16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« otacky a zivotnost
Mam 1.6 16V ve sportaku. Pod 3000 ot/m to moc nejede, bezne se s tim jezdi kolem 4-5000 ot/m. Ja, protoze rad jezdim rychle, to tocim az do 7000. Je to staruy 12 let a ma to najeto 200 000km. Zatim je to v pohode, casem zkusim zmerit komprese. Generalku ocekavam (zejmena podle zkusenosti majitelu stejneho auta) tak pri 250-300 tisicich km. Vim ze nektere vetsi motory najedou i 400 tisic bez generalky, ale tohle auto je motokara, a tam se velky objem nehodi. -
« Re: 16V / 8 V / VTEC / ......
16V o stejném obsahu jako 8V má vyšší kroutící moment a vyšší výkon, a to ve všech režimech a je dražší. Je tedy pružnější, výkonnější a dynamičtější, úspornější (a dražší). K využití maximálního výkonu je třeba vyšších otáček, ale k použití stejného výkonu jako u 8V je potřeba míň otáček. Pokud bych jezdil podle předpisů při slušné dynamice nemusím jet víc jak 4000 ot. Mám ale 3000 rezervu na předjíždění a žvýkání gum. -
« To Matej
Jo a mimochodem. Chtel jsi srovnani klasickeho motoru a motoru 16V. Dostal jsi jej vcetne konkretnich a overitelnych dat. NIKDO ti nenuti Civic. Klidne si kup Otinu a igelit do kufru k tomu, protoze az se ti rozpadne zadni okno jako memu kolegovi, neni podzimni pocasi to prave na kabriolet. Cauky... -
« Re: vybava Civicu
Uz jsi tim Civicem jel? Ja ho vlastnim a jezdim i s Otinou 1.6i, takze to muze porovnat z prvni ruky a navic opet nemas korektni data: 1) Civic 4D ma objem kufru 410l a rozvor 2620mm 2) Octavie ma kufr 528l a rozvor 2512 (zkus je vzdadu, kdyz mas 185 dele nez 2-3 hodinky 3) Civic ma v cene plnou vybavu, tak jak bylo uvedeno v predchozim prispevku 4) a porad ma k dobru 10kW, to je tech 145km/h na trojku. Nikdo se nepre, ze kroutak je nizky (o tom se tady celou dobu hovori ve srovnani vetsi motor vs. 16V mensi, nebo ne?), ale nad tech 4000 "odletam" vsem Octaviim, krome 1.8T. Pokud hovorime o zadnich steracich apod. Honda ma lichobeznikove a nezavisle zaveseni vsech kol, zkus si sahnout v zatacce na brzdy u Octavie. -
« Re: 16V / 8 V / VTEC / ......
Co se tyce dieselu mam pekny zazitek z jizdy s brachovym Campem TDI 1.7 - na krizovatce v Praze Vysocanech pod kopcem na teplickou se nam narval jakysi frajirek s nadupanym Seatem 1.8 16V tesne pred cumak ackoli mel pravy pruh volny. Co vam budu vykladat - jak blikla zelena bracha se mu nalepil naraznikem za kufr a po 100m do kopce to ten Seat nevydrzel s nervy a uklidil se vpravo... -
« Re: vybava Civicu
Vypis z www.autokatalog.cz: Základní výbava:
Airbag řidiče i spolujezdce
Hodiny digitální
Imobilizer
Nárazníky v barvě karoserie
Opěradla vzadu dělená a sklopná
Posilovač řízení
Předpínače bezpečnostích pásů
Spoiler zadní
Stěrač zadního okna s ostřikovačem
Třetí brzdové světlo
Výąkově nastavitelný volant
Tedy ani carka o ABS,klime el.zrcatkach,el.oknech apod. (vse pouze ve volitelne vybave za dalsi priplatek) - mozna jsou ty udaje zastarale?
Co se tyce volby auta - prednost bych dal cemukoli levnejsimu a objemnejsimu nez 1.5i za pul melounu (pri beznem nalozeni 4clenou rodinou a plnym kufrem by ta 1.5 asi moc nezrychlovala). -
« Re: srovnani Civicu s Otinou
Mateji, hahaha, ty už jsi někdy viděl japonce bez elektriky? Mohu tě ujistit, že civic 1,5 VTEC má v elektrice okna, zrcátka, ABS+EBD, klimu, 2x airbag, centrál a imobilizér. Nevím kam jsi koukal. Na tavrii, ne? navíc podstatně více místa pro nohy vzadu. A to je auto 5 let staré. A pokud jde o krouťák, tak máš pravdu. Mohutným kroutícím momentem Honda opravdu nikdy neoslňovala. Vynahrazuje si to na výkonu a na nejlepších motorech na světě vůbec. Souhlasím, u civicu musíš víc řadit. Je to totiž auto se sportovním duchem, tzn. že nezařadíš za 5 a můžeš s tím jet 40 i 200. Prostě se s tou řadičkou musíš mazlit, no. Nic pro klobouky. jediné, co bych civicu vztknul, je neslavný výsledek crashtestů a trochu okoukaný kokpit. Pokud nemáš radost z ručičky otáčkoměru, olizující bez obtíží 6500 otáček, doprovázené krásným zzzzzvukem vysokotáčkového motoru a mohutnou dynamikou, tak si hondu nekupuj. Pokud si rád zajezdíš svižně a nebojíš se šaltrpáky, tak je to auto pro tebe. -
« Re: srovnani Civicu s Otinou
Ten kufr Civicu je opravdu mensi 390 vers. 550l u Otiny. Jinak jsem trochu hledal na www.autokatalog.cz dostupna data o Civicu a ejhle on ten 5D 1.5i VTEC za tech 519tis nema ani ABS, klima nic v elektrice :-((( Jinak ten kroutak je 134 N.m/5400 coz je kroutak srovnatelny s Otinou 1.6/75 koni - ne obratkami :-) Asi bude ten autak pod 4000ot/min dost lenivy, zvlast pri plnem nalozeni (hmotnost neuvedena). Takze za ty penize zadny zazrak... Takhle Civic 4D 1.6 VTi to uz je lepsi kafe (118 kW/7600 150 N.m/7000) ale ten uz taky stoji "pouhych" 649 klacku. -
« 16V / 8 V / VTEC / ......
