16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« ukonceni debaty - rozdilna filosofie ridicu
Panove na nasich silnicich jezdi skoro vsichni na vykon, prijde na to kolik to auto stoji a kolik to pri tech obratkach 4-7tis zere (pochybuji ze 6,5). Proste i kdyz jedu svizne tak mam rad klid v kabine a nadrzi - asi opak filosofie lidi se hlucnymi upravami vyfuku... Silnice a predpisy jsou podle me u nas konstruovane spis pro ty klidnejsi i kdyz taky svizne jezdici... -
« Re: Ivo - parametry Civicu
Kdyby jsi poradne cetl, tak ja tu od zacatku hovorim o Civicu 4D (japonske vyroby). Tim, ze "ujedu ve 4000 tis.", jsem myslel to, ze ve 4000 tis. "chytam saze" a jedu az k 7000 ot., kdy prerazuji nahoru. Z toho vyplyva, ze na dvojku jedu ke 100km/h na trojku 145km/hod., na ctyrku 190km/h atd. Na rozdil od vsech Oktavii (krome 1.8T) mam tedy k dispozici o jeden stupen nizsi prevod a tedy i vetsi kroutici moment na kolech, (uz se zacinam opakovat). Tahle diskuze skutecne nema vyznam, protoze srovnavame dve ruzne koncepce. Honda ma sportovni motor, Octavie motor ladeny na spise plynulou jizdu. Doufam, ze nebudeme diskutovat na tema sportovni motor, jehoz hlavni charakteristika je maximum krouticiho momentu ve vysokych otazkach a z toho vyplyvajicich vlastnosti. -
« Re: otacky a zivotnost
Pokud jde o životnost vysokootáčkových motorů, tak u japonců bych se toho nebál. Mám několik kamarádů, kteří mají nebo měli dost jeté japonce a absolutně bez problémů. Např. Nissan Sunny 1,3 z roku 1984, který byl dovezen jetý z Německa, ročně najede cca 20 tis. km a je motoricky pořád OK. -
« Re: King: Seat do kopce
Ahoj Kingu - s tim Seatem mi to verit nemusis ale ja to zazil na vlastni kuzi. Rekl bych, ze ten hoch asi nemel tu spravnou odvahu podradit az na 6000ot/min - to bude asi hlavni problem mnoha "stastnych" uzivatelu 16V - proste se boji velkych obratek - zvlast u ojetin a starsich vozu. Coz jim ale nebrani v tom delat na silnici frajerinky a mysky... -
« Co vybrat 16V nebo 8V?
Jinak nepru se o tom, ze kdyz na to nekdo ma tak 16V je dobra technologie - jen si myslim, ze je prilis draha a vede ve svem dusledku k prodeji aut s obsahove poddimenzovanymi motory (napr. Astra kombi 1.4 16V - jak ten motor asi tahne pri nalozenem kombiku). Pro znacnou cast lidi by asi bylo vetsim prinosem koupit vetsi obsah motoru s 8V. Navic 8V motor muze taky mit vic koni - napr. Otina 1.6i 74kW - to ujde ne? Proste staci k tomu 8V pridat variabilni sani (coz je urcite levnejsi a jednodussi nez 16V DOHC). Myslim si, ze 16V nebo vice V je past na prachy ... -
« Re: Ivo - parametry Civicu
Co se tyce kufru - srovnavali jsme od zacatku 5D civic s 5D Otinou ne? (410l pri 4D ani tak neni na tu tridu moc). A tomu, ze Civic na 4000ot ujede vsem Otinam taky moc neverim - na 4000ot to bude mit kroutak tak 130Nm -> Otiny 1.6i = 145Nm, 1.8 20V = 170Nm ! o turbu ani nemluvim. Pri shodnem podrazeni a zprevodovani tedy udelas 1.6i az kdyz pridas na 5000ot/min -> tam teprve zacinaji prednosti VTECu (nebo mas nejaky VTEC tuning s lepsimi parametry nez 134Nm/5400ot ?). To uz to ale musi radsky rvat, ze? Me se vic libi motory, ktere ihned zrychluji kdyz na to clovek slapne a ne vsude podrazovat a rvat aby vsichni okolo videli... -
« otacky a zivotnost
Mam 1.6 16V ve sportaku. Pod 3000 ot/m to moc nejede, bezne se s tim jezdi kolem 4-5000 ot/m. Ja, protoze rad jezdim rychle, to tocim az do 7000. Je to staruy 12 let a ma to najeto 200 000km. Zatim je to v pohode, casem zkusim zmerit komprese. Generalku ocekavam (zejmena podle zkusenosti majitelu stejneho auta) tak pri 250-300 tisicich km. Vim ze nektere vetsi motory najedou i 400 tisic bez generalky, ale tohle auto je motokara, a tam se velky objem nehodi. -
« Re: 16V / 8 V / VTEC / ......
