16V motory - jsou naprd nebo ne?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
Tva argumentace neni zcela korektni. Prave, ze se jedna o mensi a hlinikovy motor, je Honda vyrazne lehci. Rozmerove je totiz Civic temer shodny s Otinou. Samozrejme koncepce robustniho rodinneho a sportovne ladeneho sedanu se musi projevit v celkovem designu, ale nelze souhlasit s tim, ze rozdil v hmotnosti je dan pouze karoserii. Navic se ten velky kufr u Octavie negativne projevuje v jizdnich vlastnostech, protoze plne nalozena Otina (na rozdil od Civicu a jeho vetsimu rozvoru) se stava pretacivou, alespon to tvrdi testy v extremnich situacich. -
« Re: vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
Mas pravdu s katalogy - ono je v tom i kus bordelarstvi na WEBu u Hondy CZ - marne jsem u nich hledal krome obrazku take technicke udaje a ceny vozu (proto jsem musel hledat jinde). Nicmene - pokud tomu odlehcenemu 4D pridame tak 200kg chybejciho plechu (rozdil proti Otine) jak asi bude vypadat udaj o zrychleni? Asi se priblizi tomu neslavnemu 5D 1.5, ze? Proste parametry se dobre honi v lehkem autu, u vetsiho a vice nalozeneho auta se musi hledet i na jine parametry nez je vykon v 6000rpm... -
« Re: vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
1) Vim co mam ve specifikaci auta, ktere jsem koupil, to co jsi nasel v katalogu je chybny udaj, kde namisto dat pro 4D 1.5i uvadi data motoru 1.4i, kdyby jsi nebyl zaslepen svou zaujatosti tak bys si toho vsimnul. Sam jsem na to Hondu jiz upozornoval, tech nesrovnalosti je totiz v tom katalogu vice. 2) Pokud mi neveris muzes se podivat na specifikace 1.5i 4D na Web (www.honda.de nebo www.honda.co.uk). -
« vystrizliveni z Hondy Civic 1.5 VTEC
Dobre jste to na me s Hondou kouleli - "kam se hrabe" Vectra na Civica 4D 1.5 VTEC. No a ja vecer nahledl do katalogu a zjistil jsem, ze sam vyrobce uvadi u Civic 4D 1.5 VTEC parametry: max.180km/hod, zrychleni 0-100 za 11.6s. Cim se teda chcete vytahovat na ten stary * 8V Vectru vzdyt ten ma max. 183km/hod a zrychleni i pri vetsi hmotnosti 0-100 za 12s :-))) A s tou spotrebou - nemusite si suskat jen sami pro sebe v rubrice Honda, ze "sportovni styl" jizdy prijde u benzinky draho - to vime vsichni i bez reci ze spotreba v 5000rpm je stejna jako v 3000... Soudim, ze vami porovnavana Otina ve stejne cenove relaci s Civicem = SLX 1.8 (max.205km/hod 0-100 10.5sec) 20V se tomu Civicu 1.5VTEC musi na silnici akorat smat :-))) A k hmotnostem - i setreni plechem u Hondy je jasne - pri srazce se to muze seredne nevyplatit :-((( Kazda sranda proste neco stoji a otazka je, zda se ta cena vyplati - coz mel byt namet teto vymknute rubriky... -
« Re: Vznetovy motor
Mas pravu v tom, ze bych nerad ridil S120 ve 160, ale bylo to mysleno spise symbolicky. Myslim, ze jsem dospeli k nejakemu zaveru, ktery bych se pokusil zformulovat do nasledujicich dvou bodu: 1) 8V je obvykle levnejsi s nizsim vykonem, pricemz poskytuje max.kroutici moment v nizsich otackach => moznost klidnejsi jizdy bez vytaceni motoru, horsi akcelerace ve vyssich otackach pri predjizdeni. Principialne se nahrazuje vznetovymi motory, ktere jsou vsak drazsi 2) 16V je drazsi nez 8V stejneho objemu, ale vykonnejsi => nutnost vice radit a vytacet motor, ale snazsi a bezpecnejsi predjizdeni. Principialne je vylepsovan variabilnim casovanim ventilu, ktere poskytuje vyssi kroutici moment v nizsich otackach. Souhlas? -
« Vznetovy motor
S tim jit do vznetoveho motoru souhlasim - jenze on je ten vznetak v TDI taky hodne drahy - pod 20tis km rocne se nerentuje... Takze porad je nejlepsi dobre zachovala ojetinka s tak 40-50tis km na konte. S tou S120 jsi to jinak trochu prehnal - ve 160 jsem na dalnici jeste zadnou nevidel - vetsinou uz tam vadnou i Feliny 1.6 ... -
« Re: Svizna jizda
No, jsem dost chytry na to, abych si spocital, ze 130+30=160 a to z tech S120 se da vyrazit. Klid tam nebude, zato se daji poridit za 30-50 tis. ;-)Ale zpatky od invektiv k racionalni diskuzi. Sam asi ted nejlepe vidis jaky je rozdil mezi 8V vetsiho objemu a 16V s mensim objemem. Jedine, co poskytuje je max. krouticiho momentu v nizsich otackach. Pak si ale myslim, ze je lepsi jit do vznetoveho motoru, ktery tento princip implementuje mnohem lepe nez zazehovy motor. Trend v bezinovych motorech je jasny, viceventilova technika. -
« Re: Vectra
Nezlob se na mne, ale delas s nouze ctnost. Ve svem maximu vykonu ma tvuj motor kroutici moment 116,7 Nm, v techto otackach ma moje 1.5 134Nm a jeste dalsich 1500 otacek k dobru, protoze maximum 84kW mam v 6500 otackach. A mozna mi stoupne spotreba nad 7l. Myslim, ze je treba si vysvetlit, jaka mame vzajemna meritka na sviznou jizdu ;-) To byla samozrejme jen recnicka vyzva... -
« Vectra
Parametry Vectry A 66kW/5400 145Nm/3000 - mohlo by to byt i vic ale staci to v pohode i na predjizdeni s plne nalozenym autakem a s kufrem (530litru). S vykonem problemy nemam - to spis s rychlostnimi limity, ktere jsou u nas na dalnici i jinde porad moc nizke...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!