16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.00  16:24

    « Re: Labmda

    To saab: lambda na Civica stoji 7 tis.. Ale i to je dost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.05.00  13:53

    « Benzín

    při dnešních cenách benzínu...mno ještě udělám tuning motoru a pak budu jezdit jenom o víkendu 10km trasu a zpět do garáže :-))) nebo se snad dám na LPG :-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 29.05.00  11:50

    « Re: Labmda

    Máš pravdu ceny ND na japonce jsou vysoký, např. bežné věci jako svíčky, filtry apod. jsou na Saab 9000 2.3turbo (vyšší střední třída) za polovinu ceny než na Toyotu Corollu 1.3 (nižší střední) a obzvláště ND na Hondu jsou drahé, protože údajně stojí lambda na Civica 10.000,- což je 2x víc než na Toyotu. Ještě že existuje náhradní výroba. Jinak při dnešních cenách benzínu se ti ta lambda možná brzo vrátí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.00  08:27

    « Re: Labmda

    Jo o, na 205GTI bych ji sehnal za 3-4 tis...kdyz sem kdysi jel na odpojenou tak se uklidnil volnobeh ale trosku vic to zralo to jo... no kdyby nebyly na japonce drahy dily tak do nich klidne du (Honda)...
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 25.05.00  12:12

    « Re: Labmda

    Zkus ji odpojit a pak poznáš jestli funguje. Může být pouze poškozená (posílá špatnou hodnotu) a proto ta zvýšená spotřeba, ale odpojením by se mohla ještě zvednout. Těžko říct. Jak ti to jede ? Já když jsem ji měl špatnou, tak jsem měl mnohem menší výkon a auto téměř nejelo (ujela mě i Š120 :-( Nebo se koukni po nové, mě stála 5.500,- i s DPH a čekal jsem na ni 3 týdny (originál Toyota). Na japonce jsou ND drahé, takže by na Peugeota mohla být levnější.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.00  11:37

    « Labmda

    Saab: No otazka je jestli mi jeste vubec lambda funguje :-))) a jestli z nynejsich 10l spotreba pude jeste vys (205 1,9GTI 130PS)...
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 23.05.00  12:01

    « Re: Lambda

    Nic zvláštního, jen ti prudce stoupne spotřeba :-) Motor totiž přejde do nouzového režimu a budeš mít bohatou směs = vyšší spotřeba. Mě na Corolle lambda odešla, takže jsem jezdil bez ní a spotřeba byla mezi 10-12 litry (1.3 12V) !!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  10:19

    « Lambda

    jaky bude rozdil kdyz odpojim lambdu, kterou mam ted zapojenou (katalyzator uz nemam :-) )...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.00  16:21

    « Re: Pro sama

    No prave takhle - pokud uprava, tak musi byt poradna nebo radeji nic. Nestaci obvod na zkreslovani vstupnich udaju (alespon ne na dlouho). Druha vec je, ze zvyseni bohatosti = problem v emisich a problem v zivotnosti katu. Dalsi aspekty navazuji - pokud jine vacky, tak otazka zda mohou zustat puvodni pruziny, maji se upravovat nebo zamenit za jine, injektory - nechat nebo zmenit, zda muze zusat puvodni chladic, zda muze zustat puvodni olejove cerpadlo, musi se snizit nebo uplne vymenit, puvodni ci novy olejovy chladic (nebo nemusi byt zadny), vsechno to musi byt sehrane. Bytostne nesnasim ty radoby tuningy domanico-delanico. Kazdy si musi uvedomit, ze vyrobci motoru nejsou idioti, proti kterym je kazdej trouba v monterkach machr, ale ze vsechno ma svoje pro a proti. A kazdy si potom musi zvazit, zda se mu vubec vyplati zvysovat vykon motoru treba - placnu - 1.6 8V 101 koni a nebo koupit rovnou 1.8 20V 125 koni. Samozrejme nema to byt retorika proti tuningu jako takovemu, to by navic bylo dost divny prave ode mne....ale opatrne!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.00  13:30

