Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  12:04

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    fija: to bohuzel tam je doufam ve vztahu ke zdrazovani Skody a ne kvuli tomu, ze "bohuzel" se mnou i souhlasis :-))). Furt mi ale vrta hlavou, proc pumpari vydrzeli tak dlouho s nizsi cenou nafty a ted najednou po tolika desetiletich, pri stoupajicim odberu nafty, v podstate promitaji vyssi porizovaci naklady vuci benzinu do cen. Obavam se, ze pokud vycerpaji nyni tenhle potencial, v budoucnu pouziji neco celoplosneho, co postihne vsechny. BTW se ukazalo jak kratkozrake jsou vsechny odhady zajemce o nove auto. Za pul roku muze byt zas N95 treba o 10 Kc drazsi, kdo vi. Zatim jsem spokojen se soucasnou situaci, a kdy vse zustalo pri tomto, budeme vsichni spokojeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  11:34

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    Pri malych autach to uz niekedy ani neplati - pri spotrebe 6l benzin vs. 5l nafty, vyssom ruceni, cenou vyssou o cca 80tis atd. to vychadza tak, ze diesel sa nevrati v dobe zivotnosti auta, navratnost niekedy vyjde az po 200tis km. A este neratate s havarijnym poistenim, na diesel byva vacsinou vacsie - rata sa percentom z ceny, niekedy sa meni percento podla kubatury. Takze tu vznikaju dalsie naklady na diesel.
    U vacsich aut je to ine, ked spotreba je 9l benzinu vs. 6l nafty a rozdiel ceny nie je az taky markantny. Kazdy si musi zvazit sam. BTW: Na slovensku neni Bio :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  10:27

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    mfilipe, asi mas, bohuzel, pravdu :-((( uz neplati, ze skodovka konkuruje predevsim cenou :-((( Ale na druhou stranu, aspon se proda i par jinych aut :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  09:38

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    v podstate to znamena jedno: klesne zajem o diesly a stoupne zajem o benzin => SKoda nebude slevnovat diesly, ale zvedne cenu benzinovych model o nekolik desitek tisic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  09:35

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    matuS - nejak jsem te mel v pameti jako odpurce Fiatu, ale spise mas jen spatne zkusenosti z Alfou. Jen se zeptam, kdyby si mel pujcene jine nez italske auto, treba Octavii, jezdil by si s ni stejnym zpusobem, jako tech 400 km ? Ja mam pocit, ze hodne lidi, co seda za volant italskeho auta, tak to proste musi "rvat". Brava je dobre auto, ale hodne lidi se neda presvedcit, protoze je italske.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  09:21

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    Pocital jsi dobre, ale jsou jeste horsi cisla. Dnes na OMW je cena N95 24.30 a tafna stoji 25.20 => 100 km ( 8 l N95 ) 194.40 - 100 km ( 6l tafna ) 151,2 = 43,20 Kc na 100 km pro naftu. Rozdil 65 000 Kc se smaze po 150 462 km ! K tomu treba pripocitat vyssi povinne ruceni, drazsi motorovy olej, ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  08:51

    « Re: Uz ju mam... k přísp.2107

    tyka se PP Fabie a Octavie od MR2001, u Octavie MR2000 symbol snehove vlocky a automaticke prepinani neni. Tam skutecne plati, ze se zobrazi to, co bylo zobrazeno pri vypnuti zapalovani.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  08:23

    « Re: Uz ju mam... k přísp.2107

    Při zapnutí zapalování a je-li venkovní teplota nižší jako +4 st.C se pal. počítač přepne na zobrazení teploty. Stejně tak pokud venkovní teplota za jízdy klesne z hodnoty nad +4 st.C na hodnotu pod +4 st.C, opět se sám přepne na zobr. teploty a objeví se symbol námrazy - sněhová vločka. Pokud je teplota trvale pod +4 st.C, počítač se sám nepřepíná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  08:21

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    to Lu: moje rec. Octavia TDI oproti 1.6/74kW uz se mi po 33tkm investice vratila :-)))) Pri prubehu 30tkm za rok je to jasny, zvlast pokud jezdim na bio (nekdy) :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  08:14

