Škoda Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
Sprint 22.04.07 13:58
« Škoda
Od včerejška mám problém. Večer (už byla tma) jsem srazil srnu. Skočila mi z křoví přímo pod kola. Stihl jsem jen trochu přibrzdit, ale naštěstí jsem nejel rychle a nárazová rychlost byla tak 50, max. 60km/h. Potmě jsem viděl jen prasklou mřížku na kapotě, ale až doma jsem zjistil, že to bude horší. Kromě zmíněných ozdobných mřížek mám poškozený PP světlo (ulomený plastový držák), nárazník má jakoby popraskaný lak (drobné vlásečnice) a je trochu hnutý a značka je na výměnu (celá zmuchlaná a od šroubu co je pod ní a drží plastový rámeček je děravá). Nebudou po mě na pojišťovně chtít zápis od policie? Že přijdu o bonus na pojištění mi je jasný, ale spoluúčast mám jen 2000kč, tak se to asi vyplatí nahlásit a nechat opravit ve značkovým servisu, než schánět díly po inzerátech a spravovat si to sám. Jde mi jen o to aby pojišťovna nedělala problémy, když u toho nebyla policie. ) Díky za názory. -
« Problem elektrika
Mam takovy problem. Ani ne 2 roky stara Fabia Ambiente 1.2. Po mesicnim stani jsem auto kvuli vybite baterii nenastartoval. No nic, s pomocí auta kolegy jsme baterii dobili a vse se zdalo OK. No prece mne to nedalo a jal jsem se promerovat jestli neni nekde nejakej odber na prazdno. Ampermetrem jsem zjistil, ze si elektrika (pri vsim vyplem) bere asi 150mA. To je dost! Postupnym testovanim pojistek jsem zjistil, ze je za to odpovedna pojistka c.43 (podle navodu "centralni ridici jednotka"). Netusi nekdo co to muze byt? Auto normalne funguje. Co je dal tak trochu zarazejici tak trvale sviti kontrolka airbagu - ale to nevim jestli nevzniklo nejak moji manipulaci s pojistkama. Byl bych moc vdecny za radu popr. zkusenost. Ja mam jen nedobrou zkusenost se skodovackymi servisy... Diky. -
"-- skrytý --" 31.03.07 19:06
« Bez nadpisu
S tím zajížděním, bych se opravdu netrápil. Dnes už jsou na to motory připravené a opravdu to není problém.
Ostatně u škodovek to nebyl problém ani v době Favoritů. Pro příklad mohu uvést: čas od času jsem v té době skládal celý motor a když se motor složil musel jít protočit bez svíček za řemenici rukou (než se dal do auta) pak se na 5 min nastartoval a pokud bylo vše OK. Tak za barákem byla rovinka a první co ten motor absolvoval byl sprint z 0 na 160 km/h. Podle místa kde se ta 160 dosáhla se dalo odhadnout jaký ten motor bude. A zatím nevím, že by nějaký klekl! -
"-- skrytý --" 31.03.07 09:24
« Re: Re: Re: Zajíždění 1.4 59kw
sparrow1: já myslim, že ta Praha vadit nebude, když bude auto ohřáté, aspoň zajedeš i převodovku a brzdy ;-) No a potom na výletě to můžeš trochu protáhnout... >:D
Hlavně se snaž vyvarovat hodně nízkým a hodně vysokým otáčkám, než ujedeš nějaké ty km. -
sparrow1 30.03.07 23:39
« Re: Re: Zajíždění 1.4 59kw
No to je právě problém dělám servisního technika a najezdím okolo 200km denně ale po Praze než se dostanu s rodinou někam na delší cestu tak budu mit těch prvních 1500 už za sebou.No a jelikož všichni píšou že je tenhle motor dost uspornej teda ta 55kw tak doufám že to tím městem nezkazím taky potřebuju na soukromé cesty malou spotřebu 8) -
"-- skrytý --" 30.03.07 19:15
« Re: Zajíždění 1.4 59kw
sparrow1: zajíždění až tolik neřeš, zbytečně motor nepřetáčej a hlavně nepodtáčej a je lepší auto vzít na delší cestu aby se zajíždělo ohřáté. Po ujetí nějaké té vzdálenosti (1000 - 2000 km) tomu začni pomalu nakládat, prostě jezdit už jak ti vyhovuje :) -
Sranki 30.03.07 07:32
« Re: Re:
Svetlu vysku skor definuju pruziny ako tlmice. S rastucou hmotnostou auta musia byt samozrejme tuhsie, takze pre kazdy motor je sada pruzin a tlmicov. Napravy su navrhnute na urcite geometricke parametre, ktore by maly zostat plus-minus rovnake so vsetkymi motormi.
Stale si myslim, ze by na fabiu mohli davat kolesa s vacsim priemerom. Obcas mi pridapaju moc male. -
"-- skrytý --" 29.03.07 19:52
« Re:
Tak to bylo tam kde jsem si myslel :-)
Je to knížka škoda fabia obsluha, údržba a opravy vozidla svépomocí (computer press)
cit. "tlumící charakteristika tlumičů pro vozy s různými motory a typem karoserie je rozdílná a tlumiče proto nelze zaměňovat.
