16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« 16V / 8 V / VTEC / ......
Myslim ze uplne na zacatku uvah co koupit je potreba rict na co to auto chci a co od nej cekam a jakym stylem jezdim. Mam Astru 1,8 16V - celkem dobre, ale musim rict jedno - snazim se jezdit rychle a plynule (zadne brzda plyn), v kombinaci s vetsim poctem kilometru (tak 6000/mes) se blizim cim da vic k tomu, ze se vratim k memu oblibenemu motoru - tj. TD - nejlepe BMW / Audi.(tzn. objem a hlavne zasoba krouticiho momentu). -
« Re: ekonomie Civicu s VTECem
No, kdyz porovnam Octavii 2.0 s vykonem soumeritelnym (myslim 88kW vuci 84kW) se Civicem 1.5 a ve stejne vybave (ABS, airbagy, klima) tak rozdil je minimalni. Octavie ma kombinovanou spotrebu 8l, max.rychlost 196km/h, zrychleni na 100 za 11.1s, to vse za 505tis. Uvnitr je Octavie o dost mensi diky svemu rozvoru, ma samozrejme vetsi kufr. Honda Civic ma kombinovanou spotrebu 6.8, max.rychlost 192km/h, zrychleni na 100 za 10.4s, to vse za 519tis. O rozdilu v kvalite nebudu hovorit. Je treba si do obou sednout. ;-) Prodejni cena tohoto Civiku je podle tabulek stejna jako u Octavie 1.820V. S Octavii 2.0 zatim nelze srovnavat. -
petous 01.09.99 14:48
« Jabka & hrusky
Furt porovnáváte hrušky s jabkama. Nemá cenu porovnávat hondu s otinou nebo 1.8 s 2.0. Ty motory jsou úplně jiný, na jejich charakteristiku má vliv spoustu dalších faktorů, např. jestli je podčtvercový, nebo jaké má časování ventilů, MPi nebo SPi atd. Porovnávejte dva stejné motory osazené různým počtem ventilů. Např. Fiat Punto 1.2: 2 ventil má 60koní a 4 ventil 86. Krom toho, že má větší výkon, ve všech otáčkách, tak má ten 16V motor i lepší průběh momentu. Platí to i pro všechny ostatní porovnatelné morory. Takže, když si mohu vybrat ze dvou skoro stejných motorů, je ten 16V vždy lepší. -
« Re: 7000ot/min a mnoho koni
Motory Hondy patri k nejspolehlivejsim vubec, ale samozrejme se zvysuji naroky na presnost jejich vyroby. Navic tech 7000 potrebuji v okamziku predjizdeni, takze zatez neni dlouhodoba. Ale z hlediska fyzikalnich zakonu mas pravdu, nizsi otacky znamenaji nizsi unavu materialu. Otazka zni jestli potrebuju motor, ktery vydrzi "nekonecno", nebo mi staci najet 200-300 tis., protoze za tu dobu uz stejne "uhnilo" vsechno ostatni. -
« Re: srovnani Civic / Otina
No dovolim si oponovat. Kufr 4D Civica je 410 l a jeho maximalni hmotnost je jen asi o 100kg lehci nez u Octavie. Pricina toho, proc ma Civic lepsi dynamiku (pri objemu 1.5!), spociva v tom, ze diky 16V toci mnohem vyssi otacky (omezovac je asi v 7300ot/min) a tudiz ma i pres nizsi kroutici moment vyssi vykon o 10kW nez Octavie. Diky tomu muzu jet na trojku mnohem dele a mam k dispozici "o jeden prevod" vyssi kroutici moment NA KOLECH. To je totiz ten nejdulezitejsi faktor. Ne jaky mam kroutici moment na vystupu motoru, ale na kolech. Proto vladne technologie 16V, nebot pri stejne kubature nabizi vyssi vykon a diky zprevodovani pak na kola dostanu vyssi kroutici moment. Jedinym problemovym bodem, jak jsem jiz drive psal, je u 16V vysoky vykon ve vyssich otackach. -