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    SDI jezdí na bionaftu (má to i v technickém průkaze). Nyní cca 20Kč/litr - potom se návratnost trochu zlepší. Pokud se podíváš na ceny paliv v ČR v létě (benzin 30Kč, bio 20Kč), byla návratnost ještě lepší. Při současných cenách bude patrně výhodnější benzin.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.01  07:28

    « Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    No jeste musis zapocitat vyssi povinné ruceni, za dobu nez se ti to vrati, vyssi naklady na olej apod.
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 15.01.01  21:03

    « Bez nadpisu

    mfilip> ked otcovi narazili 166tka, tak dostal bravu 1.6, tu 100konovu, nenajazdili
    sme na nej vela, 300-400km, z toho bolo 100km po okreskach, kde sa islo cca 120km/h,
    zvysok v meste, v bratislave, a ver tomu, ze ani ja (lebo aj ja som s tym jazdil )
    a ani otec sme to auto vobec nesetrili, ja som siel casto jednotka-dvojka az po cervene.
    takze sme tomu dost vytinali, viem, ze som skusal ist po meste tak, aby som bol stale v
    idealnych otackach, takze som siel celu cestu domov len po 3.rychl. stupen. no co som chcel
    povedat bolo, ze my sme to auto dostali s plnou nadrzou a mali sme ju tak aj vratit, no a
    otec preratal spotrebu a vyslo to pod 8l. a inac to auto slo skvele, velmi dobre tahalo,
    ten motor je presne na neho sity, brzdilo to velmi dobre, aj sedelo, aj mne hned sadlo
    do ruky, vsetko prijemne, rozhlad velmi dobry az na to ze dozadu klasika v tychto autach
    moc nevidis. len co mi strasne vadilo bolo to * radio, ktore tam davaju, to je hroza,
    des a hroza.



    mirek>dobre si ratal, aj na slovenske to vychadza tak, benzin stoji nejako 31.5 a nafta
    30.5, takze pri spotrebach co si napisal je to rozdiel 69Sk/100km, cize 100.000km
    aby sa ceny vyrovnali. na naftaky treba vela jazdit, aby sa to vratilo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.01.01  15:53

    « Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin

    Asi delam neco blbe, opravte mne, prosim.
    Vychazi mi, ze musim najet s Fabii 1,9 SDI (nejlevnejsi naftak) ve srovnani s 1,4 50 kW az 95 tisic, abych vratil rozdil v cene, to je nejak moc.
    Pocital jsem: Fab. Comf. 1,4 50 kW: 314 900 Kc, Fab. Comf. 1,9SDI 47 kW: 379 900 Kc, tj. rozdil 65 000 Kc.
    Spotreba: benzin 8 l., naftak 6 l. 2 x 28 Kc = 56 Kc, plus rozdil 2 Kc (cena litru benzin - nafta) na 6 litrech = 12 Kc, celkem tedy na 100 km rozdil 56 + 12 = 68 Kc.
    65 000 Kc : 68 Kc = 955,99 (stovek km], tj. x 100 km = 95 599 km. ??????????????????????????????? Na to bych potreboval tri roky.
    Prosim pokritizovat, tohle asi neni mozne.
    Diky, Mirek
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.01.01  14:10

    « Spotreba

    Ja mam 1,4/50kW a najazdenych 4800km. Dlhodoba priemerna spotreba je 7,2l. Je to sice trosku viac ako tu niektori pisete ale 97% s nou beham po Blave.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.01.01  12:55

    « To tmk: vdaka a oneskorene blahozelanie!

    dakujem Ti pekne za vycerpavajucu informaciu. Mimochodom tuto cestu na Senec si velmi dobre pamatam, lebo som vojancil v 1984-5 v Bratislave-Vajnoroch a tam sme chodili s BVPecakmi na cestne cvicenia.
    Fabia sa mi paci stale viac, hoci zpociatku som bol k nej velmi chladny, pokial som v nej neposedel (najma vzadu) a nezviezol sa za volantom.
    (Prepac mi prosim nedokonalu slovencinu, ale patnact rokov som uz takmer nehovoril, predsa sa o nu velmi zaujimam, tym viacej, ze zijem uz dlho v Rusku. Svojho casu som precestoval cele Slovensko. Nikdy som nebol komunistom, ani nikto z rodicov aj prarodicov, ale prave rozdelenie statu ma, popravde povedane, nevelmi potesilo).
    Este raz Ti blahozelam k novej Fabii a prajem vela bezporuchovych kilometrov! Hadam je to spravna investicia.
    Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.01.01  11:31

    « Re: Uz ju mam...

