Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Huf: TDi pumpa - tryska
jenom si dovolim jednu poznamku - TDI PD a CR jsou dve variace na stejne tema, takze stejna generace. Rict, ze TDI PD je generacne starsi je hloupost. Oba systemy maji sva pro a proti. U PD mas vyssi tlak, tim padem by mely ty motory byt schopne dosahovat vyssich vykonu, ale za cenu kultivovanosti chodu. Zajimave je, ze treba 2,5TDI od VW ma 180k a je to TDI PD, zatimco odpovidajici motor v Audi (stejny koncern!) ma vpodstate totozne parametry a pouziva system CR. Z globalu nelze rict, JTD je o generaci starsi nez TDI, ale lze rict, ze to, co ma VW u svych TDI PD, to JTD jeste nedosahlo, a ze JTD se vyrovnava generacne starsimu TDI. Obdobne u HDI, i kdyz ty radim vyse nez JTD. JTD ma vykony starsiho TDI pri vyssi spotrebe (o litr i vic), HDI ma obdobne vykony a spotrebu jako starsi TDI. A se zivotnosti - zatim se to jevi pro VW prinejhorsim jako vyrovnane. -
pallas 07.06.01 23:50
« Re: Huf: TDi pumpa - tryska
mracek nerozumieme si ... ten common rail bud,at VZDY hladsi a kludnejsi beh, pretoze tlak v celej rampe je konstatny (napr. Mercedes v 200 CDI: tlak 1350 baru). Ak sa jedna o motor do V. tlakova rampa musi mat tvar U, aby obsiahla obidve rady valcov. Pocet valcov mozes takisto zvysovat donekonecna. -
pallas 07.06.01 20:49
« Re: Huf: TDi pumpa - tryska
Huf vies kde sa pouzival princip TDi PD davno pred Volkswagenom? V lodnych motoroch. Ver tomu ze viac uz toho motora nevytiahnu. To ze ma 2.0 HDi z vyroby 90, resp. 110 PS, je len vecou nastavenia riadiacej jednotky a plniaceho tlaku (t.j. kompromis vykon / zivotnost). BTW nemci v teste sami uznavaju: "Überholvorgänge oder den Wechsel vom Gleiten zum Sprinten absolviert der VW wie ein Großer, wobei aber der unverkennbare Diesel-Sound stets im Hintergrund mitschwingt. Manierlicher klingt der fast ebenso durchzugsstarke, noch etwas harmonischere Peugeot-Diesel. Harmonischer deshalb, weil der HDi-Motor sich quasi ab Leerlaufdrehzahl auf dem Sprung befindet. Er benötigt noch geringere Drehzahlen, um seine Krallen zu zeigen." Vies nemecky, vsak? -
« Re: Huf
Jiri> Díky za gratulaci. V záplavě nepřejících závistivců to velmi potěší (jsi vůbec čech?). Divil by ses, ale ty 205/45R16 přenáší výkon s přehledem a i při ostrém záběru mi kola neproklouznou. Fakt je, že originál Bravury 185/60R14 by asi hrabaly i na volnoběh, ale Pirelli P-ZERO to zvládá s přehledem. Však se taky montujou i na Porsche Turbo :o)
Spojka se zdá být v pohodě. Já ji nikdy nenechávám moc dlouho prokluzovat a tak by to měla asi vydržet. -
"-- skrytý --" 07.06.01 16:14
« Re: Huf
Diesely s common rail systemem jsem oproti TDickum
sice mene vykonne, ale jsou kultivovanejsi (tissi). Hufe, rozjedes se bez asistence ASR? Ty 16ky kola a siroky pneumatiky asi hodne pomohou v tomto smeru. Je na prenos tak velkyho kroutaku dostatecne dimenzovana spojka? Jinak Ti k Tve superfabce gratuluju. -
« Re: Huf
pallas> Zkus nějaký argument podložený fakty. TDI je výkonější, úspornější a také má větší rozsah použitelných otáček. TDI PD 96kW a 110kW nemají u JTD/HDi konkurenta stejně jako TDI V6 132kW.
Já sám mám dojem, že ten můj TDI PD (nyní 96kW a 295NM) trhá dlažbu a obávám se, že nějaká 1.9 JTD mě asi neohrozí :o) a to mám nejslabší TDI PD :o)))
A mé úpravy ještě nekončí... -
"-- skrytý --" 07.06.01 12:33
« Re: Rozpaky nad fabií
ferox: ani by som nepovedal, ze prestanu do fabii davat obidva ceske motory 44 a 50kW, mozno jeden z nich nahradia niecim inym, ale urcite nepojdu prec obidva, ved na CZ+SK sa preda s tymito motormi priblizne 88% zo vsetkych fabii. Pilili by si konar na ktorom sedia.
Ale ak by prisli s niecim novym a porovnatelnou cenou bol by to krok vpred. -
« CHIP Tuning pro benzin
Máte někdo zkušenosti s CHIPtuningem pro benzín 1.4MPI 50KW ?? Mám 2 nabídky: Sportmotor za 6000kc z 50 na 56KW a Renocar za 9760kc z 50 na 57KW. Chci jenom CHIP bez úpravy hlavy vaček atd.
Někde na webu píšou, že na benzín bez turba CHIP nemá smysl ?? Nechcete někdo založit TUNING sekci pro Fábii ?? Alf








