Škoda Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.01  07:42

    « Re: lu

    tomaschko> na závodění SDI není (od 4000ot/min to nejede), ale naproti tomu má silný zátah v nízkých otáčkách, což je velmi příjemné na běžnou jízdu (max. kr.moment nabíhá už v 1900ot/min). Měl jsem možnost porovnat s MPI 50kW (bohužel jsem se jen vezl)a suběktivně mi SDI připadalo živější. Předtím jsem měl favorita 46kW a to byl proti SDI absolutní lenoch. Jinak obrovské plus a důvod mé volby je spotřeba (doposud 15000km za průměr 4,8l/100km Sety - spočítáno!, ne podle PP a to při 2/3město, 1/3mimo), mínusem je hlučnost - "kadlakadlakadla....", s tím musí bohžel každý počítat. PS: Důverně mu říkám Kadle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.07.01  06:54

    « Re: volnoběh

    igi.h: Mám Fabii vyrobenou 7/2000. Takže asi spíš ten klasický problém. Dá se s tím něco dělat? Za pár dní mi končí záruka, tak mám případně nejvyšší čas...
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  22:46

    « Fabia Sedan

    Má někdo Fabii Sedan? Chci si ji koupit a zajímá mě, jak se chová na českých vymlácených dálnicích. Slyšel jsem, že je to tam jako v mlátičce. Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.07.01  21:08

    « Re: 44 kW vs. 50 kW

    Som rád, že to tu v konfere žije a je tu rozumná debata. Chcel by som však vedieť, či má niekto aj Fabiu s 50 kW? Zaujímavé by bolo porovnať v praxi pružnosť pri zrýchlení 80-120 km/h ako aj otáčky pri V. prevodovom stupni a rýchlosti 130 km/h.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.07.01  21:06

    « Trasenie na voľnobehu

    igi.h - úplne s tebou súhlasím. Ja sa tiež radím do skupiny ľudí, ktorí sa vezú viac menej v medziach zákona a keď sa niekto ponáhľa, tak prosím. Hoci niekedy bezohľadnosť ostatných presahuje viac ako rozumné medze a to už začína vytáčať aj mňa. Ale inak ja mám PP vo Felicii Combi (Fabiu žiaľ ešte nemám) a tá dlhodobá spotreba sa mi niekedy nezdá. Stačí, že vypnem zapaľovanie a po zapnutí je tá spotreba odlišná. Pritom je stále vypnutý motor.


    Neboj, diesel sa natankovať nedá. Má hrubšiu hadicu. Ale náš direktor do Mercedesu natankoval namiesto nafty Natural. To bola zábava. Ani na odťahovák to nešlo dvihnúť vďaka tomu super nízkemu spodku.


    Riešil sa tu aj problém trasenia motora na voľnobehu. Ja mám na Felicii cca 54.000 km a to trasenie sa mi začalo objavovať. Pritom otáčky sú stále okolo 750 /min. Neviem, či je to vekom (uloženie motora), alebo už originálne sviečky začínajú dosluhovať. Uvidíme po prehliadke na 60.000.

  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 03.07.01  19:10

    « Zátváranie kufra

    S tým kufrom mám teda svoje skúsenosti. Aj keď na Felicii. Tam sa mi kufor zatváral nádherne. Stačilo pustiť z výšky tak 30 cm. Navyše nič nehrkalo. Potom ma jedna krava navštívila zozadu (no čo, veď iba nedávala pozor). Odvtedy sú s kufrom len problémy (aj keď piate dvere sú nové). Najprv sa to zatváralo veľmi ťažko. Tak mi v servise posunuli tú hrazdičku na karosérii. Potom to išlo lepšie, ale kufor nelícoval. Tak som si to nastavil ešte raz sám. Už lícoval, ale zase sedel prinízko a do tesniacej gumy sa už otláčal aj zámok. Navštívil som servis znova a chcel, aby mi dvere dvihli vyššie. Technik to v otvorenom stave uvolnil a tvrdil, že dvere v otvorenom stave sadli celkom dole, takže pri zavretí sú maximálne hore. Nedalo mi to však a pokusoval som ďalej. Napokon som zistil, že ak sú dvere otvorené a všetky skrutky sú uvolnené, tak dvere nespadnú maximálne dole, ale ich plynové vzpery zodvihnú na maximum hore. Tak som ich nejakým zázrakom za pomoci niekoľkých špagátov a sily zatlačil čo najnižšie (v otvorenom stave). Teraz sa už pekne otvárajú a zatvárajú (v zatvorenom stave sú dostatočne hore), lícujú s karosériou a do tesnenia sa nič neotláča. Len sedia trochu šikmo. Už sa mi do toho ale nechce. Možno to však niekomu pomôže, ak sa rozhodne nastavovať viac, než len hrazdičku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.07.01  17:56

    « Re: Rezerva paliva v nadrzi

    Lu: Idem v piatok tiez na istriu, tak skusim narvat do tej nadrze co to da, ked je u nas teraz celkom dobra cena benzinu. V slovinsku dotankujem doplna, aby som v chorvatsku nemusel tankovat ani ked sa budem vracat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  17:43

    « lu

    to Lu: jak se chova SDIcko? Da se s tim jezdit, je to zivy aspon trochu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  17:39

    « Re: Rezerva paliva v nadrzi

    madvad: ak chces pocitat spotrebu presne bez pal.pocitaca, tak to najlepsie urobis tak, ze vzdy budes tankovat do plna (ale zas nie je nutne tankovat az pri svietiacej rezerve). Spotrebu teda zistis z toho kolko si mal v momente tankovania na ciselniku km (ak si ho pri predchadzajucom tankovani vynuloval) - tj. to je pocet kilometrov za uplynule "obdobie" - a pocet litrov = to, co si prave dotankoval aby si doplnil nadrz. Takze to staci iba vydelit a mas presnu spotrebu za dany cas...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  16:57