    « Re: Pro sama

    Magicu, jak jsi to myslel s tím chiptuningem. Mas pravdu, že pokud nekdo se chystá oblbovat řídící jednotku nějakými okoloobvody, tak to je prase s aspirací na pěkný průser. Pokud se ale kompletně přeprogramovávají mapy v řídící jednotce k dané konfiguraci motoru (hlava, vačka, zvýševý objem atd.), upravují bohatosti atd. a to vše na brzdě, tak ti garantuju, že není nejmenší problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.05.00  09:22

    « Re: Pro sama

    Mas pravdu, slo mi prave o zavislost lambdy na lambde a o udaje z lambdy ve vyfuku (to je hrozne napsany, ale asi chapes). Samozrejme vim, ze ne vystupu z motoru nemuze byt 100% kysliku - to je jasny (ale je to skoda). Jednalo se tu pouze o rozpeti hodnot, s nimiz lze pocitat. (I kdyz oba vime, ze kratkodobe a v urcitych pripadech opravdu muze byt lambda nepatrne vetsi nez 1, ale to neni bezne rozpeti jejich hodnot). Pojem stechiometrickeho pomeru je ale velmi obecny a neni tak docela presny, protoze skutecny pomer paliva vuci vzduchu je preci dan mnoha jinymi parametry (vlhkost vzduchu, jeho teplota, teplota katu, atd) Stechiometricky pomer 14,7/1 je spise teoreticka hodnota a odpovida pri jasne definovanych podminkach prave souc. 1, tzn. vsechno co jde se spali. Puvodne mi slo totiz o to, ze lambda jako ridici prvek katalyzatoru je casto tercem "tuningu", nebot jeji hodnoty jsou zkreslovany ruznymi obvody jako pri studenych startech, aby se dosahlo vyssich vykonu. Vetsina techto "tuneru" ale nechape, ze ridici jednotka motoru bud stejne vetsinou tyto hodnoty ignoruje a pracuje v tom pripade podle pevneho rezimu, nebo v pripade, ze se vyraznym zasahem do teto jednotky podari smes obohatit, jedna se o vrazdu katalyzatoru a nekdy i o zbytecne niceni motoru. Slo mi proste o to, varovat pred amaterskymi zasahy do cinnosti ridici elektroniky, nebot sam pises, ze vysokovykonne motory maji ponekud jine pohledy na konstrukci a neni tak jednoduche ladit motory, jak se mnohym zda - pouhou zmenou CPU. To samozrejme souvisi i s dalsimi riziky v cinnosti motoru (odskakovani ventilu, vymilani vacek, podpalovani ventilu, nedostatecne mazani, chlazeni, atd.). Bohuzel, potom jsem tomu dal korunu tim pomerovym mnozstvim, protoze pisu samozrejme v zamestnani a byl jsem nekolikrat nucen psani prerusit, takze z toho vylezla hovadina.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.05.00  08:14

