Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: To Hufnagl
ehvie> Ještě jedna poznámka k jízdním vlastnostem. Fabia je nesporně pohodlnější a má čitelnější reakce na limitu. Megan držel jak luteránská víra a najednou ustřelil. Fabia má asi vlivem měkčího nastavení přechod do smyku pozvolnější = snadněji regulovatelnější. -
« Re: To Hufnagl
ehvie> Fabia je nesporně kvalitnější, než Rencek. Otázkou je, jestli je motor 50kW dobrý, protože si tu hodně lidí stěžuje na kolísání otáček. Jakou máš spotřebu? Popiš trochu Tvůj styl jízdy.
Pro porovnání, já auto při akceleraci nešetřím. Jezdím 60-70 v obci, 100-120 mimo a 150-180 na dálnici. Na semaforech, křižovatkách a při předjíždění dávám autku celkem zabrat. Spotřeba je 6-7l nafty/100km. Při přihlédnutí, že mám širší i větší průměr pneu, to špatná spotřeba není. BTW, nefta u nás stojí 24 a N95 29,10Kč. -
« Re: To Hufnagl
ehvie> Megane coupé 2.0IDE měl perfektní jízdní vlastnosti i motor. Komfort jízdy byl mírně omezený tvrdostí podvozku a hlavně, kupé uveze jen 2 dospělé lidi! Špatná stránka coupé byla spolehlivost. V servise jsem byl tak každý měsíc. Odešla vstřikovací rampa, byly vadné čepy na předních brzdách (ťukaly), převodovka potřebovala hned nová vyměnit ložiska, silentblok pod motorem je slabý a byl měněný 2x(motor při plném záběru rezonoval o karoserii), zatékalo pravými dveřmi, uklepala se hliníková hadice k servu (špatně navržená - bez úchytů), měnila se jiná část servořízení kvůli rezonancím, bylo špatně nalepené přední sklo a rezonovalo...
Fabia problémy s kvalitou vůbec nemá. Po skušenostech se 2ma octaviema turbo jsem volil Škodu hlavně kvůli spolehlivosti. Fabia má vzadu dost místa pro 2 dospělé osoby. V podélném směru možná víc, než oktávka. Jízdní vlastnosti jou u TDI výborné, ale mám tam dost velké kola, takže nevím, jak je dobrá na originálech. Bez sportovního paketu bych ji ale asi nebral. Super volant a přední sedáky posouvají vůz o hodně výš.
Zkus www.mujweb.cz/www/hufnagl - tam mám svou fabii nafocenou i zevnitř. Při řízení Fabie (alespoň té mé) mám pocit, že řídím o hodně větší auto. -
« To Hufnagl
Z diskusie viem ze si mal povodne Megane Coupe a teraz Fabiu. Sam som zvazoval ake auto kupit, viezol som sa v Coupe a hovoril som si ze to chcem. Tu lacnejsiu verziu - u nas okolo 500k. Ma to podla mna dost dobru vybavu, tvrdsi podvozok atd. No ale nakoniec to skoncilo s Fabia Comfort 50 kW. Sem tam rozmyslam ci som urobil dobre, ale vychadza mi to ze ak mas Coupe, potrebujes este jedno auto na vozenie nakladu - napr. zahradny nabytok z obchodu, dvere 90 x 200, lyze pre 2, bicykle pre 2 to vsetko voslo dovnutra kratkej Fabie. Tak by ma zaujimal Tvoj nazor ako uzivatela oboch aut. -
« Re: tuning 44kW => ?
to LUF : Cimbu vacku nemeni !! - pokud si o to nereknete sami (+cca 7000,-). Jinak po chiptuningu zmizi prodleva na plynu a tah odzpodu zustava stejny (ne-li lepsi). Poradne saze to chytne kolem 3000 ot/m. a myslim, ze potom Ti to stare potrubi stacit nebude. To co pisu, to je moje osobni zkusenost. Myslim, ze menit potrubi bez dat je zbytecne, protoze motor je urcite nastaven na to, z jakych dilu je zpasovan ( to spis data bez potrubi ), ale delejte jak myslite. Proto se ladi kazda varianta motoru zvlast. -
« Re: tuning 44kW => ?
Neviem, preco si myslis, ze ti, co ten motor navrhli a skonstruovali su uplni tupci a dali tam sanie, ktore je male. Podla vsetkeho, tvoj motor ma aj mensi zdvih ventilov, takze mnozstvo nasavaneho vzduchu sa urcite nejak dramaticky nezvysi => ani vykon! V tom najlepsom pripade nepocitis ziadny rozdiel, v tom horsom ten motor strati spodok, ktory je vraj u neho dost silny. Ten motor bol urcite testovany na brzde atd. a ak chcela skodovka usetrit naklady, nevyvijala by zbytocne ine sanie. To len tak na okraj, ved chod do predajne nahr. dielov a kup si vacsie sanie. Az take strasne drahe a narocne vymenit to snad neude. BTW skutocny tuning na 65kW s vymenou vacky a programu nie je zase az tak strasne drahy. -
"-- skrytý --" 31.05.01 17:47
« tuning 44kW => ?
Odporucate urobit nejaky tuning aj na tomto motore? Chcel by som tam dat sacie potrubie z 50kW, pretoze 44kW ho ma umyselne a nezmyselne s mensim priemerom. Neviete kde by mi to mohli urobit, najlepsie v Bratislave?
Btw. ma niekto vo fabke original skodovacky alarm? -
« Re: TO HUFNAGL
Smarty> Právě jsem pokořil 4.000km a motor je stále silnější a silnější. Až tam dám ten čip, tak to bude paráda!
Samo, že jsem 1.4 16V 101PS řídil (už když byla novinka). TDI PD je o poznání živější a navíc nemá tu nechutnou prodlevu při sešlápnutí plynu. Možná, že dnes už to nemá žádná Fabia, ale ta, co jsem jí řídil, ji měla jako prase. To Ti fakt úplně znechutí život za volantem. Jinak, kdo netankuje BA98, nechť nepočítá ze 101PS.
Na druhé straně mi chybí vytočit motor nad 6.000. Ne, že bych rád motor trápil, ale nějak se cítím trochu svázaný. Po čipu to ale zmizí, protože s 300NM nebudu muset už vůbec řadit.








Uz som to tu raz spominal, neviem sa rozhodnúť medzi dvoma autami. Jedno je Fabia 1.4 74 kw Comfort v tmavo modrej metalíze. Druhé je strieborny Golf 1.4 55 kw Slovakia ( = 5 dverový Basis s centrálom, rádio alpha, ABS, 2xAirbag, zadné sedadlo nedelitelné). Fabia stojí 452.800,- Sk, Golf je za 491.625,- Sk. Fabia má navyše hmlovky, el. okná vpredu, palubný počítač, ASR/EDS a silnejší motor. Golf má viac miesta, väčší kufor a je to VW ! Všetkým, ktorí mi chcú poradiť vopred ďakujem. Do zajtra mám obe autá rezervované, takže dnes sa musím rozhodnúť.