastane Fabie ohledně spotřeby. Připadne mi, že ruprecht neví o čem píše. Neustále zdůrazňuje jak velkou má Škodovácký motor spotřebu, jako by snad motory od VW jezdili ve Fabii za míň. Já osobně jsem ještě nemluvil s majitelem 74 kW Fabie, který by měl menší spotřebu. Co se týče životnosti Š. motorů, tak znám osobně dva lidi co mají na Formanech najeto těsně pod 200000 km bez nejmenších problémů s motorem. Pokud se dá na základě spotřeby oleje posoudit stav motoru (a to se dá), tak je naprosto perfektní (během 10000 km nedolijí ani kapku). Pokud si ruprechte myslíš, že Š. motor není moderní tak se strašně pleteš. Já mám možnost si ho detailně prostudovat a je tam dost vychytávek. Jen pro zajímavost tak ten motor je elektronicky omezen z 58 kW na 50 kW. Každý si musí uvědomit co od auta očekává. Š. motor je dobrý v nízkých otáčkách a pak je úplně jedno jestli máš OHV nebo OHC (uznávám, že OHV je zastaralé). Co se týče motorů se 4 ventily na válec, tak ty pracují ve vyšších otáčkách (vrchol Mk) a pak spotřeba roste. Samozřejmě je můžeš používat i v nižších, ale pak plýtváš penězi. Kdo chce kam, nechme ho tam. ;-))) (cimrmane nechceš se zapojit do konference na www.pandora.cz) -
« Re:
Škoda Fabia 1.4Mpi/44 (kombinovaná spotřeba 6.9l/100km), např. Fiat Punto 1.2/44 (5.7l/100km), atd .... (P206, Corsa, ....) Toliko údaje výrobce, čili o víc jak litr horší (žádných 0,5). Jestli ti připadá spotřeba 7-9l/100km v pohodě, tvoje mínus, spočti si kolik projezdíš navíc za 100tis km. Sám jsem s Fabií nenajel nic (spoléhám na údaj výrobce, který se podle toho co píšeš moc nemýlí), zato s její o něco méně rozežranou předchůdkyní Felicií až dost. Také jsem najel ale dost i s jinými auty i vyšší třídy a větších objemů a žrala míň nebo max. stejně. Nemá to cenu asi fakt dál rozpitvávat, prostě někomu to auto vyhovuje, někomu ne. -
« Bez nadpisu
Kolik si toho najezdi s Fabii 1.4 44kW, ze soudis
spotrebu ? Ja zatim cca 2000 km. A na to ze je ten
motor sotva zajety tak po meste!!! 7l/100km s vylozene lehkou nohou a 9l/100km sviznou jizdou mi prijde velice slusny vysledek. A to vsechno jiz
temer v zimnich podminkach. Dalek jsem jel zatim malo ale vzdy do 6l/100km. Tak nevim o cem mluvis. Pokud vim tak v testech zaostava za
konkurenci zhruba o 0.5l v prumeru. To neni mnoho
vzhledem k tomu ze jde o auta o 100 a vice kg lehci.
Jen ta vydrz bude asi o neco horsi,to je mozne.
Navic 200 000 km vetsina lidi najede tak za
10 let, a to uz bude to auto zrale na vymenu.
Timto uz debatu koncim a davam prostor dalsim
prispevatelum. -
« Re: to ruprecht
jasně, že ten motor je srovnatelný, ale jen co se té ceny týče. Nemyslím, že by byl stejně kvalitní jako starý 8v VW. Jestli si to někdo očipuje, ždíme z toho nějakejch 55kW a myslí, že ušetřil, to už je jiná věc. Proto kdybych měl na nové auto, tak bych asi nešel do Škody. Prostě kokurence nabízí moderní technologii jako základ. Třeba Opel, ten už dvouventilové motory prostě nenabízí ani v základu, natož OHV. Ale kdo chce kam, nechme ho tam. -
« to ruprecht
Ja o voze ty o koze. Ja netvrdim ze Skoda ma a
vyviji moderni motory, ale ze v te cenove relaci,
co je nabizi jsou srovnatelne s konkurenci.
1.4 8V OHC od VW se take stale jeste prodavaji.
Pokud chces neco noveho, nabizi se 16V motory
od VW, ale take za prislusne ceny.
Taky bych rad 1.6 16V nejlepe aspon 90kW se spotrebou 6 litru a cenou do 300 000,-.
Ale to je bohuzel jen zbozne prani. Az se o necem
takovem dozvis, dej vedet. To si necham libit.
-
« Re: to Danx
S osmiventilovými motory 1.4 a 1.6 koncernu z dřívějška je to odpovídající srovnání, až na to že byly OHC a 5x uložené (což je dost podstatný rozdíl). Jinými slovy jsi tedy potvrdil, že Škoda je tedy se svým motorem tak 15 let pozadu. Co se týče spotřeby, jestli by žrala míň Fabie 1.4 MPi nebo Polo (chceš-li o třídu výš Golf) s motorem 1.4 nevím, ale vsadil bych spíš na toho Golfa. Nikdo ale asi takový test neudělá a asi by neměl ani smysl. Každopádně pokrok u Škody co se týče motorů = 0. 20ti ventil 1.8 se opravdu moc nevyvedl, to máš pravdu, proto se ho taky VW hned začal "zbavovat" v Oktávce (myslím že první osazované motory v Octavii byly zrovna tyto). Že s ním pak lámala rekordy co se týče spotřeby ví už každý. -
« Re: to Danx
OHV je rozhodně starší systém než OHC, o tom není sporu. Co se týče spotřeby paliva, tak to není problém motoru, ale hmotnosti auta a stylu jízdy. V časopise Auto moto a sport testovali Fabii 1,4 (50kW) a Punto 1,2. Punto mělo jen o něco menší spotřebu (tuším o 0,5l), a přitom je o 200 kg lehčí. Já s Fabií najel 15000 km při průměrné spotřebě 6,0 l/100km a to je podle mě vyhovující. Netroufnu si tvrdit, který motor je nejhorší, ale vím, že 20 ventilová 1,8 se koncernu rozhodně moc nepovedla.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