    « Pro magica

    Magicu, oceňuji, že jsi uznal svoji chybu, to se může stát každému. Mě se ale zdá, že Ty si
    pleteš údaj z lambda sondy s veličinou, která se jmenuje součinitel přebytku vzduchu a označuje se řeckým písmenem lambda (tady nemůžu napsat ). Součinitel přebytku vzduchu charakterizuje směs, tedy to, co je ve válci před spálením. Naopak lambda sonda sleduje množství zbytkového kyslíku ve výfukových plynech a z toho řídící jednotka motoru pozná, zda motor spaluje chudou, nebo bohatou směs.
    Pokud totiž motor spaluje chudou směs, to znamená, že ve směsi je více vcduchu, než je potřeba k dokonalému spálení všeho paliva, tak je součinitel přebytku vzduchu (lambda) větší než 1. U bohaté směsi je tomu naopak, lambda je tedy menší než 1. Dál píšeš, že lambda je rovna 0, když je ve výfuku 100% kyslíku. Magicu, to je přece blbina, to by podle tebe motor v tomto režimu produkoval čistý kyslík. Pokud by součinitel přebytku vzduchu lambda byl =0, pak by směs tvořilo jen samotné palivo. To ale samozřejmě nejde zapálit.
    Pokud je souč. přebytku vzduchu lambda =1, pak má směs právě stechiometrické složení. To znamená. že na 14,7 kg vzduchu připadne 1 kg paliva a toereticky ve směsi shoří všechen kyslík i všechno palivo. Druhý extrém je při součiniteli přebytku vzduchu lambda = nekonečno, to znamená, že směs tvoří jen samotný vzduch.
    Dál máš samozřejmě pravdu, že ve výfukových plynech je nespálené palivo. To se označuje jako HC (nespálené uhlovodíky) a je to jeden z emisních limitů. Množství HC ve výfukových plynech se udávává v jednotkách ppm, to je ale jednotka velmi malá (miliontina z celku), to znamená, že nespálených uhlovodíků je tam velmi málo. Hodnoty u běžných motorů se pohybují kolem 180-220 ppm. Nespálené uhlovodíky se ale vyskytují i při spalování chudé směsi (teoreticky by tam být neměly). To je dáno extrémními podmínkami při spalování. Maximální teplota ve válci kolem 2400 stupňů, maximální tlak se u benzínového motoru pohybuje kolem 4-6 MPa , u naftového motoru to může být až dvojnásobek. Zvláštní skupinu pak tvoří přeplňované motory . Dál je to pak velmi krátká doba hoření a další parametry motoru. Dál ještě musím říct, že to co tady píšu platí zejména pro běžně seriově vyráběné motory. Problematika spalování u závodních motorů je samozřejmě poněkud odlišná. á.
    Doufám Magicu, že už v tom máš jasno (nemyslím to nijak ironicky) a oceňuji když někdo uzná svoji vlastní chybu. Měj se a motorům zdar.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.00  09:24

    « Re: Pro Sama

    Nevedel jsem, proc ze me ty a cmt delate vola, tak jsem si po sobe precetl svuj prispevek a udelalo se mi nevolno. Samozrejme lambda neni 1 kdyz je pomer spalin vuci nespalenemu kysliku 50/50, ale 0,5. Chybi tam cely konec + jedna veta. Tak to fakt sorry. To neni dobry ani do ty kotelny. Ale na rozdil od tebe - my jsme se teda ucili, ze lambda = 0 kdyz je ve vyfuku 100% zbytkoveho kysliku a 1 kdyz je ho 0%. Ze motory pracuji v rezimu kolem 0,97 az 0,98 (vyjma EGR a GDi), coz je mirne chuda smes (vyjma studenych startu) a ze L nemuze byt vetsi nez 1 protoze zaporna hodnota pomeroveho mnozstvi neexistuje. Ze napeti vznika pomerove vuci vzduchu uvnitr sondy a tudiz nemuze byt pres 100%. A ze pro vysokovykonne motory se nemohou pouzivat klasicke tricestne rizene (rizene = prave ta L) a musi se pouzivat plnoprutokove katalyzatory, ktere se neucpou, nebot u takovych motoru pracujicich s prebytkem paliva by se ten kat ucpal, atd... Mozna jsme se to ucili blbe, ale zatim jsem se nesetkal se situaci, ktera by to vyvracela. A pokud chces videt, ze nespalene zbytkove palivo je pritomno ve vyfukovych plynech, tak ti mohu predvest svoje auto, nebo spoustu jinych muzes videt ted na Rally Cesky Krumlov. V beznem motoru - to s tebou souhlasim - se nevyskytuje (opet krome rezimu sytice), nebot je smes mirne chudsi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.05.00  15:34