    « Re: Rezerva paliva v nadrzi

    Taky jsem jednou fest přetankoval. Tenkrát mi právě pípla rezerva a já tam dostal ještě 45 l a to ještě pistole sama nevypla. Tehdy jsem ujel asi 200km, než se pohla rafika paliva. Kdosi mi pak říkal, že pistole musí být při tankování kolmo dolů, jinak špatně vypíná. Je dobré o tom vědět, Istrie s SDI letos doufám na jednu nádrž bez tankování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  16:17

    « Re: Odstraňovanie múch

    pallas> Hej, Mušku som mal tiež v ruke, nakoniec vyhral Sonax, aj keď stojí 3,5x viac. Muška mala napísané, že je len na okná; Sonax mal písané, že môže ísť aj na ľubovoľný podklad bez toho, aby ho poškodil... Skúsil si Mušku na nárazník?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  16:14

    « Re: 44 kW vs. 50 kW

    skl>Na mesto 7.5 tiež nie je až také strašné... Po meste veľa ľudí jazdí ako blázni, na semafóroch sa však všetci stretneme. Na čo to potom bolo dobré? Aha, mal dobrý pocit, že bol prvý pri semafóroch :)

    Zelaná petrol je bezproblémová, matke som opravoval drobné ďobance od kamienkov, a ryhu na zadnom nárazníku, je to no problem. Neváhaj a natieraj :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.07.01  16:11

    « Re: pistovne

    ja chodim stale na stefanikovu hore (pri SAV). obaja obhliadaci nerobia absolutne ziadne problemy. skor sa ta pyta, ci chces novy diel, alebo nie. problem tu je v tom, ze nahradne diely nie su zinkovane. takze je to na tebe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  16:08

    « Re: volnoběh

    best> Podľa mňa na voľnobehu je 800/min v poriadku... To cukanie je akého štýlu? Cuká motor, a zakolíšu pri tom aj otáčky? Ak áno, tak je to klasický problém Fabií vyrobených pred 08/00 :-(

    To je pravda 99+ na 44kw je zbytočné, aby som pravdu povedal, tankol som ju omylom, siahol som na zlú hadicu a bolo už neskoro... Ešte dobre, že to nebol diesel :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  15:58

    « Re: Vibrace výfuku

    joed> Ťažko povedať, čo by to mohlo byť. Najlepšie keby si vyskúšal iné auto, či to robí to isté... Posaď niekoho za volant, ľahni pod auto a sleduj. V najhoršom prípade skoč do servisu, aj keď určite povedia, že to je normálne :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  15:53

    « Re: To: igi.h

    fidak> :-) Čo už, keď neveríš. Ono je to naozaj dlhodobá spotreba, počítač som neresetoval, takže by to malo byť za posledných 5000 km. Keď budeš najbližšie v BA, tak sa ozvi, ukážem ti to naživo, a prípadne predvediem, ako jazdím. Inak palubný počítač naozaj pomáha znižovať spotrebu - ono sa ti zdá, že ideš so super spotrebou pri 90 kmh. Trocha uberieš plyn, stále ideš 90, ale spotreba klesne. Ide o to sledovať okamžitú spotrebu a podľa toho pracovať s plynom. Voľakedy, ešte za totáča Škodovka organizovala súťaže, myslím, že názov bol Economy Run. Išlo o to, presť s čou najmenšom spotrebou a čo najrýchlejšie zadanú trať. V tých časoch ešte otec robil v škodovke, a doma sa mi povaľoval kopec plagátov a ďaľších prkotín. Pamätám si plagát "vítezové Economy Run 81", Škoda 120GLS tmavo bordová s chrómovými puklicami, starý ded s babkou, spotreba 3,9 litra na 100km! Mal som ho v detskej na stene...

    Neviem, čo znamená "ponocnej"... Auto používam na jednu jedinú vec - na bezpečný presun z bodu A do bodu B. Podotýkam, že bezpečný, a necítim potrebu hrať sa na žiadneho diskáča ani žiadneho frajera. Na rozdiel od väčšiny vodičov sledujem spätné zrkadlá, a keď je niekto rýchlejší, pustím ho, nech si ide. Jeho problém, keď nestihne vybrať nasledujúcu zákrutu a skončí na strome :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  15:02

    « Re: Rezerva paliva v nadrzi

    V Zakrute asi pred mesiacom hovoril zastupca Skody, ze oni povazuju za objem nadrze 45litrov. Ale nad nou je je este "oblast na vyrovnanie objemu", ktora sa pouziva pri zvyseni teploty okolia (ked benzin zvacsuje svoj objem). Potom je tu este privodne potrubie od hrdla. Takze pri tankovani "full" to robi okolo 50 litrov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.07.01  15:01

    « pistovne

    Podla mna je to individualne na akeho likvidatora narazis a menej asi zalezi na poistovni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.07.01  14:59

    « Re: oprava laku

    Presne toto som pocul o Alianz aj ja. Su trosku drahsi, ale nikto, kto je u nich poisteny sa nikdy nestazoval, ze by mu nieco nechceli uznat. Naopak Slov. poistovna je najdrahsia a penaize od nich uvidis len po velkych prietahoch.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.07.01  14:54

    « Re: Rezerva paliva v nadrzi

    medved: ja som Ti neodpovedal na otazku, alebo som vedel ze sa toho urcite chytia ini, ale polozil som dalsiu.

    Aj kolega mi spominal ze raz natankoval do fabie 52 litrov, ako potom moze mat nadrz kapacitu 45 litrov aj s rezervou?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…