Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« V-Power
Nie som chemik ale pokial viem tak oktanove cislo udava odolnost benzinu voci samovznieteniu ohladom na teplotu a hlavne tlak (myslim ze v porovnani k liehu, ten ma ktanove cislo "100"). Takze pokial su v motore vyssie tlaky (vykonnejsi motor) treba tankovat benzin s vyssim oktanovym cislo. Podla mna to na vykon motora nema az taky vplyv. Do sluzobneho passatu som rok tankova aj 95 a aj 98 a rozdiel som nezistil. Skor ide o ucinnost toho paliva, ako efektivne hori atd. ale aj to je diskutabilne. Je to asi tak ze za tia peniaze to nestoji, tankujem na OMV a Shell je vzdy drahsi (to ani nespominam ze mam na OMV zlavu 1,5% - robi to asi 20Sk na nadrz). -
« 44 kW
Můžu osobně říct, že motor 44 kW (1.4 MPI), který jsem si koupil, nedoporučuji nikomu. Jednak (četl jsem tu příspěvky, že 44 je rychlejší a dynamičtější než 50 kW) - tak to v žádným případě. 44 kW je lenivější a pozná se to hlavně při jízdě do kopce kde 44 slábne výkon. Sám jsem se svojí 44 kW jel se svým kolegou z práce, který za mnou jel s 50 kW a neměl jsem v kopcích šanci. A to byla jedna z prvních Fabií, která měla problém s cukáním plynu. Nechali jsme si udělat tunning motoru na obou autech a rozdil je jasný. U 44 kW je jiné sání a to o 5 mm menší na průměru a jiná vačka, jinak je vše shodné s 50 kW. Takže, jestli chce někdo zvýšit výkon na 44 kW určitě netankujte V-power, ale kupte si sání na 50 kW motor s označením AME (doufám, že je to správně AZE - by jste měli mít napsáno ve velkém technic. pr. pro 44kW). Tím se Vám v každém případě zvedne výkon, nevím co dělá ta jiná vačka, ale mé zkušenosti s 44 kW a 50 kW, tak ve prospěch 50 kW je to 10 km/h do prudších kopců na dálnici a to je dost a o spotřebě nemluvě - tu má 44 kW o 0,5 l/100 km vyšší než 50 kW. Takže 44 kW si nikdy nukupujte, je to pouze hybrid od Škodovky, která je pod tlakem VW. Jinak jsem si přivezl tuningovanou 44 kW na 74 kW a jsem s tím spokojen. Zatím to zajíždím, ale nějaké výsledky možná napíšu. Jinak k V-power, firma, která mi tuningolava motor, zkoušeli motor na brzdě s V-powerem a zvýšení výkonu - 1 kW - No za ty prachy !?!
Měj te se, ať žije tunning -
« Re: K veci !
joed> Shell V-power má oktanové číslo 95 a ne 98. Pak je ještě V-pover racing 99+, ale na ten se mispul neptal.
mispul> Podle mně bude mít V-power určitě kladný vliv na spotřebu/výkon (buď a nebo) a kultivovanost chodu motoru.
Já ale myslím, že nejlepší je to sám vyzkoušet. Vyjet nádrž, natankovat V-power a testnout to. Jen nečekej rozdíl hned. Mně, když jsem ještě měl 2.0 IDE Coupe od Renaulta, to šlo poznat až tak po 250km jízdy. To je ale pochopitelné. -
« Re: K veci !
TO: Mispul. V uvedeném případě je používání benzínu Shell V-Power sypáním perel sviním. Fabie 44 kW je konstruována na benzín OČ 91 nebo 95. Dáš - li do ní uvedený benzín o OČ 98, budeš mít možná trochu kultivovanější zvukový projev motoru a možná i mírně nižší spotřebu (řádově v desetinách l/100), vliv na výkon to mít nebude. Tento benzín má význam pro výkonné otáčkové motory s vyšším stupněm komprese, u Fabie se uplatní pouze u motoru 1,4/74 kW . -
« Re: K veci !
Už jsem se na to tady kdysi ptal a nedostal odpověď - tak to zkusím ještě jednou: Zkoušel někdo z Vás načepovat do 44kW Fábky Shell V-power? Jaké jsou reakce auta? (tzn.: sníží se spotřeba tak že by se to vyplatilo (o cca 0,4l), zvětší se "znatelně" výkon, atd....)?? -
« Re: K věci!
bocata> Kdybys něco potřeboval a měl něco k věci, všichni tady to samozdřejmě uvítají a jistě se připojí. Pokud ale jenom kafráš a sám nic k tématu Fabia nepřineseš, nemůžu, než si myslet, že jedním ze zasíračů MC jsi i Ty :o)
Sorry, jestli jsem Tě urazil, ale jestli něco hledáš, tak to sem napiš. -
« K věci!
Ke svému příspěvku jsem zvolil toto téma - jen proto, že je jedno z nejfrekventovanějších - jinak několik následujících slov platí i pro ostatní temata:
Do MoCa se občas podívám, když chci najít (event. reagovat na něco), co mě zajímá - ale téměř všechna temata jsou některými notoricky známými i-netovými "závisláky" zasírána žvaněním zcela mimo příslušné téma, což zřejmě nejen mě - odrazuje vracet se na tento server častěji. -
« Re: tomaschko,fija
mfilip> To není spotřeba v l/h. Kdyby jo, tak je to mezi 0,7-1l/h. Problém je v tom, že od cca 6km/h se přepíná PP z l/h na l/100km, ale Ty těch 100km nepojedeš při rychlosti 10km/h hodinu, ale třeba 10hodin. Proto PP udává při tak malé rychlosti tak vysokou spotřebu. Je to přece celkem jasné, ne?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!