Například tlumiče určené pro karoserii sedan s motorem 1.9 TDI mají jinou charakteristiku než tlumiče určené pro kombi s motorem 1.4"
Ono je to i logické, protože rozdíly ve hmotnosti jsou dost značné... -
Sprint 29.03.07 18:54
« Bez nadpisu
Mezery mezi koly jsou dost velké, to je pravda. Ale že by to vypadalo špatně to ne. Zvlášť patrný je rozdíl těchto mezer u předních kol v závislosti na motorizaci. Čím těžší motor (diesel) , tím menší mezera.
Na HTP je mezera velká, na TDI malá.
Mají to nastavený univerzálně a používají se stejné pružiny a tlumiče.. -
Sranki 28.03.07 21:34
« Svetlá výška
Keď sa tak pozerám na svoju Fóbiu, mám pocit, že má buď malé kolesá, alebo veľkú svetlú výšku. Proste mám pocit, že v blatníkoch je akosi veľa miesta. Všimol som si to už na skoro všetkých Fábiách po facelifte a najviac to vidno na Combiku.
Mám tam 185/60 R14 so štandardnými puklicami pre Ambiente a oranžovú metalízu. Packet pre zlé cesty som si neobjednal a určite ani nezaplatil. Možno je to len pocit, ale keď sa to auto z diaľky pozriem, krásne vidím tlmič svietiaci v podbehu predného kolesa.
Tak teraz neviem. Menila sa svetlá výška pri facelifte? Pretože mi to príde ako pekná blbosť 8) -
« Evidenční kontrola
Zdravím a potřebuji informaci.
Po ročním leasingu jsem si odkoupil Fabii. Teď čekám až mi pošlou TP.
Co budu, kromě nervů ve frontě, potřebovat k přihlášení?
Potřebuju evidenční kontrolu i když je auto jen rok staré a technickou má ještě 3 roky?
A kolik stojí poplatky za značky (kolek)?
Děkuji za reakci.. -
Sprint 12.03.07 08:14
« Bez nadpisu
To NiceOne: Taky mě to napadlo.
Slyšel jsem od jednoho kámoše, co tam dělá, že jejich prodeje už dávno nejsou to co bývaly. >:-[]
To by vysvětlovaly i ty extra letáky s nabídkama, co nám chodějí domů, i když bydlíme 50km daleko. Ty ještě nikdy dřív nepřišly.
Taky mě štve, jak se všude cpou do médií, viz. Autosalon na Primě, Svět Motorů, apod. -
Tommy100 11.03.07 16:43
« Bez nadpisu
Až nová fabka přijde do bazaru,tak bude další pokles :roll:
Teď je to spíše symbolický,10% ztratí málokterá :roll:
A pro normálního člověka,který smýšlí o "novém" autě je to dobrá správa,pro toho kdo ji už nějaký čas má,ne 8-s
Jenže s tím musí každý počítat,auto=nejhorší investice :-( (kromě veterána :-) ) -
« Fabia 1,4 mpi
Mám dost olítanou bývalou policejní Fabii a při výměně těsnění pod hlavou jsem koukal že válce mají perfektní strukturu po honování a není na nich žádné znatelné opotřebení. Zajímalo by mě jestli je to normální po 220000km, nebo to už někdo zgenerálkoval? jezdí svižně a olej nebere. má s tím někdo zkušenosti? Dík Štífa -
"-- skrytý --" 01.03.07 22:40
« Bez nadpisu
Já jsem si kdysi Feldu přihlašoval 1 a půl dne, čímž bych rád poděkoval úředníkům v Praze-Vysočanech... >:D >:D Ale nakonec jsem jim tam pěkně zvednul mandle a co tam nešlo mi udělali druhý den na Jarově za 15 minut.
PS aby na to Němci neměli speciální úřad, když tam všichni musí platit silniční daň. >:D -
Sranki 01.03.07 22:28
« Re:
Ked som povedal mojmu nemeckemu sefovi ako to u nas chodi pri prihlasovani auta, tak sa chytal za hlavu >:D
"Police? Why police? We have special office for it!!! :shock: "
>:D >:D >:D
A to sa sem chce prestahovat aj rodinou (troma malymi detmi). >:D
No je to proste dobrodruh a myslim, ze ho to po skusenostiach s nasimi uradmi po case prejde. -
Tommy100 01.03.07 22:21
« Bez nadpisu
To taky nesnáším,málem mě zabilo,když jsem přihlašoval oktávku,ještě jsem k ní musel mít doklady o dovozu,o zaplacení DPH........ :x :x :x
Myslel jsem že zblbnu :roll:
celý den jsem skákal po úřadech,dovedeš si představit to uspokojení,když jsem si nesl SPZ????To snad bylo lepší než po prvním sexu >:D -
Sprint 01.03.07 19:08
« Bez nadpisu
Částečně měl pravdu. Na podzim jsem si zástěrky taky koupil, tak vím jak to je.
