16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Mondeo 1.6 16V kombi
Ta 1.6 je opravdu pro Mondeo (a navíc pro kombi) slabá! Není divu, že v současné době je nejslabší motor (benzín) pro Mondeo Kombi 1.8 85kW/115k, ta 1.6 má pokud se nepletu 66kw/90k. Osobně mám tu 1.8 a dá se s ní jezdit celkem svižně, důležité je ovšem neklesnout pod 3.500ot/min (spíš 4.000). A pokud budeš předjíždět, nebát se to točit na 5-5.500 ot/min (maximální trvalé otáčky u těchto motorů jsou 6200 ot/min). -
Saab 02.12.99 19:45
« Re: Lambda
Dneska už mi konečně namontovali lambda sondu :-) Jízda bez lambda sondy ale zatěžuje katalyzátor (já najel bez sondy 2500km + něco majitel přede mnou) a doporučili mi, že ho teď mám protáhnout na dálnici, aby se trochu pročistil. takže jsem si dneska užil na dálnici rychlost 170 km/h :-) Takže jízdu bez sondy nedoporučuji. -
« Re: Lambda
Tak to se mi taky jednou stalo. Natartoval jsem, otor začal hučet, z výfuku mraky, dojel jsem s tím 10 km domů a sežralo to tak 5 litrů benzínu. Nechal jsem mu odpočinek, pak nastartoval normálně a od té doby už skoro rok nic. Mokro nebylo, bylo pěkně a svítilo sluníčko. Na počítači byla hláška o chybném údaji lambda sondy. -
« Re: lambda sonda pro Hopa
Je to čtyřdrátovka, tedy vyhřívaná, samozřejmě ľe měřím (a případně odpojuju) její "výstup". Vyhřívání je vcelku samostatné, dva dráty jsou přímo (+) a (-), třetí drát je "vyhřívání" do počítače a čtvrtý "výstup" do počítače. Ale je to správná otázka, zkusím se podívat co je na tom "vyhřívání", jestli to náhodou není ve schématu obráceně :-))) Ale je fakt, ľe na odpojení tohohle fousu to reaguje vysloveně pozitivně. -
« Re: Lambda
to: Matej
To co píąeą můľe a nemusí být pravda. Vľdycky víc věřím tomu, co si ve skutečnosti ověřím, neľ tomu, o čem jsem jen ČETL. I kdyľ je pravda ľe odbornou literaturu čtu. Je moľné, i kdyľ podle mě z principu nepravděpodobné, ľe by odpojená lambda sniľovala výkon. U mého auta se to vąak neprojevuje. -
"-- skrytý --" 29.11.99 13:40
« Re: Lambda
Taky jsem měl problémy s tím, že mi to moc žralo, jednou jsem umyl motor, odjel do garáže (cca 10 m) a ráno už nenastartoval. Dokázal jsem to uvést do chodu jedině vstříknutím benzínu přímo do sacího potrubí, když jsem vyndal podtlak na brzdy. Pak to nastartovalo, hulilo černě, kolísalo to skoro do chcípnutí a těsně než to chcíplo, tak si to samo přidalo a pořád dokola. Jelo to, ale jak, to vám nemusím vysvětlovat. Tak mi taky poradily, že je to sonda a že dává blbý informace počítači - když jsem jí chtěl z potrubí vyndat, tak jsem jí "zkurvil" a ven musela sykovkama a dokonce hasákem !!! Sehnal jsem jetou a když jsem jí tam vrazil, tak nic nepomohlo - myslel jsem že mě omejou !!! Pak jsem měnil jednu el. krabičku v motoru za druhou a závada byla na potenciometru na škrtící klapce. Tu jsem vyměnil a měl jsem klid (teď to začíná občas zlobit zas). Takže všichni kterým to blbne koukněte i na potenciometr na škrtící klapce na sání motoru. -
« Re: Lambda
Vetsina pocitacu miva zabudovanou detekci existence cidel. Pokud je nektere z cidel odpojene prechazi pocitac automaticky na nouzovy rezim coz znamena, ze micha smes podle prednastavenych pevnych hodnot a vykon motoru jde dost dolu. Nouzovy rezim je vhodny na nouzove dojeti do opravny ale nehodi se pro trvaly provoz - pri delsim provozu by mohlo dojit k poskozeni KATu. KAT je staven na provoz pri 5% nespalene smesi - ta se spaluje prave v nem, o kolik vic maximalne snese jsem necetl. Jinak o spatne funkci Lambdy v souvislosti s kondezaci vody v kolenu se tu uz psalo u Otiny 1.6 55kW - ma tu sondu pry blbe zespodu kolena - pry ji staci prehodit nahoru a je po problemech. -
