Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« vibrace motoru Skoda Fabia 1.4MPi 50kW 8vent.
Dobry den.
Nevim, zdali pisu na spravne misto,ale doufam, ze budu mit stesti. Potreboval bych se dozvedet par informaci aurcite nekdo z Vas mi bude moc pomoci.
1. Koupil jsem pred nekolika mesici auto,jezdi docela dobre, pekne tahne, temer vse ok,ale v servise mi jistili, ze ma najeto mnohem vice nez na tachometru (dle sjeteho oblozeni bubnovych brzd po rozdelani,na tachometru ma 78000km, ale odhadem tehnika ma tak 120000Km), jak uz to tak byva:-(. Mam doporucenou-nutnou vymenu celych brzd, tzn. kotoucu, brzd.dest v predu, bubnovych oblozeni a valecku vzadu. To mi rekli v autorizovanem servisu a auto uz temer nebrzdi.
Mohl byste mi nekdo z Prazskych doporucit nejaky spolehlivy autoservis za dobrou cenu?
2. Byl jsem vzdycky zvykly jezdit s firemnimi Skoda Fabia 1.4 55kW tzn VW motory a ted se mi v mem voze zda, ze se auto na volnobech (do 2000ot/min)dost otrasa-prenasi se vibraze od motoru do interieru.Ve firemnich autech 16ventilech to nedela.Nikdy sem predtim nejezdil s 8ventilem.Je to normalni? Jiz jsem si dal vycistit vse mozne v motoru, vymenit rozvodovy retez i s kolama, alternatorovy remen.a dela to stale, neni to nic extremniho,ale je to pro mne nezvyk. Mate nekdo tytez zkusenosti?
3. Nemate neldo dilenskou prirucku na Fabii rv.2002 combi? Zadne linky na forech nefunguji.
Predem velmi dekuji za jakoukoli odpoved, radu.
Klidne mi piste rovnou na martin.hr@seznam.cz, nebo na icq: 304860340
Hezky vecer.
Martin -
"-- skrytý --" 12.11.06 21:41
« Bez nadpisu
jj tak sry :*) já vim, že jsem jednou zahlédl někde jak psali, že 2.0 SDI odchází a nahrazuje ho 1.9 TDI 55 kw, ale dál jsem to nečetl. Jinak si myslim, že je to i dobře, že ho nechali v tý užitkový verzi, přece jenom nepotřebuje takovou péči. -
Sprint 04.11.06 20:28
« TDI
Jednoznačně lépe pojede 1.4TDI, stačí se podívat na papírové údaje. Hlavně točivý moment má 1.4 o 30N.m větší, a to je znát. :-)
Druhá výhoda je v nižší spotřebě paliva asi o 0,5l/100km.
A třetí výhoda je v o kategorii nižším povinném ružení.
Zbývá si rozmyslet, jestli nižší kultivovanost běhu motoru dokáže zastínit předchozí výhody - já myslím že ne :!:
Sám jsem jel v 1.4TDI 59kW a hluk mě v autě rozhodně neobtěžoval.
Pouze zvenčí je zvuk poněkud traktorový, ale uvnitř ne.
Zbývá ještě dodat, že motor SDI se už nějakou dobu nevyrábí a tak je v bazarech z čeho vybírat, což o 1.4TDI 51kW nelze říct a tak bude o dost dražší. Chtělo by to uvažovat o 55kW variantě 1.4 TDI, která právě SDI před třemi roky nahradila. 55kW verze má taky 195N.m a to už jede fakt dobře. :-)
A pořekadlo, že objem ničím nenahradíš, už neplatí - turbo dělá divy. 8) -
"-- skrytý --" 04.11.06 19:29
« prosím o radu
Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně fabie- je lepší volbou 1,9SDI nebo 1,4TDI s 51kw, který motor pojede lépe? 1,4 má sice větší krouťák ale určitě nekultivovaný běh, 1,9 má zase objem, který ničím nenahradíš a 4válce=vyrovnaný běh. Dík za radu. -
Sprint 02.11.06 19:28
« Bez nadpisu
Pravda, na ulici bez přípojky na el. to nejde, ale opravdu by se na to nenašlo vhodné místo?
Já to během zimy zopakuju tak čtyřikrát.
Co můžu poradit, je nepoužívat hlavně během zimy textilní koberečky!
Na to jsou nejlepší gumové. Voda a sníh se do nich nevsáknou, jdou utřít a voda pak v autě nemlží. :idea:
A nevím, jestli by vyčištění klimy mlžení předcházelo. To je spíš kvůli hygieně.
Ze zkušenosti ale vím, že prachový filtr na vzduch do kabiny se po nějakém tom měsíci zašpiní a i když by se měl po roce měnit - v rámci servisní prohlídky - tak to nestačí. Špína a prach v něm usazený právě při velké vlhkosti venku (sníh, déšť) navlhnou a filtr víc ucpou. Do kabiny pak jde méně vzduchu a to na odmlžení skla nemusí stačit. Pak se i zdá, že ventilátor málo fouká.
Doporučuji třeba po třech měsících filtr vyndat, v případě, že je filtr navlhlý ho usušit a poté vyfoukat stlačeným vzduchem. 8)









Ale je divný, že mi přišlo že to škube jen na volnoběh a při jízdě je "jenom hlučný", možná budeš mít najeto i víc. Ale výhoda těhle motorů je, že jsou prakticky nezničitelný ;-) :-) Takže já bych to nijak neřešil, to ti řekne každej, že tenhle motor trpí vibracemi.
A dílenskou příručkou myslíš co, to co mají servismeni nebo nějakou kutilskou, tu seženeš v každém obchodě s knihami ;-)