16V o stejném obsahu jako 8V má vyšší kroutící moment a vyšší výkon, a to ve všech režimech a je dražší. Je tedy pružnější, výkonnější a dynamičtější, úspornější (a dražší). K využití maximálního výkonu je třeba vyšších otáček, ale k použití stejného výkonu jako u 8V je potřeba míň otáček. Pokud bych jezdil podle předpisů při slušné dynamice nemusím jet víc jak 4000 ot. Mám ale 3000 rezervu na předjíždění a žvýkání gum. -
« To Matej
Jo a mimochodem. Chtel jsi srovnani klasickeho motoru a motoru 16V. Dostal jsi jej vcetne konkretnich a overitelnych dat. NIKDO ti nenuti Civic. Klidne si kup Otinu a igelit do kufru k tomu, protoze az se ti rozpadne zadni okno jako memu kolegovi, neni podzimni pocasi to prave na kabriolet. Cauky... -
« Re: vybava Civicu
Uz jsi tim Civicem jel? Ja ho vlastnim a jezdim i s Otinou 1.6i, takze to muze porovnat z prvni ruky a navic opet nemas korektni data: 1) Civic 4D ma objem kufru 410l a rozvor 2620mm 2) Octavie ma kufr 528l a rozvor 2512 (zkus je vzdadu, kdyz mas 185 dele nez 2-3 hodinky 3) Civic ma v cene plnou vybavu, tak jak bylo uvedeno v predchozim prispevku 4) a porad ma k dobru 10kW, to je tech 145km/h na trojku. Nikdo se nepre, ze kroutak je nizky (o tom se tady celou dobu hovori ve srovnani vetsi motor vs. 16V mensi, nebo ne?), ale nad tech 4000 "odletam" vsem Octaviim, krome 1.8T. Pokud hovorime o zadnich steracich apod. Honda ma lichobeznikove a nezavisle zaveseni vsech kol, zkus si sahnout v zatacce na brzdy u Octavie. -
« Re: 16V / 8 V / VTEC / ......
Co se tyce dieselu mam pekny zazitek z jizdy s brachovym Campem TDI 1.7 - na krizovatce v Praze Vysocanech pod kopcem na teplickou se nam narval jakysi frajirek s nadupanym Seatem 1.8 16V tesne pred cumak ackoli mel pravy pruh volny. Co vam budu vykladat - jak blikla zelena bracha se mu nalepil naraznikem za kufr a po 100m do kopce to ten Seat nevydrzel s nervy a uklidil se vpravo... -
« Re: vybava Civicu
Vypis z www.autokatalog.cz: Základní výbava:
Airbag řidiče i spolujezdce
Hodiny digitální
Imobilizer
Nárazníky v barvě karoserie
Opěradla vzadu dělená a sklopná
Posilovač řízení
Předpínače bezpečnostích pásů
Spoiler zadní
Stěrač zadního okna s ostřikovačem
Třetí brzdové světlo
Výąkově nastavitelný volant
Tedy ani carka o ABS,klime el.zrcatkach,el.oknech apod. (vse pouze ve volitelne vybave za dalsi priplatek) - mozna jsou ty udaje zastarale?
Co se tyce volby auta - prednost bych dal cemukoli levnejsimu a objemnejsimu nez 1.5i za pul melounu (pri beznem nalozeni 4clenou rodinou a plnym kufrem by ta 1.5 asi moc nezrychlovala). -
« Re: srovnani Civicu s Otinou
Mateji, hahaha, ty už jsi někdy viděl japonce bez elektriky? Mohu tě ujistit, že civic 1,5 VTEC má v elektrice okna, zrcátka, ABS+EBD, klimu, 2x airbag, centrál a imobilizér. Nevím kam jsi koukal. Na tavrii, ne? navíc podstatně více místa pro nohy vzadu. A to je auto 5 let staré. A pokud jde o krouťák, tak máš pravdu. Mohutným kroutícím momentem Honda opravdu nikdy neoslňovala. Vynahrazuje si to na výkonu a na nejlepších motorech na světě vůbec. Souhlasím, u civicu musíš víc řadit. Je to totiž auto se sportovním duchem, tzn. že nezařadíš za 5 a můžeš s tím jet 40 i 200. Prostě se s tou řadičkou musíš mazlit, no. Nic pro klobouky. jediné, co bych civicu vztknul, je neslavný výsledek crashtestů a trochu okoukaný kokpit. Pokud nemáš radost z ručičky otáčkoměru, olizující bez obtíží 6500 otáček, doprovázené krásným zzzzzvukem vysokotáčkového motoru a mohutnou dynamikou, tak si hondu nekupuj. Pokud si rád zajezdíš svižně a nebojíš se šaltrpáky, tak je to auto pro tebe. -
« Re: srovnani Civicu s Otinou
Ten kufr Civicu je opravdu mensi 390 vers. 550l u Otiny. Jinak jsem trochu hledal na www.autokatalog.cz dostupna data o Civicu a ejhle on ten 5D 1.5i VTEC za tech 519tis nema ani ABS, klima nic v elektrice :-((( Jinak ten kroutak je 134 N.m/5400 coz je kroutak srovnatelny s Otinou 1.6/75 koni - ne obratkami :-) Asi bude ten autak pod 4000ot/min dost lenivy, zvlast pri plnem nalozeni (hmotnost neuvedena). Takze za ty penize zadny zazrak... Takhle Civic 4D 1.6 VTi to uz je lepsi kafe (118 kW/7600 150 N.m/7000) ale ten uz taky stoji "pouhych" 649 klacku.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!