Myslim ze uplne na zacatku uvah co koupit je potreba rict na co to auto chci a co od nej cekam a jakym stylem jezdim. Mam Astru 1,8 16V - celkem dobre, ale musim rict jedno - snazim se jezdit rychle a plynule (zadne brzda plyn), v kombinaci s vetsim poctem kilometru (tak 6000/mes) se blizim cim da vic k tomu, ze se vratim k memu oblibenemu motoru - tj. TD - nejlepe BMW / Audi.(tzn. objem a hlavne zasoba krouticiho momentu). -
« Re: ekonomie Civicu s VTECem
No, kdyz porovnam Octavii 2.0 s vykonem soumeritelnym (myslim 88kW vuci 84kW) se Civicem 1.5 a ve stejne vybave (ABS, airbagy, klima) tak rozdil je minimalni. Octavie ma kombinovanou spotrebu 8l, max.rychlost 196km/h, zrychleni na 100 za 11.1s, to vse za 505tis. Uvnitr je Octavie o dost mensi diky svemu rozvoru, ma samozrejme vetsi kufr. Honda Civic ma kombinovanou spotrebu 6.8, max.rychlost 192km/h, zrychleni na 100 za 10.4s, to vse za 519tis. O rozdilu v kvalite nebudu hovorit. Je treba si do obou sednout. ;-) Prodejni cena tohoto Civiku je podle tabulek stejna jako u Octavie 1.820V. S Octavii 2.0 zatim nelze srovnavat. -
petous 01.09.99 14:48
« Jabka & hrusky
Furt porovnáváte hrušky s jabkama. Nemá cenu porovnávat hondu s otinou nebo 1.8 s 2.0. Ty motory jsou úplně jiný, na jejich charakteristiku má vliv spoustu dalších faktorů, např. jestli je podčtvercový, nebo jaké má časování ventilů, MPi nebo SPi atd. Porovnávejte dva stejné motory osazené různým počtem ventilů. Např. Fiat Punto 1.2: 2 ventil má 60koní a 4 ventil 86. Krom toho, že má větší výkon, ve všech otáčkách, tak má ten 16V motor i lepší průběh momentu. Platí to i pro všechny ostatní porovnatelné morory. Takže, když si mohu vybrat ze dvou skoro stejných motorů, je ten 16V vždy lepší. -
« Re: 7000ot/min a mnoho koni
Motory Hondy patri k nejspolehlivejsim vubec, ale samozrejme se zvysuji naroky na presnost jejich vyroby. Navic tech 7000 potrebuji v okamziku predjizdeni, takze zatez neni dlouhodoba. Ale z hlediska fyzikalnich zakonu mas pravdu, nizsi otacky znamenaji nizsi unavu materialu. Otazka zni jestli potrebuju motor, ktery vydrzi "nekonecno", nebo mi staci najet 200-300 tis., protoze za tu dobu uz stejne "uhnilo" vsechno ostatni. -
« Re: srovnani Civic / Otina
No dovolim si oponovat. Kufr 4D Civica je 410 l a jeho maximalni hmotnost je jen asi o 100kg lehci nez u Octavie. Pricina toho, proc ma Civic lepsi dynamiku (pri objemu 1.5!), spociva v tom, ze diky 16V toci mnohem vyssi otacky (omezovac je asi v 7300ot/min) a tudiz ma i pres nizsi kroutici moment vyssi vykon o 10kW nez Octavie. Diky tomu muzu jet na trojku mnohem dele a mam k dispozici "o jeden prevod" vyssi kroutici moment NA KOLECH. To je totiz ten nejdulezitejsi faktor. Ne jaky mam kroutici moment na vystupu motoru, ale na kolech. Proto vladne technologie 16V, nebot pri stejne kubature nabizi vyssi vykon a diky zprevodovani pak na kola dostanu vyssi kroutici moment. Jedinym problemovym bodem, jak jsem jiz drive psal, je u 16V vysoky vykon ve vyssich otackach.