    « Pro Magica

    Magicu prosím Tě, já to jzkusím uvést na pravou míru. Ty jsi psal, že lambda snímá poměr benzínu a vzduchu na výstupu z válce. Nevím jestli jsi studoval spalovací motory, nebo něco jiného, ale zdravě uvažující člověk ví, že na výstupu z válce není ani vzduch ani benzín. Lambda sonda je čidlo, které je citlivé na volný kyslík. Pokud je ho tam velmi málo, lambda sonda dodává elektrický signál o napětí cca 100 mV. V tomto režimu motor spaluje bohatou směs.
    Pokud obsah kyslíku ve výfukových plynech stoupne, na výstupu z lambda sondy se objeví napětí cca 900 mV. PPro řídící jednotku motoru je to signál, že směs nasávaná do válců je chudá.
    Tento skok napětí sna sondě se vyskytuje při stechiometrickém poměrru, tj. 1 hmotnostní díl benzínu na cca 14,7 hmotnostních dílů vzduchu. Tento poměr se označuje lambda = 1.
    Pokud je směs bohatá, je lambda menší nnež 1 a pokud je chudá, je lambda větší než 1.
    Moderní motory se vstřikováním a katalyzátorem musí pracovat v režimu mírně bohaté směsi, protože bohatá směs se spaluje nedokonale a vzniká CO (oxid uhelnatý), který je potřeba ke katalyzační reakci.
    Tolik k lambda sondě . Hawgh domluvil jsem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.05.00  00:00

    « 16v - jsou naprd nebo ne?

    Já myslím že ne.Neboť jsou živjejší,ovšem je pravdou že se musí víc točit,ale to mi nevadí.
    Každý má své plus i mínus.8V jdou lepší od spodu.
    To je těžko.Vzdávám se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.00  12:05

    « Re: Pro Sama

    Ano, delam a na topeni mam povesenou lambdu, ktera mi kontroluje pomer spalin a spalin (takhle jsi to totiz v podstate napsal). A pokud se cela katedra spalovacich motoru v Brne bavi, tak se asi u vas prednasi neco jineho nez v Praze. Uvedes me kydy tedy na spravnou miru?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.00  09:11

    « Pro magica

    Zdravim všechny kavárníky, jsem čerstvě zaregistrovaný.
    Musím Ti Magicu říct, že cmt , já i celá katedra spalovacích motorů na VUT FSI Brno jsme se nesmírně pobavili při čtení Tvých bludů o lambda sondě. Začni prosímtě přemýšlet hlavou a ne zadnicí a uvědom si, že kdyby ta lambda reagovala podle toho jak si myslíš Ty, tak by výfukovým potrubím proudila smšs spalin a benzínu v poměru cca 1:1. Jak by asi dopadl ten katalyzátor a celá výfuková soustava ?
    Dost by nás s cmt zajímalo co jsi zač, jestli náhodou neděláš kotelníka v domově důchodců.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.04.00  00:00

    « Formule po Česku


    Formule po Česku
    Neuplynulo ještě mnoho vody od otřesných zážitků při sledování „přímého přenosu“ z GP Brazílie
    Formule 1 na TV Prima a už je na světě něco podobného, i když pravda je že „kabaret Brazílie“ zůstane již
    zřejmě navždy nepřekonán.
    Tentokrát se jedná o sestřih závodu amerických formulí CART vysílaný 19.4 2000 na české verzi
    Eurosportu. Komentáře se zhostil Vladimír Dolejš, který je z televizní obrazovky znám a považuji ho za muže na svém místě. Bohužel z jeho komentování bylo cítit, že ho závod moc nezajímá a o CART toho neví mnoho.
    Jeho komentář spočíval v tom, že dlouhé chvíle, kdy byly slyšet jen motory formulí přerušoval tím,
    že popsal to co vidí na obrazovce ve stylu:

