16V motory - jsou naprd nebo ne?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  22:08

    « otacky a zivotnost

    Mam 1.6 16V ve sportaku. Pod 3000 ot/m to moc nejede, bezne se s tim jezdi kolem 4-5000 ot/m. Ja, protoze rad jezdim rychle, to tocim az do 7000. Je to staruy 12 let a ma to najeto 200 000km. Zatim je to v pohode, casem zkusim zmerit komprese. Generalku ocekavam (zejmena podle zkusenosti majitelu stejneho auta) tak pri 250-300 tisicich km. Vim ze nektere vetsi motory najedou i 400 tisic bez generalky, ale tohle auto je motokara, a tam se velky objem nehodi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  18:15

    « Re: 16V / 8 V / VTEC / ......

    16V o stejném obsahu jako 8V má vyšší kroutící moment a vyšší výkon, a to ve všech režimech a je dražší. Je tedy pružnější, výkonnější a dynamičtější, úspornější (a dražší). K využití maximálního výkonu je třeba vyšších otáček, ale k použití stejného výkonu jako u 8V je potřeba míň otáček. Pokud bych jezdil podle předpisů při slušné dynamice nemusím jet víc jak 4000 ot. Mám ale 3000 rezervu na předjíždění a žvýkání gum.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  17:14

    « To Matej

    Jo a mimochodem. Chtel jsi srovnani klasickeho motoru a motoru 16V. Dostal jsi jej vcetne konkretnich a overitelnych dat. NIKDO ti nenuti Civic. Klidne si kup Otinu a igelit do kufru k tomu, protoze az se ti rozpadne zadni okno jako memu kolegovi, neni podzimni pocasi to prave na kabriolet. Cauky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  17:00

    « Re: vybava Civicu to matej.

    Zkus jiný server. Já na něm byl jednou, udělalo se m išpatně a víckrát mě tam neviděli. Ti ani nevědí, co to to auto vůbec je. .... a s tim opelem t ito baštim i s navijákem. Hmmm, necouval ten seat náhodou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  16:42

    « Re: vybava Civicu

    Uz jsi tim Civicem jel? Ja ho vlastnim a jezdim i s Otinou 1.6i, takze to muze porovnat z prvni ruky a navic opet nemas korektni data: 1) Civic 4D ma objem kufru 410l a rozvor 2620mm 2) Octavie ma kufr 528l a rozvor 2512 (zkus je vzdadu, kdyz mas 185 dele nez 2-3 hodinky 3) Civic ma v cene plnou vybavu, tak jak bylo uvedeno v predchozim prispevku 4) a porad ma k dobru 10kW, to je tech 145km/h na trojku. Nikdo se nepre, ze kroutak je nizky (o tom se tady celou dobu hovori ve srovnani vetsi motor vs. 16V mensi, nebo ne?), ale nad tech 4000 "odletam" vsem Octaviim, krome 1.8T. Pokud hovorime o zadnich steracich apod. Honda ma lichobeznikove a nezavisle zaveseni vsech kol, zkus si sahnout v zatacce na brzdy u Octavie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  16:34

    « Re: 16V / 8 V / VTEC / ......

    Co se tyce dieselu mam pekny zazitek z jizdy s brachovym Campem TDI 1.7 - na krizovatce v Praze Vysocanech pod kopcem na teplickou se nam narval jakysi frajirek s nadupanym Seatem 1.8 16V tesne pred cumak ackoli mel pravy pruh volny. Co vam budu vykladat - jak blikla zelena bracha se mu nalepil naraznikem za kufr a po 100m do kopce to ten Seat nevydrzel s nervy a uklidil se vpravo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  16:23

    « Re: vybava Civicu

    Vypis z www.autokatalog.cz: Základní výbava:
    Airbag řidiče i spolujezdce
    Hodiny digitální
    Imobilizer
    Nárazníky v barvě karoserie
    Opěradla vzadu dělená a sklopná
    Posilovač řízení
    Předpínače bezpečnostích pásů
    Spoiler zadní
    Stěrač zadního okna s ostřikovačem
    Třetí brzdové světlo
    Výąkově nastavitelný volant
    Tedy ani carka o ABS,klime el.zrcatkach,el.oknech apod. (vse pouze ve volitelne vybave za dalsi priplatek) - mozna jsou ty udaje zastarale?
    Co se tyce volby auta - prednost bych dal cemukoli levnejsimu a objemnejsimu nez 1.5i za pul melounu (pri beznem nalozeni 4clenou rodinou a plnym kufrem by ta 1.5 asi moc nezrychlovala).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  16:09

