Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin
fija: to bohuzel tam je doufam ve vztahu ke zdrazovani Skody a ne kvuli tomu, ze "bohuzel" se mnou i souhlasis :-))). Furt mi ale vrta hlavou, proc pumpari vydrzeli tak dlouho s nizsi cenou nafty a ted najednou po tolika desetiletich, pri stoupajicim odberu nafty, v podstate promitaji vyssi porizovaci naklady vuci benzinu do cen. Obavam se, ze pokud vycerpaji nyni tenhle potencial, v budoucnu pouziji neco celoplosneho, co postihne vsechny. BTW se ukazalo jak kratkozrake jsou vsechny odhady zajemce o nove auto. Za pul roku muze byt zas N95 treba o 10 Kc drazsi, kdo vi. Zatim jsem spokojen se soucasnou situaci, a kdy vse zustalo pri tomto, budeme vsichni spokojeni. -
« Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin
Pri malych autach to uz niekedy ani neplati - pri spotrebe 6l benzin vs. 5l nafty, vyssom ruceni, cenou vyssou o cca 80tis atd. to vychadza tak, ze diesel sa nevrati v dobe zivotnosti auta, navratnost niekedy vyjde az po 200tis km. A este neratate s havarijnym poistenim, na diesel byva vacsinou vacsie - rata sa percentom z ceny, niekedy sa meni percento podla kubatury. Takze tu vznikaju dalsie naklady na diesel.
U vacsich aut je to ine, ked spotreba je 9l benzinu vs. 6l nafty a rozdiel ceny nie je az taky markantny. Kazdy si musi zvazit sam. BTW: Na slovensku neni Bio :-( -
« Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin
matuS - nejak jsem te mel v pameti jako odpurce Fiatu, ale spise mas jen spatne zkusenosti z Alfou. Jen se zeptam, kdyby si mel pujcene jine nez italske auto, treba Octavii, jezdil by si s ni stejnym zpusobem, jako tech 400 km ? Ja mam pocit, ze hodne lidi, co seda za volant italskeho auta, tak to proste musi "rvat". Brava je dobre auto, ale hodne lidi se neda presvedcit, protoze je italske. -
« Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin
Pocital jsi dobre, ale jsou jeste horsi cisla. Dnes na OMW je cena N95 24.30 a tafna stoji 25.20 => 100 km ( 8 l N95 ) 194.40 - 100 km ( 6l tafna ) 151,2 = 43,20 Kc na 100 km pro naftu. Rozdil 65 000 Kc se smaze po 150 462 km ! K tomu treba pripocitat vyssi povinne ruceni, drazsi motorovy olej, .... -
« Re: Uz ju mam... k přísp.2107
Při zapnutí zapalování a je-li venkovní teplota nižší jako +4 st.C se pal. počítač přepne na zobrazení teploty. Stejně tak pokud venkovní teplota za jízdy klesne z hodnoty nad +4 st.C na hodnotu pod +4 st.C, opět se sám přepne na zobr. teploty a objeví se symbol námrazy - sněhová vločka. Pokud je teplota trvale pod +4 st.C, počítač se sám nepřepíná. -
« Re: Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin
SDI jezdí na bionaftu (má to i v technickém průkaze). Nyní cca 20Kč/litr - potom se návratnost trochu zlepší. Pokud se podíváš na ceny paliv v ČR v létě (benzin 30Kč, bio 20Kč), byla návratnost ještě lepší. Při současných cenách bude patrně výhodnější benzin. -
matuS 15.01.01 21:03
« Bez nadpisu
mfilip> ked otcovi narazili 166tka, tak dostal bravu 1.6, tu 100konovu, nenajazdili
sme na nej vela, 300-400km, z toho bolo 100km po okreskach, kde sa islo cca 120km/h,
zvysok v meste, v bratislave, a ver tomu, ze ani ja (lebo aj ja som s tym jazdil )
a ani otec sme to auto vobec nesetrili, ja som siel casto jednotka-dvojka az po cervene.
takze sme tomu dost vytinali, viem, ze som skusal ist po meste tak, aby som bol stale v
idealnych otackach, takze som siel celu cestu domov len po 3.rychl. stupen. no co som chcel
povedat bolo, ze my sme to auto dostali s plnou nadrzou a mali sme ju tak aj vratit, no a
otec preratal spotrebu a vyslo to pod 8l. a inac to auto slo skvele, velmi dobre tahalo,
ten motor je presne na neho sity, brzdilo to velmi dobre, aj sedelo, aj mne hned sadlo
do ruky, vsetko prijemne, rozhlad velmi dobry az na to ze dozadu klasika v tychto autach
moc nevidis. len co mi strasne vadilo bolo to * radio, ktore tam davaju, to je hroza,
des a hroza.
mirek>dobre si ratal, aj na slovenske to vychadza tak, benzin stoji nejako 31.5 a nafta
30.5, takze pri spotrebach co si napisal je to rozdiel 69Sk/100km, cize 100.000km
aby sa ceny vyrovnali. na naftaky treba vela jazdit, aby sa to vratilo.