Ty tři torxy opravdu problém nejsou, ale vrchní část zástěrky přidržuje u blatníku taková kovová spona, která se nasadí do jakéhosi plastu(aby se nepoškodil plech). Ten plast se zalomí a zástěrka se přichytne mezi podběh a blatník.
Krom toho, že je na to potřeba značná síla, se mi stalo, že ten plastík se mi při namačknutí pod blatník ulomil. :-(
Doma to určitě zvládneš, ale musíš dát pozor na to co jsem napsal. :-)
Je pravda, že jsem chvíli u toho zuřil. >:-[] -
Sranki 01.03.07 18:35
« Montáž prednej zásterky
Chcel by som na auto hodiť predné zásterky aby sa tak nezasierali boky. Týpek v servise mi po mojej otázke na cenu povedal, že s montážou stoji 600Sk. Povedal som mu, že si to nahodím sám, ale on že to asi nebudem vedieť. Pritom tú zásterku tam evidentne drží len pár skrutiek s torxovou hlavou.
Robil si ten týpek so mňa vrtulu a totálneho neschopáka alebo je problém aj niekde inde a montáž zásterky si vyžaduje nejaký super know-how a high-tech zariadenie? :? -
Vašek M. 07.01.07 20:50
« Bez nadpisu
No já nevím.. Mně vůbec Fabka nepříjde jako auto na dálnici. Když chceš jezdit často, tak by možná bylo lepší přemýšlet o něčem jiném-větším, vhodnějším pro vysoké rychlosti.
S tou mojí se sem tam na dálnici taky vydám a nic moc, jezdil jsem i s 1.4 TDI 55kW a taky žádný dálniční expres to není. Teď nemyslím jen výkon, ale taky jízdní vlastnosti a životní podmínky v autě při 130+ km/h.. -
« Bez nadpisu
Zdravím všechny,
hledám někoho, kdo mi může poradit ohledně motorů 1.4TDI ve fabii.
Zajímá mě jaký je ve skutečnosti velký rozdíl mezi 51kW a 59kW verzí.
Mám na mysli rozdíl v dynamice, spotřebě a zpřevodování.
Chtěl bych často jezdit po dálnici a současné HTP na to moc není 8-s
Zajímalo by mě, kolik motory točí třeba při 130km/h a tak.
Spotřebu bych na dálnici požadoval do 6l/100km. >:D
Díky moc -
« Re: Re:
To martin.hr:no i když to má najetých víc km se bát nemusíš,tyto motory mají životnost/jako koneckonců dnes všechny-pokud se náhodou něco nev...,ale to může i při 20 000km.../.Ono problém více najetých km je spíš v tom,že se musí měnit brzdy a nějaké další blbosti.
Co se týče najetých km znám případ kdy s autoškoly seat Cordoba s motorem 1.9 SDI byl v bazaru prodán s najetými 150 000 km ve skutečnosti 390 000km!! a byl během dvou dní pryč. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ano je to tak. To uz se asi ani nedozvim.
Ale dulezite je, ze to auto jezdi dobre a vybava je taky docela v poho.
Jen me ten stav kilometru trochu rozcilil. Ale co, stanou se horsi veci:-) Kdyz do toho auta ted dam nove brzdy a vymenim ty nejdulezitejsi kriticke polozky, alespon budu vedet presne, v jakem stavu to auto je a ze se na nj mohu ve vsem spolehnout:-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Vis , kdyz prodas auto do bazaru, bazar na tebe kontakt ma, ale novy majitel se na tebe kontakt nedozvi. Nejmene do te doby, nez si auto koupis, ale pak je uz stejne pozde. To je nejaka vyhlaska o ochrane osobnich odaju, nebo neco takoveho. Chtel jsem po bazaru aby ji zkontaktovali, jestli nema nejake faktury ze servisu toho auta, historii a tak. Samozrejme mi sdelili, ze ne. Asi vedela proc.
Jen jsem si overil to, ze bylo v protokolu o stavu vozidla napsano, bourane. Zavolal jsem si do autosalonu, kde to auto bylo kupovane (BENO Ricany) a tak mi sdelili, ze bylo bourane a jak, ze to nebylo nic vazneho a pak uz jen bezne kontroly, ktere v servisce sedely se vsim vsudy.Do 60000tis Km a pak uz tam v servisce byly jen nejake ctyri kontroly na AUTOJarov, ktere jsem si nemohl overit, jelikoz na jarove zkrachoval servis BOSH a jejich databaze nebyla naimportovana do Skodovacke a neni to mozne dohledat. Takze ani razitka AUTOJarov mi nemuzou dokazat, ze nejsou padelane.Avsak jsou dost chaoticky zapsane:--( Takze tam neco v poradku nebude. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No to auto bylo po prvnim majiteli a byla to dle rodneho cisl skoro 40 leta pani, jednou to trosku bourala na predni pravy svetlo a byla tam oprava za 20000Kc a 8000 lak (no tukout auto se vazne nevyplaci:-)) a od te doby se asi bala tak uz jen lehce. Nejspis s tim cidlem nic nedelala:-)










