Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: Shell V-power
diamant: jasne, aj ja patrim k ludom, ktory maju radi v aute bohatsiu vybavu... ale este o cosi radsej mam kopu peniazkov vo vrecku... (napr. na benzin, na vino, na zeny...:). A ono je niekedy problem mat naraz jedno aj druhe, takze preto mam radsej classic ako elegance :) -
« Re: Shell V-power
Diamant: Nevím, proč porovnání spotřeby na 50km by měla být odvaha. Jestli těchto 50km jezdím pravidelně pořád stejnou cestou ve cca stejný čas se stejným nákladem a stejným stylem jízdy (zvlášť když většina z těchto 50km je po dálnici, kde se dá dodržet styl v podstatě nachlup = furt 140km/hod) tak si to rozhodně můžu dovolit porovnat! A u mě V-power dělá úsporu cca 0,4-0,5 l/100km. Ale to už jsem psal o pár dní dřív. ;-) BTW: neodsuzuj zkušenosti jiných! -
« Re: spotřeba
to tezko, smarty :-))) Takhle to je pokazde, od zacatku. Proste vyjedu z Kotlarske, odbocim doprava na Lidickou (1. semafory), pred Moravskym se zaradim do leveho pruhu, pockam 2-3 cervene, nez se dostanu ke Kolisti, pak dalsi cervena u Bratislavske no a v tu chvili je prumerna pres 10l. Pak to k nadrazi klesna na 7, a u vyjezdu na Olomouckou uz to byva 5,5 ... Ale kdyz je Invex a jedu rano z Kotlarske k Vystavisti, tak cesta trva 25 minut a spotreba je az 12l ... tomu ja rikam zacpa. -
« Shell V-power
Tá spotreba na displeji je na jednej strane droga...mas pravdu. Moj stryko je tiez na priemernej spotrebe zavisly. Vybila sa mu v zime baterka a nechcel baterku vyberat z vozidla aby sa mu neresetla dlhodoba spotreba, tak jazdil kazdy den do Bratislavy po dialnici, aby ju aspon trocha dobil. Jeho zena, ho chcela dobit, lebo si myslela, ze ma v Blave frajerku. ;-))) Potom ma znasilnil, aby som mu zbastlil 12 voltovy zdroj, co supne v garazi do zasuvky zapalovaca a moze odpojit a vybrat baterku. -
« Re: SkodaCard
Mne sa stal taky isty pripad v Matadore v TN. Vybral som si zimne gumy aj s diskami asi za 14.000. Ked som chcel zaplatit tak samozrejme to bolo cez limit a pri platbe cash mi neuznali zlavu. Tak som sa nastval a isiel som oproti do Mikony. Tam som im porozpraval co sa mi prihodilo a spravili mi cenu taku istu ako v Matadore po zlave. Tak som isiel do Slovenskej aporitelne a milu SkodaKartu som vratil a ucet som zrusil. Cize Skoda Kartou som usetril asi tak 7.500 Sk ked som kupoval auto. Potom som uz radsej setril svoje nervy. -
« SkodaCard
JO, presne tento pripad poznam a to hned 2 krat.
Mal som limit 5.000.
Ked som kupoval zimne gumy Matador, to som mal stastie lebo su 4 a kupil som 2 a na druhy den dalsie 2 plus prezutie.
Ale ked mi montovali alarm, vyse 14.000 tak som bol v koncoch a zlavu som nevyuzil.
Teraz uz mam limit 15.000 uvidim kedy sa mi stane ze mi aj to bude malo.
Mate niekto prehlad kolko ste so SkodaCard usetrili? -
« Re: To: Hufnagl, Fabia 1,9TDI/74kW vs. 1.4 16V/74kW
No a jinak. Ja a HUF jsme spolecne zkouseli nase Fabie a kdo nezkusil tak nepochopi. Do 4 tis. otacek je 1.4 74KW naprosto k nicemu (moje smula). Od 4 tisic se zacne neco dit a tak od 4,5 to zacne valit a je to fajn.
Ovsem mel jsem moznost testnout Hufovo chipnuty TDI hned po montazi KNfiltru a to je proste raketa :-) Sotva se clovek dotknul plynu tak to letelo. Proste nadhera... Takze ted jenom doufam ze Michal (ATX) neco vymysli... i kdyz co bych od toho motoru mohl cekat ze. I kdyz me Michal lamal dat tam turbo :))) tot zatim vse k 1.9TDi PD vs 1.4 16V -
Diamant 10.07.01 22:33
« Shell V-power
Tá spotreba na displeji je na jednej strane droga, na druhej strane veľká pomoc. Ale aby som posudzoval spotrebu na V-Power podľa dráhy povedzme 50 km, tomu sa hovorí odvaha. Ale aby ste nepovedali, tak som trochu zapracoval a prepísal som celú knižku spotreby, ktorú si už 3 roky bez jediného vynechania vediem, do Excelu. Tam sa s tým dá robiť kadečo. Tu sú výsledky:
V súčasnosti mám nabehnutých 55.000 km a priemerná spotreba úplne od kúpy auta je 6,85 l.
Min. 5,07 l na trase 479 km v období 07/2000 (tacho 32.500 km)
Max. 9,35 l na trase 224 km v období 06/2000 (tacho 31.000 km)
Celkovo som zaznamenal 116 tankovaní, z toho 5 priem. spotrieb bolo pod hranicou 6 l a 5 bolo nad hranicou 8 l. Pre zaujímavosť dodávam, že sa väčšinou pohybujem po meste a jazdím pokojne, ak však idem mimo mesta, idem na dlhšie trasy a jazdím systémom 110 mimo a 70 v obci.