    « Re: srovnani Civicu s Otinou

    Mateji, hahaha, ty už jsi někdy viděl japonce bez elektriky? Mohu tě ujistit, že civic 1,5 VTEC má v elektrice okna, zrcátka, ABS+EBD, klimu, 2x airbag, centrál a imobilizér. Nevím kam jsi koukal. Na tavrii, ne? navíc podstatně více místa pro nohy vzadu. A to je auto 5 let staré. A pokud jde o krouťák, tak máš pravdu. Mohutným kroutícím momentem Honda opravdu nikdy neoslňovala. Vynahrazuje si to na výkonu a na nejlepších motorech na světě vůbec. Souhlasím, u civicu musíš víc řadit. Je to totiž auto se sportovním duchem, tzn. že nezařadíš za 5 a můžeš s tím jet 40 i 200. Prostě se s tou řadičkou musíš mazlit, no. Nic pro klobouky. jediné, co bych civicu vztknul, je neslavný výsledek crashtestů a trochu okoukaný kokpit. Pokud nemáš radost z ručičky otáčkoměru, olizující bez obtíží 6500 otáček, doprovázené krásným zzzzzvukem vysokotáčkového motoru a mohutnou dynamikou, tak si hondu nekupuj. Pokud si rád zajezdíš svižně a nebojíš se šaltrpáky, tak je to auto pro tebe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  15:24

    « Re: srovnani Civicu s Otinou

    Ten kufr Civicu je opravdu mensi 390 vers. 550l u Otiny. Jinak jsem trochu hledal na www.autokatalog.cz dostupna data o Civicu a ejhle on ten 5D 1.5i VTEC za tech 519tis nema ani ABS, klima nic v elektrice :-((( Jinak ten kroutak je 134 N.m/5400 coz je kroutak srovnatelny s Otinou 1.6/75 koni - ne obratkami :-) Asi bude ten autak pod 4000ot/min dost lenivy, zvlast pri plnem nalozeni (hmotnost neuvedena). Takze za ty penize zadny zazrak... Takhle Civic 4D 1.6 VTi to uz je lepsi kafe (118 kW/7600 150 N.m/7000) ale ten uz taky stoji "pouhych" 649 klacku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  15:00

    « 16V / 8 V / VTEC / ......

    Myslim ze uplne na zacatku uvah co koupit je potreba rict na co to auto chci a co od nej cekam a jakym stylem jezdim. Mam Astru 1,8 16V - celkem dobre, ale musim rict jedno - snazim se jezdit rychle a plynule (zadne brzda plyn), v kombinaci s vetsim poctem kilometru (tak 6000/mes) se blizim cim da vic k tomu, ze se vratim k memu oblibenemu motoru - tj. TD - nejlepe BMW / Audi.(tzn. objem a hlavne zasoba krouticiho momentu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  14:54

    « Re: ekonomie Civicu s VTECem

    Jeste na jednu dulezitou vec jsem zapomnel. Povinne ruceni je u Civiku v nizsi kategorii do objemu 1.8l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  14:49

    « Re: ekonomie Civicu s VTECem

    No, kdyz porovnam Octavii 2.0 s vykonem soumeritelnym (myslim 88kW vuci 84kW) se Civicem 1.5 a ve stejne vybave (ABS, airbagy, klima) tak rozdil je minimalni. Octavie ma kombinovanou spotrebu 8l, max.rychlost 196km/h, zrychleni na 100 za 11.1s, to vse za 505tis. Uvnitr je Octavie o dost mensi diky svemu rozvoru, ma samozrejme vetsi kufr. Honda Civic ma kombinovanou spotrebu 6.8, max.rychlost 192km/h, zrychleni na 100 za 10.4s, to vse za 519tis. O rozdilu v kvalite nebudu hovorit. Je treba si do obou sednout. ;-) Prodejni cena tohoto Civiku je podle tabulek stejna jako u Octavie 1.820V. S Octavii 2.0 zatim nelze srovnavat.
  • 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 01.09.99  14:48