    „první jede xxxx, za ním xxxx a za ním xxxx a tak dále a tak dále“
    Aby to nebyla zas taková nuda, přečetl občas psané informace, které se objevují na obrazovce, tedy jaké se právě jede kolo a průběžné pořadí. Rozhodující moment závodu, kdy se Tracy z 12. místa dostal najednou díky žlutým vlajkám a zastávce v boxu na místo druhé aby nakonec vyhrál nechal prakticky bez povšimnutí.
    I když umím anglicky prachbídně, mohu tvrdit, že při sledování stejných závodů v původním znění
    jsem se dozvěděl daleko více. Proto aby komentář nebyl zas až tak nudný ho pan Dolejš občes zpestřil zkomolením jména, nebo záměnou jmen jezdců které sledovala kamera. Na závěr přenosu ještě přeložil frázi, kterou zřejmě slyšel v původním komentáři, že

    „vítězného Tracyho to nechává naprosto chladným“
    , jenže nepochopil, že pro amíky to byla slovní hříčka kdy Tracy zůstal COOL – tedy chladný, ale zároveň jeho tým se jmenuje KOOL Green Team.
    A na závěr jedna perla, za kterou pan Dolejš nemohl a to když oznámil, že příští závod který se jede 30.4 můžeme sledovat na obrazovkách Eurosportu 10.5, tedy za 10 dní. Bohužel si myslím, že tou dobou již obrázky nebudou příliš aktuální.
    Marsa@seznam.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.00  00:00

    « To:magic

    S týmto s tebou plne súhlasím.Je veľa "tiež odborníkov",ktorý vyberú pamať(nemyslím tým zásah do riadiaceho programu),videl som to na vlastné oči,ktrorú vložia na to uspôsobeného emulátora,z neho paticu vložia namiesto pamate v RJ a vozia sa na aute,menia dáta cez klávesnicu,tak že zadájú adresu prísluš. regstra a modifikujú dáta asi takým systémom ide to lepšie,nejde to lepšie(tzv.interaktivny tuning),ale zbytočne rozšahajú mapy a trpí tým elektronika a hlavne motor.Týto luďia si neuvedomujú že tie mapy výtvarajú vo fabrike optimalizovaním na stolici s príslušným vyhodnocovaním pomocou špecálneho softu(pekne mastného!!),špeciál.senzormi a potom sa to ešte doľaduje v reálnej prevádzke.A to čo stojí milióny mariek sa nedá urobiť lepšie výbavou za cca 10000 DM.Ono je sice pravda že dnes hlavným limitovacím kriteriom sú emisie a spotreba(Magic však tie nové motory už tak neťahajú ako dakedy?),s ktroými sa dokážu vyhrať špecializovaný ladiči a ponúknu chipy aj TUV.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.04.00  08:41

    « Re: Re:andy

    Jasne. Samozrejme vzdy jde o to, co je to "ladeni motoru". Kazdy si pod tim predstavuje neci jineho. Chci-li zvysit vykon o 20 koni, dam tam jen CPU a ten zahrnuje program na zkreslovani vstupnich udaju (nejen z L-sondy, ale treba mnozstvi vzduchu, atd). Tim vznikne bohatsi smes a posune se rezim prace celeho motoru. Jenze odpalim kat, nicim motor rezimem, na ktery neni staveny, atd. Jiz jsem o tom psal v rubrice tuning motorov a karoserie. Jde mi jenom o to, aby si kazdy "umelec" uvedomil, ze "tuning" a "tuning" mohou byt velice rozdilne pojmy a ladit motor na skutecne smysluplny rezim je pekna facha a ne zalezitost jednoho dne. A hlavne to stoji spoustu penez, ne nejakych 30 tis. Je to samozrejme vec kazdeho, at si nici co chce, kdyz je to jeho. Jen mi je tech aut nekdy lito, a hlavne nemam rad, kdyz nekdo dela z vyrobcu aut idioty.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…