16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vectra
Nezlob se na mne, ale delas s nouze ctnost. Ve svem maximu vykonu ma tvuj motor kroutici moment 116,7 Nm, v techto otackach ma moje 1.5 134Nm a jeste dalsich 1500 otacek k dobru, protoze maximum 84kW mam v 6500 otackach. A mozna mi stoupne spotreba nad 7l. Myslim, ze je treba si vysvetlit, jaka mame vzajemna meritka na sviznou jizdu ;-) To byla samozrejme jen recnicka vyzva... -
« Vectra
Parametry Vectry A 66kW/5400 145Nm/3000 - mohlo by to byt i vic ale staci to v pohode i na predjizdeni s plne nalozenym autakem a s kufrem (530litru). S vykonem problemy nemam - to spis s rychlostnimi limity, ktere jsou u nas na dalnici i jinde porad moc nizke... -
« ukonceni debaty - rozdilna filosofie ridicu
Panove na nasich silnicich jezdi skoro vsichni na vykon, prijde na to kolik to auto stoji a kolik to pri tech obratkach 4-7tis zere (pochybuji ze 6,5). Proste i kdyz jedu svizne tak mam rad klid v kabine a nadrzi - asi opak filosofie lidi se hlucnymi upravami vyfuku... Silnice a predpisy jsou podle me u nas konstruovane spis pro ty klidnejsi i kdyz taky svizne jezdici... -
« Re: Ivo - parametry Civicu
Kdyby jsi poradne cetl, tak ja tu od zacatku hovorim o Civicu 4D (japonske vyroby). Tim, ze "ujedu ve 4000 tis.", jsem myslel to, ze ve 4000 tis. "chytam saze" a jedu az k 7000 ot., kdy prerazuji nahoru. Z toho vyplyva, ze na dvojku jedu ke 100km/h na trojku 145km/hod., na ctyrku 190km/h atd. Na rozdil od vsech Oktavii (krome 1.8T) mam tedy k dispozici o jeden stupen nizsi prevod a tedy i vetsi kroutici moment na kolech, (uz se zacinam opakovat). Tahle diskuze skutecne nema vyznam, protoze srovnavame dve ruzne koncepce. Honda ma sportovni motor, Octavie motor ladeny na spise plynulou jizdu. Doufam, ze nebudeme diskutovat na tema sportovni motor, jehoz hlavni charakteristika je maximum krouticiho momentu ve vysokych otazkach a z toho vyplyvajicich vlastnosti. -
« Re: otacky a zivotnost
Pokud jde o životnost vysokootáčkových motorů, tak u japonců bych se toho nebál. Mám několik kamarádů, kteří mají nebo měli dost jeté japonce a absolutně bez problémů. Např. Nissan Sunny 1,3 z roku 1984, který byl dovezen jetý z Německa, ročně najede cca 20 tis. km a je motoricky pořád OK. -
« Re: King: Seat do kopce
Ahoj Kingu - s tim Seatem mi to verit nemusis ale ja to zazil na vlastni kuzi. Rekl bych, ze ten hoch asi nemel tu spravnou odvahu podradit az na 6000ot/min - to bude asi hlavni problem mnoha "stastnych" uzivatelu 16V - proste se boji velkych obratek - zvlast u ojetin a starsich vozu. Coz jim ale nebrani v tom delat na silnici frajerinky a mysky... -
« Co vybrat 16V nebo 8V?
Jinak nepru se o tom, ze kdyz na to nekdo ma tak 16V je dobra technologie - jen si myslim, ze je prilis draha a vede ve svem dusledku k prodeji aut s obsahove poddimenzovanymi motory (napr. Astra kombi 1.4 16V - jak ten motor asi tahne pri nalozenem kombiku). Pro znacnou cast lidi by asi bylo vetsim prinosem koupit vetsi obsah motoru s 8V. Navic 8V motor muze taky mit vic koni - napr. Otina 1.6i 74kW - to ujde ne? Proste staci k tomu 8V pridat variabilni sani (coz je urcite levnejsi a jednodussi nez 16V DOHC). Myslim si, ze 16V nebo vice V je past na prachy ... -
« Re: Ivo - parametry Civicu
Co se tyce kufru - srovnavali jsme od zacatku 5D civic s 5D Otinou ne? (410l pri 4D ani tak neni na tu tridu moc). A tomu, ze Civic na 4000ot ujede vsem Otinam taky moc neverim - na 4000ot to bude mit kroutak tak 130Nm -> Otiny 1.6i = 145Nm, 1.8 20V = 170Nm ! o turbu ani nemluvim. Pri shodnem podrazeni a zprevodovani tedy udelas 1.6i az kdyz pridas na 5000ot/min -> tam teprve zacinaji prednosti VTECu (nebo mas nejaky VTEC tuning s lepsimi parametry nez 134Nm/5400ot ?). To uz to ale musi radsky rvat, ze? Me se vic libi motory, ktere ihned zrychluji kdyz na to clovek slapne a ne vsude podrazovat a rvat aby vsichni okolo videli...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!