16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Budoucnost vestsich obsahu
Tak nevim s tou spatnou budoucnosti: prvni hvezdicka - u Otiny tu 1.8 20V nahradili 2.0 8V. Teoretici tu sice nadavali, ze ta 2.0 ma papirovych jen 85 kW zatimco 1.8 92 kW. Myslim ale, ze praktici nebudou jejich nazor sdilet. Docela by me zajimal nazor nekoho, kdo mel moznost obema auty trochu jezdit. -
« Re: 16V z pohledu servismena
To je pravda,ze neexistuje zamena za "kubiky",jde o to,ze vsechny automobilky maji za ukol srazet spotrebu i kubaturu,proto se vyrabeji ty nakupni tasky - Matiz,atd.My milovnici silnych nadupanych motoru budeme muset asi lovit v minulosti.Budoucnost v komercnim automobilismu bohuzel hraje pro ty maly sragorky! -
« 8V/16V
Můžu z vlastní zkušenosti srovnávat Peugeota 205 1,9 (88 kW) a Golfa II 1,8 16v (95 kW). Oba dva jezdili perfektně. 205 měla zátah už hodně od spodku a Golfíkovi se moc pod 3000 ot. nechtělo, ale pak už je to jiné kafe. Spotřebu u 205 nevím, ale na Golfu jezdím za 8,1 l (údaj na počítači) - při klidné jízdě se dostanu na 7 l. Perlička nakonec - když řídí manželka tak má spotřebu tak 11 l :-)) - pak puste babu za volant. -
« Re: 16V z pohledu servismena
Nemyslim zrovna parni stroj ale predevsim poradny obsah - strkat 1.4 16V do tezsiho auta a odvolavat se pri tom na papirove kone, to je podle me podvod a reklamni trik za furu penez navic a urcite ne v zajmu toho, kdo s tim kramem bude jezdit... -
« 16V z pohledu servismena
Mate nekdo zkusenosti co dela velke vytaceni 16V s zivotnosti motoru? Ja si myslim, ze napr. 1.4 16V v pravidelne nalozenem kombiku bude mit asi mnohem horsi zivotnost nez treba 1.8 8V tamtez... A jak asi vypada udrzba nebo oprava takoveho DOHC s variabilnim casovanim - to bude asi o dost slozitejsi a drazsi, ze? -
« 16V z pohledu ekonoma
Asi nebyla moje otazka dobre pochopena - ptam se tedy znovu: VYPLATI SE PRIPLACET DESITKY TISIC NA DRAHOU 16V TECHNOLOGII - NENI LEPSI SI RADSI KOUPIT LEVNEJSI MOTOR ALE O PORADNEM OBSAHU? Podle me obsah je porad obsah a u poradne nalozeneho auta se to hned poznam... Pokud chci usetrit tak to stejne mnohem vic zalezi na stylu jizdy nez obsahu motoru - nemam pravdu? -
« Re: srovnani Civic / Otina
Myslim, ze porovnavat Civic s 1.5 motorem s Octavii s 1.6i a dovozovat, ze jen skz motor je ten Civic rychlejsi a min zere je trochu necitlive - jaky je asi rozdil v hmotnosti tech vozu, kolik se vejde do kufru Otiny a kolik do kufru Hondy, jak jsou asi prumerne nalozene? Troufam si odhadnout, ze pri osazeni motoru z Hondy do Otiny by na ten motor asi lidi taky nadavali - ze je liny a moc zere. K uvadene spotrebe Otiny 9l/100km - cetl jsem tu na foru pripevky od lidi, kteri uvadeli spotrebu asi o 1.5l mensi coz podle me sedi. Kdo jezdi za 9l tak to asi pekne honi - sam jezdim ve Vectre A 1.8, kdyz nato slapu tak za 8l, kdyz setrim tak za 7l. Lze i za mene (bez predjizdeni) ale to uz je pro klobouky... -
« Re: Spornych 16-nact ventilu
Radimbo, moje felda 1,3/50kW je asi podobně výkonná, jako tvůj punťa. Já ale při klidné jízdě bumbám okolo 7l, při ostré až 8,5, ale většinou tak 7,8 - 7,9 - 8,1. Ale tenhle motor asi nebude dobrý reprezentant dvouventilů. Obecně vzato, 8V by měly dávat více točivého momentu a výkonu v nižších otáčkách, ale vadnout při vyšších, tzn. nedosahují absolutních výkonů 16V. A naopak, už to nebudu opisovat. Pokud se setkají 8V a 16V v téměř stejných vozech (třeba octavia x focus, astra), acelerace mluví ve prospěch 16V, spotřeba taky, a pružnost motoru jakbysmet. Pokud nevěříte, testů, kterých se účastnil na jedné straně 8V VW a libovolný 16V protivník, je v našem i cizím tisku mnoho a výsledek je vždy stejný. Z toho bych si dovolil usuzovat na 16V jako lepší. A jak tu psal Ivo, variabilním časováním a zdvihem ventilů se částečně eliminuje nevýhode malého výkonu i t.m. 16v motorů. už někdo dokázal z 8V (ale i z 16v) dostat z 1,6 118kw, z 1,8 124 nebo 140kw a z 2,0 177kw, jako honda? To, myslím, mluví za vše. -
« Re: 1.8 20V - kolik to stoji?