-
« Doba navratu investice do dieslu vs. cesky benzin
Asi delam neco blbe, opravte mne, prosim.
Vychazi mi, ze musim najet s Fabii 1,9 SDI (nejlevnejsi naftak) ve srovnani s 1,4 50 kW az 95 tisic, abych vratil rozdil v cene, to je nejak moc.
Pocital jsem: Fab. Comf. 1,4 50 kW: 314 900 Kc, Fab. Comf. 1,9SDI 47 kW: 379 900 Kc, tj. rozdil 65 000 Kc.
Spotreba: benzin 8 l., naftak 6 l. 2 x 28 Kc = 56 Kc, plus rozdil 2 Kc (cena litru benzin - nafta) na 6 litrech = 12 Kc, celkem tedy na 100 km rozdil 56 + 12 = 68 Kc.
65 000 Kc : 68 Kc = 955,99 (stovek km], tj. x 100 km = 95 599 km. ??????????????????????????????? Na to bych potreboval tri roky.
Prosim pokritizovat, tohle asi neni mozne.
Diky, Mirek
-
« To tmk: vdaka a oneskorene blahozelanie!
dakujem Ti pekne za vycerpavajucu informaciu. Mimochodom tuto cestu na Senec si velmi dobre pamatam, lebo som vojancil v 1984-5 v Bratislave-Vajnoroch a tam sme chodili s BVPecakmi na cestne cvicenia.
Fabia sa mi paci stale viac, hoci zpociatku som bol k nej velmi chladny, pokial som v nej neposedel (najma vzadu) a nezviezol sa za volantom.
(Prepac mi prosim nedokonalu slovencinu, ale patnact rokov som uz takmer nehovoril, predsa sa o nu velmi zaujimam, tym viacej, ze zijem uz dlho v Rusku. Svojho casu som precestoval cele Slovensko. Nikdy som nebol komunistom, ani nikto z rodicov aj prarodicov, ale prave rozdelenie statu ma, popravde povedane, nevelmi potesilo).
Este raz Ti blahozelam k novej Fabii a prajem vela bezporuchovych kilometrov! Hadam je to spravna investicia.
Mirek
-
« Re: Uz ju mam...
Taky slysim na Bravu 1.6 nekdy negativni veci. Jde zejmena az o 9 l/ spotrebu. V kontrastu k tomu jsou Bravy 1.2, 1.8 a diesly na ty motory jsem neslysel nejmensi fn. Ono to nemusi byt az tak prukazne, ale v servise kam jezdim, jsem na dilne jeste nikdy nevidel Bravu a Punto, krom garanci. -
« Re: Uz ju mam...
Ahoj,
vdaka za blahozelanie. Dufam, ze pojde ako hodinky. Dnes nechybalo vela k jej koncu - na dialnici Nitra-Trnava sa prehanal opity kamionista a nechcel sa nechat predbehnut. Tak som radsej odbocil z dialnice. On sa nakoniec vybural, bolo to aj v spravach :(
Ale nie o tom som chcel. Mam zasebou prvych 230 km, tu su doterajsie moje dojmy:
~ Manual pise, ze po zapnuti zapalovania sa na palubnom pocitaci zobrazi posledna nastavena volba - mne sa stale zobrazi teplomer. Ze by preto, ze je vonku okolo 0*C a upozornuje na namrazu?
~ Sem tam zavrzga palubovka - staci nejaky dlhsi usek "sama-jama"
~ Pri rychlejsom pustani spojkoveho pedala pri zaradovani rychlosti pocut taky divny "cvak". Zabehaval som rodicovsky Classic 44kw, a tam to nerobilo.
Vo vseobecnosti som ale nadmieru spokojny. Predpokladam vsak, ze auto je este tak povediac surove a ze tieto problemy same vymiznu pocas zabehu... Dufam...
T.M.
-
« Re: Omluva, v titulku 44 a 50 kW, jde mi o ceske motory,
Az teraz som si vsimol druhu cast otazky:
Rodicia maju Classic 44kw, kamarat ma Classic 50kw. Pristavili sme obe auta, a hor sa na skusobnu trasu Bratislava-Senec. Cestou tam po starej ceste I triedy, naspat po dialnici. Potom sme si auta vymenili a este raz to iste kolecko.
Vysledok: Rozdiel medzi 44 a 50kw je pre bezneho sofera "nepretekara" tak zanedbatelny, ze niet o com uvazovat. Ja som tiez najprv uvazoval o 50-ke, ale nakoniec som zvolil 44-ku. Ak by som vsak bol sofer "pretekar", vybral by som nieco lepsie 74 kw alebo 85 kw. Nevravim, ze stale jazdim podla predpisov, ale aj z 44-kou sa da zajazdit sportovo. Samozrejme, nedaju sa cakat zazraky, ale to je hadam kazdemu jasne. Nech si kazdy vravi, co chce. Mne osobne tych 44 kw staci.
Najlepsie je ist rovno k dealerovi a vyskusat si obe auta...
T.M.
P.S.
Ze vraj uz existuju supravy na zvysenie vykonu z 44 na 50 kw :)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