    « Jabka & hrusky

    Furt porovnáváte hrušky s jabkama. Nemá cenu porovnávat hondu s otinou nebo 1.8 s 2.0. Ty motory jsou úplně jiný, na jejich charakteristiku má vliv spoustu dalších faktorů, např. jestli je podčtvercový, nebo jaké má časování ventilů, MPi nebo SPi atd. Porovnávejte dva stejné motory osazené různým počtem ventilů. Např. Fiat Punto 1.2: 2 ventil má 60koní a 4 ventil 86. Krom toho, že má větší výkon, ve všech otáčkách, tak má ten 16V motor i lepší průběh momentu. Platí to i pro všechny ostatní porovnatelné morory. Takže, když si mohu vybrat ze dvou skoro stejných motorů, je ten 16V vždy lepší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  14:15

    « Re: ekonomie Civicu s VTECem

    Necemu tu nerozumim. Nekdo by tu mel vysvetlit: O kolik je ta Honda drazsi nez vuz s klasickym motorem o stejnem vykonu a kolik se usetri na benzinu za celou dobu provozu? Bude cena ojetiny s takovym motorem lepsi nez u jinych?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  13:20

    « Re: 7000ot/min a mnoho koni

    Motory Hondy patri k nejspolehlivejsim vubec, ale samozrejme se zvysuji naroky na presnost jejich vyroby. Navic tech 7000 potrebuji v okamziku predjizdeni, takze zatez neni dlouhodoba. Ale z hlediska fyzikalnich zakonu mas pravdu, nizsi otacky znamenaji nizsi unavu materialu. Otazka zni jestli potrebuju motor, ktery vydrzi "nekonecno", nebo mi staci najet 200-300 tis., protoze za tu dobu uz stejne "uhnilo" vsechno ostatni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  13:18

    « Re: 7000ot/min a mnoho koni

    Čoveče nevím jak to je - na mým Golfu mám 145 000 km a furt jezdí a nad 6000 se dostávám zřídkakdy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  13:04

    « 7000ot/min a mnoho koni

    Zajimalo by me, co dela caste vytaceni motoru 16V motoru na 6000 a vice obratli se zivotnosti motoru. Motorky, ktere tohle zachazeni dovoli mivaji pry zivotnost motoru asi tak 100tis km...
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  12:40

    « k puvodni problematice

    no ja sem nazoru ze obsah nicim nenahradis, i kdyz v momentalnim aute mam takovej kompromis
    24ventilu a 3l obsah
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  12:38

    « Re: Budoucnost vestsich obsahu

    To jo,ale tohle vcelku rozumne reseni bude na druhe strane vyvazeno nekolikanasobne vetsim prodejem prisernych Skoda Mini!S motorem do 1000ccm!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.99  12:34

    « Re: srovnani Civic / Otina

    No dovolim si oponovat. Kufr 4D Civica je 410 l a jeho maximalni hmotnost je jen asi o 100kg lehci nez u Octavie. Pricina toho, proc ma Civic lepsi dynamiku (pri objemu 1.5!), spociva v tom, ze diky 16V toci mnohem vyssi otacky (omezovac je asi v 7300ot/min) a tudiz ma i pres nizsi kroutici moment vyssi vykon o 10kW nez Octavie. Diky tomu muzu jet na trojku mnohem dele a mam k dispozici "o jeden prevod" vyssi kroutici moment NA KOLECH. To je totiz ten nejdulezitejsi faktor. Ne jaky mam kroutici moment na vystupu motoru, ale na kolech. Proto vladne technologie 16V, nebot pri stejne kubature nabizi vyssi vykon a diky zprevodovani pak na kola dostanu vyssi kroutici moment. Jedinym problemovym bodem, jak jsem jiz drive psal, je u 16V vysoky vykon ve vyssich otackach.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…