Mam Hondu Civic 1.5i s 16V a variablinim casovanim VTEC. Vykon je 84kW/115k, pri hodne razantni jizde (v nemecku jsem nesel na dalnici pod 170-180) jsem mel spotrebu 7.5 l na 100km ve trech lidech. Kdyz jedu umirnene, tak neni vyjimkou spotreba pod 6l. Bezne dosahuji 5.8 litru. Pri predjizdeni na trojku jedu i 145km/h bez toho ze bych musel prerazovat. Muj kolega ma Octavii 1.6i 74kW. Spotreba jen zridka klesne pod 9 litru. Protoze s ni take jezdim, musim konstatovat, ze predjizdeni s ni neni zdaleka tak dynamicke a bezpecne jako s Hondou. Co se tyce 1.8 20V je evidentne konstrukcne spatne navrzeny, proto se take dopuje turbem. Shrnuto, obecne a principialne je 16V lepsi, ale samozrejme mohou byt konkretni vyjimky jako je prave 1.8 20V. -
« 1.8 20V - kolik to stoji?
Docela by me zajimalo o kolik se takovy motor s 16V nebo 20V prodrazi oproti obycejnemu 8V ? Kolik to asi dohromady s DOHC, varabilnim casovanim atd. stoji? A je ta spotreba te 1.8 20V opravdu vyrazne mensi nez u 2.0 8V ? Zatim me nic nepresvedcuje, ze zaplatit desetitisice k cene motoru o mensim obsahu za vice ventilu se v praktickem provozu zaplati lepe nez vetsi obsah motoru s 8V. Muze mi to nekdo vyvratit? -
« Re: Spornych 16-nact ventilu
Osobne si myslim, ze jedina vyhoda osmi ventilu je vyssi kroutici moment v nizsich otackach, ale urcite jsou na tom hure s vykonem i spotrebou, protoze plneni i vyprazdnovani valcu nikdy nemuze byt u osmi ventilu stejne jako u 16V. Mimochodem reseni lepsiho tahu u nizkych otacek se resi variabilnim casovanim, pripadne zdvihem ventilu (VVTi, VANOS, VTEC ...) -
« Re: Octavia 1.6i 8V - dobre optimalizovany motor
Mam taky 1.6i na TOYOTE z r.1983 !! Vykon ma 91kW/6600,tak nevim,mozna na ty Oktavce z 1997 bude co upravovat.Jinak necha si libit az 7200 ot/min,s cimz jsem se u 2ventilove techniky nesetkal.Je to prijemne na predjizdeni,nebo na jine extremni situace,kde se nemusite bat,ze otacky dojedou nekam na kraj a bez prerazeni je zle!Otacky kolem 1500 jsou opravdu na prd! Kdosi nekde psal,ze ty motory zerou min kdyz jedete na 5000ot/min nez na 2500ot/min (samozrejme 4valec),je to pravda ? -
« Octavia 1.6i 8V - dobre optimalizovany motor
Kdyz uz se tu mluvi o optimalizaci - rekl bych, ze dobre optimalizovany motor s 8V je motor z Octavie 1.6i - 74kW. Ma jen 8 ventilu a srovnatelne parametry s 16V motory 1.6 . Navic ta 16V technologie asi neco stoji - nebude pro kupce rozumnejsi koupe auta s levnejsim motorem 8V ale vetsim obsahem a tudiz i lepsim zaberem odspodu? A jak je to se spotrebou 16V motoru ve vysokych obratkach - to to porad ma stejnou spotrebu v 6000ot jako v 3000ot ? -
« Re: Spornych 16-nact ventilu
Jsem vlastníkem Mazdy 121 motoru Zetec 1,25i 16V,
vlastně jednovaječného dvojčete nového Fordu Fiesta. Jsem trochu fanda do motorů a před Mazdou jsem měl u Ibizy 1,5i motor systém Porsche. Jedinný přínos,co zatím sleduji je tišší chod
a výrazná spotřeba paliva. U 16V se mi líbí, že se rychle snadno vytáčí a červené pole na otáčkoměru přitom chybí. Taky asi proč, když to
u 6300 ot/min zaúřaduje a dál to nejede. Pod 2500 ot/min by se ale už s 16V technikou nemělo jezdit. Tomu motoru to škodí. A jedna rada na závěr, kdo si chce koupit starší auto s motorem 16V, tak nemusí chodit do žádného servisu měřit tlaky apod. Stačí když se projede do kopce na nízké otáčky tak kolem 1500 ot/min a vše se projeví, jak bylo s autem zacházeno. -
« Spornych 16-nact ventilu
Rad bych tu otevrel diskuzi o prinosu sestnactiventilove technologie v soucasnych motorech. Na jedne strane je tato technologie vsude vychvalovana az tak daleko, ze se firmy vyptavaji v dotaznicich, cemu by clovek dal prednost - jestli ABS nebo airbagu nebo 16V motoru u noveho auta (a spousta lidi zaskrtava 16V). Na druhe strane slysim od mnoha jinych lidi, ze zvlaste mensi obsahy motoru se 16V montovane do aut stredni tridy maji blby tah, takze je nutno takovy motor furt vytacet pricemz motor rve jak pominuty spotreba je stejna nebo vetsi nez u vetsiho obsahu (napr. kritizovany motor 1.8 16V u Otiny). Napiste tu svuj nazor nebo prakticke zkusenosti..
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!