    Taky slysim na Bravu 1.6 nekdy negativni veci. Jde zejmena az o 9 l/ spotrebu. V kontrastu k tomu jsou Bravy 1.2, 1.8 a diesly na ty motory jsem neslysel nejmensi fn. Ono to nemusi byt az tak prukazne, ale v servise kam jezdim, jsem na dilne jeste nikdy nevidel Bravu a Punto, krom garanci.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 14.01.01  20:50

    « Re: Uz ju mam...

    No ja som spotrebu svojej Felicie najprv prepočítal a porovnával s počítačom. Ale teraz, keď už viem, že ukazuje dobre, tak už nepočítam.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 14.01.01  08:25

    « Re: Uz ju mam...

    tomu vodicovi kamionu potom v nemocnici namerali 2.9 promile. dobry *!
    chcem sa opytat, pisete tu spotreby fabii - len pozorujete pocitac, alebo aj skutocne meriate? zatial sa mi zda, ze len cez pocitac, rad by som aj skutocne vypocty...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.01  22:57

    « Re: Uz ju mam...

    Ahoj,

    vdaka za blahozelanie. Dufam, ze pojde ako hodinky. Dnes nechybalo vela k jej koncu - na dialnici Nitra-Trnava sa prehanal opity kamionista a nechcel sa nechat predbehnut. Tak som radsej odbocil z dialnice. On sa nakoniec vybural, bolo to aj v spravach :(

    Ale nie o tom som chcel. Mam zasebou prvych 230 km, tu su doterajsie moje dojmy:

    ~ Manual pise, ze po zapnuti zapalovania sa na palubnom pocitaci zobrazi posledna nastavena volba - mne sa stale zobrazi teplomer. Ze by preto, ze je vonku okolo 0*C a upozornuje na namrazu?

    ~ Sem tam zavrzga palubovka - staci nejaky dlhsi usek "sama-jama"

    ~ Pri rychlejsom pustani spojkoveho pedala pri zaradovani rychlosti pocut taky divny "cvak". Zabehaval som rodicovsky Classic 44kw, a tam to nerobilo.

    Vo vseobecnosti som ale nadmieru spokojny. Predpokladam vsak, ze auto je este tak povediac surove a ze tieto problemy same vymiznu pocas zabehu... Dufam...


    T.M.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.01  22:41

    « Re: Omluva, v titulku 44 a 50 kW, jde mi o ceske motory,

    Az teraz som si vsimol druhu cast otazky:

    Rodicia maju Classic 44kw, kamarat ma Classic 50kw. Pristavili sme obe auta, a hor sa na skusobnu trasu Bratislava-Senec. Cestou tam po starej ceste I triedy, naspat po dialnici. Potom sme si auta vymenili a este raz to iste kolecko.

    Vysledok: Rozdiel medzi 44 a 50kw je pre bezneho sofera "nepretekara" tak zanedbatelny, ze niet o com uvazovat. Ja som tiez najprv uvazoval o 50-ke, ale nakoniec som zvolil 44-ku. Ak by som vsak bol sofer "pretekar", vybral by som nieco lepsie 74 kw alebo 85 kw. Nevravim, ze stale jazdim podla predpisov, ale aj z 44-kou sa da zajazdit sportovo. Samozrejme, nedaju sa cakat zazraky, ale to je hadam kazdemu jasne. Nech si kazdy vravi, co chce. Mne osobne tych 44 kw staci.

    Najlepsie je ist rovno k dealerovi a vyskusat si obe auta...


    T.M.

    P.S.

    Ze vraj uz existuju supravy na zvysenie vykonu z 44 na 50 kw :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…