« Budoucnost vestsich obsahu
Tak nevim s tou spatnou budoucnosti: prvni hvezdicka - u Otiny tu 1.8 20V nahradili 2.0 8V. Teoretici tu sice nadavali, ze ta 2.0 ma papirovych jen 85 kW zatimco 1.8 92 kW. Myslim ale, ze praktici nebudou jejich nazor sdilet. Docela by me zajimal nazor nekoho, kdo mel moznost obema auty trochu jezdit. -
« Re: 16V z pohledu servismena
To je pravda,ze neexistuje zamena za "kubiky",jde o to,ze vsechny automobilky maji za ukol srazet spotrebu i kubaturu,proto se vyrabeji ty nakupni tasky - Matiz,atd.My milovnici silnych nadupanych motoru budeme muset asi lovit v minulosti.Budoucnost v komercnim automobilismu bohuzel hraje pro ty maly sragorky! -
« 8V/16V
Můžu z vlastní zkušenosti srovnávat Peugeota 205 1,9 (88 kW) a Golfa II 1,8 16v (95 kW). Oba dva jezdili perfektně. 205 měla zátah už hodně od spodku a Golfíkovi se moc pod 3000 ot. nechtělo, ale pak už je to jiné kafe. Spotřebu u 205 nevím, ale na Golfu jezdím za 8,1 l (údaj na počítači) - při klidné jízdě se dostanu na 7 l. Perlička nakonec - když řídí manželka tak má spotřebu tak 11 l :-)) - pak puste babu za volant. -
« Re: 16V z pohledu servismena
Nemyslim zrovna parni stroj ale predevsim poradny obsah - strkat 1.4 16V do tezsiho auta a odvolavat se pri tom na papirove kone, to je podle me podvod a reklamni trik za furu penez navic a urcite ne v zajmu toho, kdo s tim kramem bude jezdit... -
« 16V z pohledu servismena
Mate nekdo zkusenosti co dela velke vytaceni 16V s zivotnosti motoru? Ja si myslim, ze napr. 1.4 16V v pravidelne nalozenem kombiku bude mit asi mnohem horsi zivotnost nez treba 1.8 8V tamtez... A jak asi vypada udrzba nebo oprava takoveho DOHC s variabilnim casovanim - to bude asi o dost slozitejsi a drazsi, ze? -
« 16V z pohledu ekonoma
Asi nebyla moje otazka dobre pochopena - ptam se tedy znovu: VYPLATI SE PRIPLACET DESITKY TISIC NA DRAHOU 16V TECHNOLOGII - NENI LEPSI SI RADSI KOUPIT LEVNEJSI MOTOR ALE O PORADNEM OBSAHU? Podle me obsah je porad obsah a u poradne nalozeneho auta se to hned poznam... Pokud chci usetrit tak to stejne mnohem vic zalezi na stylu jizdy nez obsahu motoru - nemam pravdu? -
« Re: srovnani Civic / Otina
Myslim, ze porovnavat Civic s 1.5 motorem s Octavii s 1.6i a dovozovat, ze jen skz motor je ten Civic rychlejsi a min zere je trochu necitlive - jaky je asi rozdil v hmotnosti tech vozu, kolik se vejde do kufru Otiny a kolik do kufru Hondy, jak jsou asi prumerne nalozene? Troufam si odhadnout, ze pri osazeni motoru z Hondy do Otiny by na ten motor asi lidi taky nadavali - ze je liny a moc zere. K uvadene spotrebe Otiny 9l/100km - cetl jsem tu na foru pripevky od lidi, kteri uvadeli spotrebu asi o 1.5l mensi coz podle me sedi. Kdo jezdi za 9l tak to asi pekne honi - sam jezdim ve Vectre A 1.8, kdyz nato slapu tak za 8l, kdyz setrim tak za 7l. Lze i za mene (bez predjizdeni) ale to uz je pro klobouky...