A teraz to najzaujímavejšie. Kvoli objektívnosti som porovnal spotrebu len od 10.000 km aby sa ako tak vylúčia vyššia spotreba v zábehu.
Shell N-95 11/98-06/00 (10.000 - 31.000 km) priemer 6,84 l
Shell V-95 06/00-07/01 (31.000 - 55.000 km) priemer 6,82 l
Takže reálny prínos V-power je rovný nule! Keby to niekoho zaujímalo, tak priemerná spotreba 0-31.000 km je 6,88 l (teda aj so zábehom).
A ešte k rádiám. Ja mám Sony. Je to z tých lacnejších s MD (celkovo nie zase také lacné) ale ešte sa mi nestalo, že by som mal v meste problém s príjmom, ako tu popisujete. Iste sa stane, že to už niekde šumí, ale to len vtedy, ak som niekde v kopcoch a vehementne sa držím na svojej obľúbenej stanici, ktorej vysilač je vzdialený niekoľko desiatok ba až vyše stovku kilometrov ďaleko.
K výbave. Nemyslím si, že by Elegance bolo na takéto auto príliš. Keď raz bývate v meste, tak menšie auto je výhodou, tie kW zase až tak strašne nechýbajú ale prečo si nedopriať väčší komfort? Veď človek v aute strávi pomerne dosť času. Ja patrím k ľuďom, čo majú radšej bohatšiu výbavu. Tomaschko kritizoval osvetlenie vzadu. Ja som si ho dorobil aj na Felicii a je to veľká pomoc. Číta tam ozaj málokto, ale zato večer to svieti na zadné sedadlá a dokonca vidím aj to, či som niečo nenechal na zemi za prednými sedadlami. Tomaschko, odkedy sa píše "Made in Deutschland"? Asi si sa zle díval, lebo keby to tam bolo, tak by tam bolo "Germany", nie?
Už nejakú tú zimu mám za sebou, ale myslím si, že tá ochrana predku je zbatočná. Ja mám od kamienkov rany nie len na predku a kapote, ale aj na celom vodičovom boku a našiel som už niečo aj na streche.
ASR bohužiaľ nemám (začali ho dodávať až pár mesiacov po tom, čo som kúpil auto). Veľmi rád by som ho uvítal. Mne často nestačí ani lopata, zimné pneu, reťaze a 1 tlačiaci. BTW: jedny reťaze som už potrhal. -
Diamant 10.07.01 21:06
« Všeličo
Dnes som pozeral na ten cenník a zistil som, že MPIčka zdraželi o 8 (Classic) alebo 10 tisíc (Comfort). Ostatné Comforty zdraželi o 5.000 a Elegance o 4.000. Samozrejme je to len zhruba. A ešte ku Škoda Card. Záleží od predajcu. Teraz už skôr chcú zaplatiť kartou, ale predtým stačilo väčšinou len kartu predložiť. Myslím si, že to platenie je tak trochu nezmysel. Ak idem do servisu a mám platiť povedzme 18.000 tak správne ako majiteľ karty nárok na zľavu mám, ale ju nedostanem, lebo mám limit 10.000 a tým pádom kartou nemôžem platiť. A kombinovaná platba nie je možná. Čo vy na to? -
« Re: To: Hufnagl, Fabia 1,9TDI/74kW vs. 1.4 16V/74kW
Karizma> Odpověď je více než snadná. Mluvil jsem o mé chiplé a sportovním přímým sáním obdařené Fabce. Sériovka TDI je taky pěkný lenochod :o)
Pro srovnání 74kW x 100kW (ATX myslí, že 103) a 128NM x 300NM. Já myslím, že je to velmi pochopitelné. Navíc ten chip hodně přidal na špici, takže to teď rve do 4.800 jako o život. -
« Re: To: Hufnagl, Fabia 1,9TDI/74kW vs. 1.4 16V/74kW
To PeeKaa. Co jsi tady napsal je další nemysl ( tedy myslím: nesrovnávej výkon, ale kroutící moment). V MC bylo již několikrát zcela správně napsáno, že výkon jsou otáčky x toč. moment. Tzn. stejného výkonu mohu dosáhnout tím, že budu mít vysoký krouťák v nízkých otáčkách (diesel) a nebo pokud mám krouťák malý tak shodného výkonu dosáhnu pouze vyššíma otáčkama(benzín). TDI má sice vysoký krouťák v nízkých otáčkách, ale vzhledem k tomu, že je v nízských otáčkách tak má i výkon takový, který zážehový motor s nižším krouťákem dosáhne ve vyšších otáčkách. Takže chce-li benzín TDI stačit (počítám s tím, že obě auta mají stejný max. výkon i hmotnost) musí motor jen více točit(a je jedno zda-li auta jedou po rovině nebo do kopce). -
« Re: To: Hufnagl, Fabia 1,9TDI/74kW vs. 1.4 16V/74kW
Peekaa ma recht. A mas tam chybu, protoze srovnani otacek co uvadis by znamenalo promenny staly prevod :-))) 1500-3000 ok. 2000-3750 ok. 2500-4500 ok. Ale 3000-4800 uz ne - to uz by odpovidalo 3000-5250, a 3500 by odpovidalo 6000. Pokud vyjdu z tvych pocatecnich 2 hodnot a aproximuju to dle pomeru stalych prevodu. To jen tak na okraj ...
když bude mít ta firma www stránky, budu ještě radši... dík
peekaa