« Re: lambda sonda
to: gapa
Pokud vím, tak Bosch (kterýho tam mám) online pozná odpojení lambdy a přejde na "nouzový reľim", kde dává palivo podle tabulek, stejně tak jako kdyľ seąlápneą plyn na podlahu - v tu chvíli se totiľ taky lambda neuvaľuje. Taky se s ní nepočítá kdyľ je motor studený. Samozřejmě, ľe to katu nijak nepomáhá, ale nejsem si ani jistej, ľe by mu to výrazně ąkodilo. A konkrétně tomu mýmu, kterej má odkrouceno 250 000 km je to uľ asi úplně jedno :-)))
To: petous
Teorie podle učebnice je sice pěkná věc, ale umí mi někdo vysvětlit, proč se napětí na lambdě při spuątěném motoru pohybuje v rozmezí cca 2,2V aľ cca 6,5V? Je mi jasné, ľe to napětí negeneruje lamda, ale spíą ten počítač, spíą mi jde o to, jakým způsobem to tu hodnotu snímá, jestli to je nějaké můstkové zapojení či co. To napětí je časově proměnné v řádu setiny voltu za vteřinu, reaguje na přidání či ubrání plynu, kdyľ je motor studený, tak je kolem těch pěti ąesti voltů, za běľného provozu je kolem těch cca 2,5V. A teď babo raď. -
petous 28.11.99 22:01
« Lambda
Tak předně bych chtěl podotknout, že lambda sonda měří obsah kyslíku O2 ve výfukových plynech. Používala se v analyzátorech O2 cca už 100let, v autech až asi od roku 1978. Skládá se ze zirkonové keramické tyčky, s elektrodami z nevím čeho. Na vnější staně proudí výfukové plyny, ve vnitř je vzduch. Při rozdílném poměru O2 u vnitř a vně sondy vzniká el. napětí úměrné koncentraci nespáleného O2. Napětí se pohybuje mezi 0 - 1.2V, při Lambda 1 (14.5dílu vzduchu na 1 díl paliva) je napětí cca mezi 0.6-0.7V někde to mám přesně.
Hodnověrnost signálu si počítač vcelku jednoduše ověřuje podle zvlnění napětí. Tudíž pokud se někdo pokusí Lambdu nahradit ručně generovaným signálem, tak to většina řídících jednotek pozná a na signál se vys... . Výše popsanou lambda sondu užívá většina firem. Dnes u nejnovějších motorů které mají řídící jednotku podle normy OBD II se používá další lambda za katalyzátorem pro kontrolu jeho fce. Motory do V používají extra sondu pro každou řadu válců. Existují i širokorozsahové lambdy, které fungují i v motorech s chudou směsí. Používá je snad Honda, možná i Mitsubishi GDI. -
« Re: lambda sonda
To vypínání lambda sondy není moc chytré. Ta sonda je tam k tomu, aby měřila bohatost výfukových plynů. Řídící jednotka podle toho řídí vstřikování a bohatost směsi. V ojedinělých případech to může fungovat tak jak popisuje "hop", ovšem moc dobrý nápad to není. Pokud počítač nemá údaje z lamdy, myslí si, že je směs příliš chudá a obohatí ji, pak znovu zkontroluje lambdu a jelikož se nic nezměnilo přidá znovu a tak dále a tak dále.... Tuto závadu má zřejmě i jeden můj kamarád, který má R Laguna. Projevuje se to taky pouze za vlhka a to tak, že mu computer zalije svíčky benzínem a skončil. Vypínač by zřejmě v tomto případě pomohl, ovšem co to udělá s katalyzátorem to si dovedete představit. Myslím si, že vyměnit lambu je levnější, než měnit lambdu+katalyzátor. Představa o tom, že by mělo jít při odpojení sondy manuálně plynule regulovat vlastnosti směsi je zcestná. Vstřikování i nadále řídí řídící jednotka, ovšem bez údajů sondy je z toho zmatená......Pokud se pletu opravte mne.